El bisbe Munilla critica la llei que prohibix les teràpies de reconversió sexual i parla de ‘lliberticidi LGTBI’

ALACANT, 15 (EUROPA PRESS)

El bisbe d’Oriola-Alacant, José Ignacio Munilla, ha criticat la normativa que prohibix les teràpies de reconversió sexual, en considerar que pretén «una prohibició d’acompanyament espiritual de les persones», i ho ha arribat a qualificar com un «lliberticidi LGTBI».

Munilla ha fet estes declaracions en el seu programa radiofònic, en al·lusió als fets denunciats per alumnes d’un centre concertat catòlic de la província de Valencia que un docent presumptament realitzava teràpies de conversió sexual. La Conselleria d’Educació va anunciar que ho posarà en coneixement de Fiscalia i l’Arquebisbat que obrirà una investigació.

«L’acusació a este home que feia teràpies de reconversió de l’homosexualitat és falsa», ha recalcat el bisbe, que ha assegurat que li «consta». «L’home no és un terapeuta i l’acusació es podria dirigir a qualsevol de nosaltres, a un acompanyant espiritual», ha dit.

Segons ha defensat, estos «acompanyants» ajuden a «persones amb les seues ferides, amb els seus problemes, incloent també les inclinacions homosexuals; persones que són conscients de la dificultat que tenen per a viure en castedat, que experimenten una sexualitat compulsiva i que demanen un acompanyament (..) per a les ferides afectives de la seua vida que estan lligades a les seues inclinacions homosexuals».

En esta línia, ha afirmat que «este home senzillament estava acompanyant psicològicament i espiritualment», per la qual cosa considera que la prohibició de les teràpies suposa «una prohibició d’acompanyament espiritual de les persones». I ho ha comparat amb «com s’ha arribat a promulgar una llei contra l’assetjament a les persones que acudixen als ‘abortoris'».

«EIXIR DE L’ARMARI PER LA PORTA QUE TU EM DIGUES»

A més, s’ha preguntat si té sentit la prohibició mentre «un té dret a canviar de sexe, es pot hormonar, es pot fer cirurgies i posar-se pròtesis». «És com si es diu que ací cadascun té dret a eixir de l’armari ja. Però he d’eixir de l’armari per la porta que tu em digues; o siga, no tinc dret a l’armari per la porta que jo trie, sinó que tu a mi em vas a dir, ix de l’armari per esta porta», ha il·lustrat, i ha reivindicat «llibertat per a la ciència» davant d’este, segons ell, «lliberticidi».

Una altra de les seues crítiques és que «esta notícia (en referència a les denúncies) salta just quan acaba este moment del dia de l’Orgull gai». «Quina casualitat, no?», ha lliscat, i ha afegit que «s’han degut posar d’acord els cinc» exalumnes que van denunciar els fets.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.