El catàleg de la mostra ‘Studiolo’ crida a la ‘reflexió sobre temes universals’ en el MUBAG

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

El Museu de Belles arts Gravina (MUBAG) d’Alacant ha acollit este dimecres la presentació del catàleg de l’exposició ‘Studiolo’ de Candela Álvarez Soldevilla, que des del passat mes de juliol “dialoga en clau contemporània” amb la seua col·lecció permanent i crida a la “reflexió sobre temes universals”.

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro, ha participat en l’acte junt amb el director del MUBAG, Jorge A. Soler; la comissària de la proposta, Alicia Ventura; la col·leccionista Candela A. Soldevilla; el professor de la Universitat Complutense de Madrid (UCM) i crític d’art, Fernando Castro, i la tècnica d’Exposicions del MUBAG, María José Gadea. A més, s’ha mantingut un debat i s’ha realitzat una visita guiada a l’exposició.

Segons ha recordat la Diputació d’Alacant en un comunicat, el projecte ‘Studiolo’ ho componen 36 treballs –30 escultures, quatre dibuixos, un oli i una fotografia–, creats per 31 artistes d’èpoques i estils diversos. El més antic, és una escultura en bronze realitzada per Egon Schiele el 1918 i el més modern una pintura de Rosalía Banet que data d’este 2024.

Entre els autors que signen estes elaboracions es troben com Eduardo Arroyo, David Nash o Ana Laura Aláez i uns altres de caràcter més emergent com Federico Granell o Cristina Avello.

DIÀLEGS “INTERESSANTS I ENGINYOSOS”

Al llarg del recorregut, el visitant pot descobrir diàlegs “interessants i enginyosos” com el qual manté la “hiperrealista” cap de ‘Carmen dormida’, d’Antonio López (2009), amb ‘Els primers passos’, de Lorenzo Casanova Ruiz (1894), artista l’autoretrat del qual també construïx una relació amb el ‘Home amb pipa’, d’Antonio Bellver (2006), on tots dos personatges fumen pipa des d’una perspectiva “bohèmia i irònica”.

‘Studiolo’ també presenta altres connexions “en forma d’humor”, per exemple, en la ‘Dama amb el dit en el nas’, de Gerard Mas (2014), artista la iconografia del qual reinterpreta en clau pop obres clàssiques, amb ‘Reposició de Colón’, de Francisco Jover Casanova (1881); o la que s’extrau de la contraposició entre l’obra ‘Chimperator’, de Daniel Sueiras (2018), que empra un llenguatge artístic amb referències a l’art clàssic amb un punt humorístic, i el bust de l’il·lustre Étienne Geoffroy Saint-Hilaire, realitzat per Julie Charpentier (1802).

La mostra, que romandrà en el MUBAG fins al 2 de febrer del 2025, inclou diàlegs “més crítics” com el qual sostenen ‘Eleonora’, de Xavier Mascaró (2011), i l’escultura ‘Marianela’, de Mariano Benlliure, que “conviden a reflexionar sobre la dualitat, els contraris o el propi jo”; o el que mantenen ‘Com em vaig transformar en Afrodita’, de Noemí Iglesias (2009-2012), i ‘La casta Susana’, de Francisco Maura Montaner (1885), que a través de la bellesa perseguixen “qüestionar l’amor romàntic i les relacions tòxiques des d’una perspectiva autobiogràfica”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.