L’ebullició a tota la Comunitat dispara l’alerta per calor extrema a més de 20 municipis que superen els 45 graus

De nord a sud de la Comunitat Valenciana la jornada d’este dijous està superant totes les expectatives de les previsions més infernals quant a l’onada de calor. Si abans del migdia la barrera psicològica dels 40 graus ja era superada per desenes de municipis, tal com avançaven les hores, pujaven els termòmetres fins al punt que Sanitat té en alerta 25 de les 33 comarques de tota la Comunitat.

I és que el mateix servei d’emergències del 112 a les seues xarxes socials alerta del risc i fa especial incidència en seguir els consells sanitaris i en respectar les restriccions que també s’han dut a terme a causa del risc extrem d’incendis.

A més, recull les dades de l’associació valenciana de meteorologia AVAMET on es registren rècords històrics que a més es van superant en cada actualització dels registres.

El tweet del 112 referènca els valors d’AVAMET per incidir en el risc real

Els valors rècord absoluts passades les tres de la vesprada els tenien Benigànim, amb 46,3 graus, la Pobla Llarga, amb 46,2 i Sumacàrcer amb 46,1

Tot seguit, entre les poblacions que han arribat a superar els 45 graus de temperatura es concentren la majoria en comarques centrals i en zones de l’interior. Destaquen entre altres els registres de les estacions de mesurament de Burjassot amb 45,8 o els 45,7 de Canals seguits pels 45,6 de Manises amb els que l’aeroport rebia hui als nous turistes que havien escollit els vols d’arribada durant les hores més tòrrides de la jornada.

Últimes notícies

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.