Educació obri un espai online per als docents de centres afectats per la riuada

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Direcció general d’Innovació i Inclusió Educativa i el Cefire d’Inclusió, Benestar i Salut Mental, han engegat un espai online perquè els docents de centres afectats per la riuada obtinguen resposta a casos concrets del seu alumnat.

A partir d’este dimecres, en l’espai ‘Parlant amb Alma’ els docents podran consultar a l’equip de Alma Serra, psicòloga especialitzada, situacions a les quals s’estan enfrontant cada dia amb la volta a les aules dels xiquets i joves després d’haver viscut esta catàstrofe.

Este espai està orientat a l’assessorament personalitzat i individualitzat. Els professionals obtindran resposta a les realitats que han d’abordar en cadascuna de les situacions plantejades, explica el departament de Campanar en un comunicat.

Esta iniciativa se suma a la formació del professorat que es va engegar el passat 4 de novembre, amb l’objectiu de donar una resposta immediata. La primera formació rebia el títol ‘Intervenció en situacions de crisis i escoles sensibles al trauma’.

A continuació, es van organitzar cursos específics d’acompanyament emocional per etapes educatives per a donar eines als docents a l’hora d’enfrontar-se a la volta a les aules. A més, es va posar a la disposició dels centres educatius pautes i guies d’acompanyament.

D’esta manera, des de la Conselleria d’Educació es pretén «aportar recursos i orientacions per a gestionar eficaçment les seues diverses necessitats emocionals en l’àmbit educatiu», recalquen.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.