Detingut un pederasta que s’oferia com a cangur, aconseguí més de mil gravacions de xiquets nus i els acosà

Agents de la Policia Nacional han detingut en la localitat alacantina de Benidorm a un presumpte pederasta que havia aconseguit accedir a les càmeres de vigilància domèstica de més de 70 famílies de diferents països del món i, així, obtenir més de 1.000 enregistraments de nens nus, sent identificats dos d’ells a Espanya. A més, va assetjar sexualment a, almenys, onze menors que van accedir a «videoschats», als quals va gravar nus i, a vegades, va amenaçar. Era molt actiu en les xarxes ocultes d’Internet i havia organitzat un sistema de venda de pornografia infantil a canvi de bitcoins o d’imatges d’abusos gravats pels seus clients.

Trobaren imatges sexuals d’un xiquet

Les recerques van començar quan els agents de la Task Force Argos, departament de la Policia de l’Estat de Queensland (Austràlia) especialitzat en la persecució d’esta mena de delictes, van trobar imatges sexuals del que sospitaven que era un xiquet de l’àrea del Pacífic, encara que el seu anàlisi suggeria que havien estat modificades i pujades des d’Espanya. La Policia Nacional va iniciar llavors un procés d’estreta col·laboració amb els agents australians per a tractar d’identificar i detenir al responsable.

Pujà els continguts a fòrums

El rastreig de l’usuari que havia pujat estos continguts va mostrar que utilitzava noms diferents en una varietat de fòrums ocults de pedòfils. El minuciós treball d’anàlisi i intel·ligència per a recompondre els moviments de l’autor i l’estudi dels seus comentaris en la dark web van permetre identificar-ho. Es tractava d’un individu que ja havia estat detingut quan era menor d’edat per fets de la mateixa naturalesa.

Control discret sobre l’investigat per part dels agents

D’esta manera es va iniciar una cerca i control discret de les activitats en Internet de l’investigat, descobrint-se que, com a mesura de precaució, havia començat a usar un altre nom d’usuari, amb el qual estava distribuint noves imatges obtingudes gràcies a l’assetjament sexual a través d’Internet a dos nens d’uns nou anys residents en dos països diferents. Pel fet que totes dos víctimes eren desconegudes, es va sospitar que l’investigat fos l’autor d’estes.

S’oferia com a cangur a domicili

Els especialistes de la Policia Nacional van descobrir que, a més, s’oferia com a cangur a domicili i, aprofitant la seua nacionalitat britànica, exercia com a professor particular d’anglés. Esta labor li permetia tenir, almenys, deu alumnes, la qual cosa va disparar les alarmes dels agents, prenent-se la decisió de procedir a la seua detenció.

Una vegada que es va aconseguir la seua ubicació a Benidorm, el Jutjat d’Instrucció número 1 d’esta localitat va autoritzar la materialització de la diligència d’entrada i registre domiciliari. Durant la intervenció, malgrat la falta de col·laboració total de l’investigat i de les potents mesures de seguretat que havia implementat, es van trobar suficients indicis que van acreditar l’autoria dels fets investigats, ja que hi havia abundants anotacions manuscrites ocultes amb els seus noms d’usuari i tècniques que desenvolupava, intentant evitar deixar cap indici digital que pogués ser objecte d’un hackeo o que la Policia pogués accedir a estos.

Durant la diligència, els agents es van trobar algunes imatges d’abusos sexuals, així com rastres de l’ús de criptomonedes i enviaments de diners a Romania a través de persones implicades en prostitució de menors, per la qual cosa este fet va ser comunicat a les autoritats d’este país. Es va intervenir, a més, gran quantitat de material informàtic per al seu anàlisi posterior.

Cobrava una comissió exercint d’intermediari

Amb posterioritat, es va descobrir que el detingut havia organitzat un sistema de compravenda de pornografia de menors. Es publicitava en llocs on acudeixen els consumidors d’esta mena de material perquè contactaren amb ell. A aquells que ho feien els oferia material nou que obtenia en la Internet profunda a canvi de pagaments en bitcoins o mitjançant l’intercanvi de material d’abusos que els mateixos clients cometeren sobre xiquets. També actuava d’intermediari entre productors i consumidors, cobrant per això una comissió.

Respecte als tres xiquets en les que les imatges novedoses d’ells havia donat a conéixer, va resultar ser el responsable de l’assetjament sobre un d’ells. Es va determinar que el detingut va ser contractat per un adult que coneixia a la víctima perquè obtingués imatges sexuals d’ella, a raó de 80 dòlars per foto. Els altres dos, segons els indicis obtinguts, els va obtenir com a part del seu negoci d’intercanvi. En altres ocasions, no enviava res als seus clients, limitant-se a quedar-se amb els diners que li remetien, atés que sabia que mai seria denunciat per tals fets. El benefici obtingut es calcula comprés entre els 2.000 i 3.000 dòlars.

Experts de la Policia Nacional han procedit a una minuciosa anàlisi del material intervingut, utilitzant modernes tècniques i eines forenses i obtenint importants dades addicionals. D’esta manera, s’ha descobert que el detingut es dedicava a hackejar sistemàticament les càmeres de vigilància, conegudes tècnicament com a càmeres IP, situades en domicilis.

En la seua detenció se li va intervenir material amb informació molt rellevant

Estos dispositius són molt habituals per a monitorar les activitats dels nens quan els pares no estan en el domicili, i es poden consultar a través d’aplicacions per a mòbil. En cas de no estar ben configurades, són molt vulnerables. En esta ocasió s’han trobat més de mil vídeos pertanyents a 70 famílies diferents de països com el Brasil, els Estats Units, el Regne Unit o el Canadà, entre altres. En quasi tots estos enregistraments il·legals apareixen xiquets, sovint, nus. Respecte als usuaris espanyols, les gestions de recerca aconseguiran identificar als situats a Espanya.

També s’ha descobert que ha gravat, en almenys una ocasió, als xiquets als quals feia classes particulars, sense que ells foren conscients, intentant obtenir imatges de la seua roba interior. També estes víctimes podran ser identificades.

La mateixa anàlisi ha permés detectar que ha assetjat sexualment, a través d’Internet, d’almenys onze xiquets que van accedir a «videochats», als quals va gravar nus i a vegades fins i tot va amenaçar. Finalment, s’han obtingut dades que poden ajudar a la identificació d’una de les víctimes que va pujar a TOR i que va donar origen a esta recerca. El detingut continua a la presó preventiva, a qui els agents van intervenir documentació impresa, vuit discos durs, dos memòries USB, dos telèfons mòbils i un ordinador portàtil.

Últimes notícies

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.