El Consell injecta 12 milions d’euros a Mari Claire per a cobrir pèrdues

El Consell ha autoritzat la concessió de suport financer a través del Fons Valencià de Resiliència (FVR), a la Societat Marie Claire, S. a. per un import de fins a 12 milions d’euros, amb la finalitat de cobrir part de les pèrdues generades per l’empresa a conseqüència de la reducció de l’activitat provocada per la crisi sanitària de la COVID-19 des del d’abril de 2020 fins al 30 de juny de 2022.

L’empresa beneficiària haurà de destinar els fons rebuts del préstec únicament a finançar els costos fixos incorreguts en aquest període que no van ser coberts per la contribució als beneficis ni finançats per altres fonts de finançament externes.

El passat 13 de maig el Consell va autoritzar un increment en la dotació del Fons Valencià de Resiliència -que tenia un pressupost inicial de 3 milions- per import addicional de 9 milions d’euros per a atendre noves sol·licituds de finançament amb el propòsit de reforçar la solvència d’empreses estratègiques valencianes afectades per la crisi de la pandèmia.

Les operacions de finançament atorgades a l’empara del FVR estan destinades a reforçar la solvència de les empreses que, sent estratègiques per a la Comunitat Valenciana, s’hagen vist afectades per la crisi econòmica derivada de la pandèmia.

Empresa estratègica en la Comunitat

L’empresa Marie Claire, fundada en 1907 a Vilafranca, compta amb una plantilla de més de 300 treballadors i és un dels principals motors d’activitat de la comarca de l’Alt Maestrat.

A més, la companyia, dedicada a la fabricació i comercialització de roba interior concentra actualment un elevat percentatge de l’activitat econòmica i l’ocupació en aquesta zona en risc de despoblació, per la qual cosa és considerada estratègica per a l’economia valenciana.

Condicions especials

A conseqüència de l’aprovació del préstec, l’empresa està obligada, entre altres qüestions, a mantindre la seua activitat fins a la completa cancel·lació del préstec a Vilafranca del Cid, promovent i assegurant el manteniment de l’ocupació en la zona.

A més, haurà de sol·licitar a l’IVF autorització per a iniciar qualsevol expedient de regulació d’ocupació, l’externalització de part o de tota l’activitat fora de Vilafranca, així com per a l’obertura de nous centres de treball fora de la localitat.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.