Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació convocada per diversos col·lectius solidaris amb el poble palestí ha recorregut este diumenge els principals carrers del centre de València per reclamar un embargament integral d’armes a Israel, la ruptura de totes les relacions amb este Estat i el final de la criminalització de la solidaritat amb Palestina.

La marxa ha eixit de la plaça de bous de València sota el lema ‘Fi al comerç d’armes i a les relacions amb Israel’ i ha finalitzat a la plaça d’Amèrica. Segons els organitzadors, la convocatòria s’emmarca en una onada de mobilitzacions impulsades per la Red Solidaria contra la Ocupación de Palestina (RESCOP) coincidint amb els tres anys de l’inici de l’ofensiva israeliana sobre Gaza.

Al llarg del recorregut s’han pogut vore nombroses banderes palestines i pancartes amb missatges com ara ‘La humanitat amb Palestina‘. Entre els assistents hi havia persones de l’acampada per la vivenda de València, que han deixat per unes hores les tendes de campanya instal·lades a la plaça de l’Ajuntament per sumar-se a la protesta.

Des del moviment BDS País Valencià, un dels col·lectius convocants, han assenyalat que ‘tres anys després, la situació humanitària continua sent extrema’. L’organització ha denunciat que a Gaza ‘continuen els atacs, la destrucció de vivendes i infraestructures i el desplaçament de la població, mentres persistixen greus dificultats per accedir a servicis bàsics’.

Un año del decreto sobre el comercio de armas

La mobilització s’ha celebrat pocs dies després de complir-se un any de l’aprovació en Espanya del Reial decret llei 10/2025, de 23 de setembre. Esta norma va establir prohibicions sobre determinades exportacions, importacions i tràfics de material de defensa i de doble ús relacionats amb Israel.

Les organitzacions convocants consideren que el decret ha sigut un pas avant, aconseguit gràcies a la pressió popular. No obstant això, opinen que és ‘insuficient’ i que els vincles militars entre l’Estat espanyol i Israel ‘no s’han trencat completament’.

Per este motiu, exigixen ‘un embargament integral d’armes a Israel que incloga la venda, la compra, el tràfic, les transferències, les subcontractacions, el finançament i qualsevol forma de col·laboració militar, policial, tecnològica o de seguretat’.

Segons ha indicat Jorge Ramos Tolosa, de BDS País Valencià, ‘un embargament d’armes ha de ser integral i efectiu’, per la qual cosa reclama que el Govern ‘passe de les paraules als fets i trenque tota complicitat’.

Exigència de ruptura total de relacions

A més de l’embargament, els col·lectius convocants demanden la fi de totes les relacions diplomàtiques, econòmiques, comercials, acadèmiques, esportives i culturals amb Israel. També reclamen la suspensió total i permanent de l’Acord d’Associació entre la Unió Europea i Israel.

La mobilització ha criticat igualment ‘la criminalització, vigilància i persecució del moviment de solidaritat amb Palestina’, que, segons denuncien les organitzacions, patix obstacles creixents per desenvolupar les seues activitats de denúncia i suport al poble palestí.

Últimes notícies

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.

Morin dos jóvens ofegats mentre es banyaven amb bandera roja a Guardamar

Dos jóvens han mort ofegats aquest dissabte a la platja d'Els Vivers, a Guardamar del Segura, mentre es banyaven amb bandera roja. Els serveis d'emergència els han reanimat sense èxit després de rescatar-los de l'aigua.

El PSPV denuncià que un terç de la Unitat d’Emergències continua sense cobrir

El PSPV-PSOE ha denunciat que la Unitat d’Anàlisi i Seguiment de les Emergències continua amb dos de les seues sis places vacants, tres anys i mig després de la seua creació, i reclama al Consell que les cobrisca de manera immediata.

L’energia acumulada en el Mediterrani dispara les pluges d’esta setmana

Aemet atribuïx els episodis de pluja excepcional d’esta setmana a la gran quantitat d’energia i calor acumulada en el Mediterrani occidental durant tot l’estiu.

Avís groc per fortes pluges la matinada de dilluns a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a la matinada de dilluns l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior nord de la província de València, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Així funciona el Bono Hostaleria 2026 als pobles afectats per la dana

El Bono Hostaleria 2026 destina 3,9 milions a reemborsar el 50 % del consum en bars i restaurants dels municipis afectats per la dana, amb ajudes de fins a 50 euros per persona i més de 78.000 potencials beneficiaris.

L’acampada per l’habitatge de València supera la primera nit i es declara indefinida

L’acampada espontània per l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València ha superat la primera nit, es coordina en comissions i ha aprovat per assemblea que tinga durada indefinida.