El Centenar de la Ploma celebrà l’encreuament dels seus nous membres

El passat divendres l’Insigne Capítol de l’Almoina de Sant Jordi dels Cavallers del Centenar de la Ploma celebrà l’acte d’Encreuament de nous Cavallers i imposició de Creus de l’Almoina, en l’Església de Sant Joan de la Creu de la Ciutat de València.

El Centenar de la Ploma és una institució cívica, establida i domiciliada en la Ciutat de València, que té per missió “agrupar a les persones que més s’hagen caracteritzat per l’exaltació i foment dels valors del poble valencià per tot el món, així com dels seus símbols més característics: la Senyera tradicional del Regne de València, formada per quatre pals de gules sobre fons d’or, en un llistell, també de gules, que els separa d’un cap o franja d’assur junt l’asta i en el que figura oberta una corona reial, la qual era custodiada i defesa en la nostra època foral, des del nostre Rei D. Jaume, per una milícia composta per cent hòmens armats de ballestes, pel que n’eren denominats Ballesters del Centenar de la Ploma”.

Tingueren el gran honor d’ingressar com a cavallers el polític popular Vicente Igual Alandete, el director del Secretariat de Pastoral Penitenciària Victor Aguado Aguado, el president d’Amics de la RACV Antonio Molla Aranda, l’advocat Borja Boluda Crespo i José Maria Malonda Piles.

També foren condecorats en la Creu de Sant Jordi de la Confraria o Almoina de Sant Jordi en la categoria Pro Meritis: Maria Teresa Puriños VázquezFelipe Vicente Garín Llombart, Antonio Llombart BoschGonzalo Julián OrduñaEduardo Puertes PérezJulio Aguado Codina, José Alfonso Soria García, Francisco Esteve MarchJaime Guillem Badia, Domingo Buesa CondeRicardo Martínez Fuentes i Alberto Morales González.

Mentrés que la categoria d’Ins Sanguinis foren condecorats: Ana Luna González Muñoz, Laura Fabra Sánchez i Carlos Fabra Sánchez.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Consell presenta al·legacions al nou reglament de Costas per a blindar la seguretat jurídica

La Generalitat Valenciana presenta al·legacions a l'avantprojecte estatal de reforma del Reglament de Costas per a reforçar la seguretat jurídica, mantindre criteris tècnics consolidats i equilibrar la protecció del litoral amb l'activitat econòmica sostenible.

Les ONG reclamen calma als migrants davant els dubtes per la regularització expressa

Les entitats que treballen amb persones migrants en la Comunitat Valenciana demanen calma i prudència davant el procés exprés de regularització i reclamen instruccions clares a les administracions.

L’Audiència de València confirma que Francis Puig i Adell Bover aniran a juí per estafa i falsedat

L'Audiència de València rebutja els recursos de Francis Puig i Juan Enrique Adell Bover i ratifica l'orde de processament per presumpta estafa, falsedat documental i apropiació indeguda en subvencions per a la promoció del valencià.

Casa 47 encarrega el projecte de 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel

Casa 47 ha adjudicat la redacció del projecte per a construir 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel, en la zona residencial de La Celadilla, que s'incorporaran al parc estatal de vivenda assequible.

El PPCV acusa Hisenda de falta de voluntat pel retard en les noves deduccions en la renda

El PPCV denuncia que Hisenda ha tardat huit dies a habilitar les caselles per a aplicar les noves deduccions autonòmiques en la renda en la Comunitat Valenciana i assegura que este retard perjudica contribuents amb rendes baixes i mitjanes.

Mercadona obri el seu supermercat número 72 a Portugal amb una nova botiga en Covilhã

Mercadona reforça la seua expansió a Portugal amb l'obertura del seu supermercat número 72 en Covilhã, primera botiga en el districte de Castelo Branco i generadora de 65 ocupacions indefinides.

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.