La Comunitat lidera la caiguda de l’atur al novembre amb 15.330 aturats menys

La Comunitat Valenciana ha sigut el territori on més ha baixat la desocupació a Espanya el mes de novembre, amb un descens absolut de 15.330 aturats respecte al mes anterior.

Segons dades del Ministeri de Treball i Economia Social, l’atur ha baixat en 50.431 persones respecte a novembre de fa un any (-12,94%) en la Comunitat Valenciana.

La xifra de persones desocupades a la Comunitat Valenciana en el penúltim mes del 2022 se situa en 339.295, una xifra que no es veia des de 2008.

Per províncies, al novembre cau especialment la desocupació a València (amb 8.260 aturats menys), seguida per Alacant (-4.757) i Castelló (-2.313).

La baixada és generalitzada en tots els sectors productius i en totes les comarques. L’agricultura presenta la caiguda més acusada (-9,06%), per davant els serveis (-4,66 %), la indústria (-3,85 %) i la construcció (-1,95 %).

L’atur baixa al novembre a Espanya

En el conjunt d’Espanya, l’atur baixa al novembre en 33.512 persones respecte del mes d’octubre.

El bon comportament del mercat de treball deixa el total de persones desocupades en 2.881.380 en tot el país, una xifra que no es veia des de novembre des de 2007, ara fa quinze anys.

En total, la taxa disminueix en huit comunitats autònomes. Per darrere del territori, en termes absoluts, se situen d’Andalusia (11.169 aturats menys) i la Comunitat de Madrid (-7.757).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.

El funcionari que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la justícia

El funcionari responsable de tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer haver adjudicat una vivenda pública a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, mentres la justícia investiga un possible colador en la normativa.