14 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

El bisbe Munilla critica la llei que prohibix les teràpies de reconversió sexual i parla de ‘lliberticidi LGTBI’

ALACANT, 15 (EUROPA PRESS)

El bisbe d’Oriola-Alacant, José Ignacio Munilla, ha criticat la normativa que prohibix les teràpies de reconversió sexual, en considerar que pretén “una prohibició d’acompanyament espiritual de les persones”, i ho ha arribat a qualificar com un “lliberticidi LGTBI”.

Munilla ha fet estes declaracions en el seu programa radiofònic, en al·lusió als fets denunciats per alumnes d’un centre concertat catòlic de la província de Valencia que un docent presumptament realitzava teràpies de conversió sexual. La Conselleria d’Educació va anunciar que ho posarà en coneixement de Fiscalia i l’Arquebisbat que obrirà una investigació.

“L’acusació a este home que feia teràpies de reconversió de l’homosexualitat és falsa”, ha recalcat el bisbe, que ha assegurat que li “consta”. “L’home no és un terapeuta i l’acusació es podria dirigir a qualsevol de nosaltres, a un acompanyant espiritual”, ha dit.

Segons ha defensat, estos “acompanyants” ajuden a “persones amb les seues ferides, amb els seus problemes, incloent també les inclinacions homosexuals; persones que són conscients de la dificultat que tenen per a viure en castedat, que experimenten una sexualitat compulsiva i que demanen un acompanyament (..) per a les ferides afectives de la seua vida que estan lligades a les seues inclinacions homosexuals”.

En esta línia, ha afirmat que “este home senzillament estava acompanyant psicològicament i espiritualment”, per la qual cosa considera que la prohibició de les teràpies suposa “una prohibició d’acompanyament espiritual de les persones”. I ho ha comparat amb “com s’ha arribat a promulgar una llei contra l’assetjament a les persones que acudixen als ‘abortoris'”.

“EIXIR DE L’ARMARI PER LA PORTA QUE TU EM DIGUES”

A més, s’ha preguntat si té sentit la prohibició mentre “un té dret a canviar de sexe, es pot hormonar, es pot fer cirurgies i posar-se pròtesis”. “És com si es diu que ací cadascun té dret a eixir de l’armari ja. Però he d’eixir de l’armari per la porta que tu em digues; o siga, no tinc dret a l’armari per la porta que jo trie, sinó que tu a mi em vas a dir, ix de l’armari per esta porta”, ha il·lustrat, i ha reivindicat “llibertat per a la ciència” davant d’este, segons ell, “lliberticidi”.

Una altra de les seues crítiques és que “esta notícia (en referència a les denúncies) salta just quan acaba este moment del dia de l’Orgull gai”. “Quina casualitat, no?”, ha lliscat, i ha afegit que “s’han degut posar d’acord els cinc” exalumnes que van denunciar els fets.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.