12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

El Govern crea un grup d’experts per a la reconstrucció les zones afectades per la dana

Bernabé destaca que Gan Pampols està convidat a formar part d’esta comissió

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha anunciat que el Govern central va a crear un grup d’experts per a la reconstrucció de les zones afectades per la dana que va assotar diversos municipis de la província de Valencia el passat 29 d’octubre.

Així ho ha avançat Bernabé hui divendres en declaracions als mitjans abans de presidir junt amb el cap superior de Policia, Carlos Gajero, l’acte de lliurament de diplomes a Policies Nacionals jubilats en el saló d’actes del Jardí Botànic.

La representant de l’administració central ha assenyalat que esta comissió estarà integrada per experts en arquitectura; enginyeria de camins, canals i ports, entre altres; geògrafs i especialistes en matèria de salut.

A més, ha ressaltat que comptarà amb participació social per a donar esta “mirada social, feminista i pensant en els joves” que, al seu juí, “necessita la reconstrucció”. “D’esta recuperació hem d’eixir millor”, ha afirmat.

Per a Bernabé, “ara és el moment de la reconstrucció”. “El Govern d’Espanya està obstinat a estar present tot el temps que siga necessari”, ha subratllat.

“RECONSTRUCCIÓ COORDINADA I CONJUNYIX”

Així mateix, ha indicat que el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econòmica i Social de la Comunitat Valenciana, Francisco José Gan Pampols, està convidat a formar part d’este grup d’experts.

“Hem convidat al vicepresident perquè se suma a estes reunions amb esta voluntat de formar part d’una reconstrucció coordinada i conjunta”, ha ressaltat, al mateix temps que ha agregat que està “convençuda” que Gan Pampols “acceptarà esta invitació i formarà part, juntament amb el comissionat especial per a la reconstrucció i reparació dels danys provocats per la dana, José María Ángel Bonilla, d’esta reconstrucció que és imprescindible i necessària”.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.