Fins a 9.000 euros a les empreses de la Comunitat que reduïsquen la seua jornada laboral

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball oferirà fins a 9.000 euros de subvenció a les empreses de la Comunitat que reduïsquen la seua jornada laboral un 20 per cent o a 32 hores setmanals, sense que es vegen afectats els salaris del personal.

Aquestes subvencions de la direcció general de Treball han sigut publicades en el DOGV de hui i busquen pal·liar l’augment dels costos salarials de les empreses ocasionats a conseqüència de l’adopció de mesures de racionalització de la jornada laboral.

Per a poder rebre la subvenció, el compromís empresarial de la reducció de la jornada ordinària haurà d’afectar un mínim de la plantilla. Així, en el cas d’empreses de fins a 49 persones treballadores, obligatòriament el 30% de la plantilla haurà de ser afectada per la reducció horària. Aquest percentatge es reduirà al 20 per cent en el cas d’empreses de 50 o més persones treballadores.

En tot cas, la proposta del nombre de persones treballadores participants en el programa haurà de comptar amb una participació similar d’homes i dones en relació amb la distribució de gènere preexistent en el conjunt de la plantilla de persones treballadores amb contracte de treball a temps complet. En aquest sentit, es permetrà com a màxim una desviació del 10%.

Així mateix, les bases d’aquesta nova ajuda estableixen que les empreses que s’acullen hauran d’elaborar un «Pla de Reducció de la Jornada Laboral i Millora de la Productivitat» que haurà d’indicar les mesures organitzatives o formatives que es preveuen implementar per a optimitzar el temps de treball. Aquest haurà de recollir una sèrie d’indicadors (incloent-hi l’evolució de la productivitat del treball en l’empresa) que seran avaluats de manera periòdica. De la mateixa manera, la reducció horària ha de comptar per a rebre la subvenció amb un acord amb la representació legal de les persones treballadores.

Quant a la quantia de la subvenció, la Conselleria oferirà pel primer any complet d’aplicació del programa una subvenció de 5.492,19 euros per cada persona treballadora incorporada al Pla de reducció de la jornada laboral; 2.746,10 el segon any; i 1.373,05 euros el tercer. D’aquesta manera, l’import total màxim de la subvenció que podrà percebre l’empresa beneficiària serà, per cada treballador/a adscrit al pla de 9.611,34 euros.

Últimes notícies

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.

Continua la recerca del jove que ha matat a colps el seu padrastre a València

La Policia Nacional continua buscant un jove de 22 anys que presumptament ha matat a colps el seu padrastre amb una mancuerna en un domicili del barri de Sant Isidre de València, després de fugar-se d’una unitat psiquiàtrica.