10.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

El Consell recorrerà al TS per ‘la negativa de Sánchez’ de convocar la Conferència de Presidents

Merino demana al PSPV “deixar de donar l’esquena als valencians” i que “defensen” el fons d’anivellació transitori

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell ha anunciat que presentarà un recurs contenciós-administratiu davant de la “negativa” del president del Govern, Pedro Sánchez, de convocar la Conferència de Presidents després d’haver sigut sol·licitada en diverses ocasions per diferents presidents autonòmics.

Així ho ha donat a conèixer hui dimarts la portaveu del Consell i consellera d’Economia i Hisenda, Ruth Merino, qui ha insistit que, a la fi del 2023, un total de 14 presidents autonòmics van sol·licitar la celebració de la reunió i que, segons el reglament, és “obligatori” que se celebre quan ho demanen “més de deu presidents”.

A més, ha indicat que existix una obligació reglamentària per la qual dos vegades a l’any s’ha de convocar esta conferència de presidents.

“Estem davant d’una inactivitat per part del president del Govern, una deslleialtat institucional per no tenir en compte als presidents de les comunitats autònomes davant de temes tan importants per a les seues comunitats –com la reforma del finançament o el repartiment de menors no acompanyats–, però també i abans de res, davant d’un incompliment del reglament”, ha asseverat.

Així mateix, preguntada per les crítiques del PSPV-PSOE sobre la rebaixa fiscal, que ha tingut un impacte recaptatori de 495 milions d’euros, i que des del grup socialista asseguren que “només ha afavorit als rics”, Merino ha demanat “més rigor” i que “deixen de donar l’esquena als valencians” i “defensen” el fons d’anivellació transitori per a la Comunitat Valenciana.

“MÉS RIGOR”

En este sentit, la consellera ha assenyalat que, tant el PSPV, com la seua líder Diana Morant, “haurien de tenir una poc més de rigor a l’hora de parlar d’estos temes” i “llegir-se les coses bé”, doncs, segons ha apuntat, l’informe de l’Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (AIReF) establix “un impacte recaptatori de 495 milions d’euros per la rebaixa fiscal” dels quals “270 milions” venen de la reforma fiscal de l’expresident de la Generalitat, Ximo Puig.

“El que ells no han vist, no han volgut veure o estan tractant d’ocultar és que dels 495 milions, 270 venen de la reforma fiscal que va fer Ximo Puig en l’impost de la renda”, ha manifestat.

Així, la portaveu ha enlletgit que, “si tant els preocupa els recursos que deixa de tenir o que té o que podria tenir la Comunitat Valenciana, el que cosa haurien de fer és, tant la ministra (Diana Morant) com el portaveu a les Corts Valencianes del PSPV (José Muñoz) tornar al consens i seguir defensant, com havien fet fins ara, els fons d’anivellació transitori per a la Comunitat Valenciana”.

“L’últim que han fet ha sigut votar en contra en dos ocasions d’este fons transitori d’anivellació, al maig a Les Corts Valencianes, i la setmana passada, al Senat”, ha censurat.

En esta línia, ha demanat al grup socialista “més rigor” i que “deixen de donar l’esquena als valencians en un tema tan important com són els recursos dels quals després depèn la sanitat, l’educació i els servicis socials”.

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.