Amazon planeja acomiadar a 10.000 treballadors a tot el món

El gegant de la tecnologia Amazon (on treballen entorn d’1,5 milions de persones i una de les majors ocupadores dels EUA) planeja acomiadar a uns 10.000 treballadors a partir d’aquesta setmana, segons informa The New York Times, de fonts coneixedores del qual seria la major retallada d’ocupacions en la història de la companyia.

Les retallades se centraran en l’àrea de dispositius d’Amazon, inclosa l’assistent de veu Alexa, així com en la seua divisió minorista i en recursos humans, van dir les persones, que van parlar baix condició d’anonimat perquè no estaven autoritzades.

Si, com s’especula, el número d’acomiadats ronda la desena de miler, això representaria el 3% de les ocupacions corporatives d’Amazon i menys de l’1% de la seua força laboral global de més d’1,5 milions, que es compon principalment de treballadors per hores.

Amazon va dir fa dues setmanes que havia decidit pausar la contractació corporativa perquè l’economia estava «en un lloc incert«.

«Mantindrem aquesta pausa durant els pròxims mesos i continuarem supervisant el que estem veient en l’economia i en el negoci per a fer els ajustos necessaris«, va apuntar en un comunicat la vicepresidenta de la secció d’Experiència de Persones i Tecnologia, Beth Galetti.

El diari estatunidenc destaca que aquesta retallada arriba en plena temporada de compres nadalenques, i és fruit d’un ajust propiciat per la deriva de l’economia global i a fi d’acovardir les àrees de negoci amb excés de personal.

La notícia arriba el mateix dia que Bezos anunciara que donarà la major part de la seua fortuna a obres de caritat durant la seua vida, en una entrevista amb CNN difosa el dilluns. Bezos va respondre ««, quan li van preguntar si preveia donar la major part de la seua fortuna en vida.

És la primera vegada que aquest multimilionari, en altre temps l’home més ric del món fa aquest compromís públic. Bezos no va signar la «Promesa de donació«, una iniciativa llançada en 2010 per l’inversor Warren Bufet i Bill Gates, fundador de Microsoft, que encoratja als milionaris a donar més de la meitat de la seua riquesa a organitzacions caritatives.

Amazon se suma a altres tecnològiques, com a Meta o Twitter, que han anunciat o iniciat àmplies retallades de personal.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.