14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

El catàleg de la mostra ‘Studiolo’ crida a la ‘reflexió sobre temes universals’ en el MUBAG

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

El Museu de Belles arts Gravina (MUBAG) d’Alacant ha acollit este dimecres la presentació del catàleg de l’exposició ‘Studiolo’ de Candela Álvarez Soldevilla, que des del passat mes de juliol “dialoga en clau contemporània” amb la seua col·lecció permanent i crida a la “reflexió sobre temes universals”.

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro, ha participat en l’acte junt amb el director del MUBAG, Jorge A. Soler; la comissària de la proposta, Alicia Ventura; la col·leccionista Candela A. Soldevilla; el professor de la Universitat Complutense de Madrid (UCM) i crític d’art, Fernando Castro, i la tècnica d’Exposicions del MUBAG, María José Gadea. A més, s’ha mantingut un debat i s’ha realitzat una visita guiada a l’exposició.

Segons ha recordat la Diputació d’Alacant en un comunicat, el projecte ‘Studiolo’ ho componen 36 treballs –30 escultures, quatre dibuixos, un oli i una fotografia–, creats per 31 artistes d’èpoques i estils diversos. El més antic, és una escultura en bronze realitzada per Egon Schiele el 1918 i el més modern una pintura de Rosalía Banet que data d’este 2024.

Entre els autors que signen estes elaboracions es troben com Eduardo Arroyo, David Nash o Ana Laura Aláez i uns altres de caràcter més emergent com Federico Granell o Cristina Avello.

DIÀLEGS “INTERESSANTS I ENGINYOSOS”

Al llarg del recorregut, el visitant pot descobrir diàlegs “interessants i enginyosos” com el qual manté la “hiperrealista” cap de ‘Carmen dormida’, d’Antonio López (2009), amb ‘Els primers passos’, de Lorenzo Casanova Ruiz (1894), artista l’autoretrat del qual també construïx una relació amb el ‘Home amb pipa’, d’Antonio Bellver (2006), on tots dos personatges fumen pipa des d’una perspectiva “bohèmia i irònica”.

‘Studiolo’ també presenta altres connexions “en forma d’humor”, per exemple, en la ‘Dama amb el dit en el nas’, de Gerard Mas (2014), artista la iconografia del qual reinterpreta en clau pop obres clàssiques, amb ‘Reposició de Colón’, de Francisco Jover Casanova (1881); o la que s’extrau de la contraposició entre l’obra ‘Chimperator’, de Daniel Sueiras (2018), que empra un llenguatge artístic amb referències a l’art clàssic amb un punt humorístic, i el bust de l’il·lustre Étienne Geoffroy Saint-Hilaire, realitzat per Julie Charpentier (1802).

La mostra, que romandrà en el MUBAG fins al 2 de febrer del 2025, inclou diàlegs “més crítics” com el qual sostenen ‘Eleonora’, de Xavier Mascaró (2011), i l’escultura ‘Marianela’, de Mariano Benlliure, que “conviden a reflexionar sobre la dualitat, els contraris o el propi jo”; o el que mantenen ‘Com em vaig transformar en Afrodita’, de Noemí Iglesias (2009-2012), i ‘La casta Susana’, de Francisco Maura Montaner (1885), que a través de la bellesa perseguixen “qüestionar l’amor romàntic i les relacions tòxiques des d’una perspectiva autobiogràfica”.

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.

València Basket busca prolongar la seua ratxa en la pista de l’Estudiants

El conjunt taronja visita a Estudiants en la jornada 17 per a estirar una ratxa de cinc victòries, impulsat pel seu bon moment en Eurolliga i la volta de peces clau.

Un Llevant Femení reforçat vol aprofitar el cansament del Reial Madrid

El Llevant Femení arriba animat pel seu primer triomf del curs i rep al Reial Madrid, segon en la taula, amb la idea d'explotar el seu menor descans. El dol es juga el dissabte a les 12.00 a Buñol.

La Generalitat valenciana titlla de xerrameca el finançament autonòmic fins que hi haja un text en el Congrés

El Consell ha sostingut que la proposta del Govern central és només un anunci fins que es registre un projecte de llei en el Congrés. Reclama un fons d'anivellament i més recursos per a servicis essencials.

Castelló dona el tret d’eixida a la Supercopa femenina amb horaris i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina, que reunix a Reial Madrid, Atlètic, Barcelona i Athletic en l'Estadi Castalia. La primera semifinal es retarda a les 19.15 i els partits comptaran amb un VAR a demanda en fase de prova.

Arriba Harry, borrasca d’alt impacte amb pluja, vent i temporal marítim al Mediterrani

Harry arribarà a inicis de la setmana vinent amb fort temporal marítim, ratxes molt fortes i pluges persistents en el nord-est peninsular i Balears, amb neu en muntanya.

Cap de setmana nuvolós en la Comunitat Valenciana i temporal marítim a partir del dimarts

Cap de setmana amb cels coberts i pluges, amb temperatures 1-2 °C per davall del normal. El dimarts arribarà un temporal marítim ràpid, amb ones de fins a 6 m en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana lidera la donació d’òrgans a nivell mundial entre regions de la seua grandària

La Comunitat Valenciana va aconseguir 57,5 donants per milió de població i 689 trasplantaments, va exportar 210 òrgans i va superar àmpliament la mitjana nacional. Consolida un model basat en coordinació, innovació i generositat de les famílies.