Disparen a la cara Alejo Vidal-Quadras, fundador de Vox, al mig del carrer del Barri de Salamanca

Alejo Vidal-Quadras, fundador de Vox i expresident del PP a Catalunya, ha resultat ferit greu després de rebre un tret al cap al carrer Núñez de Balboa del Barri de Salamanca de Madrid .

Vidal-Quadras ha estat traslladat conscient a l’hospital de la Princesa després que aconseguissin estabilitzar-lo . Emergències Madrid ha informat de la seva intervenció, on un home de 78 anys ha resultat ferit per arma de foc. Es tracta d’Alejo Vidal-Quadras.

La Policia Nacional investiga ja al lloc l’ intent d’assassinat del polític .

Segons algunes fonts al voltant de les 13.30 hores, han disparat a Vidal-Quadras per un xut que li ha entrat per un costat del pòmul i li ha sortit de l’altre , mentre anava acompanyat de la seva dona.

Els testimonis han explicat que el tirador, que anava acompanyat d’una altra persona en una moto, se n’ha baixat amb un casc i ha estat qui ha disparat.

L’expolític havia escrit a la xarxa social X la seva opinió sobre el pacte d’investidura entre PSOE i Junts .

Alejo Vidal-Quadras va ser president del Partit Popular de Catalunya entre els anys 1992 i 1996 , després va ser vicepresident del Parlament Europeu  des del 1999 fins al 2014 i ja més recentment, també el 2014 ha estat president provisional de Vox.

Segons l’últim comunicat mèdic, Vidal-Quadras presenta una doble fractura mandibular i ha estat intervingut quirúrgicament amb èxit. Es troba en situació estable i sense risc vital, han afegit.

Reaccions a l’atac

El president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, ha mostrat tot el seu “afecte” per a ell i la seua família i ha mostrat la seua confiança que la investigació puga aclarir els fets.

Per part seua del president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha condemnat l’atac a l’exdirigent popular.


En una roda de premsa, el líder de Vox, Santiago Abascal, ha expressat també la seua commoció per “l’intent d’assassinat” de Vidal-Quadras i ha confiat que “com més aviat millor” siguen detinguts els responsables.

El president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonés, ha lamentat els fets a les xarxes socials: “Davant les informacions de l’atac patit per l’exdiputat Aleix Vidal-Quadras, expresse tota la meua solidaritat i el desig d’una ràpida recuperació. Seguirem disposades a les notícies sobre el seu estat de salut”.

La presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, també ha mostrat la seva commoció per la “horrible” notícia de l’atac. Vidal-Quadras va ser vicepresident del Parlament Europeu des del 1999 fins al 2014.

Últimes notícies

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.