Augmentar les dones, lluitar contra el tràfic i la cibercriminalitat, principals reptes de la Policia Nacional

La delegada de Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha presidit a Alacant el Dia del Patró de la Policia Nacional acompanyada pel cap provincial de la Policia, Manuel Lafuente.

En este acte, Bernabé ha subratllat “el compromís del Govern” per incrementar la presència de dones a la Policia Nacional. A la província d’Alacant, les policies superen el 16% de la plantilla, amb un increment lúltim any del 10%, segons ha dit la delegada.

Bernabé també ha destacat “el treball pioner” de la Policia a la lluita contra la violència de gènere, els esforços realitzats en l’atenció a les víctimes i “l’estreta col·laboració i coordinació” amb la Unitat de Violència de la Subdelegació del Govern. Així mateix, ha posat en valor les accions de la Policia en la lluita contra la tracta i l’explotació sexual. Segons les dades aportades per la delegada, des de començament d’any “s’han desarticulat sis organitzacions, detingut 43 persones, alliberat 32 víctimes i assistit a 28 més”.

D’altra banda, la delegada ha apostat per nous tipus de recerca i formació constant “davant del perill que suposa la cibercriminalitat amb l’agreujant de la irrupció de la Intel·ligència Artificial utilitzada amb la finalitat de delinquir”. Les dades del darrer informe sobri la Cibercriminalitat a Espanya situen la Comunitat Valenciana entre les quatre autonomies amb més infraccions penals d’este tipus. Des de començament d’any, la Policia Nacional ha tramitat 7.276 denúncies a la província d’Alacant per delictes tecnològics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.