Disparen a la cara Alejo Vidal-Quadras, fundador de Vox, al mig del carrer del Barri de Salamanca

Alejo Vidal-Quadras, fundador de Vox i expresident del PP a Catalunya, ha resultat ferit greu després de rebre un tret al cap al carrer Núñez de Balboa del Barri de Salamanca de Madrid .

Vidal-Quadras ha estat traslladat conscient a l’hospital de la Princesa després que aconseguissin estabilitzar-lo . Emergències Madrid ha informat de la seva intervenció, on un home de 78 anys ha resultat ferit per arma de foc. Es tracta d’Alejo Vidal-Quadras.

La Policia Nacional investiga ja al lloc l’ intent d’assassinat del polític .

Segons algunes fonts al voltant de les 13.30 hores, han disparat a Vidal-Quadras per un xut que li ha entrat per un costat del pòmul i li ha sortit de l’altre , mentre anava acompanyat de la seva dona.

Els testimonis han explicat que el tirador, que anava acompanyat d’una altra persona en una moto, se n’ha baixat amb un casc i ha estat qui ha disparat.

L’expolític havia escrit a la xarxa social X la seva opinió sobre el pacte d’investidura entre PSOE i Junts .

Alejo Vidal-Quadras va ser president del Partit Popular de Catalunya entre els anys 1992 i 1996 , després va ser vicepresident del Parlament Europeu  des del 1999 fins al 2014 i ja més recentment, també el 2014 ha estat president provisional de Vox.

Segons l’últim comunicat mèdic, Vidal-Quadras presenta una doble fractura mandibular i ha estat intervingut quirúrgicament amb èxit. Es troba en situació estable i sense risc vital, han afegit.

Reaccions a l’atac

El president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, ha mostrat tot el seu “afecte” per a ell i la seua família i ha mostrat la seua confiança que la investigació puga aclarir els fets.

Per part seua del president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha condemnat l’atac a l’exdirigent popular.


En una roda de premsa, el líder de Vox, Santiago Abascal, ha expressat també la seua commoció per “l’intent d’assassinat” de Vidal-Quadras i ha confiat que “com més aviat millor” siguen detinguts els responsables.

El president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonés, ha lamentat els fets a les xarxes socials: “Davant les informacions de l’atac patit per l’exdiputat Aleix Vidal-Quadras, expresse tota la meua solidaritat i el desig d’una ràpida recuperació. Seguirem disposades a les notícies sobre el seu estat de salut”.

La presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, també ha mostrat la seva commoció per la “horrible” notícia de l’atac. Vidal-Quadras va ser vicepresident del Parlament Europeu des del 1999 fins al 2014.

Últimes notícies

Morant acusa a Pérez Llorca de fer “apartheid en llei” amb els pressupostos de 2026

Diana Morant ha acusat Juanfran Pérez Llorca de convertir l’apartheid en llei amb els pressupostos de la Generalitat de 2026, que el PP ha aprovat amb el suport de Vox, i que qualifica de retallades i racistes.

Morant reivindica Zapatero com a president dels drets davant les acusacions pel cas Plus Ultra

Diana Morant defensa a València que José Luis Rodríguez Zapatero serà recordat com el president dels drets i qualifica de sospitoses les acusacions que l’afecten pel préstec a Plus Ultra.

Quasi 29.000 persones migrants ja cotitzen en la Seguretat Social a la Comunitat Valenciana

Un total de 28.700 persones de les 167.000 sol·licituds de regularització presentades a la Comunitat Valenciana ja han començat a treballar i cotitzar, segons ha informat la ministra Elma Saiz després d’una reunió amb agents socials a València.

El 16 de setembre serà el Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana

El Consell ha anunciat que fixarà el 16 de setembre com a Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, data vinculada a l’atemptat d’ETA a Mutxamel en 1991.

Óscar López acusa Feijóo d’“agorer” i de “banyar Espanya de fang”

Óscar López ha acusat Alberto Núñez Feijóo de ser “un agorer” que ha “inundat Espanya de fang” i de liderar una oposició “fallida”, durant una visita als estudis Ciudad de la Luz d’Alacant.

Ayala es penja i oferix disculpes a Dani Olmo pel seu empentó en la final del Mundial

Roberto Fabián Ayala, ajudant de Scaloni en l’Argentina, s’ha mostrat penedit pel seu empentó a Dani Olmo en la final del Mundial 2026 i ha assegurat que li demanarà disculpes en persona. També ha reconegut la superioritat d’Espanya i ha negat qualsevol gest de despege cap a la selecció campiona.

Cauen nou detinguts i 40 armes requisades en una xarxa d’armes liderada des de presó

Els Mossos d'Esquadra han desarticulat una banda de tràfic d’armes dirigida des d’una presó de Barcelona, amb nou detinguts i més de quaranta armes decomissades.

Morant tanca files amb Mascarell i denuncia l’“assetjament” del PP al PSPV

Diana Morant referma el seu suport a Vicent Mascarell després que un jutjat haja obert juí oral contra ell per presumptes calúmnies al PP i critica el clima d’odi en la política espanyola.