Detinguts 9 membres d’una xarxa que oferia inversions amb alta rendibilitat i s’apropiava dels diners

La investigació estima una estafa a les víctimes d’1.180.000 euros i la possible existència de més perjudicats que no hagen denunciat

MURCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han procedit a la detenció dels nou presumptes integrants d’un grup criminal assentat a Múrcia i a la província d’Alacant dedicat a cometre la denominada ‘estafa de la inversió’, amb la qual oferien altes rendibilitats en suposades inversions que mai arribaven a realitzar-se, segons ha informat la Policia en un comunicat en un comunicat.

En concret, estes nou persones de nacionalitat espanyola han sigut detingudes com a presumptes autores dels delictes d’estafa i pertinença a grup criminal, en ser considerades responsables d’un complex sistema d’estafa en el qual s’oferien a les víctimes inversions amb una gran rendibilitat i baix risc. Per a captar a les víctimes, empraven persones properes i de confiança amb la finalitat de generar seguretat en la inversió.

La investigació, realitzada pel Grup de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) de la Prefectura Superior de Policia de Múrcia, va començar en el mes de novembre del 2023 després de la denúncia d’un ciutadà que manifestava haver sigut víctima d’una estafa. En concret, el denunciant va indicar que altres víctimes havien presentat denúncia en seu judicial pels mateixos fets.

El grup criminal desmantellat estaria utilitzant la denominada ‘estafa de la Inversió’, en la qual s’oferia a les víctimes participar en diferents tipus d’inversió: des d’inversions immobiliàries en l’estranger o inversions en energies renovables, fins a presumptes adjudicacions d’immobles en subhastes judicials per a obtenir una rendibilitat posterior.

Les grans rendibilitats presentades a les víctimes, fins a un 300% en menys de tres mesos, s’oferien a través de persones de confiança o fins i tot persones amb cert prestigi empresarial, amb l’objectiu de donar sensació de seguretat en les inversions.

El sistema d’estafa creat per este grup criminal utilitzava un complex entramat d’empreses i de comptes bancaris a través del com rebien els diners de les víctimes mitjançant transferències o pagaments en efectiu els diners.

En concret, rebien quantitats que oscil·laven entre els 15.000 i els 70.000 euros en cada transacció. Així, els imports totals estafats haurien arribat, en alguns casos, a més de 300.000 euros.

Els diners eren desviats a comptes d’altres mercantils que eren controlades per l’organització, des d’on desapareixien les quantitats lliurades.

Així mateix, com a mitjà per a formalitzar la suposada inversió, l’entramat criminal presentava a les víctimes un ‘Contracte de Préstec’ en el qual figuraven unes condicions i terminis de devolució dels diners lliurats i la seua rendibilitat, sense especificar l’objecte de la inversió.

Es tracta d’una documentació que, en realitat, buscava simular una relació contractual en lloc d’una inversió, per la qual cosa en cas de ser descoberts es podria qualificar com un incompliment de contracte en lloc d’un delicte d’estafa, segons la Policia Nacional.

La Policia Nacional, que durant la instrucció de les diligències policials ha estimat un import total estafat d’1.180.000 euros, manté la investigació oberta per a poder localitzar noves víctimes que no hagen denunciat els fets, així com per a determinar la possible implicació de més autors dels fets.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.