El Consell recorrerà al TS per ‘la negativa de Sánchez’ de convocar la Conferència de Presidents

Merino demana al PSPV “deixar de donar l’esquena als valencians” i que “defensen” el fons d’anivellació transitori

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El Consell ha anunciat que presentarà un recurs contenciós-administratiu davant de la “negativa” del president del Govern, Pedro Sánchez, de convocar la Conferència de Presidents després d’haver sigut sol·licitada en diverses ocasions per diferents presidents autonòmics.

Així ho ha donat a conèixer hui dimarts la portaveu del Consell i consellera d’Economia i Hisenda, Ruth Merino, qui ha insistit que, a la fi del 2023, un total de 14 presidents autonòmics van sol·licitar la celebració de la reunió i que, segons el reglament, és “obligatori” que se celebre quan ho demanen “més de deu presidents”.

A més, ha indicat que existix una obligació reglamentària per la qual dos vegades a l’any s’ha de convocar esta conferència de presidents.

“Estem davant d’una inactivitat per part del president del Govern, una deslleialtat institucional per no tenir en compte als presidents de les comunitats autònomes davant de temes tan importants per a les seues comunitats –com la reforma del finançament o el repartiment de menors no acompanyats–, però també i abans de res, davant d’un incompliment del reglament”, ha asseverat.

Així mateix, preguntada per les crítiques del PSPV-PSOE sobre la rebaixa fiscal, que ha tingut un impacte recaptatori de 495 milions d’euros, i que des del grup socialista asseguren que “només ha afavorit als rics”, Merino ha demanat “més rigor” i que “deixen de donar l’esquena als valencians” i “defensen” el fons d’anivellació transitori per a la Comunitat Valenciana.

“MÉS RIGOR”

En este sentit, la consellera ha assenyalat que, tant el PSPV, com la seua líder Diana Morant, “haurien de tenir una poc més de rigor a l’hora de parlar d’estos temes” i “llegir-se les coses bé”, doncs, segons ha apuntat, l’informe de l’Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (AIReF) establix “un impacte recaptatori de 495 milions d’euros per la rebaixa fiscal” dels quals “270 milions” venen de la reforma fiscal de l’expresident de la Generalitat, Ximo Puig.

“El que ells no han vist, no han volgut veure o estan tractant d’ocultar és que dels 495 milions, 270 venen de la reforma fiscal que va fer Ximo Puig en l’impost de la renda”, ha manifestat.

Així, la portaveu ha enlletgit que, “si tant els preocupa els recursos que deixa de tenir o que té o que podria tenir la Comunitat Valenciana, el que cosa haurien de fer és, tant la ministra (Diana Morant) com el portaveu a les Corts Valencianes del PSPV (José Muñoz) tornar al consens i seguir defensant, com havien fet fins ara, els fons d’anivellació transitori per a la Comunitat Valenciana”.

“L’últim que han fet ha sigut votar en contra en dos ocasions d’este fons transitori d’anivellació, al maig a Les Corts Valencianes, i la setmana passada, al Senat”, ha censurat.

En esta línia, ha demanat al grup socialista “més rigor” i que “deixen de donar l’esquena als valencians en un tema tan important com són els recursos dels quals després depèn la sanitat, l’educació i els servicis socials”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.