13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La Diputació de Castelló celebra esta nit la gran festa de l’audiovisual provincial: 6 curts a la final i 2 gr

La Diputació de Castelló ho té tot preparat per a la gran festa de l’audiovisual provincial. Hui dijous a la nit, a l’Auditori de la capital de la Plana, es projectaran els sis curtmetratges finalistes de la novena edició de ‘Cortometrando’, el festival de curts de les comarques de Castelló. D’ells eixiran les dos millors peces audiovisuals produïdes a la província d’acord amb l’opinió del jurat constituït per a l’ocasió i del públic present a la sala.

Enguany, les càmeres i claquetes de ‘Cortometrando’ s’han desplegat pels termes d’Alcudia de Veo, Arañuel, la Vall d’Alba, Vistabella del Maestrat, Vallibona i Teresa. Les històries han estat ideades per Nerea Pavón, Eva Tabares, Carmen Ripollés y Paula Lorenzino, Quico Guerrero, Jacob Estupiná y Lluís Bernal.

La gala arrancarà a les 21 hores amb la presència del veïnat de les sis localitats. Les persones que ho desitgen podran accedir lliurement fins a completar l’aforament.

Com a novetat, enguany s’ha programat novetats per a dotar la cerimònia de l’audiovisual castellonenc de major vistositat i emoció. La diputada de l’àrea de Cultura, Ruth Sanz, ha destacat la inclusió dels guardons a millor interpretació masculina i femenina, a la millor fotografia i al millor so. “Continuem potenciant ‘Cortometrando’ com a plataforma on els nostres joves directors de cine es donen a conéixer mentre promocionem el potencial de l’interior provincial a través de la pantalla gran“.

Últimes notícies

Pérez Llorca acusa a Montero d’usar el finançament com a cartell electoral

Pérez Llorca ha denunciat que la proposta d'Hisenda sobre finançament autonòmic és un 'cartell electoral' de María Jesús Montero. Reclama una negociació real amb els presidents autonòmics.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

Morant ha defés que la proposta del Govern manté l'statu quo i que ningú sale perdent. Ha reclamat responsabilitat per a culminar un acord que beneficiaria a la Comunitat Valenciana.

Segona jornada de vaga mèdica en la Comunitat Valenciana: 65% segons el sindicat i 3,63% segons Sanitat

El sindicat eleva el seguiment al 60-65% i Sanitat el reduïx al 3,63-3,69%. La protesta va reclamar un estatut propi i millores laborals, amb concentració a l'Hospital Peset.

Condemnen als amos d’una empresa de neteja d’Alacant per ocupar 24 treballadors sense alta

Els propietaris es declaren culpables a l'inici del juí i l'Audiència dicta sentència 'in voce': sis mesos de presó i sis de multa de 9 euros diaris. La Inspecció de Treball va destapar les irregularitats en 2023 després d'una visita al centre de treball.

El València mesura la seua frescor davant la defensa del Fenerbahçe

El València visita al Fenerbahçe per a comprovar si ha recuperat la seua frescor després de huit partits en setze dies. Duel entre la millor defensa i el segon millor atac amb impacte directe en la zona alta.

Pedro Martínez ressalta la solidesa d’un Fenerbahçe en ratxa abans de la visita del València

Pedro Martínez va destacar la solidesa i el bon moment del Fenerbahçe abans del dol d'Eurolliga. El tècnic va exigir màxima concentració, defensa i pla col·lectiu.

Llibertat amb càrrecs per a un educador de Els Reiets per una suposada agressió sexual a dos jóvens a Alacant

Un educador de Els Reiets ha quedat en llibertat provisional amb càrrecs després de ser detingut per una suposada agressió sexual a dos jóvens. Se li imposa allunyament, prohibició de contacte i compareixences quinzenals, i ha sigut apartat del lloc.

La Fiscalia insistix davant el Suprem a mantindre a Ábalos i a Koldo a la presó per risc de fugida

Anticorrupció ha reiterat davant el Suprem que Ábalos i el seu exasesor Koldo continuen a la presó provisional per risc de fugida davant la proximitat del juí.