El Govern crea un grup d’experts per a la reconstrucció les zones afectades per la dana

Bernabé destaca que Gan Pampols està convidat a formar part d’esta comissió

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha anunciat que el Govern central va a crear un grup d’experts per a la reconstrucció de les zones afectades per la dana que va assotar diversos municipis de la província de Valencia el passat 29 d’octubre.

Així ho ha avançat Bernabé hui divendres en declaracions als mitjans abans de presidir junt amb el cap superior de Policia, Carlos Gajero, l’acte de lliurament de diplomes a Policies Nacionals jubilats en el saló d’actes del Jardí Botànic.

La representant de l’administració central ha assenyalat que esta comissió estarà integrada per experts en arquitectura; enginyeria de camins, canals i ports, entre altres; geògrafs i especialistes en matèria de salut.

A més, ha ressaltat que comptarà amb participació social per a donar esta «mirada social, feminista i pensant en els joves» que, al seu juí, «necessita la reconstrucció». «D’esta recuperació hem d’eixir millor», ha afirmat.

Per a Bernabé, «ara és el moment de la reconstrucció». «El Govern d’Espanya està obstinat a estar present tot el temps que siga necessari», ha subratllat.

«RECONSTRUCCIÓ COORDINADA I CONJUNYIX»

Així mateix, ha indicat que el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econòmica i Social de la Comunitat Valenciana, Francisco José Gan Pampols, està convidat a formar part d’este grup d’experts.

«Hem convidat al vicepresident perquè se suma a estes reunions amb esta voluntat de formar part d’una reconstrucció coordinada i conjunta», ha ressaltat, al mateix temps que ha agregat que està «convençuda» que Gan Pampols «acceptarà esta invitació i formarà part, juntament amb el comissionat especial per a la reconstrucció i reparació dels danys provocats per la dana, José María Ángel Bonilla, d’esta reconstrucció que és imprescindible i necessària».

Últimes notícies

La vaga docent aconseguix 13 dies amb nova negociació i protesta a València

La vaga indefinida del professorat de l'educació pública no universitària suma 13 dies amb una nova reunió negociadora i una manifestació a València que conclourà davant la Conselleria d'Educació.

El paper essencial dels cuidadors de persones majors en una societat cada vegada més envellida

Descobreix la importància de cuidar les persones majors i com el suport professional pot millorar la seva qualitat de vida.

Lleuger ascens de temperatures a l’interior i estabilitat en el litoral de la Comunitat

La Comunitat Valenciana manté cels poc nuvolosos o buidats, amb lleuger ascens de temperatures a l'interior, estabilitat en el litoral i vent fluix de component este en les hores centrals.

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.