20.6 C
València
Dijous, 16 octubre, 2025

L’IVF finançarà a cost 0 a les empreses i autònoms afectats per l’increment de l’energia i la inflació

L’Institut Valencià de Finances (IVF) finançarà a interés 0 els instruments financers posats a la disposició de les empreses i persones autònomes afectades per l’increment dels preus de l’energia i per la Invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

A través del Pla Reactiva, dotat amb un total de 944 milions d’euros, l’IVF ha dissenyat dues línies de finançament per un import total de 150 milions d’euros que tenen com a objecte garantir la liquiditat necessària a les empreses més afectades per la crisi energètica i lluitar contra la inflació.

“L’IVF, com a principal instrument de la política financera del Consell, assumeix de nou un paper fonamental en la posada en marxa i execució d’aquest pla”, ha apuntat el seu director, Manuel Illueca, qui ha posat en valor la labor que l’entitat desenvolupa diàriament “per a estar en contacte directe i permanent amb el teixit productiu valencià, la qual cosa ens permet detectar les necessitats més apressants d’autònoms i empreses valencianes”.

Així, Illueca ha reiterat que l’IVF “s’ha convertit ja en l’interlocutor perfecte amb el Govern i en l’instrument més útil per a donar una resposta ràpida i eficaç davant qualsevol conjuntura macroeconòmica o excepcional, com ha succeït amb el sector de les estacions de servei, per als qui hem dissenyat en temps rècord una línia centrada en les seues necessitats”.

150 milions en dos instruments financers

Les dues línies d’actuació del Pla Reactiva de resposta enfront de l’emergència energètica i la lluita contra la inflació que gestiona el Institut Valencià de Finances tenen una dotació total de 150 milions d’euros “per a cobrir especialment les necessitats de capital circulant, amb el que es dona resposta a les necessitats més apressants detectades entre les empreses valencianes, l’activitat de les quals s’està veient afectada per l’actual conjuntura macroeconòmica”, ha destacat el director general de l’IVF, Manuel Illueca.

D’una banda, mobilitzarà fins a 100 milions d’euros, sense interessos ni costos financers, per a sostindre el capital circulant d’empreses i sectors la xifra de negoci dels quals s’estiga afectada pel conflicte bèl·lic i, de manera general, per la pujada dels preus de l’energia.

A aquesta línia també podran sumar-se aquells sectors que hagen vist incrementats els seus costos de producció per l’encariment de les fonts energètiques i els que hagen patit una disminució de la demanda dels seus productes, bé per la pèrdua de poder adquisitiu dels clients o per l’impacte de la guerra en els seus mercats d’exportació.

A diferència d’altres línies de finançament gestionades per l’IVF, en aquest cas l’entitat pública empresarial dependent de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic subvencionarà íntegrament els costos de finançament de préstecs concedits per la banca comercial amb aval de AFIN-SGR.

A tal fi, l’IVF disposarà d’una línia pressupostària de 20 milions d’euros, amb la qual augmentarà els recursos propis de la SGR de la Comunitat Valenciana i reduirà fins a un 0% el cost del finançament atorgat per la banca privada fins a un màxim de 100 milions d’euros.

A més, l’IVF destinarà altres 50 milions d’euros a la posada en marxa de la Línia bonificada IVF-Afí Circulant Gasolineres, dissenyada específicament per a aquest sector “que ha d’assumir per endavant la rebaixa de 20 cèntims aprovada pel Govern per a compensar a tota la ciutadania l’alça en els preus dels carburants”.

L’objectiu del Institut Valencià de Finances és aportar liquiditat en el curt termini per a finançar les necessitats de circulant i completar el finançament aportat pel Ministeri d’Hisenda.

Aquesta Línia comptarà amb el suport d’AFIN-SGR, que avalarà les operacions, evitant així que les estacions de servei hagen d’aportar un altre tipus de garanties.

Igual que en la línia anterior, el cost del finançament per a clients se situarà en el 0%, assumint l’IVF els costos del finançament, a través del Fons Promocional dotat pel propi Institut amb càrrec al benefici de l’exercici 2021.

Últimes notícies

Roca Rei arrasa a València amb quatre premis per les seues faenes en Falles

Roca Rei va ser el gran triomfador dels Premis Taurins de la Diputació en sumar quatre guardons per Falles 2024 i 2025. La plaça reobrirà per a Falles 2026 després de la seua renovació.

Compromís exigix responsabilitats per la brutalitat policial en la protesta per Gaza a València

Compromís exigix a la delegada del Govern que depure responsabilitats pel que qualifica de brutalitat policial en la protesta per Gaza davant el Roig Arena. Va haver-hi cinc detinguts i diversos ferits lleus després de les càrregues.

Mazón es mostra optimista amb el futur de Ford a Almussafes després de reunir-se amb la direcció

El president va traslladar un missatge de confiança després de conéixer el pla de transició, electrificació i formació de la planta. L'empresa manté la seua aposta per Almussafes.

La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de les obres del sostre

La sala Iturbi del Palau de la Música reobri després de reparar el fals sostre i obri la temporada amb l'Orquestra de València. Les obres han reforçat ancoratges i panells i mantenen l'acústica.

Presó provisional sense fiança per a tres detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Una jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres jóvens per la pallissa a un xic de 18 anys a les portes d'una discoteca a Alacant. Se'ls investiga per temptativa d'homicidi; un quart detingut, menor, passa a la Fiscalia de Menors.

La Guàrdia Civil aporta la gravació que situa el màxim de pluja rumb a la Regió muntanyenca de Conca el 29-O

La Guàrdia Civil remet al jutjat la crida de les 16.16 del 29-O en la qual Aemet va traslladar a Emergències que el màxim de precipitació es movia cap a la Regió muntanyenca de Conca. La sonorització d'un contingut ja transcrit reaviva la polèmica sobre els avisos d'aquell dia.

La Guàrdia Civil lliurament a la jutgessa la crida que va situar la pluja cap a Conca el 29-O

La Guàrdia Civil aporta al jutjat la gravació de les 16.16 en plena DANA, on es preveu el desplaçament del màxim de precipitació cap a Conca. L'àudio busca aclarir què es va comunicar i en quin moment.

La jutgessa de la DANA retrau la falta de vigilància de barrancs el 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA veu inexplicable que no es desplegaren mitjans per a vigilar barrancs malgrat l'alerta roja i demana explicacions a la CHJ. També cridarà a declarar a familiars de 50 víctimes no sentits.