L’IVF finançarà a cost 0 a les empreses i autònoms afectats per l’increment de l’energia i la inflació

L’Institut Valencià de Finances (IVF) finançarà a interés 0 els instruments financers posats a la disposició de les empreses i persones autònomes afectades per l’increment dels preus de l’energia i per la Invasió d’Ucraïna per part de Rússia.

A través del Pla Reactiva, dotat amb un total de 944 milions d’euros, l’IVF ha dissenyat dues línies de finançament per un import total de 150 milions d’euros que tenen com a objecte garantir la liquiditat necessària a les empreses més afectades per la crisi energètica i lluitar contra la inflació.

«L’IVF, com a principal instrument de la política financera del Consell, assumeix de nou un paper fonamental en la posada en marxa i execució d’aquest pla», ha apuntat el seu director, Manuel Illueca, qui ha posat en valor la labor que l’entitat desenvolupa diàriament «per a estar en contacte directe i permanent amb el teixit productiu valencià, la qual cosa ens permet detectar les necessitats més apressants d’autònoms i empreses valencianes».

Així, Illueca ha reiterat que l’IVF «s’ha convertit ja en l’interlocutor perfecte amb el Govern i en l’instrument més útil per a donar una resposta ràpida i eficaç davant qualsevol conjuntura macroeconòmica o excepcional, com ha succeït amb el sector de les estacions de servei, per als qui hem dissenyat en temps rècord una línia centrada en les seues necessitats».

150 milions en dos instruments financers

Les dues línies d’actuació del Pla Reactiva de resposta enfront de l’emergència energètica i la lluita contra la inflació que gestiona el Institut Valencià de Finances tenen una dotació total de 150 milions d’euros «per a cobrir especialment les necessitats de capital circulant, amb el que es dona resposta a les necessitats més apressants detectades entre les empreses valencianes, l’activitat de les quals s’està veient afectada per l’actual conjuntura macroeconòmica», ha destacat el director general de l’IVF, Manuel Illueca.

D’una banda, mobilitzarà fins a 100 milions d’euros, sense interessos ni costos financers, per a sostindre el capital circulant d’empreses i sectors la xifra de negoci dels quals s’estiga afectada pel conflicte bèl·lic i, de manera general, per la pujada dels preus de l’energia.

A aquesta línia també podran sumar-se aquells sectors que hagen vist incrementats els seus costos de producció per l’encariment de les fonts energètiques i els que hagen patit una disminució de la demanda dels seus productes, bé per la pèrdua de poder adquisitiu dels clients o per l’impacte de la guerra en els seus mercats d’exportació.

A diferència d’altres línies de finançament gestionades per l’IVF, en aquest cas l’entitat pública empresarial dependent de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic subvencionarà íntegrament els costos de finançament de préstecs concedits per la banca comercial amb aval de AFIN-SGR.

A tal fi, l’IVF disposarà d’una línia pressupostària de 20 milions d’euros, amb la qual augmentarà els recursos propis de la SGR de la Comunitat Valenciana i reduirà fins a un 0% el cost del finançament atorgat per la banca privada fins a un màxim de 100 milions d’euros.

A més, l’IVF destinarà altres 50 milions d’euros a la posada en marxa de la Línia bonificada IVF-Afí Circulant Gasolineres, dissenyada específicament per a aquest sector «que ha d’assumir per endavant la rebaixa de 20 cèntims aprovada pel Govern per a compensar a tota la ciutadania l’alça en els preus dels carburants».

L’objectiu del Institut Valencià de Finances és aportar liquiditat en el curt termini per a finançar les necessitats de circulant i completar el finançament aportat pel Ministeri d’Hisenda.

Aquesta Línia comptarà amb el suport d’AFIN-SGR, que avalarà les operacions, evitant així que les estacions de servei hagen d’aportar un altre tipus de garanties.

Igual que en la línia anterior, el cost del finançament per a clients se situarà en el 0%, assumint l’IVF els costos del finançament, a través del Fons Promocional dotat pel propi Institut amb càrrec al benefici de l’exercici 2021.

Últimes notícies

Detingut a Benidorm un fugitiu belga reclamat per tràfic de drogues

La policia local de Benidorm ha detingut un home belga de 63 anys, reclamat per tràfic de drogues, després de detectar que circulava amb matrícules falses.

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.
FILMOTECA D'ESTIU