València lidera la venda de cotxes de més de 20 anys en la Comunitat en un mercat a l’alça

Un informe elaborat per la consultora MSI per a Sumauto, especialista en portals verticals d’automoció, dibuixa una preocupant fotografia de l’edat mitjana del parc mòbil estatal de vehicles però especialment del de la Comunitat Valenciana.

L’informe que ha difós aquesta empresa apunta dades tan preocupants com que la compra-venda de vehicles de més de dues dècades continua creixent. Una tendència que d’altra banda, i segons totes les previsions de crisis econòmiques, es preveu que pugui anar en augment.

Aquest fet, al marge del vessant quant a efectes de contaminació mediambiental i d’emissions, suposa també un greu risc per a la seguretat viària, segons es reitera des de la DGT que aprofundeix en el fet del descens de la seguretat dels vehicles tal com van complint anys.

La nota de premsa elaborada amb les dades d’aquest estudi, fa referència al fet que el “auge dels vehicles de més de 20 anys en el mercat de VO ha propiciat un creixement generalitzat dels cotxes ‘mileuristes’ a Espanya fins a juny”.

“Si la fotografia l’enfoquem a la Comunitat Valenciana, observem com València encapçala aquest rànquing amb 4.847 operacions de compra i un creixement del 20,1%, respecte al mateix període de l’any passat, segons dades de MSI per a Sumauto, especialista en portals verticals d’automoció.

A continuació, apareix Alacant, que se situa amb 4.824 unitats però no obstant això amb un cridaner creixement del 30,5% respecte el mateix període l’any anterior i, en última posició, Castelló amb 1.510 i augment del 17,7%.

Creix la venda de cotxes ‘vells’ en tot l’estat

En el còmput nacional, les vendes de vehicles de més de 20 anys van créixer un 18% en el primer semestre i un de cada 10 cotxes venuts en el mercat d’ocasió arrossega ja dues dècades a la seva esquena.

Una situació que s’explica per l’empobriment de moltes llars espanyoles en un context d’inflació. Tal és així que els preus dels vehicles nous com els d’ocasió estan en nivells difícilment accessibles per a moltes llars. Actualment, un usat se situa en 17.561 euros de mitjana, segons MSI, mentre que un nou es mou en una mitjana de 20.500 euros, segons la AEAT.

Un 16% de vehicles es van comprar en pessetes

L’informe també apunta una dada anecdòtica encara que molt il·lustratiu i és que “un 16% de cotxes per les nostres carreteres que es van comprar en pessetes, ara que es compleixen 20 anys de l’entrada en vigor de l’euro. Els cotxes ‘mileuristes’ s’estan convertint en l’opció assequible de mobilitat sense necessitat d’endeutar-se, amb operacions que es paguen al comptat”, explica la nota.

Tot això provoca un cercle viciós entorn de la mobilitat, “perquè es fomenta l’envelliment del parc –l’edat mitjana supera els 13 anys, més que cap país a Europa excepte Grècia-, es posa en risc la seguretat viària -només en un vehicle de més deu anys ja es triplica el risc de lesions o defunció en accident, segons la DGT-, i es contamina molt més – un cotxe nou emet un 99% menys de partícules respecte a un de 15 anys, segons Anfac-“.

Últimes notícies

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.