El Govern crea un grup d’experts per a la reconstrucció les zones afectades per la dana

Bernabé destaca que Gan Pampols està convidat a formar part d’esta comissió

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha anunciat que el Govern central va a crear un grup d’experts per a la reconstrucció de les zones afectades per la dana que va assotar diversos municipis de la província de Valencia el passat 29 d’octubre.

Així ho ha avançat Bernabé hui divendres en declaracions als mitjans abans de presidir junt amb el cap superior de Policia, Carlos Gajero, l’acte de lliurament de diplomes a Policies Nacionals jubilats en el saló d’actes del Jardí Botànic.

La representant de l’administració central ha assenyalat que esta comissió estarà integrada per experts en arquitectura; enginyeria de camins, canals i ports, entre altres; geògrafs i especialistes en matèria de salut.

A més, ha ressaltat que comptarà amb participació social per a donar esta «mirada social, feminista i pensant en els joves» que, al seu juí, «necessita la reconstrucció». «D’esta recuperació hem d’eixir millor», ha afirmat.

Per a Bernabé, «ara és el moment de la reconstrucció». «El Govern d’Espanya està obstinat a estar present tot el temps que siga necessari», ha subratllat.

«RECONSTRUCCIÓ COORDINADA I CONJUNYIX»

Així mateix, ha indicat que el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econòmica i Social de la Comunitat Valenciana, Francisco José Gan Pampols, està convidat a formar part d’este grup d’experts.

«Hem convidat al vicepresident perquè se suma a estes reunions amb esta voluntat de formar part d’una reconstrucció coordinada i conjunta», ha ressaltat, al mateix temps que ha agregat que està «convençuda» que Gan Pampols «acceptarà esta invitació i formarà part, juntament amb el comissionat especial per a la reconstrucció i reparació dels danys provocats per la dana, José María Ángel Bonilla, d’esta reconstrucció que és imprescindible i necessària».

Últimes notícies

Quasi 3.000 consultes en els Punts Violeta dels festivals este estiu

Els Punts Violeta impulsats per la Generalitat en festivals de música de les tres províncies han atés 2.746 consultes, sobretot d’informació i assessorament per a prevenir agressions sexuals. La secretaria autonòmica d’Igualtat destaca el paper dissuasiu i de coordinació d’estos espais segurs en grans esdeveniments.

Setze atesos per inhalació de fum en un incendi en una vivenda de Silla

Setze persones, entre elles dos menors i una major de 70 anys, han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat després d’un incendi esta matinada en una vivenda de Silla. Dos hòmens han sigut traslladats a l’Hospital La Fe de València.

València renova 24.000 m² de voreres i elimina barreres per als vianants

València ha destinat més de 5 milions d’euros entre 2023 i 2026 a millorar l’accessibilitat per als vianants, renovant 24.000 m² de voreres i executant 247 guals adaptats.

Detingudes quatre persones d’un clan familiar per un tiroteig a Paterna

La Policia Nacional ha detingut a Paterna quatre membres d’un mateix clan familiar, tres hòmens i una dona, per un tiroteig al barri de la Coma el passat mes de març.

La Fe lidera un gran projecte europeu per a aplicar la intel·ligència artificial al càncer

L’IIS La Fe de València coordinarà científicament SCOPE-AI, un dels principals projectes europeus per a validar i aplicar la intel·ligència artificial en oncologia. El programa testarà 15 solucions d’IA en huit hospitals del continent amb un pressupost de 20,6 milions d’euros.

València blinda el Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 obres de Sorolla

L’Ajuntament de València ha destinat quasi 292.000 euros a reforçar vigilància, càmeres i detecció d’incendis al Palau del Marqués de Campo, seu del Museu de la Ciutat, davant l’arribada de més de 200 obres de Joaquín Sorolla procedents de la Hispanic Society of America.

Alacant es prepara per a construir fins a 44.900 vivendes en 25 anys

El nou Pla General Estructural d’Alacant calcula que la ciutat podrà arribar als 470.000 habitants en 25 anys i reserva sòl per a alçar fins a 44.900 vivendes noves. El document aposta també per nous barris, equipaments sanitaris i universitaris, zones verdes i connexions de transport amb Elx.

Cauen a Alacant per una trama de gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment

La Guàrdia Civil ha detingut 14 persones i n'investiga 6 més per una xarxa que venia gossos amb orelles i rabo amputats il·legalment i documentació falsa des d'un criador d'Alacant amb activitat internacional.