L’ebullició a tota la Comunitat dispara l’alerta per calor extrema a més de 20 municipis que superen els 45 graus

De nord a sud de la Comunitat Valenciana la jornada d’este dijous està superant totes les expectatives de les previsions més infernals quant a l’onada de calor. Si abans del migdia la barrera psicològica dels 40 graus ja era superada per desenes de municipis, tal com avançaven les hores, pujaven els termòmetres fins al punt que Sanitat té en alerta 25 de les 33 comarques de tota la Comunitat.

I és que el mateix servei d’emergències del 112 a les seues xarxes socials alerta del risc i fa especial incidència en seguir els consells sanitaris i en respectar les restriccions que també s’han dut a terme a causa del risc extrem d’incendis.

A més, recull les dades de l’associació valenciana de meteorologia AVAMET on es registren rècords històrics que a més es van superant en cada actualització dels registres.

El tweet del 112 referènca els valors d’AVAMET per incidir en el risc real

Els valors rècord absoluts passades les tres de la vesprada els tenien Benigànim, amb 46,3 graus, la Pobla Llarga, amb 46,2 i Sumacàrcer amb 46,1

Tot seguit, entre les poblacions que han arribat a superar els 45 graus de temperatura es concentren la majoria en comarques centrals i en zones de l’interior. Destaquen entre altres els registres de les estacions de mesurament de Burjassot amb 45,8 o els 45,7 de Canals seguits pels 45,6 de Manises amb els que l’aeroport rebia hui als nous turistes que havien escollit els vols d’arribada durant les hores més tòrrides de la jornada.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.