Diversos incendis colpegen la província de València

La Comunitat Valenciana es troba en alerta màxima d’incendi forestal a causa de les fortes ratxes de vent així com a la possibilitat de tempestes elèctriques. Aquest dissabte ja s’han declarat en el que va de dia tres incendis forestals diferents a la província de València.

El primer ha sigut declarat en una zona de canyar d’Alzira. Efectius de bombers continuen treballant en les tasques d’extinció de l’incendi, que, segons informen des del Consorci Provincial de Bombers de València evoluciona positivament.

El foc s’ha iniciat passades les 12.05 hores i fins al lloc el cos provincial de bombers ha mobilitzat tres dotacions dels parcs d’Alzira i Xàtiva, un sergent d’Alzira.

Per part seua, el ‘112 CV’ ha desplaçat tres unitats de bombers forestals de la Generalitat –una d’elles helitransportada–, dues autobombes, un mitjà aeri, una unitat de prevenció i un agent mediambiental.

Incendi en la Marjal de Sagunt

Un segon incendi forestal ha sigut declarat aquest migdia en la Marjal de L’Almardà en l’acabe municipal de Sagunt, frontera amb la província de Castelló.

Treballen en les tasques d’extinció cinc unitats de bombers forestals, una d’elles helitransportada, així com quatre mitjans aeris, un d’ells helicòpter de coordinació. També hi ha desplaçats tres dotacions de bombers del Consorci Provincial de València.

S’estableix la situació 1 del PEIF per proximitat a habitatges. El nivell 1 d’alerta del PEIF s’estableix quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Un incendi a Alginet obliga a tallar l’AP-7

Un últim incendi ha sigut declarat en una zona de vegetació pròxima a l’AP-7 en el terme municipal d’Alginet. La Guàrdia Civil ha procedit a tallar la via en direcció a Alacant per la proximitat de les flames.

En la zona treballa una dotació de bombers del Consorci Provincial de València i ha sigut declarada la situació 1 del PEIF.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU