La Diputació col·labora en els premis Vicent Andrés Estellés que promouen el talent jove narratiu en valencià

La vicepresidenta primera de la Diputació de València, Natalia Enguix, va acompanyar en la nit del dissabte a l’alcalde de Benimodo i diputat de Cultura, Paco Teruel, en l’entrega dels ‘Premis Literaris Vicent Andrés Estellés de Poesia i Narrativa Curta en Valencià’, organitzats per l’Ajuntament de Benimodo. El programa d’esta 21ª edició dels premis Vicent Andrés Estellés va començar amb una visita a la casa on va viure el poeta, abans de desplaçar-se fins a la residència habitual de la periodista i escriptora de Benimodo Didín Puig, qui va deixar-nos fa ara quatre anys.

La vicepresidenta primera de la Diputació va agrair a l’alcalde de Benimodo, Paco Teruel, la “extraordinària gestió cultural que desenvolupa en el seu municipi, un poble xicotet en el qual es posa de manifest que apostar per la cultura és sempre possible si hi ha voluntat per a fer-ho, al mateix temps que s’incentiva als joves a ser creatius i es posa en valor el seu talent”. Per part seua, l’alcalde i responsable provincial de Cultura, Paco Teruel, va destacar un any més “l’altíssim nivell dels treballs que ha valorat el jurat en estos premis que porten el nom del nostre poeta universal”, i va avançar que el seu repte ara és “traslladar esta sensibilitat que tenim a Benimodo per la cultura a la Diputació, on tractarem d’impulsar el talent dels nostres creadors i acostar a totes les comarques els recursos culturals que té la institució, que són molts”.

En la gala d’entrega dels guardons van participar també la presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Verònica Cantó, la presidenta del Consell Valencià de Cultura, Dolors Pedrós, i la filla del poeta Vicent Andrés Estellés, Carmina Andrés. La Casa de la Cultura de Benimodo va acollir l’acte després d’una actuació musical. El jurat va decidir atorgar el primer premi en la modalitat de poesia a Neus Ibañez Itt, i el segon i tercer premi a Francesc Puchalt Alaminos i Margarita Ivanova Zlatareva.

Lara Muñoz Peris va ser la guanyadora en la modalitat de narrativa curta, mentre que Lara Jareño Navarro i Verónica Roses García van obtindre el segon i tercer premi en esta modalitat. En l’apartat de Premi Extraordinari Didín Puig, dotat amb 300 euros, es va reconéixer el treball de Pau Valero Gil.

Els esments d’honor en poesia van recaure en George-Darius Achim, Laia Vendrell Sanchis i Víctor Mendoza Vidal, mentre que en la modalitat de narrativa van ser per a Inés Lafarga Valero, Alba Monzó Mondéjar i Francesc Puchalt Alaminos.

Els premis ‘Vicent Andrés Estellés’, que complixen enguany la seua 21ª edició, estan oberts a tots els alumnes de segon cicle de l’ESO, batxillerat i cicles formatius dels instituts de la Ribera. El certamen establix una quantitat màxima de 2.300 euros que es repartixen en primers premis de 500 euros, segons premis amb una dotació de 300 euros i tercers premis valorats en 200 euros, tant en la modalitat narrativa curta com de poesia. El certamen també compta amb un Premi Extraordinari Didín Puig dotat amb 300 euros.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.