L’ocupació creix en la Comunitat en el primer trimestre de 2022

La Comunitat Valenciana és una de les poques comunitats autònomes que han reduït l’atur en el primer trimestre de l’any respecte a l’últim trimestre de 2021, a pesar que en el conjunt del país la desocupació va pujar un 2,28% entre gener i març, sumant 70.900 aturats, segons les dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA), publicada aquest dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Concretament en la Comunitat l’atur ha baixat en 37.900 persones el primer trimestre de 2022, encara que la taxa d’atur ha augmentat fins al 12,85%, amb un total de 317.800 aturats.

Respecte a l’any anterior, el nombre d’aturats en la Comunitat ha baixat en 76.400 persones, amb una disminució relativa del 19,39%. A més, la Comunitat ha creat 39.900 ocupacions respecte al quart trimestre de 2021, mentre que a Espanya s’han originat 878.000 ocupacions.

L’atur puja en 70.900 persones fins a març a Espanya

L’atur va pujar en 70.900 persones entre gener i març, la qual cosa suposa quasi un 2,3% més que en el trimestre anterior, mentre que l’ocupació es va reduir en 100.200 llocs de treball (-0,5%), el seu menor descens en un primer trimestre des de 2019, quan es van destruir 93.400 ocupacions.

En finalitzar març, el nombre total d’aturats es va situar en 3.174.700 persones i el d’ocupats, en 20.084.700 persones, ha informat aquest dijous l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
L’augment de l’atur en el primer trimestre d’enguany, el primer que es produeix després de cinc trimestres de reculades, contrasta amb la caiguda en 65.800 aturats registrada en el mateix període de 2021.

La taxa d’atur creix més entre les dones 

La taxa d’atur del primer trimestre de l’any se situa en el 13,65%. En el cas de les dones, puja al 15,44%, mentre que per als homes queda en el 12,04%.

Contractes temporals

Segons l’INE, el nombre d’assalariats es va reduir en el primer trimestre en 45.800 persones (-0,3%), concentrant-se tot l’ajust en l’ocupació temporal (-209.800), ja que els assalariats amb contracte indefinit van augmentar entre gener i març en 164.100 (+0,2%), fins a superar els 12,8 milions, nou màxim històric.

D’aquesta manera, la taxa de temporalitat va retrocedir quasi 1,2 punts, fins al 24,21%.

La destrucció d’ocupació registrada en els tres primers mesos de l’any es va concentrar, sobretot, en el sector privat, que va perdre 92.900 ocupacions (-0,5%), en tant que el sector públic va retallar els seus llocs de treball en 7.400, un 0,2% menys respecte al trimestre anterior.

Últimes notícies

Detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un pròfug reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un home de 57 anys, reclamat per Països Baixos per un intent d’homicidi comés en 2023 a la localitat de Best.

Alerta per calor extrema dissabte al litoral de València i l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc per calor al litoral de València i a l’interior de Castelló, on es poden assolir 36 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores.

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.