Detinguts quatre familiars d’una menor desapareguda per ocultar-la en una casa deshabitada

La Policia Nacional ha localitzat en un habitatge deshabitat d’Ontinyent a una menor de huit anys que havia sigut sostreta del seu entorn quan anava a ingressar en un centre en haver assumit la tutela la Generalitat. El pare i altres tres familiars més han sigut detinguts per aquests fets i per ocultar a la xiqueta, la mare de la qual havia mort per causes naturals, en aquesta casa on es trobava desorientada, desnutrida, amb «evidents símptomes de fred» i amb falta d’higiene.

Els detinguts a Ontinyent són quatre persones d’una mateixa família: dues dones i dos homes, d’entre 32 i 61 anys, de nacionalitat espanyola, entre els quals figuren la iaia, una tia i el pare biològic de la xiqueta, que estava amb ella ocult en la casa, en la qual no hi havia ni aigua ni llum.

A tots ells se’ls considera presumptes responsables de la sostració de la menor, que també presentava lesions antigues en alguna part del seu cos, segons ha informat la Policia en un comunicat.

La investigació es va iniciar quan agents del Grup de Menors de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València van tenir coneixement que una xiqueta de huit anys, la tutela de la qual havia sigut assumida per part de la Generalitat Valenciana a final del mes de febrer, hauria desaparegut del domicili familiar junt amb el seu pare biològic quan els tècnics de serveis socials autonòmics es van desplaçar a l’habitatge per a ingressar-la en un centre de menors de València.

Després de les primeres actuacions, els policies van centrar les perquisicions en l’entorn familiar de la menor i van aconseguir esbrinar que en els dies posteriors a la seua desaparició, i després de la defunció per causes naturals de la seua mare, familiars paterns de la xiqueta podrien haver tingut contacte amb ella, per la qual cosa van enfocar la investigació en aquest sentit.

Fruit de nombroses indagacions, els investigadors van localitzar una casa deshabitada a Ontinyent en la qual presumptament membres del nucli familiar patern, –concretament la iaia, el pare, la tia i la parella d’aquesta–, mantindrien oculta a la xiqueta amb la finalitat d’evitar el seu lliurament als serveis socials.

Els agents van sol·licitar a l’autoritat judicial manament per a efectuar una entrada i, d’aquest manera, recuperar a la menor desapareguda. Amb la finalitat de dotar de la «màxima garantia» a l’operatiu policial, es va comptar amb la participació dels Grups Operatius Especials de Seguretat –G.O.I.S–, els qui van assegurar l’entrada a l’habitatge i van localitzar en el seu interior a la menor junt amb el seu pare en una de les estades.

MÉS D’UN MES

En l’operatiu també van participar agents del Grup de Policia Judicial de la Comissaria d’Ontinyent. Una vegada localitzada la menor, que es trobava «desorientada, desnutrida i amb evidents símptomes de fred i falta d’higiene» ja que l’habitatge on hauria romàs més d’un mes mancava d’aigua, llum i subministraments, va ser traslladada a l’hospital més proper per a ser assistida física i psicològicament.

Finalment, es va produir la detenció de les quatre persones investigades com a presumptes autors dels delictes de sostració de menor i detenció il·legal. Al pare de la menor a més li atribueixen un delicte de robatori amb força en les coses per haver accedit a l’interior d’un habitatge confrontant a la qual es trobava ocult dies abans de la seua detenció.

Dels arrestats, tots amb antecedents policials, dos van ser posats en llibertat després de la seua declaració en comissaria, i van passar a disposició judicial el pare i la tia de la menor.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.

Els mitjans aeris s’incorporen a l’extinció de l’incendi de Tírig, agreujat pel relleu

Els mitjans aeris s’han sumat este diumenge de matí a les tasques d’extinció de l’incendi forestal de Tírig, que ha obligat a confinar Catí i ja ha afectat unes 244 hectàrees. Altres tres incendis a l’interior de Castelló estan controlats, estabilitzats o extingits.

Ruixats a l’interior i desplom de les màximes al litoral sud de València

La jornada d’este diumenge ve marcada per intervals de núvols baixos, ruixats dispersos a l’interior i un descens notable de les màximes al litoral sud de València. Dilluns s’esperen tempestes que poden ser fortes o molt fortes en punts de Castelló i València, amb granís i ratxes de vent molt intenses.

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.