Cinc detinguts per importar i vendre productes falsificats a Elx

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a cinc persones per presumptament dedicar-se a la importació i distribució de productes falsificats, en una operació que s’ha desenvolupat entre les localitats alacantines de Torrevella i Elx. A més, s’han intervingut quasi 124.000 articles falsificats que suposadament hagueren acabat distribuïts mitjançant els coneguts com manteros.

Les investigacions es van originar en el mes de març arran de denúncies de comerciants a Torrevella sobre la proliferació de productes il·legals oferits en el ‘top manta’ en el passeig marítim i en àrees de platja de la localitat, segons ha indicat la Guàrdia Civil en un comunicat.

Estes queixes i els serveis que la Guàrdia Civil dirigeix contra la venda il·legal de productes falsificats van alertar sobre un increment en aquest tipus d’articles en la zona. Per això, el Lloc Principal de Torrevella, amb l’objectiu d’identificar i detenir als capitosts que distribuïen esta mercaderia il·lícita, va iniciar l’operació ‘Jarapero’.

Després d’intenses vigilàncies, els agents van identificar a un individu d’origen marroquí, resident en el municipi, que presumptament actuava com a intermediari entre els venedors del «top manta» i els proveïdors d’aquests productes. Les investigacions van conduir a diverses naus industrials en un polígon industrial d’Elx, on es van descobrir magatzems de productes falsificats de marques reconegudes a nivell internacional.

En la fase d’explotació de l’operació, realitzada a l’abril, es van registrar tres naus industrials i els agents van intervenir un total de 120.289 sabatilles esportives, 2.349 bosses i 1.192 emblemes de diverses marques adherits a les bosses, tots llests i preparats per a la seua distribució.

El ‘modus operandi’ dels venedors implicats consistia a vendre rèpliques de bosses de marques reconegudes juntament amb els logotips corresponents. Respecte a les sabatilles falsificades, se’ls afegia un tros de tela per a ocultar el logotip de la marca, que es retirava després de la venda per a revelar la falsificació.

Durant l’operació, han detingut a un individu d’origen marroquí de 54 anys, identificat com el proveïdor dels productes falsificats als venedors del ‘top manta’, així com a altres quatre persones d’origen xinés i responsables de les naus registrades. Es tracta de tres homes i una dona d’edats compreses entre els 40 i 67 anys.

Els detinguts, juntament amb la mercaderia intervinguda, han sigut posats a la disposició del Jutjat de Guàrdia d’Elx per la seua presumpta participació en un delicte contra la propietat industrial. Tots ells han quedat en llibertat amb la imposició de mesures cautelars.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.