Més del 55% dels espanyols confessa estar preocupat pels seus estalvis

L’actual context de guerra a Ucraïna, els problemes en les cadenes de subministrament i sector transporte, així com la inflació en els preus, han fet que la incertesa continue sent un dels aspectes que més defineixen la situació econòmica actual, convertint l’estalvi en una de les principals preocupacions dels ciutadans.

No obstant això, sembla que en conjunt continuem veient el got mig ple: una mica més la meitat dels espanyols considera que enguany li anirà millor econòmicament. Així ho reflecteix l’estudi ‘Percepció i hàbits dels espanyols respecte al sector bancari’ portat.

Concretament, hi ha un 36,3% dels enquestats que considera que la seua situació econòmica millorarà durant aquest 2022, al costat d’un 13,9% que afirma haver estalviat molt durant 2021, per la qual cosa creu que enguany li anirà millor.

No obstant això, l’altra meitat dels espanyols (49,8%), opina que enguany la seua situació serà similar o fins i tot pitjor. Els hàbits de consum de les persones van canviar des de la irrupció de la pandèmia, així com la capacitat econòmica de gran part de la població a causa dels ERES i ERTES que desgraciadament vivim, i la inflació dels preus. 

Aquests canvis i problemes socioeconòmics han convertit els estalvis en un dels temes que més preocupen els espanyols en l’actualitat. En aquest sentit, més de la meitat dels enquestats (55,1%) afirma estar preocupat pels seus estalvis, en contraposició al 31,6% que afirma no tindre preocupació, ja que ha sabut planificar molt bé les seues despeses i té la certesa que estalvia alguna cosa. D’altra banda, cal destacar que fins a un 13,2% confirma no tindre cap mena d’estalvi.

Segons l’estudi, l’edat és un factor a tindre en compte quant a la planificació de les despeses i la preocupació pels seus estalvis. Quasi la meitat dels majors de 61 anys enquestats (45,8%) consideren que planifiquen bé les seues despeses i no estan preocupats pels seus estalvis, en contraposició al 18,4% dels joves d’entre 18 i 30 anys que afirmen els mateixos.

A més, el 65,3% dels enquestats entre 18 i 30 anys sí que estan preocupats pels seus estalvis i consideren que tindre un segon compte destinat als seus estalvis implica una major seguretat, aspecte que només destaca el 30,5% dels majors de 61 anys.

Actualment, tindre un segon compte per a estalvis és una tendència, sent una de les opcions més encertades per a més de la meitat de la població (55,1%) en implicar menys riscos. Seguint aquesta línia, les dades mostren que el 13,4% dels espanyols té la intenció d’obrir un segon compte durant 2022 en un altre banc diferent del que es troba hui dia.

És important destacar l’abast que suposa el coneixement financer per a traure-li partit a l’economia personal. Espanya no sobreïx en aquest àmbit, ja que més de tres quartes parts de la població (76,6%) consideren que els falta coneixement per a traure-li profit.

Entre ells, un 48,7% reconeix que li falta coneixement, encara que tracta de buscar-li la major rendibilitat i seguretat als seus diners, i el 27,9% reconeix gestionar-lo de manera bàsica i no obté rendibilitat. Tan sols el 23,5% dels enquestats assegura conéixer les eines necessàries per a estalviar i invertir.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.