Detinguts quatre familiars d’una menor desapareguda per ocultar-la en una casa deshabitada

La Policia Nacional ha localitzat en un habitatge deshabitat d’Ontinyent a una menor de huit anys que havia sigut sostreta del seu entorn quan anava a ingressar en un centre en haver assumit la tutela la Generalitat. El pare i altres tres familiars més han sigut detinguts per aquests fets i per ocultar a la xiqueta, la mare de la qual havia mort per causes naturals, en aquesta casa on es trobava desorientada, desnutrida, amb «evidents símptomes de fred» i amb falta d’higiene.

Els detinguts a Ontinyent són quatre persones d’una mateixa família: dues dones i dos homes, d’entre 32 i 61 anys, de nacionalitat espanyola, entre els quals figuren la iaia, una tia i el pare biològic de la xiqueta, que estava amb ella ocult en la casa, en la qual no hi havia ni aigua ni llum.

A tots ells se’ls considera presumptes responsables de la sostració de la menor, que també presentava lesions antigues en alguna part del seu cos, segons ha informat la Policia en un comunicat.

La investigació es va iniciar quan agents del Grup de Menors de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València van tenir coneixement que una xiqueta de huit anys, la tutela de la qual havia sigut assumida per part de la Generalitat Valenciana a final del mes de febrer, hauria desaparegut del domicili familiar junt amb el seu pare biològic quan els tècnics de serveis socials autonòmics es van desplaçar a l’habitatge per a ingressar-la en un centre de menors de València.

Després de les primeres actuacions, els policies van centrar les perquisicions en l’entorn familiar de la menor i van aconseguir esbrinar que en els dies posteriors a la seua desaparició, i després de la defunció per causes naturals de la seua mare, familiars paterns de la xiqueta podrien haver tingut contacte amb ella, per la qual cosa van enfocar la investigació en aquest sentit.

Fruit de nombroses indagacions, els investigadors van localitzar una casa deshabitada a Ontinyent en la qual presumptament membres del nucli familiar patern, –concretament la iaia, el pare, la tia i la parella d’aquesta–, mantindrien oculta a la xiqueta amb la finalitat d’evitar el seu lliurament als serveis socials.

Els agents van sol·licitar a l’autoritat judicial manament per a efectuar una entrada i, d’aquest manera, recuperar a la menor desapareguda. Amb la finalitat de dotar de la «màxima garantia» a l’operatiu policial, es va comptar amb la participació dels Grups Operatius Especials de Seguretat –G.O.I.S–, els qui van assegurar l’entrada a l’habitatge i van localitzar en el seu interior a la menor junt amb el seu pare en una de les estades.

MÉS D’UN MES

En l’operatiu també van participar agents del Grup de Policia Judicial de la Comissaria d’Ontinyent. Una vegada localitzada la menor, que es trobava «desorientada, desnutrida i amb evidents símptomes de fred i falta d’higiene» ja que l’habitatge on hauria romàs més d’un mes mancava d’aigua, llum i subministraments, va ser traslladada a l’hospital més proper per a ser assistida física i psicològicament.

Finalment, es va produir la detenció de les quatre persones investigades com a presumptes autors dels delictes de sostració de menor i detenció il·legal. Al pare de la menor a més li atribueixen un delicte de robatori amb força en les coses per haver accedit a l’interior d’un habitatge confrontant a la qual es trobava ocult dies abans de la seua detenció.

Dels arrestats, tots amb antecedents policials, dos van ser posats en llibertat després de la seua declaració en comissaria, i van passar a disposició judicial el pare i la tia de la menor.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.