Detinguts 9 membres d’una xarxa que oferia inversions amb alta rendibilitat i s’apropiava dels diners

Ejemplo de shortcode con estilo
Agents de la Policia Nacional han detingut a nou membres d'un grup criminal a Múrcia i Alacant, acusats d'estafar més d'1,1 milions d'euros a través de falses inversions amb altes rendibilitats. La investigació continua per identificar altres possibles víctimes.

La investigació estima una estafa a les víctimes d’1.180.000 euros i la possible existència de més perjudicats que no hagen denunciat

MURCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han procedit a la detenció dels nou presumptes integrants d’un grup criminal assentat a Múrcia i a la província d’Alacant dedicat a cometre la denominada ‘estafa de la inversió’, amb la qual oferien altes rendibilitats en suposades inversions que mai arribaven a realitzar-se, segons ha informat la Policia en un comunicat en un comunicat.

En concret, estes nou persones de nacionalitat espanyola han sigut detingudes com a presumptes autores dels delictes d’estafa i pertinença a grup criminal, en ser considerades responsables d’un complex sistema d’estafa en el qual s’oferien a les víctimes inversions amb una gran rendibilitat i baix risc. Per a captar a les víctimes, empraven persones properes i de confiança amb la finalitat de generar seguretat en la inversió.

La investigació, realitzada pel Grup de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) de la Prefectura Superior de Policia de Múrcia, va començar en el mes de novembre del 2023 després de la denúncia d’un ciutadà que manifestava haver sigut víctima d’una estafa. En concret, el denunciant va indicar que altres víctimes havien presentat denúncia en seu judicial pels mateixos fets.

El grup criminal desmantellat estaria utilitzant la denominada ‘estafa de la Inversió’, en la qual s’oferia a les víctimes participar en diferents tipus d’inversió: des d’inversions immobiliàries en l’estranger o inversions en energies renovables, fins a presumptes adjudicacions d’immobles en subhastes judicials per a obtenir una rendibilitat posterior.

Les grans rendibilitats presentades a les víctimes, fins a un 300% en menys de tres mesos, s’oferien a través de persones de confiança o fins i tot persones amb cert prestigi empresarial, amb l’objectiu de donar sensació de seguretat en les inversions.

El sistema d’estafa creat per este grup criminal utilitzava un complex entramat d’empreses i de comptes bancaris a través del com rebien els diners de les víctimes mitjançant transferències o pagaments en efectiu els diners.

En concret, rebien quantitats que oscil·laven entre els 15.000 i els 70.000 euros en cada transacció. Així, els imports totals estafats haurien arribat, en alguns casos, a més de 300.000 euros.

Els diners eren desviats a comptes d’altres mercantils que eren controlades per l’organització, des d’on desapareixien les quantitats lliurades.

Així mateix, com a mitjà per a formalitzar la suposada inversió, l’entramat criminal presentava a les víctimes un ‘Contracte de Préstec’ en el qual figuraven unes condicions i terminis de devolució dels diners lliurats i la seua rendibilitat, sense especificar l’objecte de la inversió.

Es tracta d’una documentació que, en realitat, buscava simular una relació contractual en lloc d’una inversió, per la qual cosa en cas de ser descoberts es podria qualificar com un incompliment de contracte en lloc d’un delicte d’estafa, segons la Policia Nacional.

La Policia Nacional, que durant la instrucció de les diligències policials ha estimat un import total estafat d’1.180.000 euros, manté la investigació oberta per a poder localitzar noves víctimes que no hagen denunciat els fets, així com per a determinar la possible implicació de més autors dels fets.

Últimes notícies

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.

El combustible pot encarir els vols britànics a Benidorm

Els operadors britànics temen menys places i tarifes més cares per a 2027 a causa de l’encariment del combustible. Tot i això, les reserves anticipades cap a Benidorm i la Costa Blanca mantenen una evolució favorable.