10.3 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Cinc detinguts per importar i vendre productes falsificats a Elx

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a cinc persones per presumptament dedicar-se a la importació i distribució de productes falsificats, en una operació que s’ha desenvolupat entre les localitats alacantines de Torrevella i Elx. A més, s’han intervingut quasi 124.000 articles falsificats que suposadament hagueren acabat distribuïts mitjançant els coneguts com manteros.

Les investigacions es van originar en el mes de març arran de denúncies de comerciants a Torrevella sobre la proliferació de productes il·legals oferits en el ‘top manta’ en el passeig marítim i en àrees de platja de la localitat, segons ha indicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

Estes queixes i els serveis que la Guàrdia Civil dirigeix contra la venda il·legal de productes falsificats van alertar sobre un increment en aquest tipus d’articles en la zona. Per això, el Lloc Principal de Torrevella, amb l’objectiu d’identificar i detenir als capitosts que distribuïen esta mercaderia il·lícita, va iniciar l’operació ‘Jarapero’.

Després d’intenses vigilàncies, els agents van identificar a un individu d’origen marroquí, resident en el municipi, que presumptament actuava com a intermediari entre els venedors del “top manta” i els proveïdors d’aquests productes. Les investigacions van conduir a diverses naus industrials en un polígon industrial d’Elx, on es van descobrir magatzems de productes falsificats de marques reconegudes a nivell internacional.

En la fase d’explotació de l’operació, realitzada a l’abril, es van registrar tres naus industrials i els agents van intervenir un total de 120.289 sabatilles esportives, 2.349 bosses i 1.192 emblemes de diverses marques adherits a les bosses, tots llests i preparats per a la seua distribució.

El ‘modus operandi’ dels venedors implicats consistia a vendre rèpliques de bosses de marques reconegudes juntament amb els logotips corresponents. Respecte a les sabatilles falsificades, se’ls afegia un tros de tela per a ocultar el logotip de la marca, que es retirava després de la venda per a revelar la falsificació.

Durant l’operació, han detingut a un individu d’origen marroquí de 54 anys, identificat com el proveïdor dels productes falsificats als venedors del ‘top manta’, així com a altres quatre persones d’origen xinés i responsables de les naus registrades. Es tracta de tres homes i una dona d’edats compreses entre els 40 i 67 anys.

Els detinguts, juntament amb la mercaderia intervinguda, han sigut posats a la disposició del Jutjat de Guàrdia d’Elx per la seua presumpta participació en un delicte contra la propietat industrial. Tots ells han quedat en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.