Fins a 9.000 euros a les empreses de la Comunitat que reduïsquen la seua jornada laboral

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball oferirà fins a 9.000 euros de subvenció a les empreses de la Comunitat que reduïsquen la seua jornada laboral un 20 per cent o a 32 hores setmanals, sense que es vegen afectats els salaris del personal.

Aquestes subvencions de la direcció general de Treball han sigut publicades en el DOGV de hui i busquen pal·liar l’augment dels costos salarials de les empreses ocasionats a conseqüència de l’adopció de mesures de racionalització de la jornada laboral.

Per a poder rebre la subvenció, el compromís empresarial de la reducció de la jornada ordinària haurà d’afectar un mínim de la plantilla. Així, en el cas d’empreses de fins a 49 persones treballadores, obligatòriament el 30% de la plantilla haurà de ser afectada per la reducció horària. Aquest percentatge es reduirà al 20 per cent en el cas d’empreses de 50 o més persones treballadores.

En tot cas, la proposta del nombre de persones treballadores participants en el programa haurà de comptar amb una participació similar d’homes i dones en relació amb la distribució de gènere preexistent en el conjunt de la plantilla de persones treballadores amb contracte de treball a temps complet. En aquest sentit, es permetrà com a màxim una desviació del 10%.

Així mateix, les bases d’aquesta nova ajuda estableixen que les empreses que s’acullen hauran d’elaborar un «Pla de Reducció de la Jornada Laboral i Millora de la Productivitat» que haurà d’indicar les mesures organitzatives o formatives que es preveuen implementar per a optimitzar el temps de treball. Aquest haurà de recollir una sèrie d’indicadors (incloent-hi l’evolució de la productivitat del treball en l’empresa) que seran avaluats de manera periòdica. De la mateixa manera, la reducció horària ha de comptar per a rebre la subvenció amb un acord amb la representació legal de les persones treballadores.

Quant a la quantia de la subvenció, la Conselleria oferirà pel primer any complet d’aplicació del programa una subvenció de 5.492,19 euros per cada persona treballadora incorporada al Pla de reducció de la jornada laboral; 2.746,10 el segon any; i 1.373,05 euros el tercer. D’aquesta manera, l’import total màxim de la subvenció que podrà percebre l’empresa beneficiària serà, per cada treballador/a adscrit al pla de 9.611,34 euros.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.