Dos homes detinguts per cinc delictes d’estafa


La Guàrdia Civil d’Alberic i Xiva, en el marc de l’operació “STARPOOL”, han detingut a dos homes de 47 i 49 anys, de nacionalitat espanyola, per cinc delictes d’estafa.

L’operació es va iniciar el mes de gener, després de la recepció de diverses denúncies interposades en el Lloc Principal de Xiva per part de diversos perjudicats on denunciaven haver sigut estafats per la construcció de piscines.

Durant la investigació, els agents van aconseguir descobrir que els detinguts sol·licitaven un avançament de diners en efectiu per a la construcció de piscines, les quals no s’acabaven o es realitzaven de manera inadequada.

Fruit de les labors d’investigació els agents van constatar que també havien comés els mateixos fets en les localitats de Xiva, Montserrat, Sant Antoni de Benagéber, Teulada i Turis.
Els detinguts utilitzaven diverses empreses, de les quals eren administradors, per a formalitzar els contractes.

Una vegada eren formalitzats els contractes, sol·licitaven un avançament de diners amb el qual iniciaven l’obra, si bé sempre es quedava paralitzada per algun motiu alié. Motiu que aprofitaven per a sol·licitar més diners per a la seua continuació i així obtindre majors beneficis.

Amb aquesta investigació s’ha aconseguit l’esclariment de 5 fets delictius en els quals s’han estafat més de 120.000 euros.

Finalment, la investigació va culminar amb la detenció de 2 homes de 47 i 49 anys, de nacionalitat espanyola, per 5 delictes d’estafa.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció Número de Requena.

Últimes notícies

Detinguts dos lladres per robar 2.000 quilos de coure en pobles d’Alacant i València

Dos hòmens de 21 i 41 anys han sigut detinguts acusats de robar 2.000 quilos de coure en l’enllumenat públic i carregadors de vehicles elèctrics de diversos pobles d’Alacant i València, amb un perjuí que supera els 100.000 euros.

La nova Coca del Poble ajuda els comerços de Paiporta colpits per la dana

Paiporta ha presentat la Coca del Poble, un dolç solidari creat per alumnat d’hoteleria per a donar suport als comerços afectats per la dana de 2024 i recuperar la rebosteria tradicional de l’Horta Sud.

Educació reprén dijous la negociació amb els sindicats docents sobre inclusió

La Conselleria d'Educació ha convocat per a dijous una nova mesa sectorial amb els cinc sindicats de l'ensenyament públic per a negociar les mesures d'inclusió, després de la suspensió de la vaga indefinida docent iniciada el 11 de maig.

Les falsificacions fan perdre més de 1.200 milions d’euros cada any a Espanya

Les falsificacions en confecció, bosses, joieria i rellotgeria provoquen a Espanya pèrdues anuals de més de 1.200 milions d’euros, segons la EUIPO amb seu a Alacant.

Ferran Torres iguala Albiol com a valencianista amb més partits amb Espanya

Ferran Torres ha arribat als 58 partits amb la selecció espanyola en el debut mundialista contra Cap Verd i ha igualat així el registre de Raúl Albiol com a jugador valencià amb més internacionalitats.

La vaga en Metrovalencia i el TRAM es complix sense incidències amb el 75 % de servicis mínims

La vaga convocada per SEMAF en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant es desenvolupa este dimarts sense incidències, amb el 75 % dels servicis mínims i un seguiment del 100 %, segons el sindicat.

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.