Agents de la Policia Nacional han evitat este dilluns que un home de 27 anys es llançara al buit des de la cinquena planta d’un edifici d’Alacant, després d’un desengany sentimental amb la seua parella.
Segons fonts de la investigació, els fets han passat cap a les 8.30 hores en un immoble situat en un carrer pròxim a l’estació ferroviària d’Adif, en la ciutat d’Alacant. El jove ha sorprés allí la seua parella, de 45 anys, amb un altre home i, en vore la situació, s’ha dirigit a un ampit per a amenaçar amb tirar-se.
Pel que sembla, el jove porta ja algun temps vivint en eixe domicili. La dona ha contat que va mantindre amb ell una discussió prèvia, però ha assegurat que no va ser agredida ni amenaçada. Davant l’estat emocional del jove, ella mateixa ha telefonat a les forces de seguretat per a alertar del que estava passant.
Negociació de 40 minuts i desplegament de seguretat
Diversos agents del Grup d’Atenció al Ciutadà (GAC) de la Brigada de Seguretat Ciutadana de la Policia Nacional han acudit al lloc i han iniciat una negociació amb l’home, que es trobava en una situació límit. Durant uns 40 minuts han intentat calmar-lo i convéncer-lo perquè renunciara a la seua intenció, mentres arribaven els sanitaris.
Paral·lelament, els bombers han desplegat en el pati de llums una colxoneta antisuïcidis, com a mesura de seguretat addicional en cas que acabara llançant-se. Este dispositiu és habitual en intervencions per risc de caiguda des d’altura.
En un moment de màxima tensió, el jove ha arribat a despenjar-se a pols, agarrant-se únicament d’un tendedero. Segons les mateixes fonts, l’estructura ha semblat trencar-se en un instant, cosa que ha augmentat el risc que cayera al buit de manera imminent.
En vore que podia caure d’un moment a l’altre, els agents s’han llançat cap a ell i han aconseguit agarrar-lo en l’últim instant, arrossegant-lo cap a l’interior i posant-lo fora de perill. Esta actuació ha sigut clau per a evitar una tragèdia.
L’home, de nacionalitat algeriana i amb antecedents policials, ha sigut atés en el lloc per una unitat sanitària. A continuació, l’han traslladat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant per a una valoració psiquiàtrica, tenint en compte el fort episodi emocional que acabava de patir.
Segons les mateixes fonts, els dos últims antecedents policials del jove corresponen a delictes de mals tractes contra altres dues dones. Estos fets es van registrar en 2025 i també en 2026, any en curs, la qual cosa ha sigut tinguda en compte en la valoració global de la seua situació.









