Cinc detinguts per importar i vendre productes falsificats a Elx

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a cinc persones per presumptament dedicar-se a la importació i distribució de productes falsificats, en una operació que s’ha desenvolupat entre les localitats alacantines de Torrevella i Elx. A més, s’han intervingut quasi 124.000 articles falsificats que suposadament hagueren acabat distribuïts mitjançant els coneguts com manteros.

Les investigacions es van originar en el mes de març arran de denúncies de comerciants a Torrevella sobre la proliferació de productes il·legals oferits en el ‘top manta’ en el passeig marítim i en àrees de platja de la localitat, segons ha indicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

Estes queixes i els serveis que la Guàrdia Civil dirigeix contra la venda il·legal de productes falsificats van alertar sobre un increment en aquest tipus d’articles en la zona. Per això, el Lloc Principal de Torrevella, amb l’objectiu d’identificar i detenir als capitosts que distribuïen esta mercaderia il·lícita, va iniciar l’operació ‘Jarapero’.

Després d’intenses vigilàncies, els agents van identificar a un individu d’origen marroquí, resident en el municipi, que presumptament actuava com a intermediari entre els venedors del «top manta» i els proveïdors d’aquests productes. Les investigacions van conduir a diverses naus industrials en un polígon industrial d’Elx, on es van descobrir magatzems de productes falsificats de marques reconegudes a nivell internacional.

En la fase d’explotació de l’operació, realitzada a l’abril, es van registrar tres naus industrials i els agents van intervenir un total de 120.289 sabatilles esportives, 2.349 bosses i 1.192 emblemes de diverses marques adherits a les bosses, tots llests i preparats per a la seua distribució.

El ‘modus operandi’ dels venedors implicats consistia a vendre rèpliques de bosses de marques reconegudes juntament amb els logotips corresponents. Respecte a les sabatilles falsificades, se’ls afegia un tros de tela per a ocultar el logotip de la marca, que es retirava després de la venda per a revelar la falsificació.

Durant l’operació, han detingut a un individu d’origen marroquí de 54 anys, identificat com el proveïdor dels productes falsificats als venedors del ‘top manta’, així com a altres quatre persones d’origen xinés i responsables de les naus registrades. Es tracta de tres homes i una dona d’edats compreses entre els 40 i 67 anys.

Els detinguts, juntament amb la mercaderia intervinguda, han sigut posats a la disposició del Jutjat de Guàrdia d’Elx per la seua presumpta participació en un delicte contra la propietat industrial. Tots ells han quedat en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

Últimes notícies

L’Elx continua la pretemporada davant el Johor encara sense fitxatges

L’Elx disputa este divendres a La Nucia el segon amistós de pretemporada davant el Johor malaisi, encara sense reforços i amb una llista plena de canterans.

Valencia Basket i Casademont Zaragoza es tornaran a vore en les semifinals de la Supercopa

El Valencia Basket s’enfrontarà al Casademont Zaragoza en les semifinals de la Supercopa Endesa femenina a Torrejón de Ardoz, en una nova reedició de les últimes finals entre els dos equips.

València tanca els accessos a la Devesa de El Saler per l’alt risc d’incendis

L’Ajuntament de València ha tancat els accessos a la Devesa de El Saler i ha posat en marxa canons d’aigua per l’episodi de preemergència per incendis i l’avís taronja per calor.

Més jóvens deixen de beure alcohol en les festes populars valencianes

El percentatge d’adolescents i jóvens que afirma no consumir alcohol en les festes populars de la Comunitat Valenciana ha passat del 15,4 % en 2017 al 24,1 % en 2025, un augment del 56,49 %, segons un estudi de Controla Club.

Intent d’homicidi a Cheste: un detingut i dos investigats per apunyalar un jove i un policia

Un home ha sigut detingut i altres dos estan investigats per un intent d'homicidi a un jove de 24 anys i a un agent de la Policia Local a Cheste. Els fets van ocórrer el 20 de juny durant una agressió amb arma blanca després que la víctima es negara a comprar droga.

El pacte Ford-Geely a Almussafes blinda el futur i els llocs de treball

L’acord entre Ford i Geely per a fabricar cinc models a la planta d’Almussafes ha sigut qualificat per Juanfran Pérez Llorca com una garantia de futur, ocupació i certesa. El president de la Generalitat ha comparat el pacte amb el de 1976 que va portar la fàbrica a la localitat valenciana.

L’acord entre Ford i Geely a Almussafes referma el pes inversor d’Espanya

Pedro Sánchez ha destacat a Almussafes que l’acord entre Ford i Geely per fabricar cinc models a la planta valenciana confirma la capacitat d’Espanya per atraure grans inversions i protegir l’ocupació.

Almussafes fabricarà cinc nous models de cotxe amb la nova aliança entre Ford i Geely

Ford i Geely han acordat crear en 2027 una empresa conjunta per fabricar cinc models a Almussafes, tres d'ells nous, la qual cosa obligarà a incrementar la plantilla actual de 4.142 treballadors.