10.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

EUA completa l’evacuació de l’Afganistan posant fi a 20 anys de presència militar

EUA completa l’evacuació de l’Afganistan i d’aquesta manera es posa fi a 20 anys de presència militar. El Pentàgon va comunicar ahir que l’últim avió militar nord-americà havia enlairat des de Kabul, posant fi a l’evacuació de civils i de les tropes que romanien fins al moment a l’Afganistan.

En un comunicat, el cap del Comandament Central dels Estats Units, el general Frank McKenzie, ha precisat que “la retirada d’aquesta nit significa tan al final del component militar de l’evacuació com el final de la missió de gairebé 20 anys que va començar a Afganistan poc després de l’11 de setembre de 2001”.

L’últim avió militar nord-americà va enlairar de l’aeroport a les 23.59 hores abans que vencés el termini establert pel president dels Estats Units, Joe Biden, per a la retirada de país del 31 d’agost.

Els talibans celebren la sortida dels EUA i declaren la “independència total” de l’Afganistan. Després de la sortida dels militars amb l’últim avió nord-americà de la missió, els talibans han proclamat aquest dimarts la “independència total” de l’Afganistan.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.