11.9 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

L’ebullició a tota la Comunitat dispara l’alerta per calor extrema a més de 20 municipis que superen els 45 graus

De nord a sud de la Comunitat Valenciana la jornada d’este dijous està superant totes les expectatives de les previsions més infernals quant a l’onada de calor. Si abans del migdia la barrera psicològica dels 40 graus ja era superada per desenes de municipis, tal com avançaven les hores, pujaven els termòmetres fins al punt que Sanitat té en alerta 25 de les 33 comarques de tota la Comunitat.

I és que el mateix servei d’emergències del 112 a les seues xarxes socials alerta del risc i fa especial incidència en seguir els consells sanitaris i en respectar les restriccions que també s’han dut a terme a causa del risc extrem d’incendis.

A més, recull les dades de l’associació valenciana de meteorologia AVAMET on es registren rècords històrics que a més es van superant en cada actualització dels registres.

El tweet del 112 referènca els valors d’AVAMET per incidir en el risc real

Els valors rècord absoluts passades les tres de la vesprada els tenien Benigànim, amb 46,3 graus, la Pobla Llarga, amb 46,2 i Sumacàrcer amb 46,1

Tot seguit, entre les poblacions que han arribat a superar els 45 graus de temperatura es concentren la majoria en comarques centrals i en zones de l’interior. Destaquen entre altres els registres de les estacions de mesurament de Burjassot amb 45,8 o els 45,7 de Canals seguits pels 45,6 de Manises amb els que l’aeroport rebia hui als nous turistes que havien escollit els vols d’arribada durant les hores més tòrrides de la jornada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cel buidat i descens de les màximes este dimecres en la Comunitat Valenciana

Este dimecres s'espera cel buidat o amb pocs núvols en la Comunitat Valenciana, amb mínimes quasi sense canvis i màximes en descens. El vent rolará a este al migdia i el dijous es mantindrà l'estabilitat, amb boira i maror en trams del litoral.

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.