L’IVF finançarà a cost 0 a les empreses i autònoms afectats per l’increment de l’energia i la inflació

L’Institut Valencià de Finances (IVF) finançarà a interés 0 els instruments financers posats a la disposició de les empreses i persones autònomes afectades per l’increment dels preus de l’energia i per la Invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

A través del Pla Reactiva, dotat amb un total de 944 milions d’euros, l’IVF ha dissenyat dues línies de finançament per un import total de 150 milions d’euros que tenen com a objecte garantir la liquiditat necessària a les empreses més afectades per la crisi energètica i lluitar contra la inflació.

«L’IVF, com a principal instrument de la política financera del Consell, assumeix de nou un paper fonamental en la posada en marxa i execució d’aquest pla», ha apuntat el seu director, Manuel Illueca, qui ha posat en valor la labor que l’entitat desenvolupa diàriament «per a estar en contacte directe i permanent amb el teixit productiu valencià, la qual cosa ens permet detectar les necessitats més apressants d’autònoms i empreses valencianes».

Així, Illueca ha reiterat que l’IVF «s’ha convertit ja en l’interlocutor perfecte amb el Govern i en l’instrument més útil per a donar una resposta ràpida i eficaç davant qualsevol conjuntura macroeconòmica o excepcional, com ha succeït amb el sector de les estacions de servei, per als qui hem dissenyat en temps rècord una línia centrada en les seues necessitats».

150 milions en dos instruments financers

Les dues línies d’actuació del Pla Reactiva de resposta enfront de l’emergència energètica i la lluita contra la inflació que gestiona el Institut Valencià de Finances tenen una dotació total de 150 milions d’euros «per a cobrir especialment les necessitats de capital circulant, amb el que es dona resposta a les necessitats més apressants detectades entre les empreses valencianes, l’activitat de les quals s’està veient afectada per l’actual conjuntura macroeconòmica», ha destacat el director general de l’IVF, Manuel Illueca.

D’una banda, mobilitzarà fins a 100 milions d’euros, sense interessos ni costos financers, per a sostindre el capital circulant d’empreses i sectors la xifra de negoci dels quals s’estiga afectada pel conflicte bèl·lic i, de manera general, per la pujada dels preus de l’energia.

A aquesta línia també podran sumar-se aquells sectors que hagen vist incrementats els seus costos de producció per l’encariment de les fonts energètiques i els que hagen patit una disminució de la demanda dels seus productes, bé per la pèrdua de poder adquisitiu dels clients o per l’impacte de la guerra en els seus mercats d’exportació.

A diferència d’altres línies de finançament gestionades per l’IVF, en aquest cas l’entitat pública empresarial dependent de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic subvencionarà íntegrament els costos de finançament de préstecs concedits per la banca comercial amb aval de AFIN-SGR.

A tal fi, l’IVF disposarà d’una línia pressupostària de 20 milions d’euros, amb la qual augmentarà els recursos propis de la SGR de la Comunitat Valenciana i reduirà fins a un 0% el cost del finançament atorgat per la banca privada fins a un màxim de 100 milions d’euros.

A més, l’IVF destinarà altres 50 milions d’euros a la posada en marxa de la Línia bonificada IVF-Afí Circulant Gasolineres, dissenyada específicament per a aquest sector «que ha d’assumir per endavant la rebaixa de 20 cèntims aprovada pel Govern per a compensar a tota la ciutadania l’alça en els preus dels carburants».

L’objectiu del Institut Valencià de Finances és aportar liquiditat en el curt termini per a finançar les necessitats de circulant i completar el finançament aportat pel Ministeri d’Hisenda.

Aquesta Línia comptarà amb el suport d’AFIN-SGR, que avalarà les operacions, evitant així que les estacions de servei hagen d’aportar un altre tipus de garanties.

Igual que en la línia anterior, el cost del finançament per a clients se situarà en el 0%, assumint l’IVF els costos del finançament, a través del Fons Promocional dotat pel propi Institut amb càrrec al benefici de l’exercici 2021.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.