L’ebullició a tota la Comunitat dispara l’alerta per calor extrema a més de 20 municipis que superen els 45 graus

De nord a sud de la Comunitat Valenciana la jornada d’este dijous està superant totes les expectatives de les previsions més infernals quant a l’onada de calor. Si abans del migdia la barrera psicològica dels 40 graus ja era superada per desenes de municipis, tal com avançaven les hores, pujaven els termòmetres fins al punt que Sanitat té en alerta 25 de les 33 comarques de tota la Comunitat.

I és que el mateix servei d’emergències del 112 a les seues xarxes socials alerta del risc i fa especial incidència en seguir els consells sanitaris i en respectar les restriccions que també s’han dut a terme a causa del risc extrem d’incendis.

A més, recull les dades de l’associació valenciana de meteorologia AVAMET on es registren rècords històrics que a més es van superant en cada actualització dels registres.

El tweet del 112 referènca els valors d’AVAMET per incidir en el risc real

Els valors rècord absoluts passades les tres de la vesprada els tenien Benigànim, amb 46,3 graus, la Pobla Llarga, amb 46,2 i Sumacàrcer amb 46,1

Tot seguit, entre les poblacions que han arribat a superar els 45 graus de temperatura es concentren la majoria en comarques centrals i en zones de l’interior. Destaquen entre altres els registres de les estacions de mesurament de Burjassot amb 45,8 o els 45,7 de Canals seguits pels 45,6 de Manises amb els que l’aeroport rebia hui als nous turistes que havien escollit els vols d’arribada durant les hores més tòrrides de la jornada.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.