El Consell injecta 12 milions d’euros a Mari Claire per a cobrir pèrdues

El Consell ha autoritzat la concessió de suport financer a través del Fons Valencià de Resiliència (FVR), a la Societat Marie Claire, S. a. per un import de fins a 12 milions d’euros, amb la finalitat de cobrir part de les pèrdues generades per l’empresa a conseqüència de la reducció de l’activitat provocada per la crisi sanitària de la COVID-19 des del d’abril de 2020 fins al 30 de juny de 2022.

L’empresa beneficiària haurà de destinar els fons rebuts del préstec únicament a finançar els costos fixos incorreguts en aquest període que no van ser coberts per la contribució als beneficis ni finançats per altres fonts de finançament externes.

El passat 13 de maig el Consell va autoritzar un increment en la dotació del Fons Valencià de Resiliència -que tenia un pressupost inicial de 3 milions- per import addicional de 9 milions d’euros per a atendre noves sol·licituds de finançament amb el propòsit de reforçar la solvència d’empreses estratègiques valencianes afectades per la crisi de la pandèmia.

Les operacions de finançament atorgades a l’empara del FVR estan destinades a reforçar la solvència de les empreses que, sent estratègiques per a la Comunitat Valenciana, s’hagen vist afectades per la crisi econòmica derivada de la pandèmia.

Empresa estratègica en la Comunitat

L’empresa Marie Claire, fundada en 1907 a Vilafranca, compta amb una plantilla de més de 300 treballadors i és un dels principals motors d’activitat de la comarca de l’Alt Maestrat.

A més, la companyia, dedicada a la fabricació i comercialització de roba interior concentra actualment un elevat percentatge de l’activitat econòmica i l’ocupació en aquesta zona en risc de despoblació, per la qual cosa és considerada estratègica per a l’economia valenciana.

Condicions especials

A conseqüència de l’aprovació del préstec, l’empresa està obligada, entre altres qüestions, a mantindre la seua activitat fins a la completa cancel·lació del préstec a Vilafranca del Cid, promovent i assegurant el manteniment de l’ocupació en la zona.

A més, haurà de sol·licitar a l’IVF autorització per a iniciar qualsevol expedient de regulació d’ocupació, l’externalització de part o de tota l’activitat fora de Vilafranca, així com per a l’obertura de nous centres de treball fora de la localitat.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.