Fins a 9.000 euros a les empreses de la Comunitat que reduïsquen la seua jornada laboral

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball oferirà fins a 9.000 euros de subvenció a les empreses de la Comunitat que reduïsquen la seua jornada laboral un 20 per cent o a 32 hores setmanals, sense que es vegen afectats els salaris del personal.

Aquestes subvencions de la direcció general de Treball han sigut publicades en el DOGV de hui i busquen pal·liar l’augment dels costos salarials de les empreses ocasionats a conseqüència de l’adopció de mesures de racionalització de la jornada laboral.

Per a poder rebre la subvenció, el compromís empresarial de la reducció de la jornada ordinària haurà d’afectar un mínim de la plantilla. Així, en el cas d’empreses de fins a 49 persones treballadores, obligatòriament el 30% de la plantilla haurà de ser afectada per la reducció horària. Aquest percentatge es reduirà al 20 per cent en el cas d’empreses de 50 o més persones treballadores.

En tot cas, la proposta del nombre de persones treballadores participants en el programa haurà de comptar amb una participació similar d’homes i dones en relació amb la distribució de gènere preexistent en el conjunt de la plantilla de persones treballadores amb contracte de treball a temps complet. En aquest sentit, es permetrà com a màxim una desviació del 10%.

Així mateix, les bases d’aquesta nova ajuda estableixen que les empreses que s’acullen hauran d’elaborar un «Pla de Reducció de la Jornada Laboral i Millora de la Productivitat» que haurà d’indicar les mesures organitzatives o formatives que es preveuen implementar per a optimitzar el temps de treball. Aquest haurà de recollir una sèrie d’indicadors (incloent-hi l’evolució de la productivitat del treball en l’empresa) que seran avaluats de manera periòdica. De la mateixa manera, la reducció horària ha de comptar per a rebre la subvenció amb un acord amb la representació legal de les persones treballadores.

Quant a la quantia de la subvenció, la Conselleria oferirà pel primer any complet d’aplicació del programa una subvenció de 5.492,19 euros per cada persona treballadora incorporada al Pla de reducció de la jornada laboral; 2.746,10 el segon any; i 1.373,05 euros el tercer. D’aquesta manera, l’import total màxim de la subvenció que podrà percebre l’empresa beneficiària serà, per cada treballador/a adscrit al pla de 9.611,34 euros.

Últimes notícies

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.