Educació obri un espai online per als docents de centres afectats per la riuada

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Direcció general d’Innovació i Inclusió Educativa i el Cefire d’Inclusió, Benestar i Salut Mental, han engegat un espai online perquè els docents de centres afectats per la riuada obtinguen resposta a casos concrets del seu alumnat.

A partir d’este dimecres, en l’espai ‘Parlant amb Alma’ els docents podran consultar a l’equip de Alma Serra, psicòloga especialitzada, situacions a les quals s’estan enfrontant cada dia amb la volta a les aules dels xiquets i joves després d’haver viscut esta catàstrofe.

Este espai està orientat a l’assessorament personalitzat i individualitzat. Els professionals obtindran resposta a les realitats que han d’abordar en cadascuna de les situacions plantejades, explica el departament de Campanar en un comunicat.

Esta iniciativa se suma a la formació del professorat que es va engegar el passat 4 de novembre, amb l’objectiu de donar una resposta immediata. La primera formació rebia el títol ‘Intervenció en situacions de crisis i escoles sensibles al trauma’.

A continuació, es van organitzar cursos específics d’acompanyament emocional per etapes educatives per a donar eines als docents a l’hora d’enfrontar-se a la volta a les aules. A més, es va posar a la disposició dels centres educatius pautes i guies d’acompanyament.

D’esta manera, des de la Conselleria d’Educació es pretén «aportar recursos i orientacions per a gestionar eficaçment les seues diverses necessitats emocionals en l’àmbit educatiu», recalquen.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.