Quatre detinguts pel robatori de peces de vehicles robats

Agents de la Policia Nacional han detingut a Torís a tres homes i a una dona, d’entre 22 i 39 anys, dos d’origen polonés i dos d’origen tayiko, com a presumptes autors dels delictes de robatori de vehicle i pertinença a grup criminal.

Gràcies a esta operació s’han esclarit deu robatoris de vehicles sostrets en els últims sis mesos a les províncies de Castelló i València, a més d’un tot terreny robat a Alemanya l’any 2022.

La recerca es va iniciar després de tenir coneixement els agents del Grup de Crim Organitzat de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València, que un grup de persones podrien estar dedicant-se a l’especejament de vehicles sostrets en una nau industrial situada en la localitat de Torís (València), motiu pel qual es va establir un dispositiu encaminat a la comprovació dels fets.

Fruit de les primeres perquisicions els agents van constatar com l’esmentada nau estava sent utilitzada com a taller il·legal en el qual es desballestaven vehicles sostrets, els quals eren comercialitzats per peces posteriorment a altres països.

Els investigats, que s’havien especialitzat en el robatori de furgonetes comercials i mostraven un alt grau de professionalitat, comptaven amb múltiples eines no sols per a l’especejament, sinó també per a sortejar els diferents sistemes de seguretat dels vehicles, evidenciant a més una gran rapidesa en les seues operacions per a evitar ser descoberts.

En els registres practicats es van trobar nombroses peces de vehicles sostrets així com un gran nombre d’eines, recuperant a més un vehicle sostret l’any 2022 a Alemanya que comptava amb plaques de matrícula estrangera.

Esta operació, considerada com una de les més importants contra la delinqüència en l’àmbit internacional, es va saldar amb la detenció de quatre persones com a presumptes autores dels delictes de robatori de vehicle i pertinença a grup criminal. La Policia Local de Torís va participar en l’arrest d’una de les persones investigades qui va intentar donar-se a la fugida en el moment de la seua detenció.

Els detinguts, tots ells sense antecedents policials al nostre país, han passat ja a disposició judicial.

Últimes notícies

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.