València lidera la venda de cotxes de més de 20 anys en la Comunitat en un mercat a l’alça

Un informe elaborat per la consultora MSI per a Sumauto, especialista en portals verticals d’automoció, dibuixa una preocupant fotografia de l’edat mitjana del parc mòbil estatal de vehicles però especialment del de la Comunitat Valenciana.

L’informe que ha difós aquesta empresa apunta dades tan preocupants com que la compra-venda de vehicles de més de dues dècades continua creixent. Una tendència que d’altra banda, i segons totes les previsions de crisis econòmiques, es preveu que pugui anar en augment.

Aquest fet, al marge del vessant quant a efectes de contaminació mediambiental i d’emissions, suposa també un greu risc per a la seguretat viària, segons es reitera des de la DGT que aprofundeix en el fet del descens de la seguretat dels vehicles tal com van complint anys.

La nota de premsa elaborada amb les dades d’aquest estudi, fa referència al fet que el “auge dels vehicles de més de 20 anys en el mercat de VO ha propiciat un creixement generalitzat dels cotxes ‘mileuristes’ a Espanya fins a juny”.

“Si la fotografia l’enfoquem a la Comunitat Valenciana, observem com València encapçala aquest rànquing amb 4.847 operacions de compra i un creixement del 20,1%, respecte al mateix període de l’any passat, segons dades de MSI per a Sumauto, especialista en portals verticals d’automoció.

A continuació, apareix Alacant, que se situa amb 4.824 unitats però no obstant això amb un cridaner creixement del 30,5% respecte el mateix període l’any anterior i, en última posició, Castelló amb 1.510 i augment del 17,7%.

Creix la venda de cotxes ‘vells’ en tot l’estat

En el còmput nacional, les vendes de vehicles de més de 20 anys van créixer un 18% en el primer semestre i un de cada 10 cotxes venuts en el mercat d’ocasió arrossega ja dues dècades a la seva esquena.

Una situació que s’explica per l’empobriment de moltes llars espanyoles en un context d’inflació. Tal és així que els preus dels vehicles nous com els d’ocasió estan en nivells difícilment accessibles per a moltes llars. Actualment, un usat se situa en 17.561 euros de mitjana, segons MSI, mentre que un nou es mou en una mitjana de 20.500 euros, segons la AEAT.

Un 16% de vehicles es van comprar en pessetes

L’informe també apunta una dada anecdòtica encara que molt il·lustratiu i és que “un 16% de cotxes per les nostres carreteres que es van comprar en pessetes, ara que es compleixen 20 anys de l’entrada en vigor de l’euro. Els cotxes ‘mileuristes’ s’estan convertint en l’opció assequible de mobilitat sense necessitat d’endeutar-se, amb operacions que es paguen al comptat”, explica la nota.

Tot això provoca un cercle viciós entorn de la mobilitat, “perquè es fomenta l’envelliment del parc –l’edat mitjana supera els 13 anys, més que cap país a Europa excepte Grècia-, es posa en risc la seguretat viària -només en un vehicle de més deu anys ja es triplica el risc de lesions o defunció en accident, segons la DGT-, i es contamina molt més – un cotxe nou emet un 99% menys de partícules respecte a un de 15 anys, segons Anfac-“.

Últimes notícies

Marc Aguado celebra que el model continuista de l’Elx beneficie la plantilla

El migcampista de l’Elx Marc Aguado valora positivament el model de continuïtat amb Martín Anselmi, destaca els canterans i celebra la renovació de Josan Ferrández.

Baixen les temperatures a l’interior mentre el litoral manté la calor extrema

L’interior de la Comunitat Valenciana notarà este dissabte un descens de temperatures, sobretot a la província de València, mentres el litoral continuarà amb valors màxims molt alts.

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.

Bombers de València s’uneixen a l’extinció dels grans incendis de Madrid i Àvila

Un equip especialitzat de Bombers de València, amb sis efectius i tres vehicles, s’ha desplaçat este dissabte a Madrid per a reforçar el dispositiu contra els incendis forestals que afecten la regió i la província veïna d’Àvila.

Tyrik, el príncep d’Ilercavònia, en valencià cult i natural

Les propostes, projectes o aportacions a la normativa del...

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.