L’ocupació creix en la Comunitat en el primer trimestre de 2022

La Comunitat Valenciana és una de les poques comunitats autònomes que han reduït l’atur en el primer trimestre de l’any respecte a l’últim trimestre de 2021, a pesar que en el conjunt del país la desocupació va pujar un 2,28% entre gener i març, sumant 70.900 aturats, segons les dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA), publicada aquest dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Concretament en la Comunitat l’atur ha baixat en 37.900 persones el primer trimestre de 2022, encara que la taxa d’atur ha augmentat fins al 12,85%, amb un total de 317.800 aturats.

Respecte a l’any anterior, el nombre d’aturats en la Comunitat ha baixat en 76.400 persones, amb una disminució relativa del 19,39%. A més, la Comunitat ha creat 39.900 ocupacions respecte al quart trimestre de 2021, mentre que a Espanya s’han originat 878.000 ocupacions.

L’atur puja en 70.900 persones fins a març a Espanya

L’atur va pujar en 70.900 persones entre gener i març, la qual cosa suposa quasi un 2,3% més que en el trimestre anterior, mentre que l’ocupació es va reduir en 100.200 llocs de treball (-0,5%), el seu menor descens en un primer trimestre des de 2019, quan es van destruir 93.400 ocupacions.

En finalitzar març, el nombre total d’aturats es va situar en 3.174.700 persones i el d’ocupats, en 20.084.700 persones, ha informat aquest dijous l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
L’augment de l’atur en el primer trimestre d’enguany, el primer que es produeix després de cinc trimestres de reculades, contrasta amb la caiguda en 65.800 aturats registrada en el mateix període de 2021.

La taxa d’atur creix més entre les dones 

La taxa d’atur del primer trimestre de l’any se situa en el 13,65%. En el cas de les dones, puja al 15,44%, mentre que per als homes queda en el 12,04%.

Contractes temporals

Segons l’INE, el nombre d’assalariats es va reduir en el primer trimestre en 45.800 persones (-0,3%), concentrant-se tot l’ajust en l’ocupació temporal (-209.800), ja que els assalariats amb contracte indefinit van augmentar entre gener i març en 164.100 (+0,2%), fins a superar els 12,8 milions, nou màxim històric.

D’aquesta manera, la taxa de temporalitat va retrocedir quasi 1,2 punts, fins al 24,21%.

La destrucció d’ocupació registrada en els tres primers mesos de l’any es va concentrar, sobretot, en el sector privat, que va perdre 92.900 ocupacions (-0,5%), en tant que el sector públic va retallar els seus llocs de treball en 7.400, un 0,2% menys respecte al trimestre anterior.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.