13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Dos homes detinguts per cinc delictes d’estafa


La Guàrdia Civil d’Alberic i Xiva, en el marc de l’operació “STARPOOL”, han detingut a dos homes de 47 i 49 anys, de nacionalitat espanyola, per cinc delictes d’estafa.

L’operació es va iniciar el mes de gener, després de la recepció de diverses denúncies interposades en el Lloc Principal de Xiva per part de diversos perjudicats on denunciaven haver sigut estafats per la construcció de piscines.

Durant la investigació, els agents van aconseguir descobrir que els detinguts sol·licitaven un avançament de diners en efectiu per a la construcció de piscines, les quals no s’acabaven o es realitzaven de manera inadequada.

Fruit de les labors d’investigació els agents van constatar que també havien comés els mateixos fets en les localitats de Xiva, Montserrat, Sant Antoni de Benagéber, Teulada i Turis.
Els detinguts utilitzaven diverses empreses, de les quals eren administradors, per a formalitzar els contractes.

Una vegada eren formalitzats els contractes, sol·licitaven un avançament de diners amb el qual iniciaven l’obra, si bé sempre es quedava paralitzada per algun motiu alié. Motiu que aprofitaven per a sol·licitar més diners per a la seua continuació i així obtindre majors beneficis.

Amb aquesta investigació s’ha aconseguit l’esclariment de 5 fets delictius en els quals s’han estafat més de 120.000 euros.

Finalment, la investigació va culminar amb la detenció de 2 homes de 47 i 49 anys, de nacionalitat espanyola, per 5 delictes d’estafa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número de Requena.

Últimes notícies

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per ‘alt’ risc de fugida

El Suprem ha rebutjat els recursos de Ábalos i Koldo García i manté la seua presó provisional per 'alt' risc de fugida i la proximitat del juí. La Sala subratlla la gravetat de les penes sol·licitades i la solidesa dels indicis.

Vila-real, Slavia, Bodo/Glimt i Kairat seguixen sense guanyar en la Lliga de Campions

Mancant dos jornades, Vila-real, Slavia Praga, Bodo/Glimt i Kairat Almaty són els únics equips que no han estrenat triomf en la Lliga de Campions.

Pape Gueye, heroi del Senegal en la Copa Àfrica després d’assentar-se al Vila-real

Pape Gueye va decidir la final davant el Marroc i va culminar un ascens que va arrancar a Le Havre, va passar per una sanció del TAS i va prendre impuls al Vila-real. El migcampista es va afermar amb Marcelino, va ser triat millor africà de LaLiga i es va convertir en peça clau també en la seua selecció.

Avís taronja este dimarts en la costa de Castelló, València i nord d’Alacant per vent i ones de 4 metres

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja en el litoral de Castelló, València i nord d'Alacant per vent del nord de 55-70 km/h i ones de 4 m. L'onatge pot augmentar per maror ciclònica i hi ha avisos grocs per pluja, neu i mar.

Dos ex alts càrrecs del Consell van accedir i van copiar l’àudio del 112 del 29-O filtrat retallat

Un informe de la Guàrdia Civil remés al Jutjat de Llíria assenyala que dos ex alts càrrecs van accedir i van copiar l'àudio del 112 del 29 d'octubre, la versió retallada del qual es va filtrar abans que la completa. La investigació descriu un sistema antic sense registre d'accessos, la qual cosa complica rastrejar la filtració.

Les confraries de la Comunitat Valenciana paren la flota contra el reglament de control de la UE

Entre 400 i 500 embarcacions han quedat amarrades a Alacant, Castelló i València en rebuig a les noves obligacions de control; una delegació s'ha concentrat a Madrid.

Convoquen el 31 de gener a Benetússer una nova manifestació contra Mazón per la DANA

Més de 200 entitats, víctimes i comités de reconstrucció han convocat una marxa a Benetússer el 31 de gener a les 18.00 sota el lema 'Mazón a presó'. L'última protesta, prevista a València el 27 de desembre, va ser ajornada per la pluja.

Atur total de la flota valenciana per la nova norma de control de pesca de la UE

Entre 400 i 500 vaixells de les confraries valencianes han parat este dilluns en protesta per la nova norma de control de la UE. Una delegació s'ha concentrat a Madrid.