Dos detinguts per cometre diversos robatoris en habitatges de la platja d’Almardà a Sagunt

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Local de Sagunt han detingut a la platja d’Almardà a un home i una dona per presumptament cometre diversos delictes de robatori amb força en habitatges de la zona i falsedat documental, al mateix temps que s’ha recuperat un turisme sostret a Portugal sis mesos arrere al que se li havia col·locat una matrícula falsificada.

Les detencions s’han produït en el marc de l’operatiu policial de vigilància establit per la Policia Local de Sagunt després d’haver tingut coneixement de la comissió de diversos robatoris en immobles en la platja d’Almardà en les últimes setmanes, ha indicat l’Ajuntament en un comunicat.

L’esmentat operatiu policial, entre altres actuacions, es va materialitzar en l’increment de la presència policial en la zona, amb major incidència en la detecció de persones i vehicles sospitosos, amb un major nombre d’identificacions, comprovacions i perquisicions policials.

En aquest sentit, la regidora de Policia Local, María José Carrera, ha ressaltat que “s’ha produït un reforç de la vigilància en la zona d’Almardà amb la finalitat de garantir la seguretat de les veïnes i els veïns”. “Gràcies a la labor que realitzen nostres i els nostres agents s’ha aconseguit detenir a dues persones, presumptament, responsables del robatori d’un vehicle a Portugal”, ha agregat.

Pel que fa a la possible vinculació dels detinguts amb els robatoris que s’han produït en habitatges de la zona d’Almardà, la regidora ha assenyalat que “totes les hipòtesis segueixen obertes” i ha apuntat que la Guàrdia Civil s’ha fet càrrec del cas que, “ara mateix, segueix en investigació”.

Fruit de l’esmentat operatiu policial, diumenge passat, patrulles de la Unitat de Seguretat Ciutadana (USC) de la Policia Local de Sagunt van localitzar en un carrer d’Almardà un vehicle amb matrícula portuguesa que va alçar les sospites dels agents.

Després de diverses comprovacions, els membres de la USC van esbrinar que les plaques de matrícula que portava el vehicle no es corresponien amb el mateix, el qual, amb les seues plaques de matrícula originals, figurava com sostret en les bases de dades policials.

Els agents van realitzar les perquisicions pertinents i van localitzar a les dues persones, un home i una dona, que havien estat fent ús del vehicle en els últims dies, els qui residien temporalment en un habitatge de la zona d’Almardà.

Així doncs, els investigadors van identificar als sospitosos i van esbrinar que, a més de tenir múltiples antecedents policials per diversos il·lícits penals, sobre un d’ells versava una ordre de detenció i ingrés a la presó emanada d’un jutjat espanyol.

L’home, de nacionalitat espanyola i 35 anys, i la dona, de nacionalitat búlgara i 27 anys, van ser detinguts i llocs a la disposició de l’autoritat judicial. Posteriorment, van ser traslladats a la caserna de la Guàrdia Civil, cos que prosseguirà amb les diligències d’investigació pertinents.

El vehicle va quedar a disposició judicial i va ser traslladat al dipòsit municipal de Sagunt, on roman custodiat fins que el jutge corresponent determine quin ha de ser la seua destinació.

Als detinguts se’ls imputen els presumptes delictes de robatori amb força i falsedat documental.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca atribuïx la baixada de l’atur al febrer a les polítiques del Consell

La desocupació baixa al febrer en la Comunitat Valenciana. El Consell defén que la seua estratègia de formació, suport a la contractació i simplificació ja es traduïx en més ocupació, amb avanços en indefinits, dones, jóvens i indústria.

Martínez Mus situa la logística i la modernització del transport com a eixos estratègics de la Comunitat

El Consell presenta el full de ruta de la Mesa d'Innovació en Logística Terrestre per Carretera amb sis reptes prioritaris. El pla s'alinea amb l'Estratègia de Reindustrialització 2024-2028.

Catalá esperarà a l’informe de la Generalitat per a fixar el doble topònim de la ciutat

Catalá ha avançat que decidirà el doble topònim quan reba l'informe de la Generalitat i defén que el nom vaja primer en valencià i després en castellà. En el mateix acte, ha presentat 63 nous agents de la USAP i ha destacat el descens de la delinqüència.

L’IVIE xifra en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató en l’economia valenciana

La Marató i la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich van generar 36,1 milions d'impacte directe i més de mil ocupacions, amb l'hostaleria com a gran beneficiada. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la marató i va fregar els 14 en el mitjà, impulsat per l'alta presència de corredors estrangers.

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.

Anabel Alonso rebrà el Pi d’Honor 2026 en la 24 Mostra de Teatre de l’Alfàs

Anabel Alonso rebrà el Pi d'Honor 2026 el 29 de març en la 24 Mostra de Teatre de l'Alfàs del Pi. El municipi aprofitarà el festival per a presentar L'Alfàs 2026. Any Cultural

Jarillo-Herrero demana ambició i risc perquè Espanya atraga als millors científics

El físic del MIT reclama un sistema més meritocràtic, amb salaris competitius i carreres estables, per a captar talent global i fer ciència de primer nivell.

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres