Detingut un pederasta que s’oferia com a cangur, aconseguí més de mil gravacions de xiquets nus i els acosà

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat alacantina de Benidorm a un presumpte pederasta que havia aconseguit accedir a les càmeres de vigilància domèstica de més de 70 famílies de diferents països del món i, així, obtenir més de 1.000 enregistraments de nens nus, sent identificats dos d’ells a Espanya. A més, va assetjar sexualment a, almenys, onze menors que van accedir a “videoschats”, als quals va gravar nus i, a vegades, va amenaçar. Era molt actiu en les xarxes ocultes d’Internet i havia organitzat un sistema de venda de pornografia infantil a canvi de bitcoins o d’imatges d’abusos gravats pels seus clients.

Trobaren imatges sexuals d’un xiquet

Les recerques van començar quan els agents de la Task Force Argos, departament de la Policia de l’Estat de Queensland (Austràlia) especialitzat en la persecució d’esta mena de delictes, van trobar imatges sexuals del que sospitaven que era un xiquet de l’àrea del Pacífic, encara que el seu anàlisi suggeria que havien estat modificades i pujades des d’Espanya. La Policia Nacional va iniciar llavors un procés d’estreta col·laboració amb els agents australians per a tractar d’identificar i detenir al responsable.

Pujà els continguts a fòrums

El rastreig de l’usuari que havia pujat estos continguts va mostrar que utilitzava noms diferents en una varietat de fòrums ocults de pedòfils. El minuciós treball d’anàlisi i intel·ligència per a recompondre els moviments de l’autor i l’estudi dels seus comentaris en la dark web van permetre identificar-ho. Es tractava d’un individu que ja havia estat detingut quan era menor d’edat per fets de la mateixa naturalesa.

Control discret sobre l’investigat per part dels agents

D’esta manera es va iniciar una cerca i control discret de les activitats en Internet de l’investigat, descobrint-se que, com a mesura de precaució, havia començat a usar un altre nom d’usuari, amb el qual estava distribuint noves imatges obtingudes gràcies a l’assetjament sexual a través d’Internet a dos nens d’uns nou anys residents en dos països diferents. Pel fet que totes dos víctimes eren desconegudes, es va sospitar que l’investigat fos l’autor d’estes.

S’oferia com a cangur a domicili

Els especialistes de la Policia Nacional van descobrir que, a més, s’oferia com a cangur a domicili i, aprofitant la seua nacionalitat britànica, exercia com a professor particular d’anglés. Esta labor li permetia tenir, almenys, deu alumnes, la qual cosa va disparar les alarmes dels agents, prenent-se la decisió de procedir a la seua detenció.

Una vegada que es va aconseguir la seua ubicació a Benidorm, el Jutjat d’Instrucció número 1 d’esta localitat va autoritzar la materialització de la diligència d’entrada i registre domiciliari. Durant la intervenció, malgrat la falta de col·laboració total de l’investigat i de les potents mesures de seguretat que havia implementat, es van trobar suficients indicis que van acreditar l’autoria dels fets investigats, ja que hi havia abundants anotacions manuscrites ocultes amb els seus noms d’usuari i tècniques que desenvolupava, intentant evitar deixar cap indici digital que pogués ser objecte d’un hackeo o que la Policia pogués accedir a estos.

Durant la diligència, els agents es van trobar algunes imatges d’abusos sexuals, així com rastres de l’ús de criptomonedes i enviaments de diners a Romania a través de persones implicades en prostitució de menors, per la qual cosa este fet va ser comunicat a les autoritats d’este país. Es va intervenir, a més, gran quantitat de material informàtic per al seu anàlisi posterior.

Cobrava una comissió exercint d’intermediari

Amb posterioritat, es va descobrir que el detingut havia organitzat un sistema de compravenda de pornografia de menors. Es publicitava en llocs on acudeixen els consumidors d’esta mena de material perquè contactaren amb ell. A aquells que ho feien els oferia material nou que obtenia en la Internet profunda a canvi de pagaments en bitcoins o mitjançant l’intercanvi de material d’abusos que els mateixos clients cometeren sobre xiquets. També actuava d’intermediari entre productors i consumidors, cobrant per això una comissió.

Respecte als tres xiquets en les que les imatges novedoses d’ells havia donat a conéixer, va resultar ser el responsable de l’assetjament sobre un d’ells. Es va determinar que el detingut va ser contractat per un adult que coneixia a la víctima perquè obtingués imatges sexuals d’ella, a raó de 80 dòlars per foto. Els altres dos, segons els indicis obtinguts, els va obtenir com a part del seu negoci d’intercanvi. En altres ocasions, no enviava res als seus clients, limitant-se a quedar-se amb els diners que li remetien, atés que sabia que mai seria denunciat per tals fets. El benefici obtingut es calcula comprés entre els 2.000 i 3.000 dòlars.

Experts de la Policia Nacional han procedit a una minuciosa anàlisi del material intervingut, utilitzant modernes tècniques i eines forenses i obtenint importants dades addicionals. D’esta manera, s’ha descobert que el detingut es dedicava a hackejar sistemàticament les càmeres de vigilància, conegudes tècnicament com a càmeres IP, situades en domicilis.

En la seua detenció se li va intervenir material amb informació molt rellevant

Estos dispositius són molt habituals per a monitorar les activitats dels nens quan els pares no estan en el domicili, i es poden consultar a través d’aplicacions per a mòbil. En cas de no estar ben configurades, són molt vulnerables. En esta ocasió s’han trobat més de mil vídeos pertanyents a 70 famílies diferents de països com el Brasil, els Estats Units, el Regne Unit o el Canadà, entre altres. En quasi tots estos enregistraments il·legals apareixen xiquets, sovint, nus. Respecte als usuaris espanyols, les gestions de recerca aconseguiran identificar als situats a Espanya.

També s’ha descobert que ha gravat, en almenys una ocasió, als xiquets als quals feia classes particulars, sense que ells foren conscients, intentant obtenir imatges de la seua roba interior. També estes víctimes podran ser identificades.

La mateixa anàlisi ha permés detectar que ha assetjat sexualment, a través d’Internet, d’almenys onze xiquets que van accedir a “videochats”, als quals va gravar nus i a vegades fins i tot va amenaçar. Finalment, s’han obtingut dades que poden ajudar a la identificació d’una de les víctimes que va pujar a TOR i que va donar origen a esta recerca. El detingut continua a la presó preventiva, a qui els agents van intervenir documentació impresa, vuit discos durs, dos memòries USB, dos telèfons mòbils i un ordinador portàtil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.