Cinc detinguts per importar i vendre productes falsificats a Elx

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a cinc persones per presumptament dedicar-se a la importació i distribució de productes falsificats, en una operació que s’ha desenvolupat entre les localitats alacantines de Torrevella i Elx. A més, s’han intervingut quasi 124.000 articles falsificats que suposadament hagueren acabat distribuïts mitjançant els coneguts com manteros.

Les investigacions es van originar en el mes de març arran de denúncies de comerciants a Torrevella sobre la proliferació de productes il·legals oferits en el ‘top manta’ en el passeig marítim i en àrees de platja de la localitat, segons ha indicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

Estes queixes i els serveis que la Guàrdia Civil dirigeix contra la venda il·legal de productes falsificats van alertar sobre un increment en aquest tipus d’articles en la zona. Per això, el Lloc Principal de Torrevella, amb l’objectiu d’identificar i detenir als capitosts que distribuïen esta mercaderia il·lícita, va iniciar l’operació ‘Jarapero’.

Després d’intenses vigilàncies, els agents van identificar a un individu d’origen marroquí, resident en el municipi, que presumptament actuava com a intermediari entre els venedors del «top manta» i els proveïdors d’aquests productes. Les investigacions van conduir a diverses naus industrials en un polígon industrial d’Elx, on es van descobrir magatzems de productes falsificats de marques reconegudes a nivell internacional.

En la fase d’explotació de l’operació, realitzada a l’abril, es van registrar tres naus industrials i els agents van intervenir un total de 120.289 sabatilles esportives, 2.349 bosses i 1.192 emblemes de diverses marques adherits a les bosses, tots llests i preparats per a la seua distribució.

El ‘modus operandi’ dels venedors implicats consistia a vendre rèpliques de bosses de marques reconegudes juntament amb els logotips corresponents. Respecte a les sabatilles falsificades, se’ls afegia un tros de tela per a ocultar el logotip de la marca, que es retirava després de la venda per a revelar la falsificació.

Durant l’operació, han detingut a un individu d’origen marroquí de 54 anys, identificat com el proveïdor dels productes falsificats als venedors del ‘top manta’, així com a altres quatre persones d’origen xinés i responsables de les naus registrades. Es tracta de tres homes i una dona d’edats compreses entre els 40 i 67 anys.

Els detinguts, juntament amb la mercaderia intervinguda, han sigut posats a la disposició del Jutjat de Guàrdia d’Elx per la seua presumpta participació en un delicte contra la propietat industrial. Tots ells han quedat en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.