Augmentar les dones, lluitar contra el tràfic i la cibercriminalitat, principals reptes de la Policia Nacional

La delegada de Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha presidit a Alacant el Dia del Patró de la Policia Nacional acompanyada pel cap provincial de la Policia, Manuel Lafuente.

En este acte, Bernabé ha subratllat “el compromís del Govern” per incrementar la presència de dones a la Policia Nacional. A la província d’Alacant, les policies superen el 16% de la plantilla, amb un increment lúltim any del 10%, segons ha dit la delegada.

Bernabé també ha destacat “el treball pioner” de la Policia a la lluita contra la violència de gènere, els esforços realitzats en l’atenció a les víctimes i “l’estreta col·laboració i coordinació” amb la Unitat de Violència de la Subdelegació del Govern. Així mateix, ha posat en valor les accions de la Policia en la lluita contra la tracta i l’explotació sexual. Segons les dades aportades per la delegada, des de començament d’any “s’han desarticulat sis organitzacions, detingut 43 persones, alliberat 32 víctimes i assistit a 28 més”.

D’altra banda, la delegada ha apostat per nous tipus de recerca i formació constant “davant del perill que suposa la cibercriminalitat amb l’agreujant de la irrupció de la Intel·ligència Artificial utilitzada amb la finalitat de delinquir”. Les dades del darrer informe sobri la Cibercriminalitat a Espanya situen la Comunitat Valenciana entre les quatre autonomies amb més infraccions penals d’este tipus. Des de començament d’any, la Policia Nacional ha tramitat 7.276 denúncies a la província d’Alacant per delictes tecnològics.

Últimes notícies

Educació crea quasi 4.800 places d’FP en empresa a la Comunitat Valenciana

Educació ha impulsat 4.765 places de Formació en Empresa per al curs 2025-2026 a la Comunitat Valenciana, per a reforçar el vincle entre FP i mercat laboral. El pla es basa en quasi 1.800 empreses prospectades i informes per a planificar l’oferta de 2026-2027.

Compromís alerta d’un col·lapse “alarmant” en l’empadronament especial a València

Compromís per València denuncia un col·lapse administratiu en l’empadronament especial que deixa milers de persones sense accés a sanitat, educació o ajudes socials. El grup acusa el govern municipal de convertir el padró en “un mur” per a persones sense llar, migrants i veïns en vivenda precària.

PSPV i Compromís exigixen a la Generalitat arxivar definitivament el macroabocador de Zarra

PSPV-PSOE i Compromís han demanat a la Generalitat que retire i arxive de manera definitiva el macroabocador projectat a Zarra, davant el rebuig generalitzat al Valle de Ayora-Cofrentes.

Un projecte científic estudia com es desplacen els taurons i les rajades entre Múrcia i Alacant

El projecte Tirraqui entra en la seua segona fase per analitzar la connexió entre zones de cria i d’adults de taurons, rajades i quimeres a les aigües d’Alacant i Múrcia, i avaluar l’impacte de la pesca en la seua conservació fins a 2027.

L’eclipsi solar impulsa un 32 % els vols cap a València

L’eclipsi total de Sol del 12 d’agost ha disparat les reserves aèries als principals punts de la seua trajectòria. València registra un augment del 32 % respecte a 2025, segons dades d’Amadeus Travel Intelligence.

Drones, reforç de salvament i tancament de la CV-500 per l’eclipsi a València

València mobilitzarà 200 efectius, reforçarà el salvament a les platges i tancarà la CV-500 durant l’eclipsi solar per evitar aglomeracions i riscos.

Així seran les Hogueras Oficiales d’Alacant de 2027: requisits i terminis per a presentar propostes

L’Ajuntament d’Alacant obrirà del 10 al 24 d’agost el termini per a presentar propostes de les Hogueras Oficiales adulta i infantil de 2027, amb condicions tècniques i pressupostàries molt definides.

122 nous vigilants reforcen la lluita contra els incendis intencionats als muntanyes valencians

La Generalitat incorpora 122 agents per a crear 74 noves unitats de vigilància forestal reforçada durant els mesos de major risc, amb l’objectiu de previndre i detectar prompte els incendis intencionats. La inversió ascendeix a 1,1 milions d’euros i se suma als 172 milions destinats enguany a prevenció i recuperació forestal.
FILMOTECA D'ESTIU