11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Més del 55% dels espanyols confessa estar preocupat pels seus estalvis

L’actual context de guerra a Ucraïna, els problemes en les cadenes de subministrament i sector transporte, així com la inflació en els preus, han fet que la incertesa continue sent un dels aspectes que més defineixen la situació econòmica actual, convertint l’estalvi en una de les principals preocupacions dels ciutadans.

No obstant això, sembla que en conjunt continuem veient el got mig ple: una mica més la meitat dels espanyols considera que enguany li anirà millor econòmicament. Així ho reflecteix l’estudi ‘Percepció i hàbits dels espanyols respecte al sector bancari’ portat.

Concretament, hi ha un 36,3% dels enquestats que considera que la seua situació econòmica millorarà durant aquest 2022, al costat d’un 13,9% que afirma haver estalviat molt durant 2021, per la qual cosa creu que enguany li anirà millor.

No obstant això, l’altra meitat dels espanyols (49,8%), opina que enguany la seua situació serà similar o fins i tot pitjor. Els hàbits de consum de les persones van canviar des de la irrupció de la pandèmia, així com la capacitat econòmica de gran part de la població a causa dels ERES i ERTES que desgraciadament vivim, i la inflació dels preus. 

Aquests canvis i problemes socioeconòmics han convertit els estalvis en un dels temes que més preocupen els espanyols en l’actualitat. En aquest sentit, més de la meitat dels enquestats (55,1%) afirma estar preocupat pels seus estalvis, en contraposició al 31,6% que afirma no tindre preocupació, ja que ha sabut planificar molt bé les seues despeses i té la certesa que estalvia alguna cosa. D’altra banda, cal destacar que fins a un 13,2% confirma no tindre cap mena d’estalvi.

Segons l’estudi, l’edat és un factor a tindre en compte quant a la planificació de les despeses i la preocupació pels seus estalvis. Quasi la meitat dels majors de 61 anys enquestats (45,8%) consideren que planifiquen bé les seues despeses i no estan preocupats pels seus estalvis, en contraposició al 18,4% dels joves d’entre 18 i 30 anys que afirmen els mateixos.

A més, el 65,3% dels enquestats entre 18 i 30 anys sí que estan preocupats pels seus estalvis i consideren que tindre un segon compte destinat als seus estalvis implica una major seguretat, aspecte que només destaca el 30,5% dels majors de 61 anys.

Actualment, tindre un segon compte per a estalvis és una tendència, sent una de les opcions més encertades per a més de la meitat de la població (55,1%) en implicar menys riscos. Seguint aquesta línia, les dades mostren que el 13,4% dels espanyols té la intenció d’obrir un segon compte durant 2022 en un altre banc diferent del que es troba hui dia.

És important destacar l’abast que suposa el coneixement financer per a traure-li partit a l’economia personal. Espanya no sobreïx en aquest àmbit, ja que més de tres quartes parts de la població (76,6%) consideren que els falta coneixement per a traure-li profit.

Entre ells, un 48,7% reconeix que li falta coneixement, encara que tracta de buscar-li la major rendibilitat i seguretat als seus diners, i el 27,9% reconeix gestionar-lo de manera bàsica i no obté rendibilitat. Tan sols el 23,5% dels enquestats assegura conéixer les eines necessàries per a estalviar i invertir.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.