València lidera la venda de cotxes de més de 20 anys en la Comunitat en un mercat a l’alça

Un informe elaborat per la consultora MSI per a Sumauto, especialista en portals verticals d’automoció, dibuixa una preocupant fotografia de l’edat mitjana del parc mòbil estatal de vehicles però especialment del de la Comunitat Valenciana.

L’informe que ha difós aquesta empresa apunta dades tan preocupants com que la compra-venda de vehicles de més de dues dècades continua creixent. Una tendència que d’altra banda, i segons totes les previsions de crisis econòmiques, es preveu que pugui anar en augment.

Aquest fet, al marge del vessant quant a efectes de contaminació mediambiental i d’emissions, suposa també un greu risc per a la seguretat viària, segons es reitera des de la DGT que aprofundeix en el fet del descens de la seguretat dels vehicles tal com van complint anys.

La nota de premsa elaborada amb les dades d’aquest estudi, fa referència al fet que el “auge dels vehicles de més de 20 anys en el mercat de VO ha propiciat un creixement generalitzat dels cotxes ‘mileuristes’ a Espanya fins a juny”.

“Si la fotografia l’enfoquem a la Comunitat Valenciana, observem com València encapçala aquest rànquing amb 4.847 operacions de compra i un creixement del 20,1%, respecte al mateix període de l’any passat, segons dades de MSI per a Sumauto, especialista en portals verticals d’automoció.

A continuació, apareix Alacant, que se situa amb 4.824 unitats però no obstant això amb un cridaner creixement del 30,5% respecte el mateix període l’any anterior i, en última posició, Castelló amb 1.510 i augment del 17,7%.

Creix la venda de cotxes ‘vells’ en tot l’estat

En el còmput nacional, les vendes de vehicles de més de 20 anys van créixer un 18% en el primer semestre i un de cada 10 cotxes venuts en el mercat d’ocasió arrossega ja dues dècades a la seva esquena.

Una situació que s’explica per l’empobriment de moltes llars espanyoles en un context d’inflació. Tal és així que els preus dels vehicles nous com els d’ocasió estan en nivells difícilment accessibles per a moltes llars. Actualment, un usat se situa en 17.561 euros de mitjana, segons MSI, mentre que un nou es mou en una mitjana de 20.500 euros, segons la AEAT.

Un 16% de vehicles es van comprar en pessetes

L’informe també apunta una dada anecdòtica encara que molt il·lustratiu i és que “un 16% de cotxes per les nostres carreteres que es van comprar en pessetes, ara que es compleixen 20 anys de l’entrada en vigor de l’euro. Els cotxes ‘mileuristes’ s’estan convertint en l’opció assequible de mobilitat sense necessitat d’endeutar-se, amb operacions que es paguen al comptat”, explica la nota.

Tot això provoca un cercle viciós entorn de la mobilitat, “perquè es fomenta l’envelliment del parc –l’edat mitjana supera els 13 anys, més que cap país a Europa excepte Grècia-, es posa en risc la seguretat viària -només en un vehicle de més deu anys ja es triplica el risc de lesions o defunció en accident, segons la DGT-, i es contamina molt més – un cotxe nou emet un 99% menys de partícules respecte a un de 15 anys, segons Anfac-“.

Últimes notícies

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.