València lidera la venda de cotxes de més de 20 anys en la Comunitat en un mercat a l’alça

Un informe elaborat per la consultora MSI per a Sumauto, especialista en portals verticals d’automoció, dibuixa una preocupant fotografia de l’edat mitjana del parc mòbil estatal de vehicles però especialment del de la Comunitat Valenciana.

L’informe que ha difós aquesta empresa apunta dades tan preocupants com que la compra-venda de vehicles de més de dues dècades continua creixent. Una tendència que d’altra banda, i segons totes les previsions de crisis econòmiques, es preveu que pugui anar en augment.

Aquest fet, al marge del vessant quant a efectes de contaminació mediambiental i d’emissions, suposa també un greu risc per a la seguretat viària, segons es reitera des de la DGT que aprofundeix en el fet del descens de la seguretat dels vehicles tal com van complint anys.

La nota de premsa elaborada amb les dades d’aquest estudi, fa referència al fet que el “auge dels vehicles de més de 20 anys en el mercat de VO ha propiciat un creixement generalitzat dels cotxes ‘mileuristes’ a Espanya fins a juny”.

“Si la fotografia l’enfoquem a la Comunitat Valenciana, observem com València encapçala aquest rànquing amb 4.847 operacions de compra i un creixement del 20,1%, respecte al mateix període de l’any passat, segons dades de MSI per a Sumauto, especialista en portals verticals d’automoció.

A continuació, apareix Alacant, que se situa amb 4.824 unitats però no obstant això amb un cridaner creixement del 30,5% respecte el mateix període l’any anterior i, en última posició, Castelló amb 1.510 i augment del 17,7%.

Creix la venda de cotxes ‘vells’ en tot l’estat

En el còmput nacional, les vendes de vehicles de més de 20 anys van créixer un 18% en el primer semestre i un de cada 10 cotxes venuts en el mercat d’ocasió arrossega ja dues dècades a la seva esquena.

Una situació que s’explica per l’empobriment de moltes llars espanyoles en un context d’inflació. Tal és així que els preus dels vehicles nous com els d’ocasió estan en nivells difícilment accessibles per a moltes llars. Actualment, un usat se situa en 17.561 euros de mitjana, segons MSI, mentre que un nou es mou en una mitjana de 20.500 euros, segons la AEAT.

Un 16% de vehicles es van comprar en pessetes

L’informe també apunta una dada anecdòtica encara que molt il·lustratiu i és que “un 16% de cotxes per les nostres carreteres que es van comprar en pessetes, ara que es compleixen 20 anys de l’entrada en vigor de l’euro. Els cotxes ‘mileuristes’ s’estan convertint en l’opció assequible de mobilitat sense necessitat d’endeutar-se, amb operacions que es paguen al comptat”, explica la nota.

Tot això provoca un cercle viciós entorn de la mobilitat, “perquè es fomenta l’envelliment del parc –l’edat mitjana supera els 13 anys, més que cap país a Europa excepte Grècia-, es posa en risc la seguretat viària -només en un vehicle de més deu anys ja es triplica el risc de lesions o defunció en accident, segons la DGT-, i es contamina molt més – un cotxe nou emet un 99% menys de partícules respecte a un de 15 anys, segons Anfac-“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.