Educació permet que el 16 de març de 2026 siga festiu en els col·legis de València per Falles

Per a l’alumnat de la ciutat de València, el 16 de març de 2026 serà festiu per les Falles. La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats ha autoritzat de manera excepcional esta modificació del calendari del curs 2025/2026, que es compensarà ampliant el final de curs un dia, fins al 22 de juny, per a mantindre íntegre el còmput de dies lectius.

L’autorització arriba a petició de l’Ajuntament de València i després de l’acord unànime del Consell Escolar Municipal. La direcció general de Centres Docents, competent per a fixar els criteris generals del calendari escolar en la Comunitat Valenciana, ha avalat la proposta en ajustar-se a la normativa, que permet canvis sempre que no es reduïsquen els dies de classe.

Motius i abast de la mesura

La Conselleria ha assenyalat que concorren circumstàncies excepcionals lligades a les Falles, una celebració amb profund arrelament i reconeguda per la UNESCO com a Patrimoni Cultural Immaterial. L’informe favorable de la Inspecció Educativa apunta a la complexitat organitzativa i de mobilitat d’eixes dates, inclosa el lliurament de premis de les falles infantils i les directrius d’ocupació del domini públic aprovades per la Junta de Govern Local, que alteren el normal desenrotllament de l’activitat educativa i l’accés als centres.

El director general de Centres Docents, Jorge Cabo, ha explicat que, ‘una vegada rebuda la proposta divendres passat, s’ha acceptat la seua valoració pel fet que concorren circumstàncies excepcionals, sempre pensant en el benefici dels alumnes‘. A més, la Conselleria ‘ha valorat l’opció més favorable als interessos de l’alumnat i les seues famílies en unes dates tan assenyalades per a València com és la celebració de les Falles’.

Amb esta resolució, Educació declara no lectiu en tot el municipi el 16 de març de 2026 i estén el calendari fins al 22 de juny per a tots els nivells educatius. La mesura s’aplicarà únicament en el terme municipal de València i no altera el temps escolar legalment establit, en traslladar una jornada lectiva al final del curs.

La Conselleria subratlla el caràcter extraordinari de la decisió i recalca que ‘té caràcter puntual i no genera precedent ni efectes vinculants per a futures sol·licituds’. En marcar de forma anticipada el dia no lectiu, centres i famílies disposen de marge per a reorganitzar activitats, servicis i desplaçaments en un període d’alta densitat festiva i d’ocupació de l’espai públic.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.