La Diputació col·labora en els premis Vicent Andrés Estellés que promouen el talent jove narratiu en valencià

La vicepresidenta primera de la Diputació de València, Natalia Enguix, va acompanyar en la nit del dissabte a l’alcalde de Benimodo i diputat de Cultura, Paco Teruel, en l’entrega dels ‘Premis Literaris Vicent Andrés Estellés de Poesia i Narrativa Curta en Valencià’, organitzats per l’Ajuntament de Benimodo. El programa d’esta 21ª edició dels premis Vicent Andrés Estellés va començar amb una visita a la casa on va viure el poeta, abans de desplaçar-se fins a la residència habitual de la periodista i escriptora de Benimodo Didín Puig, qui va deixar-nos fa ara quatre anys.

La vicepresidenta primera de la Diputació va agrair a l’alcalde de Benimodo, Paco Teruel, la “extraordinària gestió cultural que desenvolupa en el seu municipi, un poble xicotet en el qual es posa de manifest que apostar per la cultura és sempre possible si hi ha voluntat per a fer-ho, al mateix temps que s’incentiva als joves a ser creatius i es posa en valor el seu talent”. Per part seua, l’alcalde i responsable provincial de Cultura, Paco Teruel, va destacar un any més “l’altíssim nivell dels treballs que ha valorat el jurat en estos premis que porten el nom del nostre poeta universal”, i va avançar que el seu repte ara és “traslladar esta sensibilitat que tenim a Benimodo per la cultura a la Diputació, on tractarem d’impulsar el talent dels nostres creadors i acostar a totes les comarques els recursos culturals que té la institució, que són molts”.

En la gala d’entrega dels guardons van participar també la presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Verònica Cantó, la presidenta del Consell Valencià de Cultura, Dolors Pedrós, i la filla del poeta Vicent Andrés Estellés, Carmina Andrés. La Casa de la Cultura de Benimodo va acollir l’acte després d’una actuació musical. El jurat va decidir atorgar el primer premi en la modalitat de poesia a Neus Ibañez Itt, i el segon i tercer premi a Francesc Puchalt Alaminos i Margarita Ivanova Zlatareva.

Lara Muñoz Peris va ser la guanyadora en la modalitat de narrativa curta, mentre que Lara Jareño Navarro i Verónica Roses García van obtindre el segon i tercer premi en esta modalitat. En l’apartat de Premi Extraordinari Didín Puig, dotat amb 300 euros, es va reconéixer el treball de Pau Valero Gil.

Els esments d’honor en poesia van recaure en George-Darius Achim, Laia Vendrell Sanchis i Víctor Mendoza Vidal, mentre que en la modalitat de narrativa van ser per a Inés Lafarga Valero, Alba Monzó Mondéjar i Francesc Puchalt Alaminos.

Els premis ‘Vicent Andrés Estellés’, que complixen enguany la seua 21ª edició, estan oberts a tots els alumnes de segon cicle de l’ESO, batxillerat i cicles formatius dels instituts de la Ribera. El certamen establix una quantitat màxima de 2.300 euros que es repartixen en primers premis de 500 euros, segons premis amb una dotació de 300 euros i tercers premis valorats en 200 euros, tant en la modalitat narrativa curta com de poesia. El certamen també compta amb un Premi Extraordinari Didín Puig dotat amb 300 euros.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.