Disparen a la cara Alejo Vidal-Quadras, fundador de Vox, al mig del carrer del Barri de Salamanca

Alejo Vidal-Quadras, fundador de Vox i expresident del PP a Catalunya, ha resultat ferit greu després de rebre un tret al cap al carrer Núñez de Balboa del Barri de Salamanca de Madrid .

Vidal-Quadras ha estat traslladat conscient a l’hospital de la Princesa després que aconseguissin estabilitzar-lo . Emergències Madrid ha informat de la seva intervenció, on un home de 78 anys ha resultat ferit per arma de foc. Es tracta d’Alejo Vidal-Quadras.

La Policia Nacional investiga ja al lloc l’ intent d’assassinat del polític .

Segons algunes fonts al voltant de les 13.30 hores, han disparat a Vidal-Quadras per un xut que li ha entrat per un costat del pòmul i li ha sortit de l’altre , mentre anava acompanyat de la seva dona.

Els testimonis han explicat que el tirador, que anava acompanyat d’una altra persona en una moto, se n’ha baixat amb un casc i ha estat qui ha disparat.

L’expolític havia escrit a la xarxa social X la seva opinió sobre el pacte d’investidura entre PSOE i Junts .

Alejo Vidal-Quadras va ser president del Partit Popular de Catalunya entre els anys 1992 i 1996 , després va ser vicepresident del Parlament Europeu  des del 1999 fins al 2014 i ja més recentment, també el 2014 ha estat president provisional de Vox.

Segons l’últim comunicat mèdic, Vidal-Quadras presenta una doble fractura mandibular i ha estat intervingut quirúrgicament amb èxit. Es troba en situació estable i sense risc vital, han afegit.

Reaccions a l’atac

El president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, ha mostrat tot el seu “afecte” per a ell i la seua família i ha mostrat la seua confiança que la investigació puga aclarir els fets.

Per part seua del president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha condemnat l’atac a l’exdirigent popular.


En una roda de premsa, el líder de Vox, Santiago Abascal, ha expressat també la seua commoció per “l’intent d’assassinat” de Vidal-Quadras i ha confiat que “com més aviat millor” siguen detinguts els responsables.

El president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonés, ha lamentat els fets a les xarxes socials: “Davant les informacions de l’atac patit per l’exdiputat Aleix Vidal-Quadras, expresse tota la meua solidaritat i el desig d’una ràpida recuperació. Seguirem disposades a les notícies sobre el seu estat de salut”.

La presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, també ha mostrat la seva commoció per la “horrible” notícia de l’atac. Vidal-Quadras va ser vicepresident del Parlament Europeu des del 1999 fins al 2014.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.