El bisbe Munilla critica la llei que prohibix les teràpies de reconversió sexual i parla de ‘lliberticidi LGTBI’

ALACANT, 15 (EUROPA PRESS)

El bisbe d’Oriola-Alacant, José Ignacio Munilla, ha criticat la normativa que prohibix les teràpies de reconversió sexual, en considerar que pretén “una prohibició d’acompanyament espiritual de les persones”, i ho ha arribat a qualificar com un “lliberticidi LGTBI”.

Munilla ha fet estes declaracions en el seu programa radiofònic, en al·lusió als fets denunciats per alumnes d’un centre concertat catòlic de la província de Valencia que un docent presumptament realitzava teràpies de conversió sexual. La Conselleria d’Educació va anunciar que ho posarà en coneixement de Fiscalia i l’Arquebisbat que obrirà una investigació.

“L’acusació a este home que feia teràpies de reconversió de l’homosexualitat és falsa”, ha recalcat el bisbe, que ha assegurat que li “consta”. “L’home no és un terapeuta i l’acusació es podria dirigir a qualsevol de nosaltres, a un acompanyant espiritual”, ha dit.

Segons ha defensat, estos “acompanyants” ajuden a “persones amb les seues ferides, amb els seus problemes, incloent també les inclinacions homosexuals; persones que són conscients de la dificultat que tenen per a viure en castedat, que experimenten una sexualitat compulsiva i que demanen un acompanyament (..) per a les ferides afectives de la seua vida que estan lligades a les seues inclinacions homosexuals”.

En esta línia, ha afirmat que “este home senzillament estava acompanyant psicològicament i espiritualment”, per la qual cosa considera que la prohibició de les teràpies suposa “una prohibició d’acompanyament espiritual de les persones”. I ho ha comparat amb “com s’ha arribat a promulgar una llei contra l’assetjament a les persones que acudixen als ‘abortoris'”.

“EIXIR DE L’ARMARI PER LA PORTA QUE TU EM DIGUES”

A més, s’ha preguntat si té sentit la prohibició mentre “un té dret a canviar de sexe, es pot hormonar, es pot fer cirurgies i posar-se pròtesis”. “És com si es diu que ací cadascun té dret a eixir de l’armari ja. Però he d’eixir de l’armari per la porta que tu em digues; o siga, no tinc dret a l’armari per la porta que jo trie, sinó que tu a mi em vas a dir, ix de l’armari per esta porta”, ha il·lustrat, i ha reivindicat “llibertat per a la ciència” davant d’este, segons ell, “lliberticidi”.

Una altra de les seues crítiques és que “esta notícia (en referència a les denúncies) salta just quan acaba este moment del dia de l’Orgull gai”. “Quina casualitat, no?”, ha lliscat, i ha afegit que “s’han degut posar d’acord els cinc” exalumnes que van denunciar els fets.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un estudi urgix a gestionar el paisatge per a frenar l’expansió d’espècies invasores

Una investigació del campus de Gandia de la UPV vincula l'abandó agrícola i la proliferació de plantes invasores amb l'expansió del bec de corall senegalés, una au exòtica que altera les comunitats d'aus natives.

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.