El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

Ejemplo de shortcode con estilo
El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El Festival Internacional de Cinema d’Alacant incorpora una projecció especial de Matador

El Festival Internacional de Cinema d’Alacant ha incorporat a la seua programació una projecció especial de Matador per a commemorar el quaranta aniversari d’este clàssic de l’univers cinematogràfic de Pedro Almodóvar. Amb este gest, el certamen reivindica la importància de la pel·lícula dins de la filmografia del director manxec i la sobre nou al públic en una còpia restaurada.

En Matador participen intèrprets que després es consolidarien com a rostres habituals del cinema espanyol contemporani. El repartiment està encapçalat per Nacho Martínez, Assumpta Serna, Antonio Banderas i Eva Cobo, i es completa amb la presència de Julieta Serrano, Carmen Maura i Eusebio Poncela. La reunió d’estos noms il·lustra el pes que va tindre la cinta en la construcció de l’univers creatiu d’Almodóvar i en la projecció de diverses d’estes carreres.

Homenatge a Matador amb una versió remasteritzada

Per a l’organització del festival alacantí, este film va suposar un punt d’inflexió en la trajectòria del cineasta, una obra que va marcar una nova etapa en la seua manera d’abordar els personatges i el to de les seues històries. Per eixe motiu, la pel·lícula es projectarà en una versió renovada en 4K, resultat d’un procés de remasterització que permet recuperar el material amb una qualitat d’imatge molt superior a la de la seua estrena original.

La recuperació de Matador per a la pantalla gran es materialitzarà en una reestrena programada per al diumenge 24 de maig a les 17.30 hores en el teatre Arniches. Tornar a exhibir-la en una sala de cinema, i no sols en plataformes o en televisió, reforça el caràcter d’homenatge i permet al públic revisitar l’obra en condicions tècniques pròximes a les d’una primera projecció, amb un color, una definició i un so optimitzats.

Segons ha explicat el director del Festival Internacional de Cinema d’Alacant, Vicente Seva, la passada d’esta pel·lícula com a homenatge en el seu quaranta aniversari ha sigut possible gràcies a la restauració del material original per part de FlixOlé i Mercury Films. El treball conjunt d’estes companyies en la remasterització en 4K ha fet viable que la cinta torne a circular en una còpia restaurada, la qual cosa no sols beneficia al públic actual, sinó també a la conservació del patrimoni cinematogràfic espanyol.

Últimes notícies

MITJANS es presenta com la casa comuna de 63 mitjans de comunicació valencians

L’associació s’ha presentat en societat en una gala celebrada al Palau de la Música de València, que ha acollit la primera edició dels Premis MITJANS i ha reivindicat el valor del periodisme de proximitat per a la democràcia

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.