Diversos incendis colpegen la província de València

La Comunitat Valenciana es troba en alerta màxima d’incendi forestal a causa de les fortes ratxes de vent així com a la possibilitat de tempestes elèctriques. Aquest dissabte ja s’han declarat en el que va de dia tres incendis forestals diferents a la província de València.

El primer ha sigut declarat en una zona de canyar d’Alzira. Efectius de bombers continuen treballant en les tasques d’extinció de l’incendi, que, segons informen des del Consorci Provincial de Bombers de València evoluciona positivament.

El foc s’ha iniciat passades les 12.05 hores i fins al lloc el cos provincial de bombers ha mobilitzat tres dotacions dels parcs d’Alzira i Xàtiva, un sergent d’Alzira.

Per part seua, el ‘112 CV’ ha desplaçat tres unitats de bombers forestals de la Generalitat –una d’elles helitransportada–, dues autobombes, un mitjà aeri, una unitat de prevenció i un agent mediambiental.

Incendi en la Marjal de Sagunt

Un segon incendi forestal ha sigut declarat aquest migdia en la Marjal de L’Almardà en l’acabe municipal de Sagunt, frontera amb la província de Castelló.

Treballen en les tasques d’extinció cinc unitats de bombers forestals, una d’elles helitransportada, així com quatre mitjans aeris, un d’ells helicòpter de coordinació. També hi ha desplaçats tres dotacions de bombers del Consorci Provincial de València.

S’estableix la situació 1 del PEIF per proximitat a habitatges. El nivell 1 d’alerta del PEIF s’estableix quan una situació d’emergència provocada per un o diversos incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la qual pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

Un incendi a Alginet obliga a tallar l’AP-7

Un últim incendi ha sigut declarat en una zona de vegetació pròxima a l’AP-7 en el terme municipal d’Alginet. La Guàrdia Civil ha procedit a tallar la via en direcció a Alacant per la proximitat de les flames.

En la zona treballa una dotació de bombers del Consorci Provincial de València i ha sigut declarada la situació 1 del PEIF.

Últimes notícies

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.