El bisbe Munilla critica la llei que prohibix les teràpies de reconversió sexual i parla de ‘lliberticidi LGTBI’

ALACANT, 15 (EUROPA PRESS)

El bisbe d’Oriola-Alacant, José Ignacio Munilla, ha criticat la normativa que prohibix les teràpies de reconversió sexual, en considerar que pretén “una prohibició d’acompanyament espiritual de les persones”, i ho ha arribat a qualificar com un “lliberticidi LGTBI”.

Munilla ha fet estes declaracions en el seu programa radiofònic, en al·lusió als fets denunciats per alumnes d’un centre concertat catòlic de la província de Valencia que un docent presumptament realitzava teràpies de conversió sexual. La Conselleria d’Educació va anunciar que ho posarà en coneixement de Fiscalia i l’Arquebisbat que obrirà una investigació.

“L’acusació a este home que feia teràpies de reconversió de l’homosexualitat és falsa”, ha recalcat el bisbe, que ha assegurat que li “consta”. “L’home no és un terapeuta i l’acusació es podria dirigir a qualsevol de nosaltres, a un acompanyant espiritual”, ha dit.

Segons ha defensat, estos “acompanyants” ajuden a “persones amb les seues ferides, amb els seus problemes, incloent també les inclinacions homosexuals; persones que són conscients de la dificultat que tenen per a viure en castedat, que experimenten una sexualitat compulsiva i que demanen un acompanyament (..) per a les ferides afectives de la seua vida que estan lligades a les seues inclinacions homosexuals”.

En esta línia, ha afirmat que “este home senzillament estava acompanyant psicològicament i espiritualment”, per la qual cosa considera que la prohibició de les teràpies suposa “una prohibició d’acompanyament espiritual de les persones”. I ho ha comparat amb “com s’ha arribat a promulgar una llei contra l’assetjament a les persones que acudixen als ‘abortoris'”.

“EIXIR DE L’ARMARI PER LA PORTA QUE TU EM DIGUES”

A més, s’ha preguntat si té sentit la prohibició mentre “un té dret a canviar de sexe, es pot hormonar, es pot fer cirurgies i posar-se pròtesis”. “És com si es diu que ací cadascun té dret a eixir de l’armari ja. Però he d’eixir de l’armari per la porta que tu em digues; o siga, no tinc dret a l’armari per la porta que jo trie, sinó que tu a mi em vas a dir, ix de l’armari per esta porta”, ha il·lustrat, i ha reivindicat “llibertat per a la ciència” davant d’este, segons ell, “lliberticidi”.

Una altra de les seues crítiques és que “esta notícia (en referència a les denúncies) salta just quan acaba este moment del dia de l’Orgull gai”. “Quina casualitat, no?”, ha lliscat, i ha afegit que “s’han degut posar d’acord els cinc” exalumnes que van denunciar els fets.

Últimes notícies

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.

Un incendi arrasa una nau de tractament d’ametla de 10.000 m² a la Vall d’Alba

Un incendi declarat en una empresa de tractament d'ametles a la Vall d'Alba ha calcinat una nau de 10.000 metres quadrats i ha provocat el col·lapse de la seua estructura, sense causar ferits.

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.