14 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

L’ocupació creix en la Comunitat en el primer trimestre de 2022

La Comunitat Valenciana és una de les poques comunitats autònomes que han reduït l’atur en el primer trimestre de l’any respecte a l’últim trimestre de 2021, a pesar que en el conjunt del país la desocupació va pujar un 2,28% entre gener i març, sumant 70.900 aturats, segons les dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA), publicada aquest dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Concretament en la Comunitat l’atur ha baixat en 37.900 persones el primer trimestre de 2022, encara que la taxa d’atur ha augmentat fins al 12,85%, amb un total de 317.800 aturats.

Respecte a l’any anterior, el nombre d’aturats en la Comunitat ha baixat en 76.400 persones, amb una disminució relativa del 19,39%. A més, la Comunitat ha creat 39.900 ocupacions respecte al quart trimestre de 2021, mentre que a Espanya s’han originat 878.000 ocupacions.

L’atur puja en 70.900 persones fins a març a Espanya

L’atur va pujar en 70.900 persones entre gener i març, la qual cosa suposa quasi un 2,3% més que en el trimestre anterior, mentre que l’ocupació es va reduir en 100.200 llocs de treball (-0,5%), el seu menor descens en un primer trimestre des de 2019, quan es van destruir 93.400 ocupacions.

En finalitzar març, el nombre total d’aturats es va situar en 3.174.700 persones i el d’ocupats, en 20.084.700 persones, ha informat aquest dijous l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
L’augment de l’atur en el primer trimestre d’enguany, el primer que es produeix després de cinc trimestres de reculades, contrasta amb la caiguda en 65.800 aturats registrada en el mateix període de 2021.

La taxa d’atur creix més entre les dones 

La taxa d’atur del primer trimestre de l’any se situa en el 13,65%. En el cas de les dones, puja al 15,44%, mentre que per als homes queda en el 12,04%.

Contractes temporals

Segons l’INE, el nombre d’assalariats es va reduir en el primer trimestre en 45.800 persones (-0,3%), concentrant-se tot l’ajust en l’ocupació temporal (-209.800), ja que els assalariats amb contracte indefinit van augmentar entre gener i març en 164.100 (+0,2%), fins a superar els 12,8 milions, nou màxim històric.

D’aquesta manera, la taxa de temporalitat va retrocedir quasi 1,2 punts, fins al 24,21%.

La destrucció d’ocupació registrada en els tres primers mesos de l’any es va concentrar, sobretot, en el sector privat, que va perdre 92.900 ocupacions (-0,5%), en tant que el sector públic va retallar els seus llocs de treball en 7.400, un 0,2% menys respecte al trimestre anterior.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.