Dones de Ciència homenatja la investigadora valenciana Emilia Matallana amb un mural a l’IES 5 de Sagunt

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El projecte Dons de Ciència ret homenatge a la investigadora valenciana Emilia Matallana, una de les investigadores espanyoles més destacades en l’àmbit de la bioquímica, amb un mural en l’IES 5 de la localitat valenciana de Sagunt.

El mural és obra de l’artista Alba Moncho “Abymoncho”. En ell, destaca el retrat central d’Emilia Matallana, sobre un fons format per cèl·lules de llevat del vi –el seu camp d’investigació– i diferents utensilis del laboratori, com tubs per a PCR, matrassos i un agitador de tubs retolat amb la paraula ‘yeast’ (llevat en anglés). Tot això amb una paleta cromàtica en la qual predomina el color vi, que adquirix una gran càrrega simbòlica.

“Per a mi, participar en este projecte ha suposat una gran il·lusió. Vaig descobrir ‘Dones de Ciència’ com a estudiant en les classes de pintura mural de la Facultat de Belles Arts, i poder formar-ne part ara, al costat de tantes altres dones a les quals admire, és una cosa molt especial. A més, haver tingut l’oportunitat de conéixer i parlar amb Emilia, que és una persona meravellosa, fa que aquest siga un mural inoblidable per a mi”, ha destacat Alba Moncho durant la inauguració.

Emilia Matallana ha destacat la sorpresa que li ha causat aquest homenatge i l’enorme agraïment cap al projecte Dones de Ciència per la seua tasca de visibilització de dones científiques i artistes, així com al centre educatiu que acull el mural.

“No podia imaginar un reconeixement tan bonic, després de molts anys de dedicació a la divulgació científica, en els quals he visitat multitud de centres de secundària i batxillerat, formar part ara de la vida d’aquest nou centre, ubicat al meu poble, al barri de la meua infància i pel qual passe tot els dies…, no hi pot haver millor regal!”. També ha destacat la gran experiència d’explicar els seus interessos científics a una artista i l’excel·lent connexió amb Alba, que ha plasmat de forma immillorable la seua passió, “sempre serà la meua artista!”.

Per la seua banda, Irene Fernández, directora de l’IES 5 de Sagunt, ha assenyalat que des que li van presentar la proposta perquè el centre al qual representa formara part del projecte, la comunitat educativa està bolcada a participar de manera activa.

“VISIBILITZEN GRANS REFERENTS”

“Projectes com este, que visibilitzen grans referents, són els que germinen i produïxen el canvi de perspectiva tan necessari en la societat actual. Som afortunats per tindre l’oportunitat d’acostar el nostre alumnat a la ciència i l’art de manera tan directa”, ha afegit Irene Fernández.

L’acte ha comptat amb la participació del vicerector de la UPV, José Francisco Monserrat, acompanyat de l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno; el regidor d’Educació, Raúl Palmero; i María Jesús García, secretaria acadèmica de la Facultat de Ciències Biològiques de la Universitat de València, on Emilia Matallana ha desenvolupat la seua carrera professional, tant docent com investigadora.

Amb el mural inaugurat hui són ja 39 els que omplin d’art, ciència i tecnologia en femení col·legis i instituts com l’IES 5 de Sagunt, gràcies a un projecte que està contribuint a visibilitzar a dones de referència en els seus respectius camps, com ho són Emilia Matallana i Alba Moncho.

El projecte Dones de Ciència, impulsat per la Universitat Politècnica de València (UPV) i València Innovation Capital- Ajuntament de València, compta amb la col·laboració de la FECYT-Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.