L’ocupació creix en la Comunitat en el primer trimestre de 2022

La Comunitat Valenciana és una de les poques comunitats autònomes que han reduït l’atur en el primer trimestre de l’any respecte a l’últim trimestre de 2021, a pesar que en el conjunt del país la desocupació va pujar un 2,28% entre gener i març, sumant 70.900 aturats, segons les dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA), publicada aquest dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Concretament en la Comunitat l’atur ha baixat en 37.900 persones el primer trimestre de 2022, encara que la taxa d’atur ha augmentat fins al 12,85%, amb un total de 317.800 aturats.

Respecte a l’any anterior, el nombre d’aturats en la Comunitat ha baixat en 76.400 persones, amb una disminució relativa del 19,39%. A més, la Comunitat ha creat 39.900 ocupacions respecte al quart trimestre de 2021, mentre que a Espanya s’han originat 878.000 ocupacions.

L’atur puja en 70.900 persones fins a març a Espanya

L’atur va pujar en 70.900 persones entre gener i març, la qual cosa suposa quasi un 2,3% més que en el trimestre anterior, mentre que l’ocupació es va reduir en 100.200 llocs de treball (-0,5%), el seu menor descens en un primer trimestre des de 2019, quan es van destruir 93.400 ocupacions.

En finalitzar març, el nombre total d’aturats es va situar en 3.174.700 persones i el d’ocupats, en 20.084.700 persones, ha informat aquest dijous l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
L’augment de l’atur en el primer trimestre d’enguany, el primer que es produeix després de cinc trimestres de reculades, contrasta amb la caiguda en 65.800 aturats registrada en el mateix període de 2021.

La taxa d’atur creix més entre les dones 

La taxa d’atur del primer trimestre de l’any se situa en el 13,65%. En el cas de les dones, puja al 15,44%, mentre que per als homes queda en el 12,04%.

Contractes temporals

Segons l’INE, el nombre d’assalariats es va reduir en el primer trimestre en 45.800 persones (-0,3%), concentrant-se tot l’ajust en l’ocupació temporal (-209.800), ja que els assalariats amb contracte indefinit van augmentar entre gener i març en 164.100 (+0,2%), fins a superar els 12,8 milions, nou màxim històric.

D’aquesta manera, la taxa de temporalitat va retrocedir quasi 1,2 punts, fins al 24,21%.

La destrucció d’ocupació registrada en els tres primers mesos de l’any es va concentrar, sobretot, en el sector privat, que va perdre 92.900 ocupacions (-0,5%), en tant que el sector públic va retallar els seus llocs de treball en 7.400, un 0,2% menys respecte al trimestre anterior.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.