10.8 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El Centenar de la Ploma celebrà l’encreuament dels seus nous membres

El passat divendres l’Insigne Capítol de l’Almoina de Sant Jordi dels Cavallers del Centenar de la Ploma celebrà l’acte d’Encreuament de nous Cavallers i imposició de Creus de l’Almoina, en l’Església de Sant Joan de la Creu de la Ciutat de València.

El Centenar de la Ploma és una institució cívica, establida i domiciliada en la Ciutat de València, que té per missió “agrupar a les persones que més s’hagen caracteritzat per l’exaltació i foment dels valors del poble valencià per tot el món, així com dels seus símbols més característics: la Senyera tradicional del Regne de València, formada per quatre pals de gules sobre fons d’or, en un llistell, també de gules, que els separa d’un cap o franja d’assur junt l’asta i en el que figura oberta una corona reial, la qual era custodiada i defesa en la nostra època foral, des del nostre Rei D. Jaume, per una milícia composta per cent hòmens armats de ballestes, pel que n’eren denominats Ballesters del Centenar de la Ploma”.

Tingueren el gran honor d’ingressar com a cavallers el polític popular Vicente Igual Alandete, el director del Secretariat de Pastoral Penitenciària Victor Aguado Aguado, el president d’Amics de la RACV Antonio Molla Aranda, l’advocat Borja Boluda Crespo i José Maria Malonda Piles.

També foren condecorats en la Creu de Sant Jordi de la Confraria o Almoina de Sant Jordi en la categoria Pro Meritis: Maria Teresa Puriños VázquezFelipe Vicente Garín Llombart, Antonio Llombart BoschGonzalo Julián OrduñaEduardo Puertes PérezJulio Aguado Codina, José Alfonso Soria García, Francisco Esteve MarchJaime Guillem Badia, Domingo Buesa CondeRicardo Martínez Fuentes i Alberto Morales González.

Mentrés que la categoria d’Ins Sanguinis foren condecorats: Ana Luna González Muñoz, Laura Fabra Sánchez i Carlos Fabra Sánchez.

Últimes notícies

El PP demana en Les Corts declarar zona catastròfica els municipis danyats per la borrasca Harry

El PP ha presentat en Les Corts una proposició no de llei perquè el Govern declare zona catastròfica als municipis afectats per la borrasca Harry. La iniciativa inclou ajudes, obres de protecció i la paralització de partions de costes.

Detingut un home per tràfic de drogues en un local d’oci nocturn de Vinaròs

Un operatiu conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local en la matinada del 19 de gener va acabar amb la detenció d'un home de 42 anys en un bar de copes. Li van intervindre 14,5 grams de cocaïna, diners fraccionats i deu bitllets falsos de 50 euros.

Més de 30.000 visitants han passat per l’expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR

Més de 30.000 professionals i institucionals han passat per l'expositor de la Comunitat Valenciana en la jornada inaugural de FITUR. L'estratègia ha combinat agenda, tecnologia i gastronomia per a guanyar visibilitat i negoci.

La Generalitat intensifica les negociacions per a obrir vols directes als Estats Units i mira a la Xina i el Japó

La Generalitat ha intensificat contactes amb aerolínies per a obrir vols directes de llarga distància des de la Comunitat Valenciana als Estats Units i avançar a Àsia. A més, urgix més capacitat en els aeroports amb una segona pista a Alacant-Elx i l'ampliació de Manises

Adif manté nou punts amb limitacions de velocitat en la línia Madrid-València

Adif manté quatre trams a 160 km/h i cinc a 200 km/h en la línia Madrid-València. A Madrid-Barcelona només queden sis punts a 230 km/h després de les revisions.

Els britànics compensen l’alentiment del turista nacional en la Costa Blanca

La Costa Blanca arriba a Fitur decidida a consolidar el seu lideratge entre els britànics i a esmorteir la menor demanda i gasto del mercat nacional, amb focus en sostenibilitat i connectivitat.

Acaba l’avís costaner a Alacant, però seguix l’alerta groga per vent

Emergències ha alçat l'alerta groga per fenòmens costaners en la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent a Castelló, València i Alacant.

El Museu Faller de València reunix en un únic espai els cartells més antics de les Falles

El Museu Faller de València ha reunit en una sola sala els cartells de les Falles de 1929 a 1940, ordenats per anys per a oferir una lectura històrica de la festa.