Educació obri un espai online per als docents de centres afectats per la riuada

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Direcció general d’Innovació i Inclusió Educativa i el Cefire d’Inclusió, Benestar i Salut Mental, han engegat un espai online perquè els docents de centres afectats per la riuada obtinguen resposta a casos concrets del seu alumnat.

A partir d’este dimecres, en l’espai ‘Parlant amb Alma’ els docents podran consultar a l’equip de Alma Serra, psicòloga especialitzada, situacions a les quals s’estan enfrontant cada dia amb la volta a les aules dels xiquets i joves després d’haver viscut esta catàstrofe.

Este espai està orientat a l’assessorament personalitzat i individualitzat. Els professionals obtindran resposta a les realitats que han d’abordar en cadascuna de les situacions plantejades, explica el departament de Campanar en un comunicat.

Esta iniciativa se suma a la formació del professorat que es va engegar el passat 4 de novembre, amb l’objectiu de donar una resposta immediata. La primera formació rebia el títol ‘Intervenció en situacions de crisis i escoles sensibles al trauma’.

A continuació, es van organitzar cursos específics d’acompanyament emocional per etapes educatives per a donar eines als docents a l’hora d’enfrontar-se a la volta a les aules. A més, es va posar a la disposició dels centres educatius pautes i guies d’acompanyament.

D’esta manera, des de la Conselleria d’Educació es pretén “aportar recursos i orientacions per a gestionar eficaçment les seues diverses necessitats emocionals en l’àmbit educatiu”, recalquen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.

35 intervencions pel vent a València fins a les 16.00, amb caigudes de branques, antenes i tanques

Els bombers han atés 27 avisos a la ciutat i 8 a la província pel vent, amb ratxes de fins a 103 km/h i avisos taronja i groc.

València es rendix a la mascletà que obri la Setmana Gran de les Falles 2026

La Pirotècnia Valenciana de Llanera de Ranes ha inaugurat la Setmana Gran amb un tret trepidant que ha dibuixat la bandera d'Espanya i la Senyera. La jornada, seguida des del balcó per Sara García, ha tancat amb un terratrémol final i 66 assistències de Creu Roja.