El catàleg de la mostra ‘Studiolo’ crida a la ‘reflexió sobre temes universals’ en el MUBAG

Ejemplo de shortcode con estilo
El catàleg de l'exposició 'Studiolo' al MUBAG, presentat pel diputat de Cultura i diversos experts, destaca 36 obres de 31 artistes que fomenten la reflexió sobre temes universals. La mostra, en diàleg amb la col·lecció permanent, es pot visitar fins al 2 de febrer de 2025.

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

El Museu de Belles arts Gravina (MUBAG) d’Alacant ha acollit este dimecres la presentació del catàleg de l’exposició ‘Studiolo’ de Candela Álvarez Soldevilla, que des del passat mes de juliol «dialoga en clau contemporània» amb la seua col·lecció permanent i crida a la «reflexió sobre temes universals».

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro, ha participat en l’acte junt amb el director del MUBAG, Jorge A. Soler; la comissària de la proposta, Alicia Ventura; la col·leccionista Candela A. Soldevilla; el professor de la Universitat Complutense de Madrid (UCM) i crític d’art, Fernando Castro, i la tècnica d’Exposicions del MUBAG, María José Gadea. A més, s’ha mantingut un debat i s’ha realitzat una visita guiada a l’exposició.

Segons ha recordat la Diputació d’Alacant en un comunicat, el projecte ‘Studiolo’ ho componen 36 treballs –30 escultures, quatre dibuixos, un oli i una fotografia–, creats per 31 artistes d’èpoques i estils diversos. El més antic, és una escultura en bronze realitzada per Egon Schiele el 1918 i el més modern una pintura de Rosalía Banet que data d’este 2024.

Entre els autors que signen estes elaboracions es troben com Eduardo Arroyo, David Nash o Ana Laura Aláez i uns altres de caràcter més emergent com Federico Granell o Cristina Avello.

DIÀLEGS «INTERESSANTS I ENGINYOSOS»

Al llarg del recorregut, el visitant pot descobrir diàlegs «interessants i enginyosos» com el qual manté la «hiperrealista» cap de ‘Carmen dormida’, d’Antonio López (2009), amb ‘Els primers passos’, de Lorenzo Casanova Ruiz (1894), artista l’autoretrat del qual també construïx una relació amb el ‘Home amb pipa’, d’Antonio Bellver (2006), on tots dos personatges fumen pipa des d’una perspectiva «bohèmia i irònica».

‘Studiolo’ també presenta altres connexions «en forma d’humor», per exemple, en la ‘Dama amb el dit en el nas’, de Gerard Mas (2014), artista la iconografia del qual reinterpreta en clau pop obres clàssiques, amb ‘Reposició de Colón’, de Francisco Jover Casanova (1881); o la que s’extrau de la contraposició entre l’obra ‘Chimperator’, de Daniel Sueiras (2018), que empra un llenguatge artístic amb referències a l’art clàssic amb un punt humorístic, i el bust de l’il·lustre Étienne Geoffroy Saint-Hilaire, realitzat per Julie Charpentier (1802).

La mostra, que romandrà en el MUBAG fins al 2 de febrer del 2025, inclou diàlegs «més crítics» com el qual sostenen ‘Eleonora’, de Xavier Mascaró (2011), i l’escultura ‘Marianela’, de Mariano Benlliure, que «conviden a reflexionar sobre la dualitat, els contraris o el propi jo»; o el que mantenen ‘Com em vaig transformar en Afrodita’, de Noemí Iglesias (2009-2012), i ‘La casta Susana’, de Francisco Maura Montaner (1885), que a través de la bellesa perseguixen «qüestionar l’amor romàntic i les relacions tòxiques des d’una perspectiva autobiogràfica».

Últimes notícies

València homenatja les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda

València ha guardat un minut de silenci per les víctimes del xoc entre dos trens d’alta velocitat a Urda. L’acte ha comptat amb representants municipals i autonòmics.

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.