Educació obre noves vies per a alumnat amb necessitats educatives en ESO

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha iniciat una proposta significativa per a l’arquitectura educativa al permetre que l’alumnat amb necessitats educatives especials graduat en Educació Secundària Obligatòria puga optar a Programes Formatius de Qualificació Bàsica.

La directora general de Formació Professional, Marta Armendia, ha presentat aquesta proposta en una reunió en Mesa Sectorial amb els sindicats. Els currículums dels cicles formatius de Grau Bàsic de Formació Professional s’ajustaran a la Llei Orgànica 3/2022, amb l’objectiu de facilitar l’accés d’aquests alumnes als programes formatius.

Una de les principals novetats que s’introdueix és la possibilitat que els estudiants amb necessitats educatives especials, que han obtingut el títol de graduat en ESO, puguen ser autoritzats per la unitat directiva amb competències en FP a accedir als programes si es determina que no poden aconseguir un certificat professional d’un cicle formatiu de grau mitjà.

A través d’aquesta iniciativa, l’administració educativa busca incrementar les opcions d’ocupabilitat per a l’alumnat amb necessitats especials. A més, es proporcionaran suports per eliminar barreres d’aprenentatge, informació i comunicació, garantint la igualtat d’oportunitats.

A més, s’ha proposat implementar un projecte intermodular d’aprenentatge col·laboratiu, basat en metodologies d’aprenentatge per reptes. Els equips docents dissenyaran reptes que impliquin resultats d’aprenentatge de múltiples mòduls, incloent habilitats i capacitats transversals, així com orientació laboral i emprenedoria.

La tutoria i l’orientació professional seran fonamentals, assegurant un acompanyament socieducatiu personalitzat i una orientació professional motivadora.

Finalment, en els nous currículums de cicles formatius de Grau Bàsic, s’assegurarà l’equilibri entre les llengües cooficials en les hores lectives dels continguts curriculars d’Àmbit de Comunicació i Ciències Socials. La directora general ha convidat els sindicats a una nova reunió després de Setmana Santa per discutir la inclusió d’hores concretes de valencià dins aquests àmbits, així com la possibilitat que els alumnes puguen certificar el nivell B1 de valencià complint determinats requisits.

Últimes notícies

Elx mostra a Londres el seu ‘Mediterranean Oasis’ per conquistar el turisme britànic

Elx ha presentat al Instituto Cervantes de Londres la seua oferta turística ‘Mediterranean Oasis’ davant d’un centenar de professionals britànics per reforçar el seu atractiu com a destinació singular del Mediterrani.

Falsos lloguers en línia deixen més de 20.000 euros estafats en diverses ciutats, entre elles València

La Guàrdia Civil ha detingut en Almería i Alcantarilla un home i una dona acusats d’estafar més de 20.000 euros amb falsos lloguers en internet en ciutats com València, dins d’una investigació iniciada a San Vicente del Raspeig.

La jutgessa del cas de la dana exigix totes les telefonades d’Emergències amb ajuntaments de matinada

La jutgessa que investiga la DANA ha demanat a l’AVSRE totes les comunicacions del Centre d’Emergències amb ajuntaments de la província de València el 29 d’octubre de 2024, així com aclarir qui va fer i atendre diverses cridades clau i citar una periodista com a testimoni.

València destina 100.000 euros a ajuda humanitària per a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

LAjuntament de València ha aprovat una línia especial de 100.000 euros per a projectes durgència en Veneçuela després del terratrémol de juny, i reforça alhora ajudes socials en la ciutat.

La nova Llei del sòl agilita els tràmits urbanístics i dona més seguretat jurídica

El Consell ha aprovat l’avantprojecte de la nova Llei del sòl, que reforça la planificació territorial, simplifica tràmits, impulsa l’oferta d’habitatge i dona més seguretat jurídica a ajuntaments, empreses i ciutadania.

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana en mitat juliol superen ja totes les de juliol de 2025

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 16 de juliol de 2026 arriben a 160, per damunt de tot juliol de 2025, quan se’n van comptar 155. La província d’Alacant concentra més de la mitat de les defuncions estimades pel sistema MoMo.

El Levante UD cau amb bona imatge davant el Sheffield United en el segon amistós (1-2)

El Levante UD ha perdut 1-2 contra el Sheffield United en el seu segon amistós de pretemporada, en un partit on ha deixat bones sensacions malgrat la derrota.

L’exposició del Oriol enceta les festes de Moros i Cristians d’Oriola amb Pérez Llorca present

L’exposició pública de l’ensenya del Oriol ha obert enguany les festes de Moros i Cristians d’Oriola, en un acte nocturn presidit per Juanfran Pérez Llorca.