L’atur baixa en 2.937 persones al juliol a la Comunitat Valenciana

L’atur ha baixat en la Comunitat Valenciana en 2.937 persones durant el mes de juliol (-0,84%) i el nombre total d’aturats s’ha situat en els 345.831.

El Ministeri de Treball i Economia Social ha donat a conéixer avui les dades de l’atur corresponents al mes de juliol. L’atur ha baixat en 2.937 persones en la Comunitat Valenciana, un 0,84%.

És la regió espanyola on més baixa l’atur i actualment, la xifra d’aturats en el territori valencià és de 345.831 persones, la menor en un mes de juliol des de fa catorze anys.

A Espanya, el nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació ha augmentat en 3.230 aturats respecte al mes anterior, fins a un total de 2.883.812 aturats, la xifra més baixa en un mes de juliol des de 2008.

L’atur registrat ha baixat al juliol en vuit comunitats autònomes, amb les caigudes més acusades a la Comunitat Valenciana (-2.937), Andalusia (-2.263) i al Principat d’Astúries (-1.464). Per contra, la desocupació puja a Catalunya (3.310), Castella-la Manxa (2.705) i la Comunitat de Madrid (2.432).

Per sectors, l’atur baixa en tots en la Comunitat Valenciana, excepte la construcció i principalment entre els menors de 25 anys. I per sexes, ha baixat més entre els homes que entre les dones.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.