12.6 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

El conserge de l’edifici incendiat a Campanar declara que bombers van donar l’ordre de romandre a casa

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Julián García, conserge de l’edifici incendiat al barri valencià de Campanar, ha afirmat davant del jutge que investiga el sinistre registrat el passat mes de febrer en el qual van perdre la vida 10 persones i que va deixar a centenars de famílies sense casa, que els bombers van donar l’ordre de romandre a casa davant del foc.

García s’ha pronunciat així en la seua declaració, en qualitat de testimoni, en el Jutjat d’Instrucció número 8 de València, en una jornada en la qual també han comparegut en l’òrgan judicial la propietària de l’habitatge número 86 de l’immoble en el qual es va originar el foc; l’inquilí de la casa i l’administradora de l’immoble sinistrat i propietària d’una dels habitatges.

Durant el seu testimoni, el conserge ha anat descrivint com va veure el foc i com va ser alertant als veïns, al mateix temps que ha afirmat que van ser els bombers els que van ordenar que es quedaren en les seues cases, segons ha pogut saber Europa Press. Julián ha rebut reconeixements per a valorar que va tenir una intervenció “clau” per a desallotjar als veïns de l’immoble, on va ser cridant porta a porta fins que el fum s’ho va impedir.

Per la seua banda, l’administradora de la finca ha explicat que va haver-hi un substitució de panells en l’edifici i algun problema anterior amb la façana encara que quan es va reposar ningú els va informar que l’antic havia deixat de ser considerat no ignífug.

El jutge va acordar estes testificals en una providència del passat 19 de novembre a petició del ministeri fiscal. En la mateixa resolució també demanava, entre altres assumptes, a l’Ajuntament de València, Departament de Bombers, Prevenció i Intervenció d’Emergències i Protecció Civil, un informe intern d’actuació realitzat pel Cos de Bombers en ocasió de l’incendi i, a la vista del mateix, se citara al responsable que va dirigir l’operatiu d’incendis ‘in situ’ el dia dels fets.

En este procediment ja han declarat altres testimonis com el Cap del Cos de Bombers-Incendis de l’Ajuntament de València, que va explicar que la primera escala mecanitzada que va arribar al lloc no es va poder obrir a causa d’una fallada tècnica i la que unia els dos edificis i que havia d’estar aïllada del foc durant dos hores “va col·lapsar” a les 18.20.

El col·lapse d’esta escala es va produir 36 minuts després de l’arribada dels primers bombers al carrer Rafael Alberti número 2, que va ser a les 17.44 hores. L’avís ho havien rebut a les 17.34 i 56 segons.

Per la seua banda, agents de Policia Científica van atribuir a causes fortuïtes –no delictives– l’origen de l’incendi dels dos blocs de cases en el barri valencià de Campanar.

Davant del jutge van assenyalar –el Cap de la Brigada Provincial de Policia Científica de la Prefectura Superior de Policia de la Comunitat i altres cinc tècnics policials– que no van valorar possibles negligències o imprudències, ja que es van centrar únicament en el focus del foc.

El Jutjat d’Instrucció número 9 de València va reobrir el passat mes de juny la investigació per l’incendi de Campanar després d’ordenar-li-ho l’Audiència Provincial. L’instructor havia arxivat inicialment el procediment en descartar la Policia un origen delictiu en el foc i amb un informe inicial de la Brigada Provincial de Policia Judicial que li va comunicar el 6 de març que les primeres investigacions permetien descartar un origen criminal en l’incendi.

Un altre informe policial d’abril assenyalava que l’incendi va tenir un “únic i principal” focus de foc en el frigorífic situat en la cuina de l’habitatge número 86 de la huitena planta de l’edifici, situat al carrer Poeta Rafael Alberti. Des d’este punt, el foc es va propagar a la resta de l’immoble.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.