Fins a 9.000 euros a les empreses de la Comunitat que reduïsquen la seua jornada laboral

La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball oferirà fins a 9.000 euros de subvenció a les empreses de la Comunitat que reduïsquen la seua jornada laboral un 20 per cent o a 32 hores setmanals, sense que es vegen afectats els salaris del personal.

Aquestes subvencions de la direcció general de Treball han sigut publicades en el DOGV de hui i busquen pal·liar l’augment dels costos salarials de les empreses ocasionats a conseqüència de l’adopció de mesures de racionalització de la jornada laboral.

Per a poder rebre la subvenció, el compromís empresarial de la reducció de la jornada ordinària haurà d’afectar un mínim de la plantilla. Així, en el cas d’empreses de fins a 49 persones treballadores, obligatòriament el 30% de la plantilla haurà de ser afectada per la reducció horària. Aquest percentatge es reduirà al 20 per cent en el cas d’empreses de 50 o més persones treballadores.

En tot cas, la proposta del nombre de persones treballadores participants en el programa haurà de comptar amb una participació similar d’homes i dones en relació amb la distribució de gènere preexistent en el conjunt de la plantilla de persones treballadores amb contracte de treball a temps complet. En aquest sentit, es permetrà com a màxim una desviació del 10%.

Així mateix, les bases d’aquesta nova ajuda estableixen que les empreses que s’acullen hauran d’elaborar un «Pla de Reducció de la Jornada Laboral i Millora de la Productivitat» que haurà d’indicar les mesures organitzatives o formatives que es preveuen implementar per a optimitzar el temps de treball. Aquest haurà de recollir una sèrie d’indicadors (incloent-hi l’evolució de la productivitat del treball en l’empresa) que seran avaluats de manera periòdica. De la mateixa manera, la reducció horària ha de comptar per a rebre la subvenció amb un acord amb la representació legal de les persones treballadores.

Quant a la quantia de la subvenció, la Conselleria oferirà pel primer any complet d’aplicació del programa una subvenció de 5.492,19 euros per cada persona treballadora incorporada al Pla de reducció de la jornada laboral; 2.746,10 el segon any; i 1.373,05 euros el tercer. D’aquesta manera, l’import total màxim de la subvenció que podrà percebre l’empresa beneficiària serà, per cada treballador/a adscrit al pla de 9.611,34 euros.

Últimes notícies

Pilar Bernabé encapçalarà la llista del PSOE al Congrés per València

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha sigut designada cap de llista del PSOE al Congrés per la província de València en les eleccions generals del 29 de novembre i compatibilitzarà aquest paper amb la seua candidatura a l’alcaldia de la capital.

El Valencia Basket es prepara per a una nit especial amb el retorn de Jean Montero

Xavi Albert admet que la visita d'Olympiacos serà especial pel retorn de Jean Montero al Roig Arena, però demana centrar-se en la potent ofensiva grega i en el rebot ofensiu, clau segons el tècnic.

El Valencia Basket vol mantindre el ple de triomfs en l’Eurolliga davant l’Olympiacos de Montero

El Valencia Basket rep este dimarts l’Olympiacos al Roig Arena amb l’objectiu d’aconseguir la cinquena victòria seguida en Eurolliga i en el primer gran retorn de Jean Montero, ídol recent de l’afició taronja.

Vila-real s’agarra a La Ceràmica per estrenar-se en la Champions contra el Nàpols

Villarreal i Nàpols arriben a La Ceràmica obligats a guanyar en la segona jornada de la Champions, encara sense punts al grup. Les baixes condicionen els dos equips en un duel marcat per la necessitat i per un historial europeu equilibrat.

Canvi en l’Eldense de Messi: García Montañés assumix la presidència i Rosas manté el càrrec

L’Eldense, propietat de Leo Messi, ha anunciat el seu nou organigrama: l’advocat Pablo García Montañés és el nou president, mentres que Mario Rosas continuà com a director general i rostre executiu del club.

El PSPV alerta d’un augment del 325 % en ecografies derivades a la sanitat privada

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha denunciat que el Consell ha incrementat un 325 % les ecografies derivades a centres privats entre 2022 i 2025. La diputada acusa el PP de desviar recursos de la sanitat pública a la privada mentre continuen creixent les llistes d’espera.

Dani Raba s’estrena com a golejador amb el Valencia en Lliga any i mig després

Dani Raba ha marcat el seu primer gol amb el Valencia CF en l’empat a El Sardinero contra el Racing, el seu primer en Lliga en any i mig. El tant, al minut 2, és també el més matiner del club en els últims anys.

El València vol fer bo a Mestalla el punt d’El Sardinero

José Luis Gayà i Dani Raba coincidixen que el València ha de fer bo el punt sumat davant el Racing amb dos triomfs seguits a Mestalla contra Athletic i Villarreal.