El Consell recorrerà al TS per ‘la negativa de Sánchez’ de convocar la Conferència de Presidents

Merino demana al PSPV “deixar de donar l’esquena als valencians” i que “defensen” el fons d’anivellació transitori

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell ha anunciat que presentarà un recurs contenciós-administratiu davant de la “negativa” del president del Govern, Pedro Sánchez, de convocar la Conferència de Presidents després d’haver sigut sol·licitada en diverses ocasions per diferents presidents autonòmics.

Així ho ha donat a conèixer hui dimarts la portaveu del Consell i consellera d’Economia i Hisenda, Ruth Merino, qui ha insistit que, a la fi del 2023, un total de 14 presidents autonòmics van sol·licitar la celebració de la reunió i que, segons el reglament, és “obligatori” que se celebre quan ho demanen “més de deu presidents”.

A més, ha indicat que existix una obligació reglamentària per la qual dos vegades a l’any s’ha de convocar esta conferència de presidents.

“Estem davant d’una inactivitat per part del president del Govern, una deslleialtat institucional per no tenir en compte als presidents de les comunitats autònomes davant de temes tan importants per a les seues comunitats –com la reforma del finançament o el repartiment de menors no acompanyats–, però també i abans de res, davant d’un incompliment del reglament”, ha asseverat.

Així mateix, preguntada per les crítiques del PSPV-PSOE sobre la rebaixa fiscal, que ha tingut un impacte recaptatori de 495 milions d’euros, i que des del grup socialista asseguren que “només ha afavorit als rics”, Merino ha demanat “més rigor” i que “deixen de donar l’esquena als valencians” i “defensen” el fons d’anivellació transitori per a la Comunitat Valenciana.

“MÉS RIGOR”

En este sentit, la consellera ha assenyalat que, tant el PSPV, com la seua líder Diana Morant, “haurien de tenir una poc més de rigor a l’hora de parlar d’estos temes” i “llegir-se les coses bé”, doncs, segons ha apuntat, l’informe de l’Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (AIReF) establix “un impacte recaptatori de 495 milions d’euros per la rebaixa fiscal” dels quals “270 milions” venen de la reforma fiscal de l’expresident de la Generalitat, Ximo Puig.

“El que ells no han vist, no han volgut veure o estan tractant d’ocultar és que dels 495 milions, 270 venen de la reforma fiscal que va fer Ximo Puig en l’impost de la renda”, ha manifestat.

Així, la portaveu ha enlletgit que, “si tant els preocupa els recursos que deixa de tenir o que té o que podria tenir la Comunitat Valenciana, el que cosa haurien de fer és, tant la ministra (Diana Morant) com el portaveu a les Corts Valencianes del PSPV (José Muñoz) tornar al consens i seguir defensant, com havien fet fins ara, els fons d’anivellació transitori per a la Comunitat Valenciana”.

“L’últim que han fet ha sigut votar en contra en dos ocasions d’este fons transitori d’anivellació, al maig a Les Corts Valencianes, i la setmana passada, al Senat”, ha censurat.

En esta línia, ha demanat al grup socialista “més rigor” i que “deixen de donar l’esquena als valencians en un tema tan important com són els recursos dels quals després depèn la sanitat, l’educació i els servicis socials”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.