15.5 C
València
Dissabte, 8 novembre, 2025

Fira València obri les portes a FIMMA i Maderalia

Fira València acull a partir de dimarts la pròxima edició de FIMMA + Maderalia, la Biennal Internacional de Tecnologia, Materials i Components per a Moble, Interiorisme i Projectes Contract. A l’event participen més de 400 expositors directes i més de 700 marques representades. La fira es configura com la primera gran fira industrial que se celebra a Espanya en 2022 i després dels dos anys de pandèmia i la primera gran convocatòria del sector fusta i moble a Europa enguany després de l’anul·lació a l’inici de l’any de les fires de referència a Alemanya i França.

En aquest context, el sector industrial de la construcció, fusta i moble ha posat les seues mires en la convocatòria de Fira València, que ha tornat a registrar una frenètica activitat de personal de muntatges que ha posant a punt els més de 400 estands que ocuparan els 50.000 metres quadrats previstos. Són més de 3000 professionals entre fusters, electricistes, decoradors, instal·ladors o pintors, als quals cal sumar el personal propi dels expositors que han estat des de fa diversos dies a València per a posar a punt les seues exposicions.

Més de 3000 professionals han participat en el muntatge de la fira durant la setmana passada

Cal recordar que FIMMA + Maderalia reuneix expositors procedents de 19 països i espera rebre a compradors procedents de més d’una vintena de països, recuperant el potencial internacional de les convocatòries de Fira València.

Amb això, Fira València vol recuperar el seu caràcter motriu per a les diferents activitats econòmiques del seu entorn. Cal recordar que en el seu últim informe, l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE) corresponent al 2019 -abans de la pandèmia- xifrava l’impacte total sobre la renda (PIB) i l’ocupació atribuïble a Fira València en 660,5 milions d’euros i 13.289 ocupacions equivalents a temps complet, dues variables (renda i ocupació) que l’IVIE considera rellevants per a valorar la contribució de Fira València a la generació de riquesa en la Comunitat Valenciana i que representen l’el 0,63% del PIB i el 0,66% de l’ocupació de la regió.

Últimes notícies

Multinacionals que impulsen l’economia local amb ocupació, PIB i cultura empresarial

La implantació de multinacionals no sols suma ocupació i PIB: també arrossega proveïdors, eleva la capacitació i consolida una visió a llarg termini. Exemples en la Comunitat Valenciana mostren eixe impacte.

Vent del nord-oest amb ratxes molt fortes a l’interior i litoral nord de Castelló este dissabte

L'interior i el litoral nord de Castelló registraran ratxes molt fortes de nord-oest. El terç nord començarà el dia nuvolós amb ruixats que remetran al matí.

Aitana i Ed Sheeran brillen en uns Los40 Music Awards il·luminats per LUX de Rosalía

Ed Sheeran suma tres guardons i Aitana aconseguix dos en una gala marcada per l'estrena en directe de LUX de Rosalía i pels missatges de suport a València després de la dana.

Oyarzabal rescata a la Reial Societat amb un penal a Elx (1-1)

Un penal transformat per Mikel Oyarzabal a dos minuts del final ha permés a la Reial Societat empatar en el Martínez Valero. L'Elx continua invicte a casa, encara que acumula cinc jornades sense guanyar.

Rosalía estrena en directe LUX en Los40 Music Awards amb orquestra i veles

L'artista ha presentat per primera vegada en viu el seu quart àlbum en el Roig Arena de València amb 'Relíquia' com a obertura, orquestra i ciris. El públic ha embogit amb un xou breu i intens.

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena el dia que estrena LUX

La cantant ha acaparat l'atenció en Los40 Music Awards Santander 2025 amb una arribada que va paralitzar la catifa roja, coincidint amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX.

Rescaten a diverses persones i dos gossos en un incendi a Vinaròs: cinc ferits

Els bombers han evacuat a tres persones d'un tercer pis —una amb mobilitat reduïda— i a dos ocupants del quart, a més de dos gossos. Quatre han patit inhalació de fum i una dona presenta cremades de segon grau.

Rosalía revoluciona la catifa roja del Roig Arena a València amb l’estrena de LUX

L'arribada de Rosalía a Los40 Music Awards 2025 ha detingut la catifa roja en el Roig Arena i ha coincidit amb l'estrena del seu quart àlbum, LUX. Col·legues com Bombai i Nil Moliner han elogiat el disc i el significat de celebrar la gala a València.