Dones de Ciència homenatja la investigadora valenciana Emilia Matallana amb un mural a l’IES 5 de Sagunt

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El projecte Dons de Ciència ret homenatge a la investigadora valenciana Emilia Matallana, una de les investigadores espanyoles més destacades en l’àmbit de la bioquímica, amb un mural en l’IES 5 de la localitat valenciana de Sagunt.

El mural és obra de l’artista Alba Moncho “Abymoncho”. En ell, destaca el retrat central d’Emilia Matallana, sobre un fons format per cèl·lules de llevat del vi –el seu camp d’investigació– i diferents utensilis del laboratori, com tubs per a PCR, matrassos i un agitador de tubs retolat amb la paraula ‘yeast’ (llevat en anglés). Tot això amb una paleta cromàtica en la qual predomina el color vi, que adquirix una gran càrrega simbòlica.

“Per a mi, participar en este projecte ha suposat una gran il·lusió. Vaig descobrir ‘Dones de Ciència’ com a estudiant en les classes de pintura mural de la Facultat de Belles Arts, i poder formar-ne part ara, al costat de tantes altres dones a les quals admire, és una cosa molt especial. A més, haver tingut l’oportunitat de conéixer i parlar amb Emilia, que és una persona meravellosa, fa que aquest siga un mural inoblidable per a mi”, ha destacat Alba Moncho durant la inauguració.

Emilia Matallana ha destacat la sorpresa que li ha causat aquest homenatge i l’enorme agraïment cap al projecte Dones de Ciència per la seua tasca de visibilització de dones científiques i artistes, així com al centre educatiu que acull el mural.

“No podia imaginar un reconeixement tan bonic, després de molts anys de dedicació a la divulgació científica, en els quals he visitat multitud de centres de secundària i batxillerat, formar part ara de la vida d’aquest nou centre, ubicat al meu poble, al barri de la meua infància i pel qual passe tot els dies…, no hi pot haver millor regal!”. També ha destacat la gran experiència d’explicar els seus interessos científics a una artista i l’excel·lent connexió amb Alba, que ha plasmat de forma immillorable la seua passió, “sempre serà la meua artista!”.

Per la seua banda, Irene Fernández, directora de l’IES 5 de Sagunt, ha assenyalat que des que li van presentar la proposta perquè el centre al qual representa formara part del projecte, la comunitat educativa està bolcada a participar de manera activa.

“VISIBILITZEN GRANS REFERENTS”

“Projectes com este, que visibilitzen grans referents, són els que germinen i produïxen el canvi de perspectiva tan necessari en la societat actual. Som afortunats per tindre l’oportunitat d’acostar el nostre alumnat a la ciència i l’art de manera tan directa”, ha afegit Irene Fernández.

L’acte ha comptat amb la participació del vicerector de la UPV, José Francisco Monserrat, acompanyat de l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno; el regidor d’Educació, Raúl Palmero; i María Jesús García, secretaria acadèmica de la Facultat de Ciències Biològiques de la Universitat de València, on Emilia Matallana ha desenvolupat la seua carrera professional, tant docent com investigadora.

Amb el mural inaugurat hui són ja 39 els que omplin d’art, ciència i tecnologia en femení col·legis i instituts com l’IES 5 de Sagunt, gràcies a un projecte que està contribuint a visibilitzar a dones de referència en els seus respectius camps, com ho són Emilia Matallana i Alba Moncho.

El projecte Dones de Ciència, impulsat per la Universitat Politècnica de València (UPV) i València Innovation Capital- Ajuntament de València, compta amb la col·laboració de la FECYT-Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘vas vindre en pastera’ i l’àrbitre deté el joc

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir d'un comentari racista en el minut 78 de l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol i va parar el partit tres minuts.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.