Educació obre noves vies per a alumnat amb necessitats educatives en ESO

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha iniciat una proposta significativa per a l’arquitectura educativa al permetre que l’alumnat amb necessitats educatives especials graduat en Educació Secundària Obligatòria puga optar a Programes Formatius de Qualificació Bàsica.

La directora general de Formació Professional, Marta Armendia, ha presentat aquesta proposta en una reunió en Mesa Sectorial amb els sindicats. Els currículums dels cicles formatius de Grau Bàsic de Formació Professional s’ajustaran a la Llei Orgànica 3/2022, amb l’objectiu de facilitar l’accés d’aquests alumnes als programes formatius.

Una de les principals novetats que s’introdueix és la possibilitat que els estudiants amb necessitats educatives especials, que han obtingut el títol de graduat en ESO, puguen ser autoritzats per la unitat directiva amb competències en FP a accedir als programes si es determina que no poden aconseguir un certificat professional d’un cicle formatiu de grau mitjà.

A través d’aquesta iniciativa, l’administració educativa busca incrementar les opcions d’ocupabilitat per a l’alumnat amb necessitats especials. A més, es proporcionaran suports per eliminar barreres d’aprenentatge, informació i comunicació, garantint la igualtat d’oportunitats.

A més, s’ha proposat implementar un projecte intermodular d’aprenentatge col·laboratiu, basat en metodologies d’aprenentatge per reptes. Els equips docents dissenyaran reptes que impliquin resultats d’aprenentatge de múltiples mòduls, incloent habilitats i capacitats transversals, així com orientació laboral i emprenedoria.

La tutoria i l’orientació professional seran fonamentals, assegurant un acompanyament socieducatiu personalitzat i una orientació professional motivadora.

Finalment, en els nous currículums de cicles formatius de Grau Bàsic, s’assegurarà l’equilibri entre les llengües cooficials en les hores lectives dels continguts curriculars d’Àmbit de Comunicació i Ciències Socials. La directora general ha convidat els sindicats a una nova reunió després de Setmana Santa per discutir la inclusió d’hores concretes de valencià dins aquests àmbits, així com la possibilitat que els alumnes puguen certificar el nivell B1 de valencià complint determinats requisits.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.