Disparen a la cara Alejo Vidal-Quadras, fundador de Vox, al mig del carrer del Barri de Salamanca

Alejo Vidal-Quadras, fundador de Vox i expresident del PP a Catalunya, ha resultat ferit greu després de rebre un tret al cap al carrer Núñez de Balboa del Barri de Salamanca de Madrid .

Vidal-Quadras ha estat traslladat conscient a l’hospital de la Princesa després que aconseguissin estabilitzar-lo . Emergències Madrid ha informat de la seva intervenció, on un home de 78 anys ha resultat ferit per arma de foc. Es tracta d’Alejo Vidal-Quadras.

La Policia Nacional investiga ja al lloc l’ intent d’assassinat del polític .

Segons algunes fonts al voltant de les 13.30 hores, han disparat a Vidal-Quadras per un xut que li ha entrat per un costat del pòmul i li ha sortit de l’altre , mentre anava acompanyat de la seva dona.

Els testimonis han explicat que el tirador, que anava acompanyat d’una altra persona en una moto, se n’ha baixat amb un casc i ha estat qui ha disparat.

L’expolític havia escrit a la xarxa social X la seva opinió sobre el pacte d’investidura entre PSOE i Junts .

Alejo Vidal-Quadras va ser president del Partit Popular de Catalunya entre els anys 1992 i 1996 , després va ser vicepresident del Parlament Europeu  des del 1999 fins al 2014 i ja més recentment, també el 2014 ha estat president provisional de Vox.

Segons l’últim comunicat mèdic, Vidal-Quadras presenta una doble fractura mandibular i ha estat intervingut quirúrgicament amb èxit. Es troba en situació estable i sense risc vital, han afegit.

Reaccions a l’atac

El president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, ha mostrat tot el seu “afecte” per a ell i la seua família i ha mostrat la seua confiança que la investigació puga aclarir els fets.

Per part seua del president del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha condemnat l’atac a l’exdirigent popular.


En una roda de premsa, el líder de Vox, Santiago Abascal, ha expressat també la seua commoció per “l’intent d’assassinat” de Vidal-Quadras i ha confiat que “com més aviat millor” siguen detinguts els responsables.

El president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonés, ha lamentat els fets a les xarxes socials: “Davant les informacions de l’atac patit per l’exdiputat Aleix Vidal-Quadras, expresse tota la meua solidaritat i el desig d’una ràpida recuperació. Seguirem disposades a les notícies sobre el seu estat de salut”.

La presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, també ha mostrat la seva commoció per la “horrible” notícia de l’atac. Vidal-Quadras va ser vicepresident del Parlament Europeu des del 1999 fins al 2014.

Últimes notícies

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.