La Diputació de Castelló celebra esta nit la gran festa de l’audiovisual provincial: 6 curts a la final i 2 gr

La Diputació de Castelló ho té tot preparat per a la gran festa de l’audiovisual provincial. Hui dijous a la nit, a l’Auditori de la capital de la Plana, es projectaran els sis curtmetratges finalistes de la novena edició de ‘Cortometrando’, el festival de curts de les comarques de Castelló. D’ells eixiran les dos millors peces audiovisuals produïdes a la província d’acord amb l’opinió del jurat constituït per a l’ocasió i del públic present a la sala.

Enguany, les càmeres i claquetes de ‘Cortometrando’ s’han desplegat pels termes d’Alcudia de Veo, Arañuel, la Vall d’Alba, Vistabella del Maestrat, Vallibona i Teresa. Les històries han estat ideades per Nerea Pavón, Eva Tabares, Carmen Ripollés y Paula Lorenzino, Quico Guerrero, Jacob Estupiná y Lluís Bernal.

La gala arrancarà a les 21 hores amb la presència del veïnat de les sis localitats. Les persones que ho desitgen podran accedir lliurement fins a completar l’aforament.

Com a novetat, enguany s’ha programat novetats per a dotar la cerimònia de l’audiovisual castellonenc de major vistositat i emoció. La diputada de l’àrea de Cultura, Ruth Sanz, ha destacat la inclusió dels guardons a millor interpretació masculina i femenina, a la millor fotografia i al millor so. «Continuem potenciant ‘Cortometrando’ com a plataforma on els nostres joves directors de cine es donen a conéixer mentre promocionem el potencial de l’interior provincial a través de la pantalla gran«.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.