La Comunitat lidera la caiguda de l’atur al novembre amb 15.330 aturats menys

La Comunitat Valenciana ha sigut el territori on més ha baixat la desocupació a Espanya el mes de novembre, amb un descens absolut de 15.330 aturats respecte al mes anterior.

Segons dades del Ministeri de Treball i Economia Social, l’atur ha baixat en 50.431 persones respecte a novembre de fa un any (-12,94%) en la Comunitat Valenciana.

La xifra de persones desocupades a la Comunitat Valenciana en el penúltim mes del 2022 se situa en 339.295, una xifra que no es veia des de 2008.

Per províncies, al novembre cau especialment la desocupació a València (amb 8.260 aturats menys), seguida per Alacant (-4.757) i Castelló (-2.313).

La baixada és generalitzada en tots els sectors productius i en totes les comarques. L’agricultura presenta la caiguda més acusada (-9,06%), per davant els serveis (-4,66 %), la indústria (-3,85 %) i la construcció (-1,95 %).

L’atur baixa al novembre a Espanya

En el conjunt d’Espanya, l’atur baixa al novembre en 33.512 persones respecte del mes d’octubre.

El bon comportament del mercat de treball deixa el total de persones desocupades en 2.881.380 en tot el país, una xifra que no es veia des de novembre des de 2007, ara fa quinze anys.

En total, la taxa disminueix en huit comunitats autònomes. Per darrere del territori, en termes absoluts, se situen d’Andalusia (11.169 aturats menys) i la Comunitat de Madrid (-7.757).

Últimes notícies

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.