Este dissabte arriba el canvi d’hora d’hivern 2023

Este cap de setmana, Espanya i la resta de països de la Unió Europea modificaran els rellotges per ajustar-se a l’horari d’hivern.

En concret durant la matinada del dissabte 28 al diumenge 29 d’octubre el rellotge s’endarrerirà de manera que a les 03 hores passaran a ser les 02 hores. D’esta manera durant la matinada de dissabte a diumenge dormirem una hora més.

El canvi d’hora d’octubre tornarà a establir a l’horari de l’hivern 2023 a Espanya, que s’estendrà fins al diumenge 27 de març de 2024. Això comporta que un estalvi energètic perquè clarejarà i fosquejarà abans.

Consells per emportar millor el canvi d’horari

Els experts recomanen seguir una rutina i uns horaris fixos tant a l’alimentació com al descans per evitar la sensació de fatiga.

Pel que s’aconsella ficar-se al llit i aixecar-se a la mateixa hora per adaptar-nos fàcilment al canvi d’hora.

Serà el darrer canvi d’hora?

El debat és des de fa molts anys a Espanya perquè són molts els detractors del canvi d’hora. Però la qüestió és que no està previst que s?acabi amb el canvi d?hora a curt termini.

Segons una informació publicada al BOE, es defineixen els pròxims canvis d’hora a Espanya fins a l’any 2026 tant per a l’horari d’estiu com a l’hivern.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.