Un diputat de Junts ridiculitza la denominació de ‘valencià’ per a referir-se a la llengua

Joan Canadell, diputat de Junts al Parlament de Catalunya i expresident de la Cambra de Comerç de Barcelona, ​​ha encès la xarxa social X amb un missatge en què compara la denominació de “valencià” a la llengua amb la de “lapao«.

La denominació “lapao” va ser aprovada oficialment a les Corts d’Aragó a través d’una llei de llengües que va ser molt criticada pels filòlegs i, alhora, aplaudida pels sectors anti catalanistes d’este territori. El govern progressista posterior va eliminar esta denominació el 2016.

Arran de l’aprovació per majoria absoluta de la Mesa del Congrés dels Diputats, que ha comptat amb els vots favorables dels partits independentistes catalans –Esquerra Republicana i Junts–, la nova presidenta de la cambra baixa, Francina Armengol, s’ha compromés a permetre el català, el Basc i el gallec a l’hemicicle, mentre que el ministre espanyol d’Afers Estrangers, José Manuel Albares, ha sol·licitat formalment a la Unió Europea el reconeixement oficial d’estes tres llengües.

En este context, Canadell ha publicat un missatge dient que “a partir de hui, la llengua de la nació catalana torna a ser públicament el català. Ni valencià, ni lapao ni altres conyes“, ha conclòs en referència al fet que en la petició feta a la Unió Europea no es distingeix entre català i valencià, tal com ha demanat el PP i tal com es diferencia als webs d’alguns ministeris espanyols.

Últimes notícies

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.

Set pingüins saltarroques del nord arriben a l’Oceanogràfic de València

L’Oceanogràfic de València ha incorporat set pingüins saltarroques del nord, una de les espècies de pingüí més amenaçades del món i catalogada en perill per la UICN.

Sergio de Larrea encara les semifinals amb el València Basket sense decidir encara el seu futur a la NBA

El base del València Basket Sergio de Larrea assegura que encara no ha decidit si mantindrà la seua candidatura al draft de la NBA i recalca que està centrat en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.

Sergio de Larrea aparca el somni NBA per a centrar-se en les semifinals amb el València Basket

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea ha admés que encara no sap si mantindrà la seua inscripció en el draft de la NBA i assegura que ara només pensa en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.