L’ebullició a tota la Comunitat dispara l’alerta per calor extrema a més de 20 municipis que superen els 45 graus

De nord a sud de la Comunitat Valenciana la jornada d’este dijous està superant totes les expectatives de les previsions més infernals quant a l’onada de calor. Si abans del migdia la barrera psicològica dels 40 graus ja era superada per desenes de municipis, tal com avançaven les hores, pujaven els termòmetres fins al punt que Sanitat té en alerta 25 de les 33 comarques de tota la Comunitat.

I és que el mateix servei d’emergències del 112 a les seues xarxes socials alerta del risc i fa especial incidència en seguir els consells sanitaris i en respectar les restriccions que també s’han dut a terme a causa del risc extrem d’incendis.

A més, recull les dades de l’associació valenciana de meteorologia AVAMET on es registren rècords històrics que a més es van superant en cada actualització dels registres.

El tweet del 112 referènca els valors d’AVAMET per incidir en el risc real

Els valors rècord absoluts passades les tres de la vesprada els tenien Benigànim, amb 46,3 graus, la Pobla Llarga, amb 46,2 i Sumacàrcer amb 46,1

Tot seguit, entre les poblacions que han arribat a superar els 45 graus de temperatura es concentren la majoria en comarques centrals i en zones de l’interior. Destaquen entre altres els registres de les estacions de mesurament de Burjassot amb 45,8 o els 45,7 de Canals seguits pels 45,6 de Manises amb els que l’aeroport rebia hui als nous turistes que havien escollit els vols d’arribada durant les hores més tòrrides de la jornada.

Últimes notícies

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.