Més del 55% dels espanyols confessa estar preocupat pels seus estalvis

L’actual context de guerra a Ucraïna, els problemes en les cadenes de subministrament i sector transporte, així com la inflació en els preus, han fet que la incertesa continue sent un dels aspectes que més defineixen la situació econòmica actual, convertint l’estalvi en una de les principals preocupacions dels ciutadans.

No obstant això, sembla que en conjunt continuem veient el got mig ple: una mica més la meitat dels espanyols considera que enguany li anirà millor econòmicament. Així ho reflecteix l’estudi ‘Percepció i hàbits dels espanyols respecte al sector bancari’ portat.

Concretament, hi ha un 36,3% dels enquestats que considera que la seua situació econòmica millorarà durant aquest 2022, al costat d’un 13,9% que afirma haver estalviat molt durant 2021, per la qual cosa creu que enguany li anirà millor.

No obstant això, l’altra meitat dels espanyols (49,8%), opina que enguany la seua situació serà similar o fins i tot pitjor. Els hàbits de consum de les persones van canviar des de la irrupció de la pandèmia, així com la capacitat econòmica de gran part de la població a causa dels ERES i ERTES que desgraciadament vivim, i la inflació dels preus. 

Aquests canvis i problemes socioeconòmics han convertit els estalvis en un dels temes que més preocupen els espanyols en l’actualitat. En aquest sentit, més de la meitat dels enquestats (55,1%) afirma estar preocupat pels seus estalvis, en contraposició al 31,6% que afirma no tindre preocupació, ja que ha sabut planificar molt bé les seues despeses i té la certesa que estalvia alguna cosa. D’altra banda, cal destacar que fins a un 13,2% confirma no tindre cap mena d’estalvi.

Segons l’estudi, l’edat és un factor a tindre en compte quant a la planificació de les despeses i la preocupació pels seus estalvis. Quasi la meitat dels majors de 61 anys enquestats (45,8%) consideren que planifiquen bé les seues despeses i no estan preocupats pels seus estalvis, en contraposició al 18,4% dels joves d’entre 18 i 30 anys que afirmen els mateixos.

A més, el 65,3% dels enquestats entre 18 i 30 anys sí que estan preocupats pels seus estalvis i consideren que tindre un segon compte destinat als seus estalvis implica una major seguretat, aspecte que només destaca el 30,5% dels majors de 61 anys.

Actualment, tindre un segon compte per a estalvis és una tendència, sent una de les opcions més encertades per a més de la meitat de la població (55,1%) en implicar menys riscos. Seguint aquesta línia, les dades mostren que el 13,4% dels espanyols té la intenció d’obrir un segon compte durant 2022 en un altre banc diferent del que es troba hui dia.

És important destacar l’abast que suposa el coneixement financer per a traure-li partit a l’economia personal. Espanya no sobreïx en aquest àmbit, ja que més de tres quartes parts de la població (76,6%) consideren que els falta coneixement per a traure-li profit.

Entre ells, un 48,7% reconeix que li falta coneixement, encara que tracta de buscar-li la major rendibilitat i seguretat als seus diners, i el 27,9% reconeix gestionar-lo de manera bàsica i no obté rendibilitat. Tan sols el 23,5% dels enquestats assegura conéixer les eines necessàries per a estalviar i invertir.

Últimes notícies

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.

El subdelegat del Govern a Alacant demana unitat contra la violència masclista

El subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, reclama la unitat de totes les institucions i de la societat civil davant l’assassinat masclista de Patricia a Callosa de Segura, el número 23 a Espanya enguany.

Un tècnic de la CHJ assenyala Emergències per no analitzar bé les dades de pluja i cabals

Un responsable del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declara que era competència d'Emergències interpretar les dades de pluja i cabals durant la DANA i critica la gestió del Cecopi.

Ortí defensa que els pressupostos de 2026 són els més alts sense maltractar l’educació pública

La consellera Carmen Ortí assegura en Les Corts que el pressupost de 2026 per a Educació, Cultura i Universitats és el més alt de la història i que no suposa cap maltractament a l’escola pública, mentres PSPV i Compromís l’acusen de retallades i li reclamen la dimissió.

Ortí apel·la al respecte físic en la nova mesa de negociació amb els sindicats docents

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, confia que en la mesa de negociació convocada per a este divendres a les 14.00 hores es respecte la integritat física i la llibertat dels participants per a avançar en la resolució del conflicte amb el professorat en vaga.