Anuncios

Amazon planeja acomiadar a 10.000 treballadors a tot el món

El gegant de la tecnologia Amazon (on treballen entorn d’1,5 milions de persones i una de les majors ocupadores dels EUA) planeja acomiadar a uns 10.000 treballadors a partir d’aquesta setmana, segons informa The New York Times, de fonts coneixedores del qual seria la major retallada d’ocupacions en la història de la companyia.

Les retallades se centraran en l’àrea de dispositius d’Amazon, inclosa l’assistent de veu Alexa, així com en la seua divisió minorista i en recursos humans, van dir les persones, que van parlar baix condició d’anonimat perquè no estaven autoritzades.

Anuncios

Si, com s’especula, el número d’acomiadats ronda la desena de miler, això representaria el 3% de les ocupacions corporatives d’Amazon i menys de l’1% de la seua força laboral global de més d’1,5 milions, que es compon principalment de treballadors per hores.

Amazon va dir fa dues setmanes que havia decidit pausar la contractació corporativa perquè l’economia estava “en un lloc incert“.

Mantindrem aquesta pausa durant els pròxims mesos i continuarem supervisant el que estem veient en l’economia i en el negoci per a fer els ajustos necessaris“, va apuntar en un comunicat la vicepresidenta de la secció d’Experiència de Persones i Tecnologia, Beth Galetti.

El diari estatunidenc destaca que aquesta retallada arriba en plena temporada de compres nadalenques, i és fruit d’un ajust propiciat per la deriva de l’economia global i a fi d’acovardir les àrees de negoci amb excés de personal.

La notícia arriba el mateix dia que Bezos anunciara que donarà la major part de la seua fortuna a obres de caritat durant la seua vida, en una entrevista amb CNN difosa el dilluns. Bezos va respondre ““, quan li van preguntar si preveia donar la major part de la seua fortuna en vida.

És la primera vegada que aquest multimilionari, en altre temps l’home més ric del món fa aquest compromís públic. Bezos no va signar la “Promesa de donació“, una iniciativa llançada en 2010 per l’inversor Warren Bufet i Bill Gates, fundador de Microsoft, que encoratja als milionaris a donar més de la meitat de la seua riquesa a organitzacions caritatives.

Amazon se suma a altres tecnològiques, com a Meta o Twitter, que han anunciat o iniciat àmplies retallades de personal.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Carla, la jove que va perdre mans i peus per una sèpsia i ara diu que gaudix i valora més la vida

Carla Maronda, que va patir una sèpsia després d'una operació rutinària i va perdre mans i peus, relata com ha reconstruït la seua vida amb pròtesi, un llibre i una associació de suport.

La Diputació d’Alacant eleva a 6 milions la inversió contra els incendis forestals

La Diputació d'Alacant repartirà més de sis milions d'euros entre els 141 municipis de la província per a reforçar la prevenció d'incendis forestals i la gestió de les seues muntanyes.

Els Moros i Cristians d’Elda aconseguixen la distinció de Festa d’Interés Turístic Internacional

El Ministeri d'Indústria i Turisme ha reconegut als Moros i Cristians d'Elda com a Festa d'Interés Turístic Internacional pel seu valor cultural, la seua tradició i la seua capacitat d'atraure visitants.

El PSPV acusa el Consell de boicotejar la regularització de migrants i anuncia accions davant la Fiscalia

El PSPV acusa el Consell d'ordenar a centres de salut que no emeten certificats per a la regularització de persones migrants i avança que el denunciarà davant la Fiscalia, mentres el president nega qualsevol instrucció en eixe sentit.

Pérez Llorca condiciona el diàleg sobre la vaga educativa a no usar la PAU com a pressió

Juanfran Pérez Llorca rebutja negociar la vaga indefinida del professorat si els sindicats utilitzen els exàmens d'accés a la universitat com a mecanisme de pressió i defén compatibilitzar el dret de vaga amb la correcta avaluació de l'alumnat.

Alliberats al Marroc tretze macacos de Berbería rehabilitats a Villena

Tretze macacos de Berbería rescatats del tràfic il·legal han sigut alliberats al parc natural de Tazekka, al Marroc, després de la seua rehabilitació en el centre de recuperació de primats de Villena.

A la presó dos detinguts per dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló

Dos de les tres persones detingudes per la Guàrdia Civil ingressen a la presó després de desmantellar dos plantacions de marihuana indoor a Almassora i Castelló amb més de 700 plantes i material per al seu cultiu intensiu.

L’avió que va evacuar a dos pacients del creuer Hondius reposta a València abans de volar a Rotterdam

L'avió medicalitzat que va traslladar des de Cap Verd a Gran Canària a dos pacients del creuer MV Hondius amb símptomes compatibles amb hantavirus reposta a València i continua viatge a Rotterdam, mentres els malalts seguixen cap a Països Baixos en una altra aeronau.