Dos detinguts per 85 robatoris en l’interior de vehicles a Canals i l’Alcúdia de Crespins

L’operació “SUNGLASS” es va iniciar per part de la Guàrdia Civil de Canals | Guardia Civil

 

En el marc del Pla contra els robatoris en habitatge i vehicles, des de mitjan mes de gener d’enguany, la Guàrdia Civil venia investigant diversos robatoris amb força ocorreguts en vehicles de la comarca de La Costera, on autor o autors desconeguts, accedien a l’interior del vehicle després de trencar les finestretes amb un punxó que els autors prèviament havien modificat, ja que aquest punxó al principi era un martell trenca cristalls d’emergència.

 

Per això, es va iniciar l’operació “SUNGLASS”, per part de components de la Guàrdia Civil de Canals i en col·laboració amb Policia Local de Canals i L’Alcúdia de Crespins, a fi de poder identificar, localitzar i detindre a l’autor o autors d’aquests fets.

 

Fruit de les intenses gestions realitzades i de les perquisicions obtingudes per part dels agents encarregats del cas, es va poder comprovar que es tractava de 2 persones, les quals cometien aquests robatoris a la nit en vehicles estacionats en la via pública i que no cridaren molt l’atenció.

 

Fase d’explotació i registre practicat

La fase d’explotació d’aquest operatiu culmine amb la detenció “in fraganti” el passat dia 28 de dos homes de nacionalitat romanesa, i d’edats compreses entre els 20 i 22 anys, com a presumptes autors de delictes de robatori amb força en vehicles. Aquests detinguts cometien els robatoris a la nit intentant passar desapercebuts i en vehicles aparcats en les vies públiques d’aquestes poblacions.

Guardia Civil

Imatge del material incautat pels agents en el registre | Guàrdia Civil

 

En el registre domiciliari que es va produir en la localitat de Canals, es va incautar material informàtic divers, telèfons mòbils, ulleres de sol, caixes de plafons, bosses de mà, etc.

 

Fins al moment la Guàrdia Civil ha pogut esclarir 85 robatoris amb força comesos pels detinguts. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 2 de Xàtiva.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.

Detingut amb mig quilo de cocaïna i fàrmacs amb recepta en zones d’oci

Un home de 33 anys ha sigut detingut amb 493 grams de cocaïna, 730 comprimits subjectes a recepta i 166 butllofes. Part de la droga anava oculta en vapers manipulats.

El València busca aprofitar la ressaca copera del Baskonia per a afermar-se en l’Eurolliga

El València visita al Kosner Baskonia amb la idea de capitalitzar la ressaca del recent títol coper vitorià i sumar un triomf clau per a consolidar el Top-6.

Tallada l’AP-7 a Moncofa per dos accidents amb tres vehicles i dos camions

L'AP-7 roman tallada en sentit València a l'altura de Moncofa després de dos sinistres entre les 9.00 i les 10.00 hores. Trànsit desvia per la A-7 i la N-225 i no consten ferits.

Dos detinguts per huit robatoris de catalitzadors a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 30 i 43 anys vinculats amb huit sostraccions de catalitzadors en 2025 en diversos municipis de Castelló. La investigació continua oberta.

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.

Comença la manifestació del taxi a València en un atur de 24 hores amb retencions

Els taxistes han iniciat la manifestació des de diversos punts de València en el marc d'un atur de 24 hores. Ja es registren retencions i el recorregut preveu final a les Torres de Serrans i concentració davant el Palau de la Generalitat fins a les 14.00.

Mercadona dedica més de 1.000 milions a primes, pujada salarial i 7 dies extra de vacacions

La cadena ha repartit 780 milions en primes per a 112.000 empleats i ha lligat els sous a l'IPC. A més, amplia les vacacions de 30 a 37 dies.