El bisbe Munilla critica la llei que prohibix les teràpies de reconversió sexual i parla de ‘lliberticidi LGTBI’

ALACANT, 15 (EUROPA PRESS)

El bisbe d’Oriola-Alacant, José Ignacio Munilla, ha criticat la normativa que prohibix les teràpies de reconversió sexual, en considerar que pretén “una prohibició d’acompanyament espiritual de les persones”, i ho ha arribat a qualificar com un “lliberticidi LGTBI”.

Munilla ha fet estes declaracions en el seu programa radiofònic, en al·lusió als fets denunciats per alumnes d’un centre concertat catòlic de la província de Valencia que un docent presumptament realitzava teràpies de conversió sexual. La Conselleria d’Educació va anunciar que ho posarà en coneixement de Fiscalia i l’Arquebisbat que obrirà una investigació.

“L’acusació a este home que feia teràpies de reconversió de l’homosexualitat és falsa”, ha recalcat el bisbe, que ha assegurat que li “consta”. “L’home no és un terapeuta i l’acusació es podria dirigir a qualsevol de nosaltres, a un acompanyant espiritual”, ha dit.

Segons ha defensat, estos “acompanyants” ajuden a “persones amb les seues ferides, amb els seus problemes, incloent també les inclinacions homosexuals; persones que són conscients de la dificultat que tenen per a viure en castedat, que experimenten una sexualitat compulsiva i que demanen un acompanyament (..) per a les ferides afectives de la seua vida que estan lligades a les seues inclinacions homosexuals”.

En esta línia, ha afirmat que “este home senzillament estava acompanyant psicològicament i espiritualment”, per la qual cosa considera que la prohibició de les teràpies suposa “una prohibició d’acompanyament espiritual de les persones”. I ho ha comparat amb “com s’ha arribat a promulgar una llei contra l’assetjament a les persones que acudixen als ‘abortoris'”.

“EIXIR DE L’ARMARI PER LA PORTA QUE TU EM DIGUES”

A més, s’ha preguntat si té sentit la prohibició mentre “un té dret a canviar de sexe, es pot hormonar, es pot fer cirurgies i posar-se pròtesis”. “És com si es diu que ací cadascun té dret a eixir de l’armari ja. Però he d’eixir de l’armari per la porta que tu em digues; o siga, no tinc dret a l’armari per la porta que jo trie, sinó que tu a mi em vas a dir, ix de l’armari per esta porta”, ha il·lustrat, i ha reivindicat “llibertat per a la ciència” davant d’este, segons ell, “lliberticidi”.

Una altra de les seues crítiques és que “esta notícia (en referència a les denúncies) salta just quan acaba este moment del dia de l’Orgull gai”. “Quina casualitat, no?”, ha lliscat, i ha afegit que “s’han degut posar d’acord els cinc” exalumnes que van denunciar els fets.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.