Augmentar les dones, lluitar contra el tràfic i la cibercriminalitat, principals reptes de la Policia Nacional

La delegada de Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha presidit a Alacant el Dia del Patró de la Policia Nacional acompanyada pel cap provincial de la Policia, Manuel Lafuente.

En este acte, Bernabé ha subratllat “el compromís del Govern” per incrementar la presència de dones a la Policia Nacional. A la província d’Alacant, les policies superen el 16% de la plantilla, amb un increment lúltim any del 10%, segons ha dit la delegada.

Bernabé també ha destacat “el treball pioner” de la Policia a la lluita contra la violència de gènere, els esforços realitzats en l’atenció a les víctimes i “l’estreta col·laboració i coordinació” amb la Unitat de Violència de la Subdelegació del Govern. Així mateix, ha posat en valor les accions de la Policia en la lluita contra la tracta i l’explotació sexual. Segons les dades aportades per la delegada, des de començament d’any “s’han desarticulat sis organitzacions, detingut 43 persones, alliberat 32 víctimes i assistit a 28 més”.

D’altra banda, la delegada ha apostat per nous tipus de recerca i formació constant “davant del perill que suposa la cibercriminalitat amb l’agreujant de la irrupció de la Intel·ligència Artificial utilitzada amb la finalitat de delinquir”. Les dades del darrer informe sobri la Cibercriminalitat a Espanya situen la Comunitat Valenciana entre les quatre autonomies amb més infraccions penals d’este tipus. Des de començament d’any, la Policia Nacional ha tramitat 7.276 denúncies a la província d’Alacant per delictes tecnològics.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.