Educació obre noves vies per a alumnat amb necessitats educatives en ESO

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha iniciat una proposta significativa per a l’arquitectura educativa al permetre que l’alumnat amb necessitats educatives especials graduat en Educació Secundària Obligatòria puga optar a Programes Formatius de Qualificació Bàsica.

La directora general de Formació Professional, Marta Armendia, ha presentat aquesta proposta en una reunió en Mesa Sectorial amb els sindicats. Els currículums dels cicles formatius de Grau Bàsic de Formació Professional s’ajustaran a la Llei Orgànica 3/2022, amb l’objectiu de facilitar l’accés d’aquests alumnes als programes formatius.

Una de les principals novetats que s’introdueix és la possibilitat que els estudiants amb necessitats educatives especials, que han obtingut el títol de graduat en ESO, puguen ser autoritzats per la unitat directiva amb competències en FP a accedir als programes si es determina que no poden aconseguir un certificat professional d’un cicle formatiu de grau mitjà.

A través d’aquesta iniciativa, l’administració educativa busca incrementar les opcions d’ocupabilitat per a l’alumnat amb necessitats especials. A més, es proporcionaran suports per eliminar barreres d’aprenentatge, informació i comunicació, garantint la igualtat d’oportunitats.

A més, s’ha proposat implementar un projecte intermodular d’aprenentatge col·laboratiu, basat en metodologies d’aprenentatge per reptes. Els equips docents dissenyaran reptes que impliquin resultats d’aprenentatge de múltiples mòduls, incloent habilitats i capacitats transversals, així com orientació laboral i emprenedoria.

La tutoria i l’orientació professional seran fonamentals, assegurant un acompanyament socieducatiu personalitzat i una orientació professional motivadora.

Finalment, en els nous currículums de cicles formatius de Grau Bàsic, s’assegurarà l’equilibri entre les llengües cooficials en les hores lectives dels continguts curriculars d’Àmbit de Comunicació i Ciències Socials. La directora general ha convidat els sindicats a una nova reunió després de Setmana Santa per discutir la inclusió d’hores concretes de valencià dins aquests àmbits, així com la possibilitat que els alumnes puguen certificar el nivell B1 de valencià complint determinats requisits.

Últimes notícies

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.