La Diputació col·labora en els premis Vicent Andrés Estellés que promouen el talent jove narratiu en valencià

La vicepresidenta primera de la Diputació de València, Natalia Enguix, va acompanyar en la nit del dissabte a l’alcalde de Benimodo i diputat de Cultura, Paco Teruel, en l’entrega dels ‘Premis Literaris Vicent Andrés Estellés de Poesia i Narrativa Curta en Valencià’, organitzats per l’Ajuntament de Benimodo. El programa d’esta 21ª edició dels premis Vicent Andrés Estellés va començar amb una visita a la casa on va viure el poeta, abans de desplaçar-se fins a la residència habitual de la periodista i escriptora de Benimodo Didín Puig, qui va deixar-nos fa ara quatre anys.

La vicepresidenta primera de la Diputació va agrair a l’alcalde de Benimodo, Paco Teruel, la “extraordinària gestió cultural que desenvolupa en el seu municipi, un poble xicotet en el qual es posa de manifest que apostar per la cultura és sempre possible si hi ha voluntat per a fer-ho, al mateix temps que s’incentiva als joves a ser creatius i es posa en valor el seu talent”. Per part seua, l’alcalde i responsable provincial de Cultura, Paco Teruel, va destacar un any més “l’altíssim nivell dels treballs que ha valorat el jurat en estos premis que porten el nom del nostre poeta universal”, i va avançar que el seu repte ara és “traslladar esta sensibilitat que tenim a Benimodo per la cultura a la Diputació, on tractarem d’impulsar el talent dels nostres creadors i acostar a totes les comarques els recursos culturals que té la institució, que són molts”.

En la gala d’entrega dels guardons van participar també la presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Verònica Cantó, la presidenta del Consell Valencià de Cultura, Dolors Pedrós, i la filla del poeta Vicent Andrés Estellés, Carmina Andrés. La Casa de la Cultura de Benimodo va acollir l’acte després d’una actuació musical. El jurat va decidir atorgar el primer premi en la modalitat de poesia a Neus Ibañez Itt, i el segon i tercer premi a Francesc Puchalt Alaminos i Margarita Ivanova Zlatareva.

Lara Muñoz Peris va ser la guanyadora en la modalitat de narrativa curta, mentre que Lara Jareño Navarro i Verónica Roses García van obtindre el segon i tercer premi en esta modalitat. En l’apartat de Premi Extraordinari Didín Puig, dotat amb 300 euros, es va reconéixer el treball de Pau Valero Gil.

Els esments d’honor en poesia van recaure en George-Darius Achim, Laia Vendrell Sanchis i Víctor Mendoza Vidal, mentre que en la modalitat de narrativa van ser per a Inés Lafarga Valero, Alba Monzó Mondéjar i Francesc Puchalt Alaminos.

Els premis ‘Vicent Andrés Estellés’, que complixen enguany la seua 21ª edició, estan oberts a tots els alumnes de segon cicle de l’ESO, batxillerat i cicles formatius dels instituts de la Ribera. El certamen establix una quantitat màxima de 2.300 euros que es repartixen en primers premis de 500 euros, segons premis amb una dotació de 300 euros i tercers premis valorats en 200 euros, tant en la modalitat narrativa curta com de poesia. El certamen també compta amb un Premi Extraordinari Didín Puig dotat amb 300 euros.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.

El València es juga la salvació davant quatre equips del top 10 en un maig decisiu

El València encara un mes de maig clau per la permanència amb cinc partits, quatre d'ells davant rivals situats entre els deu primers de LaLiga. El marge amb el descens és de només cinc punts.

Bernabé acusa a Abascal i Feijóo de recolzar teories ultres sobre immigració

Pilar Bernabé critica que la prioritat nacional de PP i Vox trenca el consens construït a Espanya i els acusa de recolzar teories ultres sobre immigració que ja no donen suport a altres líders europeus.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva política per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa de València impulsa sis iniciatives en el Congrés per a pressionar al Ministeri de Transports i reclamar la reactivació del soterrament de les vies de Serradora, paralitzat des de 2021 malgrat tindre el seu estudi informatiu executat al 76%.