11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

El catàleg de la mostra ‘Studiolo’ crida a la ‘reflexió sobre temes universals’ en el MUBAG

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

El Museu de Belles arts Gravina (MUBAG) d’Alacant ha acollit este dimecres la presentació del catàleg de l’exposició ‘Studiolo’ de Candela Álvarez Soldevilla, que des del passat mes de juliol “dialoga en clau contemporània” amb la seua col·lecció permanent i crida a la “reflexió sobre temes universals”.

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro, ha participat en l’acte junt amb el director del MUBAG, Jorge A. Soler; la comissària de la proposta, Alicia Ventura; la col·leccionista Candela A. Soldevilla; el professor de la Universitat Complutense de Madrid (UCM) i crític d’art, Fernando Castro, i la tècnica d’Exposicions del MUBAG, María José Gadea. A més, s’ha mantingut un debat i s’ha realitzat una visita guiada a l’exposició.

Segons ha recordat la Diputació d’Alacant en un comunicat, el projecte ‘Studiolo’ ho componen 36 treballs –30 escultures, quatre dibuixos, un oli i una fotografia–, creats per 31 artistes d’èpoques i estils diversos. El més antic, és una escultura en bronze realitzada per Egon Schiele el 1918 i el més modern una pintura de Rosalía Banet que data d’este 2024.

Entre els autors que signen estes elaboracions es troben com Eduardo Arroyo, David Nash o Ana Laura Aláez i uns altres de caràcter més emergent com Federico Granell o Cristina Avello.

DIÀLEGS “INTERESSANTS I ENGINYOSOS”

Al llarg del recorregut, el visitant pot descobrir diàlegs “interessants i enginyosos” com el qual manté la “hiperrealista” cap de ‘Carmen dormida’, d’Antonio López (2009), amb ‘Els primers passos’, de Lorenzo Casanova Ruiz (1894), artista l’autoretrat del qual també construïx una relació amb el ‘Home amb pipa’, d’Antonio Bellver (2006), on tots dos personatges fumen pipa des d’una perspectiva “bohèmia i irònica”.

‘Studiolo’ també presenta altres connexions “en forma d’humor”, per exemple, en la ‘Dama amb el dit en el nas’, de Gerard Mas (2014), artista la iconografia del qual reinterpreta en clau pop obres clàssiques, amb ‘Reposició de Colón’, de Francisco Jover Casanova (1881); o la que s’extrau de la contraposició entre l’obra ‘Chimperator’, de Daniel Sueiras (2018), que empra un llenguatge artístic amb referències a l’art clàssic amb un punt humorístic, i el bust de l’il·lustre Étienne Geoffroy Saint-Hilaire, realitzat per Julie Charpentier (1802).

La mostra, que romandrà en el MUBAG fins al 2 de febrer del 2025, inclou diàlegs “més crítics” com el qual sostenen ‘Eleonora’, de Xavier Mascaró (2011), i l’escultura ‘Marianela’, de Mariano Benlliure, que “conviden a reflexionar sobre la dualitat, els contraris o el propi jo”; o el que mantenen ‘Com em vaig transformar en Afrodita’, de Noemí Iglesias (2009-2012), i ‘La casta Susana’, de Francisco Maura Montaner (1885), que a través de la bellesa perseguixen “qüestionar l’amor romàntic i les relacions tòxiques des d’una perspectiva autobiogràfica”.

Últimes notícies

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.

Les mares dels menors del naufragi d’Indonèsia han tornat a Espanya

Les mares dels menors afectats han tornat a Espanya després del naufragi en Komodo, mentres el pare del xiquet desaparegut roman a Indonèsia i la busca oficial s'ha tancat.