Cinc detinguts per importar i vendre productes falsificats a Elx

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a cinc persones per presumptament dedicar-se a la importació i distribució de productes falsificats, en una operació que s’ha desenvolupat entre les localitats alacantines de Torrevella i Elx. A més, s’han intervingut quasi 124.000 articles falsificats que suposadament hagueren acabat distribuïts mitjançant els coneguts com manteros.

Les investigacions es van originar en el mes de març arran de denúncies de comerciants a Torrevella sobre la proliferació de productes il·legals oferits en el ‘top manta’ en el passeig marítim i en àrees de platja de la localitat, segons ha indicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

Estes queixes i els serveis que la Guàrdia Civil dirigeix contra la venda il·legal de productes falsificats van alertar sobre un increment en aquest tipus d’articles en la zona. Per això, el Lloc Principal de Torrevella, amb l’objectiu d’identificar i detenir als capitosts que distribuïen esta mercaderia il·lícita, va iniciar l’operació ‘Jarapero’.

Després d’intenses vigilàncies, els agents van identificar a un individu d’origen marroquí, resident en el municipi, que presumptament actuava com a intermediari entre els venedors del «top manta» i els proveïdors d’aquests productes. Les investigacions van conduir a diverses naus industrials en un polígon industrial d’Elx, on es van descobrir magatzems de productes falsificats de marques reconegudes a nivell internacional.

En la fase d’explotació de l’operació, realitzada a l’abril, es van registrar tres naus industrials i els agents van intervenir un total de 120.289 sabatilles esportives, 2.349 bosses i 1.192 emblemes de diverses marques adherits a les bosses, tots llests i preparats per a la seua distribució.

El ‘modus operandi’ dels venedors implicats consistia a vendre rèpliques de bosses de marques reconegudes juntament amb els logotips corresponents. Respecte a les sabatilles falsificades, se’ls afegia un tros de tela per a ocultar el logotip de la marca, que es retirava després de la venda per a revelar la falsificació.

Durant l’operació, han detingut a un individu d’origen marroquí de 54 anys, identificat com el proveïdor dels productes falsificats als venedors del ‘top manta’, així com a altres quatre persones d’origen xinés i responsables de les naus registrades. Es tracta de tres homes i una dona d’edats compreses entre els 40 i 67 anys.

Els detinguts, juntament amb la mercaderia intervinguda, han sigut posats a la disposició del Jutjat de Guàrdia d’Elx per la seua presumpta participació en un delicte contra la propietat industrial. Tots ells han quedat en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

Últimes notícies

Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions, i ha imposat també dos anys de presó a un segon acusat, també futbolista i amic seu. La sentència no és ferma i fixa indemnitzacions econòmiques per a les víctimes.

Sara Sorribes confia a tornar al seu màxim nivell: encara em queda corda

La tenista castellonenca Sara Sorribes assegura que encara li queda corda per a competir al màxim nivell després de la seua retirada temporal i manté com a objectiu tornar a representar Espanya i ser als Jocs de Los Angeles 2028.

Rafa Mir, condemnat a 8 anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

L'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a 8,5 anys de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. Un segon acusat ha rebut 2 anys de presó i tots dos hauran d'indemnitzar les víctimes amb més de 70.000 euros.

Rafa Mir és condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La nova campanya ‘En mi silla mando yo’ reivindica l’autonomia real de les persones amb diversitat funcional

Codifiva presentarà divendres en el MuVIM la campanya 'En mi silla mando yo', que defensa l'autonomia de les persones amb discapacitat més enllà de la mobilitat física i reclama un canvi en la mirada social.

Catalá admet en el Congrés que el pla municipal va fallar el dia de la DANA a València

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reconegut en la comissió del Congrés que investiga la riuada del 29 d’octubre de 2024 que el pla d’actuació municipal va fallar perquè no contemplava risc d’inundació en les pedanies del sud més afectades, on van morir 17 persones.

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.