Detinguts quatre familiars d’una menor desapareguda per ocultar-la en una casa deshabitada

La Policia Nacional ha localitzat en un habitatge deshabitat d’Ontinyent a una menor de huit anys que havia sigut sostreta del seu entorn quan anava a ingressar en un centre en haver assumit la tutela la Generalitat. El pare i altres tres familiars més han sigut detinguts per aquests fets i per ocultar a la xiqueta, la mare de la qual havia mort per causes naturals, en aquesta casa on es trobava desorientada, desnutrida, amb «evidents símptomes de fred» i amb falta d’higiene.

Els detinguts a Ontinyent són quatre persones d’una mateixa família: dues dones i dos homes, d’entre 32 i 61 anys, de nacionalitat espanyola, entre els quals figuren la iaia, una tia i el pare biològic de la xiqueta, que estava amb ella ocult en la casa, en la qual no hi havia ni aigua ni llum.

A tots ells se’ls considera presumptes responsables de la sostració de la menor, que també presentava lesions antigues en alguna part del seu cos, segons ha informat la Policia en un comunicat.

La investigació es va iniciar quan agents del Grup de Menors de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València van tenir coneixement que una xiqueta de huit anys, la tutela de la qual havia sigut assumida per part de la Generalitat Valenciana a final del mes de febrer, hauria desaparegut del domicili familiar junt amb el seu pare biològic quan els tècnics de serveis socials autonòmics es van desplaçar a l’habitatge per a ingressar-la en un centre de menors de València.

Després de les primeres actuacions, els policies van centrar les perquisicions en l’entorn familiar de la menor i van aconseguir esbrinar que en els dies posteriors a la seua desaparició, i després de la defunció per causes naturals de la seua mare, familiars paterns de la xiqueta podrien haver tingut contacte amb ella, per la qual cosa van enfocar la investigació en aquest sentit.

Fruit de nombroses indagacions, els investigadors van localitzar una casa deshabitada a Ontinyent en la qual presumptament membres del nucli familiar patern, –concretament la iaia, el pare, la tia i la parella d’aquesta–, mantindrien oculta a la xiqueta amb la finalitat d’evitar el seu lliurament als serveis socials.

Els agents van sol·licitar a l’autoritat judicial manament per a efectuar una entrada i, d’aquest manera, recuperar a la menor desapareguda. Amb la finalitat de dotar de la «màxima garantia» a l’operatiu policial, es va comptar amb la participació dels Grups Operatius Especials de Seguretat –G.O.I.S–, els qui van assegurar l’entrada a l’habitatge i van localitzar en el seu interior a la menor junt amb el seu pare en una de les estades.

MÉS D’UN MES

En l’operatiu també van participar agents del Grup de Policia Judicial de la Comissaria d’Ontinyent. Una vegada localitzada la menor, que es trobava «desorientada, desnutrida i amb evidents símptomes de fred i falta d’higiene» ja que l’habitatge on hauria romàs més d’un mes mancava d’aigua, llum i subministraments, va ser traslladada a l’hospital més proper per a ser assistida física i psicològicament.

Finalment, es va produir la detenció de les quatre persones investigades com a presumptes autors dels delictes de sostració de menor i detenció il·legal. Al pare de la menor a més li atribueixen un delicte de robatori amb força en les coses per haver accedit a l’interior d’un habitatge confrontant a la qual es trobava ocult dies abans de la seua detenció.

Dels arrestats, tots amb antecedents policials, dos van ser posats en llibertat després de la seua declaració en comissaria, i van passar a disposició judicial el pare i la tia de la menor.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.