10.9 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

L’atur baixa en 2.937 persones al juliol a la Comunitat Valenciana

L’atur ha baixat en la Comunitat Valenciana en 2.937 persones durant el mes de juliol (-0,84%) i el nombre total d’aturats s’ha situat en els 345.831.

El Ministeri de Treball i Economia Social ha donat a conéixer avui les dades de l’atur corresponents al mes de juliol. L’atur ha baixat en 2.937 persones en la Comunitat Valenciana, un 0,84%.

És la regió espanyola on més baixa l’atur i actualment, la xifra d’aturats en el territori valencià és de 345.831 persones, la menor en un mes de juliol des de fa catorze anys.

A Espanya, el nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació ha augmentat en 3.230 aturats respecte al mes anterior, fins a un total de 2.883.812 aturats, la xifra més baixa en un mes de juliol des de 2008.

L’atur registrat ha baixat al juliol en vuit comunitats autònomes, amb les caigudes més acusades a la Comunitat Valenciana (-2.937), Andalusia (-2.263) i al Principat d’Astúries (-1.464). Per contra, la desocupació puja a Catalunya (3.310), Castella-la Manxa (2.705) i la Comunitat de Madrid (2.432).

Per sectors, l’atur baixa en tots en la Comunitat Valenciana, excepte la construcció i principalment entre els menors de 25 anys. I per sexes, ha baixat més entre els homes que entre les dones.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.