El conserge de l’edifici incendiat a Campanar declara que bombers van donar l’ordre de romandre a casa

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Julián García, conserge de l’edifici incendiat al barri valencià de Campanar, ha afirmat davant del jutge que investiga el sinistre registrat el passat mes de febrer en el qual van perdre la vida 10 persones i que va deixar a centenars de famílies sense casa, que els bombers van donar l’ordre de romandre a casa davant del foc.

García s’ha pronunciat així en la seua declaració, en qualitat de testimoni, en el Jutjat d’Instrucció número 8 de València, en una jornada en la qual també han comparegut en l’òrgan judicial la propietària de l’habitatge número 86 de l’immoble en el qual es va originar el foc; l’inquilí de la casa i l’administradora de l’immoble sinistrat i propietària d’una dels habitatges.

Durant el seu testimoni, el conserge ha anat descrivint com va veure el foc i com va ser alertant als veïns, al mateix temps que ha afirmat que van ser els bombers els que van ordenar que es quedaren en les seues cases, segons ha pogut saber Europa Press. Julián ha rebut reconeixements per a valorar que va tenir una intervenció «clau» per a desallotjar als veïns de l’immoble, on va ser cridant porta a porta fins que el fum s’ho va impedir.

Per la seua banda, l’administradora de la finca ha explicat que va haver-hi un substitució de panells en l’edifici i algun problema anterior amb la façana encara que quan es va reposar ningú els va informar que l’antic havia deixat de ser considerat no ignífug.

El jutge va acordar estes testificals en una providència del passat 19 de novembre a petició del ministeri fiscal. En la mateixa resolució també demanava, entre altres assumptes, a l’Ajuntament de València, Departament de Bombers, Prevenció i Intervenció d’Emergències i Protecció Civil, un informe intern d’actuació realitzat pel Cos de Bombers en ocasió de l’incendi i, a la vista del mateix, se citara al responsable que va dirigir l’operatiu d’incendis ‘in situ’ el dia dels fets.

En este procediment ja han declarat altres testimonis com el Cap del Cos de Bombers-Incendis de l’Ajuntament de València, que va explicar que la primera escala mecanitzada que va arribar al lloc no es va poder obrir a causa d’una fallada tècnica i la que unia els dos edificis i que havia d’estar aïllada del foc durant dos hores «va col·lapsar» a les 18.20.

El col·lapse d’esta escala es va produir 36 minuts després de l’arribada dels primers bombers al carrer Rafael Alberti número 2, que va ser a les 17.44 hores. L’avís ho havien rebut a les 17.34 i 56 segons.

Per la seua banda, agents de Policia Científica van atribuir a causes fortuïtes –no delictives– l’origen de l’incendi dels dos blocs de cases en el barri valencià de Campanar.

Davant del jutge van assenyalar –el Cap de la Brigada Provincial de Policia Científica de la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat i altres cinc tècnics policials– que no van valorar possibles negligències o imprudències, ja que es van centrar únicament en el focus del foc.

El Jutjat d’Instrucció número 9 de València va reobrir el passat mes de juny la investigació per l’incendi de Campanar després d’ordenar-li-ho l’Audiència Provincial. L’instructor havia arxivat inicialment el procediment en descartar la Policia un origen delictiu en el foc i amb un informe inicial de la Brigada Provincial de Policia Judicial que li va comunicar el 6 de març que les primeres investigacions permetien descartar un origen criminal en l’incendi.

Un altre informe policial d’abril assenyalava que l’incendi va tenir un «únic i principal» focus de foc en el frigorífic situat en la cuina de l’habitatge número 86 de la huitena planta de l’edifici, situat al carrer Poeta Rafael Alberti. Des d’este punt, el foc es va propagar a la resta de l’immoble.

Últimes notícies

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.