16.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

La Comunitat lidera la caiguda de l’atur al novembre amb 15.330 aturats menys

La Comunitat Valenciana ha sigut el territori on més ha baixat la desocupació a Espanya el mes de novembre, amb un descens absolut de 15.330 aturats respecte al mes anterior.

Segons dades del Ministeri de Treball i Economia Social, l’atur ha baixat en 50.431 persones respecte a novembre de fa un any (-12,94%) en la Comunitat Valenciana.

La xifra de persones desocupades a la Comunitat Valenciana en el penúltim mes del 2022 se situa en 339.295, una xifra que no es veia des de 2008.

Per províncies, al novembre cau especialment la desocupació a València (amb 8.260 aturats menys), seguida per Alacant (-4.757) i Castelló (-2.313).

La baixada és generalitzada en tots els sectors productius i en totes les comarques. L’agricultura presenta la caiguda més acusada (-9,06%), per davant els serveis (-4,66 %), la indústria (-3,85 %) i la construcció (-1,95 %).

L’atur baixa al novembre a Espanya

En el conjunt d’Espanya, l’atur baixa al novembre en 33.512 persones respecte del mes d’octubre.

El bon comportament del mercat de treball deixa el total de persones desocupades en 2.881.380 en tot el país, una xifra que no es veia des de novembre des de 2007, ara fa quinze anys.

En total, la taxa disminueix en huit comunitats autònomes. Per darrere del territori, en termes absoluts, se situen d’Andalusia (11.169 aturats menys) i la Comunitat de Madrid (-7.757).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.