Detinguts quatre familiars d’una menor desapareguda per ocultar-la en una casa deshabitada

La Policia Nacional ha localitzat en un habitatge deshabitat d’Ontinyent a una menor de huit anys que havia sigut sostreta del seu entorn quan anava a ingressar en un centre en haver assumit la tutela la Generalitat. El pare i altres tres familiars més han sigut detinguts per aquests fets i per ocultar a la xiqueta, la mare de la qual havia mort per causes naturals, en aquesta casa on es trobava desorientada, desnutrida, amb “evidents símptomes de fred” i amb falta d’higiene.

Els detinguts a Ontinyent són quatre persones d’una mateixa família: dues dones i dos homes, d’entre 32 i 61 anys, de nacionalitat espanyola, entre els quals figuren la iaia, una tia i el pare biològic de la xiqueta, que estava amb ella ocult en la casa, en la qual no hi havia ni aigua ni llum.

A tots ells se’ls considera presumptes responsables de la sostració de la menor, que també presentava lesions antigues en alguna part del seu cos, segons ha informat la Policia en un comunicat.

La investigació es va iniciar quan agents del Grup de Menors de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València van tenir coneixement que una xiqueta de huit anys, la tutela de la qual havia sigut assumida per part de la Generalitat Valenciana a final del mes de febrer, hauria desaparegut del domicili familiar junt amb el seu pare biològic quan els tècnics de serveis socials autonòmics es van desplaçar a l’habitatge per a ingressar-la en un centre de menors de València.

Després de les primeres actuacions, els policies van centrar les perquisicions en l’entorn familiar de la menor i van aconseguir esbrinar que en els dies posteriors a la seua desaparició, i després de la defunció per causes naturals de la seua mare, familiars paterns de la xiqueta podrien haver tingut contacte amb ella, per la qual cosa van enfocar la investigació en aquest sentit.

Fruit de nombroses indagacions, els investigadors van localitzar una casa deshabitada a Ontinyent en la qual presumptament membres del nucli familiar patern, –concretament la iaia, el pare, la tia i la parella d’aquesta–, mantindrien oculta a la xiqueta amb la finalitat d’evitar el seu lliurament als serveis socials.

Els agents van sol·licitar a l’autoritat judicial manament per a efectuar una entrada i, d’aquest manera, recuperar a la menor desapareguda. Amb la finalitat de dotar de la “màxima garantia” a l’operatiu policial, es va comptar amb la participació dels Grups Operatius Especials de Seguretat –G.O.I.S–, els qui van assegurar l’entrada a l’habitatge i van localitzar en el seu interior a la menor junt amb el seu pare en una de les estades.

MÉS D’UN MES

En l’operatiu també van participar agents del Grup de Policia Judicial de la Comissaria d’Ontinyent. Una vegada localitzada la menor, que es trobava “desorientada, desnutrida i amb evidents símptomes de fred i falta d’higiene” ja que l’habitatge on hauria romàs més d’un mes mancava d’aigua, llum i subministraments, va ser traslladada a l’hospital més proper per a ser assistida física i psicològicament.

Finalment, es va produir la detenció de les quatre persones investigades com a presumptes autors dels delictes de sostració de menor i detenció il·legal. Al pare de la menor a més li atribueixen un delicte de robatori amb força en les coses per haver accedit a l’interior d’un habitatge confrontant a la qual es trobava ocult dies abans de la seua detenció.

Dels arrestats, tots amb antecedents policials, dos van ser posats en llibertat després de la seua declaració en comissaria, i van passar a disposició judicial el pare i la tia de la menor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.