12.9 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

L’ocupació creix en la Comunitat en el primer trimestre de 2022

La Comunitat Valenciana és una de les poques comunitats autònomes que han reduït l’atur en el primer trimestre de l’any respecte a l’últim trimestre de 2021, a pesar que en el conjunt del país la desocupació va pujar un 2,28% entre gener i març, sumant 70.900 aturats, segons les dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA), publicada aquest dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Concretament en la Comunitat l’atur ha baixat en 37.900 persones el primer trimestre de 2022, encara que la taxa d’atur ha augmentat fins al 12,85%, amb un total de 317.800 aturats.

Respecte a l’any anterior, el nombre d’aturats en la Comunitat ha baixat en 76.400 persones, amb una disminució relativa del 19,39%. A més, la Comunitat ha creat 39.900 ocupacions respecte al quart trimestre de 2021, mentre que a Espanya s’han originat 878.000 ocupacions.

L’atur puja en 70.900 persones fins a març a Espanya

L’atur va pujar en 70.900 persones entre gener i març, la qual cosa suposa quasi un 2,3% més que en el trimestre anterior, mentre que l’ocupació es va reduir en 100.200 llocs de treball (-0,5%), el seu menor descens en un primer trimestre des de 2019, quan es van destruir 93.400 ocupacions.

En finalitzar març, el nombre total d’aturats es va situar en 3.174.700 persones i el d’ocupats, en 20.084.700 persones, ha informat aquest dijous l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
L’augment de l’atur en el primer trimestre d’enguany, el primer que es produeix després de cinc trimestres de reculades, contrasta amb la caiguda en 65.800 aturats registrada en el mateix període de 2021.

La taxa d’atur creix més entre les dones 

La taxa d’atur del primer trimestre de l’any se situa en el 13,65%. En el cas de les dones, puja al 15,44%, mentre que per als homes queda en el 12,04%.

Contractes temporals

Segons l’INE, el nombre d’assalariats es va reduir en el primer trimestre en 45.800 persones (-0,3%), concentrant-se tot l’ajust en l’ocupació temporal (-209.800), ja que els assalariats amb contracte indefinit van augmentar entre gener i març en 164.100 (+0,2%), fins a superar els 12,8 milions, nou màxim històric.

D’aquesta manera, la taxa de temporalitat va retrocedir quasi 1,2 punts, fins al 24,21%.

La destrucció d’ocupació registrada en els tres primers mesos de l’any es va concentrar, sobretot, en el sector privat, que va perdre 92.900 ocupacions (-0,5%), en tant que el sector públic va retallar els seus llocs de treball en 7.400, un 0,2% menys respecte al trimestre anterior.

Últimes notícies

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.

CSIF denuncia saturació en Urgències de Llíria i Arnau per falta d’espai i esperes de més de 4 hores

CSIF ha alertat de la saturació en les Urgències dels hospitals de Llíria i Arnau de Vilanova per falta d'espai, amb esperes de més de quatre hores. El sindicat demana reforços de personal i ampliació d'instal·lacions.

La jutgessa de la DANA se centra en la retirada de bombers i ordena identificar als equips

La instructora ha ordenat identificar als bombers que van vigilar llits el 29-O i ha anomenat de nou a un tècnic de Es-Alert. També recapta informació de CHJ i conselleries per a afinar la cronologia i la cadena de decisions.

La Policia d’Indonèsia investiga per negligència al capità del vaixell de valencians que va naufragar en Komodo

La investigació se centra en el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat amb sis valencians a bord. Tres van morir, dos van ser rescatats i un xiquet seguix desaparegut.

Indonèsia accelera el límit per a trobar al xiquet valencià desaparegut després del naufragi en Komodo

L'operatiu en Komodo entra en la seua jornada final per a localitzar a Quique, de 10 anys, després de catorze dies sense resultats. La Policia investiga possible negligència.