Educació obri un espai online per als docents de centres afectats per la riuada

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Direcció general d’Innovació i Inclusió Educativa i el Cefire d’Inclusió, Benestar i Salut Mental, han engegat un espai online perquè els docents de centres afectats per la riuada obtinguen resposta a casos concrets del seu alumnat.

A partir d’este dimecres, en l’espai ‘Parlant amb Alma’ els docents podran consultar a l’equip de Alma Serra, psicòloga especialitzada, situacions a les quals s’estan enfrontant cada dia amb la volta a les aules dels xiquets i joves després d’haver viscut esta catàstrofe.

Este espai està orientat a l’assessorament personalitzat i individualitzat. Els professionals obtindran resposta a les realitats que han d’abordar en cadascuna de les situacions plantejades, explica el departament de Campanar en un comunicat.

Esta iniciativa se suma a la formació del professorat que es va engegar el passat 4 de novembre, amb l’objectiu de donar una resposta immediata. La primera formació rebia el títol ‘Intervenció en situacions de crisis i escoles sensibles al trauma’.

A continuació, es van organitzar cursos específics d’acompanyament emocional per etapes educatives per a donar eines als docents a l’hora d’enfrontar-se a la volta a les aules. A més, es va posar a la disposició dels centres educatius pautes i guies d’acompanyament.

D’esta manera, des de la Conselleria d’Educació es pretén «aportar recursos i orientacions per a gestionar eficaçment les seues diverses necessitats emocionals en l’àmbit educatiu», recalquen.

Últimes notícies

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.