10.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Este dissabte arriba el canvi d’hora d’hivern 2023

Este cap de setmana, Espanya i la resta de països de la Unió Europea modificaran els rellotges per ajustar-se a l’horari d’hivern.

En concret durant la matinada del dissabte 28 al diumenge 29 d’octubre el rellotge s’endarrerirà de manera que a les 03 hores passaran a ser les 02 hores. D’esta manera durant la matinada de dissabte a diumenge dormirem una hora més.

El canvi d’hora d’octubre tornarà a establir a l’horari de l’hivern 2023 a Espanya, que s’estendrà fins al diumenge 27 de març de 2024. Això comporta que un estalvi energètic perquè clarejarà i fosquejarà abans.

Consells per emportar millor el canvi d’horari

Els experts recomanen seguir una rutina i uns horaris fixos tant a l’alimentació com al descans per evitar la sensació de fatiga.

Pel que s’aconsella ficar-se al llit i aixecar-se a la mateixa hora per adaptar-nos fàcilment al canvi d’hora.

Serà el darrer canvi d’hora?

El debat és des de fa molts anys a Espanya perquè són molts els detractors del canvi d’hora. Però la qüestió és que no està previst que s?acabi amb el canvi d?hora a curt termini.

Segons una informació publicada al BOE, es defineixen els pròxims canvis d’hora a Espanya fins a l’any 2026 tant per a l’horari d’estiu com a l’hivern.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.