Augmentar les dones, lluitar contra el tràfic i la cibercriminalitat, principals reptes de la Policia Nacional

La delegada de Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha presidit a Alacant el Dia del Patró de la Policia Nacional acompanyada pel cap provincial de la Policia, Manuel Lafuente.

En este acte, Bernabé ha subratllat “el compromís del Govern” per incrementar la presència de dones a la Policia Nacional. A la província d’Alacant, les policies superen el 16% de la plantilla, amb un increment lúltim any del 10%, segons ha dit la delegada.

Bernabé també ha destacat “el treball pioner” de la Policia a la lluita contra la violència de gènere, els esforços realitzats en l’atenció a les víctimes i “l’estreta col·laboració i coordinació” amb la Unitat de Violència de la Subdelegació del Govern. Així mateix, ha posat en valor les accions de la Policia en la lluita contra la tracta i l’explotació sexual. Segons les dades aportades per la delegada, des de començament d’any “s’han desarticulat sis organitzacions, detingut 43 persones, alliberat 32 víctimes i assistit a 28 més”.

D’altra banda, la delegada ha apostat per nous tipus de recerca i formació constant “davant del perill que suposa la cibercriminalitat amb l’agreujant de la irrupció de la Intel·ligència Artificial utilitzada amb la finalitat de delinquir”. Les dades del darrer informe sobri la Cibercriminalitat a Espanya situen la Comunitat Valenciana entre les quatre autonomies amb més infraccions penals d’este tipus. Des de començament d’any, la Policia Nacional ha tramitat 7.276 denúncies a la província d’Alacant per delictes tecnològics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.

Detinguts dos promotors a Elx per estafar més de 163.000 euros en reformes sense executar

La Policia Nacional ha detingut a Elx a dos administradors d'una empresa de reformes després de cobrar més de 163.000 euros i executar menys del 18% de dos obres. Una de les vivendes va quedar sense sostre.

Manuel González guanya en Moto2 de Tailàndia per 0,099 s; Folgat tercer i García Dols evacuat

Manuel González ha aconseguit la seua primera victòria de la temporada en el GP de Tailàndia de Moto2 després d'un final resolt per 99 mil·lèsimes. Izan Guevara va ser segon i Daniel Holgado, tercer, en una carrera amb dos banderes roges i evacuació de Sergio García Dols.

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.