Detinguts 9 membres d’una xarxa que oferia inversions amb alta rendibilitat i s’apropiava dels diners

La investigació estima una estafa a les víctimes d’1.180.000 euros i la possible existència de més perjudicats que no hagen denunciat

MURCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han procedit a la detenció dels nou presumptes integrants d’un grup criminal assentat a Múrcia i a la província d’Alacant dedicat a cometre la denominada ‘estafa de la inversió’, amb la qual oferien altes rendibilitats en suposades inversions que mai arribaven a realitzar-se, segons ha informat la Policia en un comunicat en un comunicat.

En concret, estes nou persones de nacionalitat espanyola han sigut detingudes com a presumptes autores dels delictes d’estafa i pertinença a grup criminal, en ser considerades responsables d’un complex sistema d’estafa en el qual s’oferien a les víctimes inversions amb una gran rendibilitat i baix risc. Per a captar a les víctimes, empraven persones properes i de confiança amb la finalitat de generar seguretat en la inversió.

La investigació, realitzada pel Grup de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) de la Prefectura Superior de Policia de Múrcia, va començar en el mes de novembre del 2023 després de la denúncia d’un ciutadà que manifestava haver sigut víctima d’una estafa. En concret, el denunciant va indicar que altres víctimes havien presentat denúncia en seu judicial pels mateixos fets.

El grup criminal desmantellat estaria utilitzant la denominada ‘estafa de la Inversió’, en la qual s’oferia a les víctimes participar en diferents tipus d’inversió: des d’inversions immobiliàries en l’estranger o inversions en energies renovables, fins a presumptes adjudicacions d’immobles en subhastes judicials per a obtenir una rendibilitat posterior.

Les grans rendibilitats presentades a les víctimes, fins a un 300% en menys de tres mesos, s’oferien a través de persones de confiança o fins i tot persones amb cert prestigi empresarial, amb l’objectiu de donar sensació de seguretat en les inversions.

El sistema d’estafa creat per este grup criminal utilitzava un complex entramat d’empreses i de comptes bancaris a través del com rebien els diners de les víctimes mitjançant transferències o pagaments en efectiu els diners.

En concret, rebien quantitats que oscil·laven entre els 15.000 i els 70.000 euros en cada transacció. Així, els imports totals estafats haurien arribat, en alguns casos, a més de 300.000 euros.

Els diners eren desviats a comptes d’altres mercantils que eren controlades per l’organització, des d’on desapareixien les quantitats lliurades.

Així mateix, com a mitjà per a formalitzar la suposada inversió, l’entramat criminal presentava a les víctimes un ‘Contracte de Préstec’ en el qual figuraven unes condicions i terminis de devolució dels diners lliurats i la seua rendibilitat, sense especificar l’objecte de la inversió.

Es tracta d’una documentació que, en realitat, buscava simular una relació contractual en lloc d’una inversió, per la qual cosa en cas de ser descoberts es podria qualificar com un incompliment de contracte en lloc d’un delicte d’estafa, segons la Policia Nacional.

La Policia Nacional, que durant la instrucció de les diligències policials ha estimat un import total estafat d’1.180.000 euros, manté la investigació oberta per a poder localitzar noves víctimes que no hagen denunciat els fets, així com per a determinar la possible implicació de més autors dels fets.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.