17.4 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Detinguts 9 membres d’una xarxa que oferia inversions amb alta rendibilitat i s’apropiava dels diners

La investigació estima una estafa a les víctimes d’1.180.000 euros i la possible existència de més perjudicats que no hagen denunciat

MURCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han procedit a la detenció dels nou presumptes integrants d’un grup criminal assentat a Múrcia i a la província d’Alacant dedicat a cometre la denominada ‘estafa de la inversió’, amb la qual oferien altes rendibilitats en suposades inversions que mai arribaven a realitzar-se, segons ha informat la Policia en un comunicat en un comunicat.

En concret, estes nou persones de nacionalitat espanyola han sigut detingudes com a presumptes autores dels delictes d’estafa i pertinença a grup criminal, en ser considerades responsables d’un complex sistema d’estafa en el qual s’oferien a les víctimes inversions amb una gran rendibilitat i baix risc. Per a captar a les víctimes, empraven persones properes i de confiança amb la finalitat de generar seguretat en la inversió.

La investigació, realitzada pel Grup de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) de la Prefectura Superior de Policia de Múrcia, va començar en el mes de novembre del 2023 després de la denúncia d’un ciutadà que manifestava haver sigut víctima d’una estafa. En concret, el denunciant va indicar que altres víctimes havien presentat denúncia en seu judicial pels mateixos fets.

El grup criminal desmantellat estaria utilitzant la denominada ‘estafa de la Inversió’, en la qual s’oferia a les víctimes participar en diferents tipus d’inversió: des d’inversions immobiliàries en l’estranger o inversions en energies renovables, fins a presumptes adjudicacions d’immobles en subhastes judicials per a obtenir una rendibilitat posterior.

Les grans rendibilitats presentades a les víctimes, fins a un 300% en menys de tres mesos, s’oferien a través de persones de confiança o fins i tot persones amb cert prestigi empresarial, amb l’objectiu de donar sensació de seguretat en les inversions.

El sistema d’estafa creat per este grup criminal utilitzava un complex entramat d’empreses i de comptes bancaris a través del com rebien els diners de les víctimes mitjançant transferències o pagaments en efectiu els diners.

En concret, rebien quantitats que oscil·laven entre els 15.000 i els 70.000 euros en cada transacció. Així, els imports totals estafats haurien arribat, en alguns casos, a més de 300.000 euros.

Els diners eren desviats a comptes d’altres mercantils que eren controlades per l’organització, des d’on desapareixien les quantitats lliurades.

Així mateix, com a mitjà per a formalitzar la suposada inversió, l’entramat criminal presentava a les víctimes un ‘Contracte de Préstec’ en el qual figuraven unes condicions i terminis de devolució dels diners lliurats i la seua rendibilitat, sense especificar l’objecte de la inversió.

Es tracta d’una documentació que, en realitat, buscava simular una relació contractual en lloc d’una inversió, per la qual cosa en cas de ser descoberts es podria qualificar com un incompliment de contracte en lloc d’un delicte d’estafa, segons la Policia Nacional.

La Policia Nacional, que durant la instrucció de les diligències policials ha estimat un import total estafat d’1.180.000 euros, manté la investigació oberta per a poder localitzar noves víctimes que no hagen denunciat els fets, així com per a determinar la possible implicació de més autors dels fets.

Últimes notícies

Bernabé sobre la fi de la busca de Quique a Indonèsia: tant de bo es poguera trobar

Pilar Bernabé ha lamentat la fi de l'operatiu per a trobar a Quique, desaparegut després d'un naufragi a Indonèsia, i ha expressat que tant de bo es poguera trobar.

Urtasun tatxa a Feijóo de ‘mentider compulsiu’ després de la seua declaració sobre la dana

Urtasun ha acusat a Feijóo de 'mentider compulsiu' en sostindre que va admetre haver mentit sobre un contacte 'permanent' amb Carlos Mazón durant la dana. Feijóo ha reconegut davant la jutgessa que es va confondre amb les dates i que no va rebre informació el dilluns.

La Comunitat Valenciana condiciona el seu suport al finançament a un fons d’anivellament immediat

Juanfran Pérez Llorca ha advertit que la Comunitat Valenciana no recolzarà el nou model si no inclou un fons d'anivellament immediat. Ha reclamat també abordar el deute per dependència i els costos de desplaçats sanitaris.

Generalitat i agents socials es comprometen a reactivar el diàleg social i tancar un pacte abans de l’estiu

La Generalitat, la patronal i els sindicats han acordat reactivar el diàleg social després de la dana i treballar per a concretar abans de l'estiu un pacte econòmic i social.

Bernabé confia en la ràpida arribada dels espanyols alliberats a Veneçuela

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha confiat que els cinc espanyols alliberats per Veneçuela arriben com més prompte millor i es troben bé. Entre ells hi ha un valencià i l'Executiu ha subratllat l'esforç diplomàtic realitzat.

Conclou la declaració telemàtica de Feijóo davant la jutgessa de la DANA després de quasi cinc hores

La compareixença com a testimoni del líder del PP ha finalitzat a les 14.35 després de quasi cinc hores. Va respondre a centenars de preguntes sobre la gestió de l'emergència i la seua arribada a València el 30 d'octubre.

Urtasun tatxa a Feijóo de mentider compulsiu per la seua declaració sobre la DANA

Ernest Urtasun ha acusat este divendres a Alberto Núñez Feijóo de ser 'un mentider compulsiu' després de la seua declaració davant la jutgessa per la DANA. El líder del PP ha admés que es va equivocar en situar en dilluns els contactes amb Carlos Mazón i els va fixar en dimarts i dimecres.

El Consell ha prorrogat l’ús de la targeta Móbilis en Rodalia de València amb 21 milions de la ATMV

El Consell ha estés un any el conveni amb Renfe que permet validar la targeta Móbilis en Rodalia de València. La ATMV assumix 21,08 milions per a mantindre la integració tarifària.