Detinguts 9 membres d’una xarxa que oferia inversions amb alta rendibilitat i s’apropiava dels diners

La investigació estima una estafa a les víctimes d’1.180.000 euros i la possible existència de més perjudicats que no hagen denunciat

MURCIA, 11 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han procedit a la detenció dels nou presumptes integrants d’un grup criminal assentat a Múrcia i a la província d’Alacant dedicat a cometre la denominada ‘estafa de la inversió’, amb la qual oferien altes rendibilitats en suposades inversions que mai arribaven a realitzar-se, segons ha informat la Policia en un comunicat en un comunicat.

En concret, estes nou persones de nacionalitat espanyola han sigut detingudes com a presumptes autores dels delictes d’estafa i pertinença a grup criminal, en ser considerades responsables d’un complex sistema d’estafa en el qual s’oferien a les víctimes inversions amb una gran rendibilitat i baix risc. Per a captar a les víctimes, empraven persones properes i de confiança amb la finalitat de generar seguretat en la inversió.

La investigació, realitzada pel Grup de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) de la Prefectura Superior de Policia de Múrcia, va començar en el mes de novembre del 2023 després de la denúncia d’un ciutadà que manifestava haver sigut víctima d’una estafa. En concret, el denunciant va indicar que altres víctimes havien presentat denúncia en seu judicial pels mateixos fets.

El grup criminal desmantellat estaria utilitzant la denominada ‘estafa de la Inversió’, en la qual s’oferia a les víctimes participar en diferents tipus d’inversió: des d’inversions immobiliàries en l’estranger o inversions en energies renovables, fins a presumptes adjudicacions d’immobles en subhastes judicials per a obtenir una rendibilitat posterior.

Les grans rendibilitats presentades a les víctimes, fins a un 300% en menys de tres mesos, s’oferien a través de persones de confiança o fins i tot persones amb cert prestigi empresarial, amb l’objectiu de donar sensació de seguretat en les inversions.

El sistema d’estafa creat per este grup criminal utilitzava un complex entramat d’empreses i de comptes bancaris a través del com rebien els diners de les víctimes mitjançant transferències o pagaments en efectiu els diners.

En concret, rebien quantitats que oscil·laven entre els 15.000 i els 70.000 euros en cada transacció. Així, els imports totals estafats haurien arribat, en alguns casos, a més de 300.000 euros.

Els diners eren desviats a comptes d’altres mercantils que eren controlades per l’organització, des d’on desapareixien les quantitats lliurades.

Així mateix, com a mitjà per a formalitzar la suposada inversió, l’entramat criminal presentava a les víctimes un ‘Contracte de Préstec’ en el qual figuraven unes condicions i terminis de devolució dels diners lliurats i la seua rendibilitat, sense especificar l’objecte de la inversió.

Es tracta d’una documentació que, en realitat, buscava simular una relació contractual en lloc d’una inversió, per la qual cosa en cas de ser descoberts es podria qualificar com un incompliment de contracte en lloc d’un delicte d’estafa, segons la Policia Nacional.

La Policia Nacional, que durant la instrucció de les diligències policials ha estimat un import total estafat d’1.180.000 euros, manté la investigació oberta per a poder localitzar noves víctimes que no hagen denunciat els fets, així com per a determinar la possible implicació de més autors dels fets.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges intenses deixen 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² a la Marina Alta

L'episodi d'este dimecres ha deixat 135,7 l/m² a Pego i més de 100 l/m² en diverses localitats de la Marina Alta. S'han obert clars cap al nord, mentres Alacant seguix molt nuvolós.

Afectats de covid persistent denuncien la falta de reconeixement com a malaltia crònica en la Comunitat Valenciana

El Col·lectiu Covid Persistent Comunitat Valenciana denúncia que no s'ha implantat l'Estratègia de Cronicitat que reconeix la malaltia com a malaltia crònica. Sanitat defén que treballa en la seua adaptació i anuncia formació en Atenció Primària.

Dos milions seguixen amb covid persistent: el 62% es va contagiar en el treball

Un estudi de CSIF assenyala que més de dos milions de persones continuen amb seqüeles de covid persistent. El 62% creu que es va contagiar treballant i només al 21% se li reconeix l'origen laboral.

Detinguts pare i fill per presumpta agressió sexual a una treballadora de la seua xurreria a València

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i al seu fill per la seua presumpta implicació en una agressió sexual a una treballadora temporal de la seua xurreria durant les Falles. Els dos van ser arrestats el dilluns 9 de març i van passar a disposició judicial eixe mateix dia.

Les pluges han deixat quasi 70 l/m² a La Vall d’Ebo amb avís groc en el litoral nord d’Alacant i sud de València

L'episodi de precipitacions ha acumulat 69,8 l/m² a La Vall d'Ebo; Aemet ha establit l'avís groc en el litoral nord d'Alacant i el sud de València fins al migdia.

El Suprem dona tres dies a les acusacions per a pronunciar-se sobre la llibertat de Ábalos i Koldo García

El Suprem ha donat tres dies a Fiscalia i a l'acusació popular per a pronunciar-se sobre l'excarceració de Ábalos i Koldo García. Els dos han demanat eixir de presó per a preparar el juí de màscares i al·leguen falta de mitjans a la presó

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

El president ha proposat que els ajuntaments destinen part del sòl dotacional sense ús a vivenda. Amb la mitat de 8 milions de m², es podrien fer 120.000 vivendes.

Pérez Llorca anuncia diàleg amb Vox per a aprovar nous pressupostos de la Generalitat

Pérez Llorca ha avançat que obrirà converses amb Vox per a tirar avant nous comptes en 2026 i ha reivindicat l'estabilitat del pacte PP-Vox. També ha assenyalat que la seua prioritat és governar i que demanarà un congrés del PPCV abans de les autonòmiques.