El Centenar de la Ploma celebrà l’encreuament dels seus nous membres

El passat divendres l’Insigne Capítol de l’Almoina de Sant Jordi dels Cavallers del Centenar de la Ploma celebrà l’acte d’Encreuament de nous Cavallers i imposició de Creus de l’Almoina, en l’Església de Sant Joan de la Creu de la Ciutat de València.

El Centenar de la Ploma és una institució cívica, establida i domiciliada en la Ciutat de València, que té per missió “agrupar a les persones que més s’hagen caracteritzat per l’exaltació i foment dels valors del poble valencià per tot el món, així com dels seus símbols més característics: la Senyera tradicional del Regne de València, formada per quatre pals de gules sobre fons d’or, en un llistell, també de gules, que els separa d’un cap o franja d’assur junt l’asta i en el que figura oberta una corona reial, la qual era custodiada i defesa en la nostra època foral, des del nostre Rei D. Jaume, per una milícia composta per cent hòmens armats de ballestes, pel que n’eren denominats Ballesters del Centenar de la Ploma”.

Tingueren el gran honor d’ingressar com a cavallers el polític popular Vicente Igual Alandete, el director del Secretariat de Pastoral Penitenciària Victor Aguado Aguado, el president d’Amics de la RACV Antonio Molla Aranda, l’advocat Borja Boluda Crespo i José Maria Malonda Piles.

També foren condecorats en la Creu de Sant Jordi de la Confraria o Almoina de Sant Jordi en la categoria Pro Meritis: Maria Teresa Puriños VázquezFelipe Vicente Garín Llombart, Antonio Llombart BoschGonzalo Julián OrduñaEduardo Puertes PérezJulio Aguado Codina, José Alfonso Soria García, Francisco Esteve MarchJaime Guillem Badia, Domingo Buesa CondeRicardo Martínez Fuentes i Alberto Morales González.

Mentrés que la categoria d’Ins Sanguinis foren condecorats: Ana Luna González Muñoz, Laura Fabra Sánchez i Carlos Fabra Sánchez.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.