Detinguts quatre familiars d’una menor desapareguda per ocultar-la en una casa deshabitada

La Policia Nacional ha localitzat en un habitatge deshabitat d’Ontinyent a una menor de huit anys que havia sigut sostreta del seu entorn quan anava a ingressar en un centre en haver assumit la tutela la Generalitat. El pare i altres tres familiars més han sigut detinguts per aquests fets i per ocultar a la xiqueta, la mare de la qual havia mort per causes naturals, en aquesta casa on es trobava desorientada, desnutrida, amb “evidents símptomes de fred” i amb falta d’higiene.

Els detinguts a Ontinyent són quatre persones d’una mateixa família: dues dones i dos homes, d’entre 32 i 61 anys, de nacionalitat espanyola, entre els quals figuren la iaia, una tia i el pare biològic de la xiqueta, que estava amb ella ocult en la casa, en la qual no hi havia ni aigua ni llum.

A tots ells se’ls considera presumptes responsables de la sostració de la menor, que també presentava lesions antigues en alguna part del seu cos, segons ha informat la Policia en un comunicat.

La investigació es va iniciar quan agents del Grup de Menors de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València van tenir coneixement que una xiqueta de huit anys, la tutela de la qual havia sigut assumida per part de la Generalitat Valenciana a final del mes de febrer, hauria desaparegut del domicili familiar junt amb el seu pare biològic quan els tècnics de serveis socials autonòmics es van desplaçar a l’habitatge per a ingressar-la en un centre de menors de València.

Després de les primeres actuacions, els policies van centrar les perquisicions en l’entorn familiar de la menor i van aconseguir esbrinar que en els dies posteriors a la seua desaparició, i després de la defunció per causes naturals de la seua mare, familiars paterns de la xiqueta podrien haver tingut contacte amb ella, per la qual cosa van enfocar la investigació en aquest sentit.

Fruit de nombroses indagacions, els investigadors van localitzar una casa deshabitada a Ontinyent en la qual presumptament membres del nucli familiar patern, –concretament la iaia, el pare, la tia i la parella d’aquesta–, mantindrien oculta a la xiqueta amb la finalitat d’evitar el seu lliurament als serveis socials.

Els agents van sol·licitar a l’autoritat judicial manament per a efectuar una entrada i, d’aquest manera, recuperar a la menor desapareguda. Amb la finalitat de dotar de la “màxima garantia” a l’operatiu policial, es va comptar amb la participació dels Grups Operatius Especials de Seguretat –G.O.I.S–, els qui van assegurar l’entrada a l’habitatge i van localitzar en el seu interior a la menor junt amb el seu pare en una de les estades.

MÉS D’UN MES

En l’operatiu també van participar agents del Grup de Policia Judicial de la Comissaria d’Ontinyent. Una vegada localitzada la menor, que es trobava “desorientada, desnutrida i amb evidents símptomes de fred i falta d’higiene” ja que l’habitatge on hauria romàs més d’un mes mancava d’aigua, llum i subministraments, va ser traslladada a l’hospital més proper per a ser assistida física i psicològicament.

Finalment, es va produir la detenció de les quatre persones investigades com a presumptes autors dels delictes de sostració de menor i detenció il·legal. Al pare de la menor a més li atribueixen un delicte de robatori amb força en les coses per haver accedit a l’interior d’un habitatge confrontant a la qual es trobava ocult dies abans de la seua detenció.

Dels arrestats, tots amb antecedents policials, dos van ser posats en llibertat després de la seua declaració en comissaria, i van passar a disposició judicial el pare i la tia de la menor.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La dana, centrada en el Mediterrani, deixarà 100 litres per metre quadrat a Alacant

La dana manté l'alerta groga en Comunitat Valenciana, Balears i Múrcia, amb xàfecs que podran deixar més de 100 l/m² a Alacant en 12 hores. Hi haurà neu en cotes mitjanes d'Andalusia i ratxes de 70 km/h a Canàries, amb tendència a estabilitzar-se des del dijous.

Nova manifestació a València el 28 de març per a exigir presó a Carlos Mazón per la dana

Col·lectius socials, cívics i sindicals han convocat el 28 de març una nova marxa a València. Reclamen presó per a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024.

Quatre ferits en una col·lisió entre dos cotxes en Novetlé

Quatre persones han resultat ferides en la col·lisió de dos cotxes al carrer Enric Valor de Novetlé. Dos ocupants han hagut de ser excarcerats.

La Policia ha assajat la seua resposta davant un atac terrorista en l’estadi del Llevant

La Policia Nacional ha realitzat un simulacre amb víctimes i ostatges en el Ciutat de València per a avaluar temps de reacció i coordinació en un supòsit partit. El dispositiu ha implicat a GEO, ENITE, UIP, TEDAX-NRBQ, Guies Canins i Policia Científica, sota la coordinació de la Sala CIMACC 091.

La CHJ no detecta parametros alarmants en la qualitat de l’aigua després de la dana

La CHJ tanca un any de mostrejos després de la dana d'octubre de 2024 sense resultats alarmants i amb l'Albufera de nou en el seu estat previ, fins i tot molt vulnerable. El analisis detallat de dades seguix per a confirmar tendències en aigües, acuiferos i sediments.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i quota del 28,5% a Espanya. Preveu impulsar el model tendisca 9.

Els hotels de València aconseguixen un 67% d’ocupació per a la setmana fallera

València arranca la setmana fallera amb un 67% d'ocupació hotelera entre el 13 i el 19 de març. El 18-19 marca el pic i es preveu impuls d'última hora.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més que un any abans, amb vendes a l'alça, creixement a Portugal i major impuls del canal en línia.