12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Este dissabte arriba el canvi d’hora d’hivern 2023

Este cap de setmana, Espanya i la resta de països de la Unió Europea modificaran els rellotges per ajustar-se a l’horari d’hivern.

En concret durant la matinada del dissabte 28 al diumenge 29 d’octubre el rellotge s’endarrerirà de manera que a les 03 hores passaran a ser les 02 hores. D’esta manera durant la matinada de dissabte a diumenge dormirem una hora més.

El canvi d’hora d’octubre tornarà a establir a l’horari de l’hivern 2023 a Espanya, que s’estendrà fins al diumenge 27 de març de 2024. Això comporta que un estalvi energètic perquè clarejarà i fosquejarà abans.

Consells per emportar millor el canvi d’horari

Els experts recomanen seguir una rutina i uns horaris fixos tant a l’alimentació com al descans per evitar la sensació de fatiga.

Pel que s’aconsella ficar-se al llit i aixecar-se a la mateixa hora per adaptar-nos fàcilment al canvi d’hora.

Serà el darrer canvi d’hora?

El debat és des de fa molts anys a Espanya perquè són molts els detractors del canvi d’hora. Però la qüestió és que no està previst que s?acabi amb el canvi d?hora a curt termini.

Segons una informació publicada al BOE, es defineixen els pròxims canvis d’hora a Espanya fins a l’any 2026 tant per a l’horari d’estiu com a l’hivern.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.