El catàleg de la mostra ‘Studiolo’ crida a la ‘reflexió sobre temes universals’ en el MUBAG

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

El Museu de Belles arts Gravina (MUBAG) d’Alacant ha acollit este dimecres la presentació del catàleg de l’exposició ‘Studiolo’ de Candela Álvarez Soldevilla, que des del passat mes de juliol “dialoga en clau contemporània” amb la seua col·lecció permanent i crida a la “reflexió sobre temes universals”.

El diputat de Cultura, Juan de Dios Navarro, ha participat en l’acte junt amb el director del MUBAG, Jorge A. Soler; la comissària de la proposta, Alicia Ventura; la col·leccionista Candela A. Soldevilla; el professor de la Universitat Complutense de Madrid (UCM) i crític d’art, Fernando Castro, i la tècnica d’Exposicions del MUBAG, María José Gadea. A més, s’ha mantingut un debat i s’ha realitzat una visita guiada a l’exposició.

Segons ha recordat la Diputació d’Alacant en un comunicat, el projecte ‘Studiolo’ ho componen 36 treballs –30 escultures, quatre dibuixos, un oli i una fotografia–, creats per 31 artistes d’èpoques i estils diversos. El més antic, és una escultura en bronze realitzada per Egon Schiele el 1918 i el més modern una pintura de Rosalía Banet que data d’este 2024.

Entre els autors que signen estes elaboracions es troben com Eduardo Arroyo, David Nash o Ana Laura Aláez i uns altres de caràcter més emergent com Federico Granell o Cristina Avello.

DIÀLEGS “INTERESSANTS I ENGINYOSOS”

Al llarg del recorregut, el visitant pot descobrir diàlegs “interessants i enginyosos” com el qual manté la “hiperrealista” cap de ‘Carmen dormida’, d’Antonio López (2009), amb ‘Els primers passos’, de Lorenzo Casanova Ruiz (1894), artista l’autoretrat del qual també construïx una relació amb el ‘Home amb pipa’, d’Antonio Bellver (2006), on tots dos personatges fumen pipa des d’una perspectiva “bohèmia i irònica”.

‘Studiolo’ també presenta altres connexions “en forma d’humor”, per exemple, en la ‘Dama amb el dit en el nas’, de Gerard Mas (2014), artista la iconografia del qual reinterpreta en clau pop obres clàssiques, amb ‘Reposició de Colón’, de Francisco Jover Casanova (1881); o la que s’extrau de la contraposició entre l’obra ‘Chimperator’, de Daniel Sueiras (2018), que empra un llenguatge artístic amb referències a l’art clàssic amb un punt humorístic, i el bust de l’il·lustre Étienne Geoffroy Saint-Hilaire, realitzat per Julie Charpentier (1802).

La mostra, que romandrà en el MUBAG fins al 2 de febrer del 2025, inclou diàlegs “més crítics” com el qual sostenen ‘Eleonora’, de Xavier Mascaró (2011), i l’escultura ‘Marianela’, de Mariano Benlliure, que “conviden a reflexionar sobre la dualitat, els contraris o el propi jo”; o el que mantenen ‘Com em vaig transformar en Afrodita’, de Noemí Iglesias (2009-2012), i ‘La casta Susana’, de Francisco Maura Montaner (1885), que a través de la bellesa perseguixen “qüestionar l’amor romàntic i les relacions tòxiques des d’una perspectiva autobiogràfica”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.

França s’aferma com a destí líder per a inversió industrial i assenyala a Vicky Foods com a exemple

França reivindica el seu atractiu per a projectes industrials i posa d'exemple l'expansió de Vicky Foods. El ministre d'Indústria constata calma empresarial davant la pujada de l'energia.