Educació obri un espai online per als docents de centres afectats per la riuada

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Direcció general d’Innovació i Inclusió Educativa i el Cefire d’Inclusió, Benestar i Salut Mental, han engegat un espai online perquè els docents de centres afectats per la riuada obtinguen resposta a casos concrets del seu alumnat.

A partir d’este dimecres, en l’espai ‘Parlant amb Alma’ els docents podran consultar a l’equip de Alma Serra, psicòloga especialitzada, situacions a les quals s’estan enfrontant cada dia amb la volta a les aules dels xiquets i joves després d’haver viscut esta catàstrofe.

Este espai està orientat a l’assessorament personalitzat i individualitzat. Els professionals obtindran resposta a les realitats que han d’abordar en cadascuna de les situacions plantejades, explica el departament de Campanar en un comunicat.

Esta iniciativa se suma a la formació del professorat que es va engegar el passat 4 de novembre, amb l’objectiu de donar una resposta immediata. La primera formació rebia el títol ‘Intervenció en situacions de crisis i escoles sensibles al trauma’.

A continuació, es van organitzar cursos específics d’acompanyament emocional per etapes educatives per a donar eines als docents a l’hora d’enfrontar-se a la volta a les aules. A més, es va posar a la disposició dels centres educatius pautes i guies d’acompanyament.

D’esta manera, des de la Conselleria d’Educació es pretén «aportar recursos i orientacions per a gestionar eficaçment les seues diverses necessitats emocionals en l’àmbit educatiu», recalquen.

Últimes notícies

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.