El Consell injecta 12 milions d’euros a Mari Claire per a cobrir pèrdues

El Consell ha autoritzat la concessió de suport financer a través del Fons Valencià de Resiliència (FVR), a la Societat Marie Claire, S. a. per un import de fins a 12 milions d’euros, amb la finalitat de cobrir part de les pèrdues generades per l’empresa a conseqüència de la reducció de l’activitat provocada per la crisi sanitària de la COVID-19 des del d’abril de 2020 fins al 30 de juny de 2022.

L’empresa beneficiària haurà de destinar els fons rebuts del préstec únicament a finançar els costos fixos incorreguts en aquest període que no van ser coberts per la contribució als beneficis ni finançats per altres fonts de finançament externes.

El passat 13 de maig el Consell va autoritzar un increment en la dotació del Fons Valencià de Resiliència -que tenia un pressupost inicial de 3 milions- per import addicional de 9 milions d’euros per a atendre noves sol·licituds de finançament amb el propòsit de reforçar la solvència d’empreses estratègiques valencianes afectades per la crisi de la pandèmia.

Les operacions de finançament atorgades a l’empara del FVR estan destinades a reforçar la solvència de les empreses que, sent estratègiques per a la Comunitat Valenciana, s’hagen vist afectades per la crisi econòmica derivada de la pandèmia.

Empresa estratègica en la Comunitat

L’empresa Marie Claire, fundada en 1907 a Vilafranca, compta amb una plantilla de més de 300 treballadors i és un dels principals motors d’activitat de la comarca de l’Alt Maestrat.

A més, la companyia, dedicada a la fabricació i comercialització de roba interior concentra actualment un elevat percentatge de l’activitat econòmica i l’ocupació en aquesta zona en risc de despoblació, per la qual cosa és considerada estratègica per a l’economia valenciana.

Condicions especials

A conseqüència de l’aprovació del préstec, l’empresa està obligada, entre altres qüestions, a mantindre la seua activitat fins a la completa cancel·lació del préstec a Vilafranca del Cid, promovent i assegurant el manteniment de l’ocupació en la zona.

A més, haurà de sol·licitar a l’IVF autorització per a iniciar qualsevol expedient de regulació d’ocupació, l’externalització de part o de tota l’activitat fora de Vilafranca, així com per a l’obertura de nous centres de treball fora de la localitat.

Últimes notícies

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.