11.6 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

L’IVF finançarà a cost 0 a les empreses i autònoms afectats per l’increment de l’energia i la inflació

L’Institut Valencià de Finances (IVF) finançarà a interés 0 els instruments financers posats a la disposició de les empreses i persones autònomes afectades per l’increment dels preus de l’energia i per la Invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

A través del Pla Reactiva, dotat amb un total de 944 milions d’euros, l’IVF ha dissenyat dues línies de finançament per un import total de 150 milions d’euros que tenen com a objecte garantir la liquiditat necessària a les empreses més afectades per la crisi energètica i lluitar contra la inflació.

“L’IVF, com a principal instrument de la política financera del Consell, assumeix de nou un paper fonamental en la posada en marxa i execució d’aquest pla”, ha apuntat el seu director, Manuel Illueca, qui ha posat en valor la labor que l’entitat desenvolupa diàriament “per a estar en contacte directe i permanent amb el teixit productiu valencià, la qual cosa ens permet detectar les necessitats més apressants d’autònoms i empreses valencianes”.

Així, Illueca ha reiterat que l’IVF “s’ha convertit ja en l’interlocutor perfecte amb el Govern i en l’instrument més útil per a donar una resposta ràpida i eficaç davant qualsevol conjuntura macroeconòmica o excepcional, com ha succeït amb el sector de les estacions de servei, per als qui hem dissenyat en temps rècord una línia centrada en les seues necessitats”.

150 milions en dos instruments financers

Les dues línies d’actuació del Pla Reactiva de resposta enfront de l’emergència energètica i la lluita contra la inflació que gestiona el Institut Valencià de Finances tenen una dotació total de 150 milions d’euros “per a cobrir especialment les necessitats de capital circulant, amb el que es dona resposta a les necessitats més apressants detectades entre les empreses valencianes, l’activitat de les quals s’està veient afectada per l’actual conjuntura macroeconòmica”, ha destacat el director general de l’IVF, Manuel Illueca.

D’una banda, mobilitzarà fins a 100 milions d’euros, sense interessos ni costos financers, per a sostindre el capital circulant d’empreses i sectors la xifra de negoci dels quals s’estiga afectada pel conflicte bèl·lic i, de manera general, per la pujada dels preus de l’energia.

A aquesta línia també podran sumar-se aquells sectors que hagen vist incrementats els seus costos de producció per l’encariment de les fonts energètiques i els que hagen patit una disminució de la demanda dels seus productes, bé per la pèrdua de poder adquisitiu dels clients o per l’impacte de la guerra en els seus mercats d’exportació.

A diferència d’altres línies de finançament gestionades per l’IVF, en aquest cas l’entitat pública empresarial dependent de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic subvencionarà íntegrament els costos de finançament de préstecs concedits per la banca comercial amb aval de AFIN-SGR.

A tal fi, l’IVF disposarà d’una línia pressupostària de 20 milions d’euros, amb la qual augmentarà els recursos propis de la SGR de la Comunitat Valenciana i reduirà fins a un 0% el cost del finançament atorgat per la banca privada fins a un màxim de 100 milions d’euros.

A més, l’IVF destinarà altres 50 milions d’euros a la posada en marxa de la Línia bonificada IVF-Afí Circulant Gasolineres, dissenyada específicament per a aquest sector “que ha d’assumir per endavant la rebaixa de 20 cèntims aprovada pel Govern per a compensar a tota la ciutadania l’alça en els preus dels carburants”.

L’objectiu del Institut Valencià de Finances és aportar liquiditat en el curt termini per a finançar les necessitats de circulant i completar el finançament aportat pel Ministeri d’Hisenda.

Aquesta Línia comptarà amb el suport d’AFIN-SGR, que avalarà les operacions, evitant així que les estacions de servei hagen d’aportar un altre tipus de garanties.

Igual que en la línia anterior, el cost del finançament per a clients se situarà en el 0%, assumint l’IVF els costos del finançament, a través del Fons Promocional dotat pel propi Institut amb càrrec al benefici de l’exercici 2021.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.