Més del 55% dels espanyols confessa estar preocupat pels seus estalvis

L’actual context de guerra a Ucraïna, els problemes en les cadenes de subministrament i sector transporte, així com la inflació en els preus, han fet que la incertesa continue sent un dels aspectes que més defineixen la situació econòmica actual, convertint l’estalvi en una de les principals preocupacions dels ciutadans.

No obstant això, sembla que en conjunt continuem veient el got mig ple: una mica més la meitat dels espanyols considera que enguany li anirà millor econòmicament. Així ho reflecteix l’estudi ‘Percepció i hàbits dels espanyols respecte al sector bancari’ portat.

Concretament, hi ha un 36,3% dels enquestats que considera que la seua situació econòmica millorarà durant aquest 2022, al costat d’un 13,9% que afirma haver estalviat molt durant 2021, per la qual cosa creu que enguany li anirà millor.

No obstant això, l’altra meitat dels espanyols (49,8%), opina que enguany la seua situació serà similar o fins i tot pitjor. Els hàbits de consum de les persones van canviar des de la irrupció de la pandèmia, així com la capacitat econòmica de gran part de la població a causa dels ERES i ERTES que desgraciadament vivim, i la inflació dels preus. 

Aquests canvis i problemes socioeconòmics han convertit els estalvis en un dels temes que més preocupen els espanyols en l’actualitat. En aquest sentit, més de la meitat dels enquestats (55,1%) afirma estar preocupat pels seus estalvis, en contraposició al 31,6% que afirma no tindre preocupació, ja que ha sabut planificar molt bé les seues despeses i té la certesa que estalvia alguna cosa. D’altra banda, cal destacar que fins a un 13,2% confirma no tindre cap mena d’estalvi.

Segons l’estudi, l’edat és un factor a tindre en compte quant a la planificació de les despeses i la preocupació pels seus estalvis. Quasi la meitat dels majors de 61 anys enquestats (45,8%) consideren que planifiquen bé les seues despeses i no estan preocupats pels seus estalvis, en contraposició al 18,4% dels joves d’entre 18 i 30 anys que afirmen els mateixos.

A més, el 65,3% dels enquestats entre 18 i 30 anys sí que estan preocupats pels seus estalvis i consideren que tindre un segon compte destinat als seus estalvis implica una major seguretat, aspecte que només destaca el 30,5% dels majors de 61 anys.

Actualment, tindre un segon compte per a estalvis és una tendència, sent una de les opcions més encertades per a més de la meitat de la població (55,1%) en implicar menys riscos. Seguint aquesta línia, les dades mostren que el 13,4% dels espanyols té la intenció d’obrir un segon compte durant 2022 en un altre banc diferent del que es troba hui dia.

És important destacar l’abast que suposa el coneixement financer per a traure-li partit a l’economia personal. Espanya no sobreïx en aquest àmbit, ja que més de tres quartes parts de la població (76,6%) consideren que els falta coneixement per a traure-li profit.

Entre ells, un 48,7% reconeix que li falta coneixement, encara que tracta de buscar-li la major rendibilitat i seguretat als seus diners, i el 27,9% reconeix gestionar-lo de manera bàsica i no obté rendibilitat. Tan sols el 23,5% dels enquestats assegura conéixer les eines necessàries per a estalviar i invertir.

Últimes notícies

PP i Vox tomben totes les propostes de l’oposició i exhibixen fractura en immigració i finançament

PP i Vox han rebutjat totes les propostes de l’oposició en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana i han evidenciat discrepàncies en immigració i finançament autonòmic, tot i mantindre acords en matèria de vivenda.

Avís per fortes pluges des de dijous al migdia a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta des de dijous al migdia un episodi de pluges molt intenses i estàtiques, amb risc d’inundacions i barrancades, que pot arribar a nivell roig en punts de Castelló, València i nord d’Alacant.

Una desena de municipis valencians suspenen les classes per l’alerta per pluges intenses

Almenys deu municipis de la província de València han suspés per a dijous l’activitat lectiva per l’alerta taronja per pluges intenses i tempestes. L’avís afecta també Castelló i el litoral nord d’Alacant, amb recomanacions d’extremar la precaució fins divendres.

Presó provisional per a l’home detingut per matar la seua parella a Benidorm

El jutjat de Violència sobre la Dona de Benidorm ha ordenat l’ingrés a presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l’home detingut per matar presumptament la seua parella al domicili comú. Altres dos arrestats queden en llibertat provisional, investigats per encobriment.

Jasiel Rivero es queda al Valencia Basket fins al final de temporada

El Valencia Basket ha ampliat fins al final de temporada el contracte mensual de Jasiel Rivero, que ha rendit a bon nivell en el seu retorn. El cubà disputarà així la seua tercera etapa al club taronja després del període 2021-2023.

Solís somia estrenar el Nou Mestalla jugant competició europea

El director general del València CF, Javier Solís, confia que el Nou Mestalla puga inaugurar-se en competició europea el curs 2027-28 i garantix que els abonaments mantindran preus similars o més baixos que l’actual estadi.

El Valencia es mostra molt confiat que el Nou Mestalla siga seu del Mundial 2030

El director general del Valencia, Javier Solís, s’ha mostrat molt optimista perquè València aculla partits del Mundial 2030 al Nou Mestalla, amb unes obres que avancen segons el calendari i una inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

El PSPV portarà a Anticorrupció el dosier sobre Juanfran Pérez Llorca

Diana Morant anuncia que el PSPV presentarà una denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció pel contingut del dosier sobre el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. El cap del Consell es declara tranquil i insta que el porten al jutjat.