València lidera la venda de cotxes de més de 20 anys en la Comunitat en un mercat a l’alça

Un informe elaborat per la consultora MSI per a Sumauto, especialista en portals verticals d’automoció, dibuixa una preocupant fotografia de l’edat mitjana del parc mòbil estatal de vehicles però especialment del de la Comunitat Valenciana.

L’informe que ha difós aquesta empresa apunta dades tan preocupants com que la compra-venda de vehicles de més de dues dècades continua creixent. Una tendència que d’altra banda, i segons totes les previsions de crisis econòmiques, es preveu que pugui anar en augment.

Aquest fet, al marge del vessant quant a efectes de contaminació mediambiental i d’emissions, suposa també un greu risc per a la seguretat viària, segons es reitera des de la DGT que aprofundeix en el fet del descens de la seguretat dels vehicles tal com van complint anys.

La nota de premsa elaborada amb les dades d’aquest estudi, fa referència al fet que el “auge dels vehicles de més de 20 anys en el mercat de VO ha propiciat un creixement generalitzat dels cotxes ‘mileuristes’ a Espanya fins a juny”.

“Si la fotografia l’enfoquem a la Comunitat Valenciana, observem com València encapçala aquest rànquing amb 4.847 operacions de compra i un creixement del 20,1%, respecte al mateix període de l’any passat, segons dades de MSI per a Sumauto, especialista en portals verticals d’automoció.

A continuació, apareix Alacant, que se situa amb 4.824 unitats però no obstant això amb un cridaner creixement del 30,5% respecte el mateix període l’any anterior i, en última posició, Castelló amb 1.510 i augment del 17,7%.

Creix la venda de cotxes ‘vells’ en tot l’estat

En el còmput nacional, les vendes de vehicles de més de 20 anys van créixer un 18% en el primer semestre i un de cada 10 cotxes venuts en el mercat d’ocasió arrossega ja dues dècades a la seva esquena.

Una situació que s’explica per l’empobriment de moltes llars espanyoles en un context d’inflació. Tal és així que els preus dels vehicles nous com els d’ocasió estan en nivells difícilment accessibles per a moltes llars. Actualment, un usat se situa en 17.561 euros de mitjana, segons MSI, mentre que un nou es mou en una mitjana de 20.500 euros, segons la AEAT.

Un 16% de vehicles es van comprar en pessetes

L’informe també apunta una dada anecdòtica encara que molt il·lustratiu i és que “un 16% de cotxes per les nostres carreteres que es van comprar en pessetes, ara que es compleixen 20 anys de l’entrada en vigor de l’euro. Els cotxes ‘mileuristes’ s’estan convertint en l’opció assequible de mobilitat sense necessitat d’endeutar-se, amb operacions que es paguen al comptat”, explica la nota.

Tot això provoca un cercle viciós entorn de la mobilitat, “perquè es fomenta l’envelliment del parc –l’edat mitjana supera els 13 anys, més que cap país a Europa excepte Grècia-, es posa en risc la seguretat viària -només en un vehicle de més deu anys ja es triplica el risc de lesions o defunció en accident, segons la DGT-, i es contamina molt més – un cotxe nou emet un 99% menys de partícules respecte a un de 15 anys, segons Anfac-“.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.