Diversos incendis colpegen la província de València

La Comunitat Valenciana es troba en alerta màxima d’incendi forestal a causa de les fortes ratxes de vent així com a la possibilitat de tempestes elèctriques. Aquest dissabte ja s’han declarat en el que va de dia tres incendis forestals diferents a la província de València.

El primer ha sigut declarat en una zona de canyar d’Alzira. Efectius de bombers continuen treballant en les tasques d’extinció de l’incendi, que, segons informen des del Consorci Provincial de Bombers de València evoluciona positivament.

El foc s’ha iniciat passades les 12.05 hores i fins al lloc el cos provincial de bombers ha mobilitzat tres dotacions dels parcs d’Alzira i Xàtiva, un sergent d’Alzira.

Per part seua, el ‘112 CV’ ha desplaçat tres unitats de bombers forestals de la Generalitat –una d’elles helitransportada–, dues autobombes, un mitjà aeri, una unitat de prevenció i un agent mediambiental.

Incendi en la Marjal de Sagunt

Un segon incendi forestal ha sigut declarat aquest migdia en la Marjal de L’Almardà en l’acabe municipal de Sagunt, frontera amb la província de Castelló.

Treballen en les tasques d’extinció cinc unitats de bombers forestals, una d’elles helitransportada, així com quatre mitjans aeris, un d’ells helicòpter de coordinació. També hi ha desplaçats tres dotacions de bombers del Consorci Provincial de València.

S’estableix la situació 1 del PEIF per proximitat a habitatges. El nivell 1 d’alerta del PEIF s’estableix quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Un incendi a Alginet obliga a tallar l’AP-7

Un últim incendi ha sigut declarat en una zona de vegetació pròxima a l’AP-7 en el terme municipal d’Alginet. La Guàrdia Civil ha procedit a tallar la via en direcció a Alacant per la proximitat de les flames.

En la zona treballa una dotació de bombers del Consorci Provincial de València i ha sigut declarada la situació 1 del PEIF.

Últimes notícies

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.

Aemet activa avís taronja per pluges de fins a 120 l/m² en poques hores

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja al litoral d’Alacant i al sud de València per pluges molt intenses que podrien arreplegar fins a 120 litres per metre quadrat en només dos o tres hores.

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.

Onze vols xàrter des de Castelló per a portar el taulell a la fira Cersaie

L’aeroport de Castelló ha programat onze vols xàrter entre el 20 i el 25 de setembre per a traslladar prop de 2.000 professionals ceràmics a la fira Cersaie de Bolonya, que se sumaran a la ruta regular amb Ryanair.