14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

La Comunitat lidera la caiguda de l’atur al novembre amb 15.330 aturats menys

La Comunitat Valenciana ha sigut el territori on més ha baixat la desocupació a Espanya el mes de novembre, amb un descens absolut de 15.330 aturats respecte al mes anterior.

Segons dades del Ministeri de Treball i Economia Social, l’atur ha baixat en 50.431 persones respecte a novembre de fa un any (-12,94%) en la Comunitat Valenciana.

La xifra de persones desocupades a la Comunitat Valenciana en el penúltim mes del 2022 se situa en 339.295, una xifra que no es veia des de 2008.

Per províncies, al novembre cau especialment la desocupació a València (amb 8.260 aturats menys), seguida per Alacant (-4.757) i Castelló (-2.313).

La baixada és generalitzada en tots els sectors productius i en totes les comarques. L’agricultura presenta la caiguda més acusada (-9,06%), per davant els serveis (-4,66 %), la indústria (-3,85 %) i la construcció (-1,95 %).

L’atur baixa al novembre a Espanya

En el conjunt d’Espanya, l’atur baixa al novembre en 33.512 persones respecte del mes d’octubre.

El bon comportament del mercat de treball deixa el total de persones desocupades en 2.881.380 en tot el país, una xifra que no es veia des de novembre des de 2007, ara fa quinze anys.

En total, la taxa disminueix en huit comunitats autònomes. Per darrere del territori, en termes absoluts, se situen d’Andalusia (11.169 aturats menys) i la Comunitat de Madrid (-7.757).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.