11.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Més del 55% dels espanyols confessa estar preocupat pels seus estalvis

L’actual context de guerra a Ucraïna, els problemes en les cadenes de subministrament i sector transporte, així com la inflació en els preus, han fet que la incertesa continue sent un dels aspectes que més defineixen la situació econòmica actual, convertint l’estalvi en una de les principals preocupacions dels ciutadans.

No obstant això, sembla que en conjunt continuem veient el got mig ple: una mica més la meitat dels espanyols considera que enguany li anirà millor econòmicament. Així ho reflecteix l’estudi ‘Percepció i hàbits dels espanyols respecte al sector bancari’ portat.

Concretament, hi ha un 36,3% dels enquestats que considera que la seua situació econòmica millorarà durant aquest 2022, al costat d’un 13,9% que afirma haver estalviat molt durant 2021, per la qual cosa creu que enguany li anirà millor.

No obstant això, l’altra meitat dels espanyols (49,8%), opina que enguany la seua situació serà similar o fins i tot pitjor. Els hàbits de consum de les persones van canviar des de la irrupció de la pandèmia, així com la capacitat econòmica de gran part de la població a causa dels ERES i ERTES que desgraciadament vivim, i la inflació dels preus. 

Aquests canvis i problemes socioeconòmics han convertit els estalvis en un dels temes que més preocupen els espanyols en l’actualitat. En aquest sentit, més de la meitat dels enquestats (55,1%) afirma estar preocupat pels seus estalvis, en contraposició al 31,6% que afirma no tindre preocupació, ja que ha sabut planificar molt bé les seues despeses i té la certesa que estalvia alguna cosa. D’altra banda, cal destacar que fins a un 13,2% confirma no tindre cap mena d’estalvi.

Segons l’estudi, l’edat és un factor a tindre en compte quant a la planificació de les despeses i la preocupació pels seus estalvis. Quasi la meitat dels majors de 61 anys enquestats (45,8%) consideren que planifiquen bé les seues despeses i no estan preocupats pels seus estalvis, en contraposició al 18,4% dels joves d’entre 18 i 30 anys que afirmen els mateixos.

A més, el 65,3% dels enquestats entre 18 i 30 anys sí que estan preocupats pels seus estalvis i consideren que tindre un segon compte destinat als seus estalvis implica una major seguretat, aspecte que només destaca el 30,5% dels majors de 61 anys.

Actualment, tindre un segon compte per a estalvis és una tendència, sent una de les opcions més encertades per a més de la meitat de la població (55,1%) en implicar menys riscos. Seguint aquesta línia, les dades mostren que el 13,4% dels espanyols té la intenció d’obrir un segon compte durant 2022 en un altre banc diferent del que es troba hui dia.

És important destacar l’abast que suposa el coneixement financer per a traure-li partit a l’economia personal. Espanya no sobreïx en aquest àmbit, ja que més de tres quartes parts de la població (76,6%) consideren que els falta coneixement per a traure-li profit.

Entre ells, un 48,7% reconeix que li falta coneixement, encara que tracta de buscar-li la major rendibilitat i seguretat als seus diners, i el 27,9% reconeix gestionar-lo de manera bàsica i no obté rendibilitat. Tan sols el 23,5% dels enquestats assegura conéixer les eines necessàries per a estalviar i invertir.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.