Dos detinguts per cometre diversos robatoris en habitatges de la platja d’Almardà a Sagunt

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Local de Sagunt han detingut a la platja d’Almardà a un home i una dona per presumptament cometre diversos delictes de robatori amb força en habitatges de la zona i falsedat documental, al mateix temps que s’ha recuperat un turisme sostret a Portugal sis mesos arrere al que se li havia col·locat una matrícula falsificada.

Les detencions s’han produït en el marc de l’operatiu policial de vigilància establit per la Policia Local de Sagunt després d’haver tingut coneixement de la comissió de diversos robatoris en immobles en la platja d’Almardà en les últimes setmanes, ha indicat l’Ajuntament en un comunicat.

L’esmentat operatiu policial, entre altres actuacions, es va materialitzar en l’increment de la presència policial en la zona, amb major incidència en la detecció de persones i vehicles sospitosos, amb un major nombre d’identificacions, comprovacions i perquisicions policials.

En aquest sentit, la regidora de Policia Local, María José Carrera, ha ressaltat que «s’ha produït un reforç de la vigilància en la zona d’Almardà amb la finalitat de garantir la seguretat de les veïnes i els veïns». «Gràcies a la labor que realitzen nostres i els nostres agents s’ha aconseguit detenir a dues persones, presumptament, responsables del robatori d’un vehicle a Portugal», ha agregat.

Pel que fa a la possible vinculació dels detinguts amb els robatoris que s’han produït en habitatges de la zona d’Almardà, la regidora ha assenyalat que «totes les hipòtesis segueixen obertes» i ha apuntat que la Guàrdia Civil s’ha fet càrrec del cas que, «ara mateix, segueix en investigació».

Fruit de l’esmentat operatiu policial, diumenge passat, patrulles de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USC) de la Policia Local de Sagunt van localitzar en un carrer d’Almardà un vehicle amb matrícula portuguesa que va alçar les sospites dels agents.

Després de diverses comprovacions, els membres de la USC van esbrinar que les plaques de matrícula que portava el vehicle no es corresponien amb el mateix, el qual, amb les seues plaques de matrícula originals, figurava com sostret en les bases de dades policials.

Els agents van realitzar les perquisicions pertinents i van localitzar a les dues persones, un home i una dona, que havien estat fent ús del vehicle en els últims dies, els qui residien temporalment en un habitatge de la zona d’Almardà.

Així doncs, els investigadors van identificar als sospitosos i van esbrinar que, a més de tenir múltiples antecedents policials per diversos il·lícits penals, sobre un d’ells versava una ordre de detenció i ingrés a la presó emanada d’un jutjat espanyol.

L’home, de nacionalitat espanyola i 35 anys, i la dona, de nacionalitat búlgara i 27 anys, van ser detinguts i llocs a la disposició de l’autoritat judicial. Posteriorment, van ser traslladats a la caserna de la Guàrdia Civil, cos que prosseguirà amb les diligències d’investigació pertinents.

El vehicle va quedar a disposició judicial i va ser traslladat al dipòsit municipal de Sagunt, on roman custodiat fins que el jutge corresponent determine quin ha de ser la seua destinació.

Als detinguts se’ls imputen els presumptes delictes de robatori amb força i falsedat documental.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.