8.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

La Diputació col·labora en els premis Vicent Andrés Estellés que promouen el talent jove narratiu en valencià

La vicepresidenta primera de la Diputació de València, Natalia Enguix, va acompanyar en la nit del dissabte a l’alcalde de Benimodo i diputat de Cultura, Paco Teruel, en l’entrega dels ‘Premis Literaris Vicent Andrés Estellés de Poesia i Narrativa Curta en Valencià’, organitzats per l’Ajuntament de Benimodo. El programa d’esta 21ª edició dels premis Vicent Andrés Estellés va començar amb una visita a la casa on va viure el poeta, abans de desplaçar-se fins a la residència habitual de la periodista i escriptora de Benimodo Didín Puig, qui va deixar-nos fa ara quatre anys.

La vicepresidenta primera de la Diputació va agrair a l’alcalde de Benimodo, Paco Teruel, la “extraordinària gestió cultural que desenvolupa en el seu municipi, un poble xicotet en el qual es posa de manifest que apostar per la cultura és sempre possible si hi ha voluntat per a fer-ho, al mateix temps que s’incentiva als joves a ser creatius i es posa en valor el seu talent”. Per part seua, l’alcalde i responsable provincial de Cultura, Paco Teruel, va destacar un any més “l’altíssim nivell dels treballs que ha valorat el jurat en estos premis que porten el nom del nostre poeta universal”, i va avançar que el seu repte ara és “traslladar esta sensibilitat que tenim a Benimodo per la cultura a la Diputació, on tractarem d’impulsar el talent dels nostres creadors i acostar a totes les comarques els recursos culturals que té la institució, que són molts”.

En la gala d’entrega dels guardons van participar també la presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Verònica Cantó, la presidenta del Consell Valencià de Cultura, Dolors Pedrós, i la filla del poeta Vicent Andrés Estellés, Carmina Andrés. La Casa de la Cultura de Benimodo va acollir l’acte després d’una actuació musical. El jurat va decidir atorgar el primer premi en la modalitat de poesia a Neus Ibañez Itt, i el segon i tercer premi a Francesc Puchalt Alaminos i Margarita Ivanova Zlatareva.

Lara Muñoz Peris va ser la guanyadora en la modalitat de narrativa curta, mentre que Lara Jareño Navarro i Verónica Roses García van obtindre el segon i tercer premi en esta modalitat. En l’apartat de Premi Extraordinari Didín Puig, dotat amb 300 euros, es va reconéixer el treball de Pau Valero Gil.

Els esments d’honor en poesia van recaure en George-Darius Achim, Laia Vendrell Sanchis i Víctor Mendoza Vidal, mentre que en la modalitat de narrativa van ser per a Inés Lafarga Valero, Alba Monzó Mondéjar i Francesc Puchalt Alaminos.

Els premis ‘Vicent Andrés Estellés’, que complixen enguany la seua 21ª edició, estan oberts a tots els alumnes de segon cicle de l’ESO, batxillerat i cicles formatius dels instituts de la Ribera. El certamen establix una quantitat màxima de 2.300 euros que es repartixen en primers premis de 500 euros, segons premis amb una dotació de 300 euros i tercers premis valorats en 200 euros, tant en la modalitat narrativa curta com de poesia. El certamen també compta amb un Premi Extraordinari Didín Puig dotat amb 300 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.