Educació obre noves vies per a alumnat amb necessitats educatives en ESO

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha iniciat una proposta significativa per a l’arquitectura educativa al permetre que l’alumnat amb necessitats educatives especials graduat en Educació Secundària Obligatòria puga optar a Programes Formatius de Qualificació Bàsica.

La directora general de Formació Professional, Marta Armendia, ha presentat aquesta proposta en una reunió en Mesa Sectorial amb els sindicats. Els currículums dels cicles formatius de Grau Bàsic de Formació Professional s’ajustaran a la Llei Orgànica 3/2022, amb l’objectiu de facilitar l’accés d’aquests alumnes als programes formatius.

Una de les principals novetats que s’introdueix és la possibilitat que els estudiants amb necessitats educatives especials, que han obtingut el títol de graduat en ESO, puguen ser autoritzats per la unitat directiva amb competències en FP a accedir als programes si es determina que no poden aconseguir un certificat professional d’un cicle formatiu de grau mitjà.

A través d’aquesta iniciativa, l’administració educativa busca incrementar les opcions d’ocupabilitat per a l’alumnat amb necessitats especials. A més, es proporcionaran suports per eliminar barreres d’aprenentatge, informació i comunicació, garantint la igualtat d’oportunitats.

A més, s’ha proposat implementar un projecte intermodular d’aprenentatge col·laboratiu, basat en metodologies d’aprenentatge per reptes. Els equips docents dissenyaran reptes que impliquin resultats d’aprenentatge de múltiples mòduls, incloent habilitats i capacitats transversals, així com orientació laboral i emprenedoria.

La tutoria i l’orientació professional seran fonamentals, assegurant un acompanyament socieducatiu personalitzat i una orientació professional motivadora.

Finalment, en els nous currículums de cicles formatius de Grau Bàsic, s’assegurarà l’equilibri entre les llengües cooficials en les hores lectives dels continguts curriculars d’Àmbit de Comunicació i Ciències Socials. La directora general ha convidat els sindicats a una nova reunió després de Setmana Santa per discutir la inclusió d’hores concretes de valencià dins aquests àmbits, així com la possibilitat que els alumnes puguen certificar el nivell B1 de valencià complint determinats requisits.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.