La Comunitat lidera la caiguda de l’atur al novembre amb 15.330 aturats menys

La Comunitat Valenciana ha sigut el territori on més ha baixat la desocupació a Espanya el mes de novembre, amb un descens absolut de 15.330 aturats respecte al mes anterior.

Segons dades del Ministeri de Treball i Economia Social, l’atur ha baixat en 50.431 persones respecte a novembre de fa un any (-12,94%) en la Comunitat Valenciana.

La xifra de persones desocupades a la Comunitat Valenciana en el penúltim mes del 2022 se situa en 339.295, una xifra que no es veia des de 2008.

Per províncies, al novembre cau especialment la desocupació a València (amb 8.260 aturats menys), seguida per Alacant (-4.757) i Castelló (-2.313).

La baixada és generalitzada en tots els sectors productius i en totes les comarques. L’agricultura presenta la caiguda més acusada (-9,06%), per davant els serveis (-4,66 %), la indústria (-3,85 %) i la construcció (-1,95 %).

L’atur baixa al novembre a Espanya

En el conjunt d’Espanya, l’atur baixa al novembre en 33.512 persones respecte del mes d’octubre.

El bon comportament del mercat de treball deixa el total de persones desocupades en 2.881.380 en tot el país, una xifra que no es veia des de novembre des de 2007, ara fa quinze anys.

En total, la taxa disminueix en huit comunitats autònomes. Per darrere del territori, en termes absoluts, se situen d’Andalusia (11.169 aturats menys) i la Comunitat de Madrid (-7.757).

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.