Diversos incendis colpegen la província de València

La Comunitat Valenciana es troba en alerta màxima d’incendi forestal a causa de les fortes ratxes de vent així com a la possibilitat de tempestes elèctriques. Aquest dissabte ja s’han declarat en el que va de dia tres incendis forestals diferents a la província de València.

El primer ha sigut declarat en una zona de canyar d’Alzira. Efectius de bombers continuen treballant en les tasques d’extinció de l’incendi, que, segons informen des del Consorci Provincial de Bombers de València evoluciona positivament.

El foc s’ha iniciat passades les 12.05 hores i fins al lloc el cos provincial de bombers ha mobilitzat tres dotacions dels parcs d’Alzira i Xàtiva, un sergent d’Alzira.

Per part seua, el ‘112 CV’ ha desplaçat tres unitats de bombers forestals de la Generalitat –una d’elles helitransportada–, dues autobombes, un mitjà aeri, una unitat de prevenció i un agent mediambiental.

Incendi en la Marjal de Sagunt

Un segon incendi forestal ha sigut declarat aquest migdia en la Marjal de L’Almardà en l’acabe municipal de Sagunt, frontera amb la província de Castelló.

Treballen en les tasques d’extinció cinc unitats de bombers forestals, una d’elles helitransportada, així com quatre mitjans aeris, un d’ells helicòpter de coordinació. També hi ha desplaçats tres dotacions de bombers del Consorci Provincial de València.

S’estableix la situació 1 del PEIF per proximitat a habitatges. El nivell 1 d’alerta del PEIF s’estableix quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Un incendi a Alginet obliga a tallar l’AP-7

Un últim incendi ha sigut declarat en una zona de vegetació pròxima a l’AP-7 en el terme municipal d’Alginet. La Guàrdia Civil ha procedit a tallar la via en direcció a Alacant per la proximitat de les flames.

En la zona treballa una dotació de bombers del Consorci Provincial de València i ha sigut declarada la situació 1 del PEIF.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.