Dos homes detinguts per cinc delictes d’estafa


La Guàrdia Civil d’Alberic i Xiva, en el marc de l’operació “STARPOOL”, han detingut a dos homes de 47 i 49 anys, de nacionalitat espanyola, per cinc delictes d’estafa.

L’operació es va iniciar el mes de gener, després de la recepció de diverses denúncies interposades en el Lloc Principal de Xiva per part de diversos perjudicats on denunciaven haver sigut estafats per la construcció de piscines.

Durant la investigació, els agents van aconseguir descobrir que els detinguts sol·licitaven un avançament de diners en efectiu per a la construcció de piscines, les quals no s’acabaven o es realitzaven de manera inadequada.

Fruit de les labors d’investigació els agents van constatar que també havien comés els mateixos fets en les localitats de Xiva, Montserrat, Sant Antoni de Benagéber, Teulada i Turis.
Els detinguts utilitzaven diverses empreses, de les quals eren administradors, per a formalitzar els contractes.

Una vegada eren formalitzats els contractes, sol·licitaven un avançament de diners amb el qual iniciaven l’obra, si bé sempre es quedava paralitzada per algun motiu alié. Motiu que aprofitaven per a sol·licitar més diners per a la seua continuació i així obtindre majors beneficis.

Amb aquesta investigació s’ha aconseguit l’esclariment de 5 fets delictius en els quals s’han estafat més de 120.000 euros.

Finalment, la investigació va culminar amb la detenció de 2 homes de 47 i 49 anys, de nacionalitat espanyola, per 5 delictes d’estafa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número de Requena.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.