El Centenar de la Ploma celebrà l’encreuament dels seus nous membres

El passat divendres l’Insigne Capítol de l’Almoina de Sant Jordi dels Cavallers del Centenar de la Ploma celebrà l’acte d’Encreuament de nous Cavallers i imposició de Creus de l’Almoina, en l’Església de Sant Joan de la Creu de la Ciutat de València.

El Centenar de la Ploma és una institució cívica, establida i domiciliada en la Ciutat de València, que té per missió “agrupar a les persones que més s’hagen caracteritzat per l’exaltació i foment dels valors del poble valencià per tot el món, així com dels seus símbols més característics: la Senyera tradicional del Regne de València, formada per quatre pals de gules sobre fons d’or, en un llistell, també de gules, que els separa d’un cap o franja d’assur junt l’asta i en el que figura oberta una corona reial, la qual era custodiada i defesa en la nostra època foral, des del nostre Rei D. Jaume, per una milícia composta per cent hòmens armats de ballestes, pel que n’eren denominats Ballesters del Centenar de la Ploma”.

Tingueren el gran honor d’ingressar com a cavallers el polític popular Vicente Igual Alandete, el director del Secretariat de Pastoral Penitenciària Victor Aguado Aguado, el president d’Amics de la RACV Antonio Molla Aranda, l’advocat Borja Boluda Crespo i José Maria Malonda Piles.

També foren condecorats en la Creu de Sant Jordi de la Confraria o Almoina de Sant Jordi en la categoria Pro Meritis: Maria Teresa Puriños VázquezFelipe Vicente Garín Llombart, Antonio Llombart BoschGonzalo Julián OrduñaEduardo Puertes PérezJulio Aguado Codina, José Alfonso Soria García, Francisco Esteve MarchJaime Guillem Badia, Domingo Buesa CondeRicardo Martínez Fuentes i Alberto Morales González.

Mentrés que la categoria d’Ins Sanguinis foren condecorats: Ana Luna González Muñoz, Laura Fabra Sánchez i Carlos Fabra Sánchez.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.