Un diputat de Junts ridiculitza la denominació de ‘valencià’ per a referir-se a la llengua

Joan Canadell, diputat de Junts al Parlament de Catalunya i expresident de la Cambra de Comerç de Barcelona, ​​ha encès la xarxa social X amb un missatge en què compara la denominació de “valencià” a la llengua amb la de “lapao“.

La denominació “lapao” va ser aprovada oficialment a les Corts d’Aragó a través d’una llei de llengües que va ser molt criticada pels filòlegs i, alhora, aplaudida pels sectors anti catalanistes d’este territori. El govern progressista posterior va eliminar esta denominació el 2016.

Arran de l’aprovació per majoria absoluta de la Mesa del Congrés dels Diputats, que ha comptat amb els vots favorables dels partits independentistes catalans –Esquerra Republicana i Junts–, la nova presidenta de la cambra baixa, Francina Armengol, s’ha compromés a permetre el català, el Basc i el gallec a l’hemicicle, mentre que el ministre espanyol d’Afers Estrangers, José Manuel Albares, ha sol·licitat formalment a la Unió Europea el reconeixement oficial d’estes tres llengües.

En este context, Canadell ha publicat un missatge dient que “a partir de hui, la llengua de la nació catalana torna a ser públicament el català. Ni valencià, ni lapao ni altres conyes“, ha conclòs en referència al fet que en la petició feta a la Unió Europea no es distingeix entre català i valencià, tal com ha demanat el PP i tal com es diferencia als webs d’alguns ministeris espanyols.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.