Augmentar les dones, lluitar contra el tràfic i la cibercriminalitat, principals reptes de la Policia Nacional

La delegada de Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha presidit a Alacant el Dia del Patró de la Policia Nacional acompanyada pel cap provincial de la Policia, Manuel Lafuente.

En este acte, Bernabé ha subratllat “el compromís del Govern” per incrementar la presència de dones a la Policia Nacional. A la província d’Alacant, les policies superen el 16% de la plantilla, amb un increment lúltim any del 10%, segons ha dit la delegada.

Bernabé també ha destacat “el treball pioner” de la Policia a la lluita contra la violència de gènere, els esforços realitzats en l’atenció a les víctimes i “l’estreta col·laboració i coordinació” amb la Unitat de Violència de la Subdelegació del Govern. Així mateix, ha posat en valor les accions de la Policia en la lluita contra la tracta i l’explotació sexual. Segons les dades aportades per la delegada, des de començament d’any “s’han desarticulat sis organitzacions, detingut 43 persones, alliberat 32 víctimes i assistit a 28 més”.

D’altra banda, la delegada ha apostat per nous tipus de recerca i formació constant “davant del perill que suposa la cibercriminalitat amb l’agreujant de la irrupció de la Intel·ligència Artificial utilitzada amb la finalitat de delinquir”. Les dades del darrer informe sobri la Cibercriminalitat a Espanya situen la Comunitat Valenciana entre les quatre autonomies amb més infraccions penals d’este tipus. Des de començament d’any, la Policia Nacional ha tramitat 7.276 denúncies a la província d’Alacant per delictes tecnològics.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.