Anuncios

Educació obre noves vies per a alumnat amb necessitats educatives en ESO

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha iniciat una proposta significativa per a l’arquitectura educativa al permetre que l’alumnat amb necessitats educatives especials graduat en Educació Secundària Obligatòria puga optar a Programes Formatius de Qualificació Bàsica.

Anuncios

La directora general de Formació Professional, Marta Armendia, ha presentat aquesta proposta en una reunió en Mesa Sectorial amb els sindicats. Els currículums dels cicles formatius de Grau Bàsic de Formació Professional s’ajustaran a la Llei Orgànica 3/2022, amb l’objectiu de facilitar l’accés d’aquests alumnes als programes formatius.

Una de les principals novetats que s’introdueix és la possibilitat que els estudiants amb necessitats educatives especials, que han obtingut el títol de graduat en ESO, puguen ser autoritzats per la unitat directiva amb competències en FP a accedir als programes si es determina que no poden aconseguir un certificat professional d’un cicle formatiu de grau mitjà.

A través d’aquesta iniciativa, l’administració educativa busca incrementar les opcions d’ocupabilitat per a l’alumnat amb necessitats especials. A més, es proporcionaran suports per eliminar barreres d’aprenentatge, informació i comunicació, garantint la igualtat d’oportunitats.

A més, s’ha proposat implementar un projecte intermodular d’aprenentatge col·laboratiu, basat en metodologies d’aprenentatge per reptes. Els equips docents dissenyaran reptes que impliquin resultats d’aprenentatge de múltiples mòduls, incloent habilitats i capacitats transversals, així com orientació laboral i emprenedoria.

La tutoria i l’orientació professional seran fonamentals, assegurant un acompanyament socieducatiu personalitzat i una orientació professional motivadora.

Finalment, en els nous currículums de cicles formatius de Grau Bàsic, s’assegurarà l’equilibri entre les llengües cooficials en les hores lectives dels continguts curriculars d’Àmbit de Comunicació i Ciències Socials. La directora general ha convidat els sindicats a una nova reunió després de Setmana Santa per discutir la inclusió d’hores concretes de valencià dins aquests àmbits, així com la possibilitat que els alumnes puguen certificar el nivell B1 de valencià complint determinats requisits.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx vol assegurar la permanència davant un Alabés al límit

Elx i Esportiu Alabés es juguen bona part del seu futur en Primera en un dol directe en el Martínez Valero, amb els locals prop de la salvació i els vitorians a la vora del descens.

Mazón condiciona el lliurament de les seues crides i missatges a la fallada sobre si és testimoni o investigat

La defensa de Carlos Mazón comunica al jutjat de Catarroja que només aportarà voluntàriament les seues crides i missatges quan l'Audiència de València aclarisca si declara com a testimoni o com investigat en la causa sobre la gestió de la DANA.

Detingut a Santa Pola després d’atropellar a un policia local i fugir amb cotxe

Un conductor va ser detingut a Santa Pola després d'atropellar a un agent de la Policia Local quan este li va donar l'alt per conducció temerària i fugir del lloc. El policia va patir una fractura de cama i va haver de ser hospitalitzat i intervingut quirúrgicament.

Aïllada en un hospital d’Alacant una persona per possible cas de hantavirus vinculat a un creuer

Una persona amb símptomes compatibles amb hantavirus ha sigut ingressada i aïllada en un hospital d'Alacant després d'haver tingut contacte amb la dona morta a Johannesburg. Sanitat seguix també la situació d'una altra persona que va estar en contacte amb la morta i que roman a Sud-àfrica.

Quarantena obligatòria en el Gómez Ulla per als espanyols del creuer amb brot de hantavirus

Els passatgers espanyols del creuer amb brot de hantavirus hauran de guardar quarantena obligatòria a l'Hospital Gómez Ulla de Madrid, amb proves PCR i vigilància activa de símptomes.

El Consell amplia en 7 milions les ajudes al lloguer per a afectats per la dana

El Consell reforça amb 7 milions d'euros les ajudes al lloguer per a les persones les vivendes de les quals van quedar inutilitzades per la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini de sol·licitud.

L’OMS aclarix que el hantavirus del creuer només es contagia per contacte molt pròxim

L'OMS precisa que el hantavirus detectat en el creuer MV Hondius requerix un contacte pràcticament cara a cara per al contagi i manté que el risc general és molt baix.

Llorca reclama una Europa que escolte el camp valencià i no reste competitivitat

Juanfran Pérez Llorca reivindica una Europa unida i solidària que protegisca agricultors, ramaders, pescadors i indústria valenciana enfront de normatives que reduïsquen la seua competitivitat.
Anuncios