La Diputació col·labora en els premis Vicent Andrés Estellés que promouen el talent jove narratiu en valencià

La vicepresidenta primera de la Diputació de València, Natalia Enguix, va acompanyar en la nit del dissabte a l’alcalde de Benimodo i diputat de Cultura, Paco Teruel, en l’entrega dels ‘Premis Literaris Vicent Andrés Estellés de Poesia i Narrativa Curta en Valencià’, organitzats per l’Ajuntament de Benimodo. El programa d’esta 21ª edició dels premis Vicent Andrés Estellés va començar amb una visita a la casa on va viure el poeta, abans de desplaçar-se fins a la residència habitual de la periodista i escriptora de Benimodo Didín Puig, qui va deixar-nos fa ara quatre anys.

La vicepresidenta primera de la Diputació va agrair a l’alcalde de Benimodo, Paco Teruel, la “extraordinària gestió cultural que desenvolupa en el seu municipi, un poble xicotet en el qual es posa de manifest que apostar per la cultura és sempre possible si hi ha voluntat per a fer-ho, al mateix temps que s’incentiva als joves a ser creatius i es posa en valor el seu talent”. Per part seua, l’alcalde i responsable provincial de Cultura, Paco Teruel, va destacar un any més “l’altíssim nivell dels treballs que ha valorat el jurat en estos premis que porten el nom del nostre poeta universal”, i va avançar que el seu repte ara és “traslladar esta sensibilitat que tenim a Benimodo per la cultura a la Diputació, on tractarem d’impulsar el talent dels nostres creadors i acostar a totes les comarques els recursos culturals que té la institució, que són molts”.

En la gala d’entrega dels guardons van participar també la presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Verònica Cantó, la presidenta del Consell Valencià de Cultura, Dolors Pedrós, i la filla del poeta Vicent Andrés Estellés, Carmina Andrés. La Casa de la Cultura de Benimodo va acollir l’acte després d’una actuació musical. El jurat va decidir atorgar el primer premi en la modalitat de poesia a Neus Ibañez Itt, i el segon i tercer premi a Francesc Puchalt Alaminos i Margarita Ivanova Zlatareva.

Lara Muñoz Peris va ser la guanyadora en la modalitat de narrativa curta, mentre que Lara Jareño Navarro i Verónica Roses García van obtindre el segon i tercer premi en esta modalitat. En l’apartat de Premi Extraordinari Didín Puig, dotat amb 300 euros, es va reconéixer el treball de Pau Valero Gil.

Els esments d’honor en poesia van recaure en George-Darius Achim, Laia Vendrell Sanchis i Víctor Mendoza Vidal, mentre que en la modalitat de narrativa van ser per a Inés Lafarga Valero, Alba Monzó Mondéjar i Francesc Puchalt Alaminos.

Els premis ‘Vicent Andrés Estellés’, que complixen enguany la seua 21ª edició, estan oberts a tots els alumnes de segon cicle de l’ESO, batxillerat i cicles formatius dels instituts de la Ribera. El certamen establix una quantitat màxima de 2.300 euros que es repartixen en primers premis de 500 euros, segons premis amb una dotació de 300 euros i tercers premis valorats en 200 euros, tant en la modalitat narrativa curta com de poesia. El certamen també compta amb un Premi Extraordinari Didín Puig dotat amb 300 euros.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.