El Govern crea un grup d’experts per a la reconstrucció les zones afectades per la dana

Bernabé destaca que Gan Pampols està convidat a formar part d’esta comissió

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha anunciat que el Govern central va a crear un grup d’experts per a la reconstrucció de les zones afectades per la dana que va assotar diversos municipis de la província de Valencia el passat 29 d’octubre.

Així ho ha avançat Bernabé hui divendres en declaracions als mitjans abans de presidir junt amb el cap superior de Policia, Carlos Gajero, l’acte de lliurament de diplomes a Policies Nacionals jubilats en el saló d’actes del Jardí Botànic.

La representant de l’administració central ha assenyalat que esta comissió estarà integrada per experts en arquitectura; enginyeria de camins, canals i ports, entre altres; geògrafs i especialistes en matèria de salut.

A més, ha ressaltat que comptarà amb participació social per a donar esta «mirada social, feminista i pensant en els joves» que, al seu juí, «necessita la reconstrucció». «D’esta recuperació hem d’eixir millor», ha afirmat.

Per a Bernabé, «ara és el moment de la reconstrucció». «El Govern d’Espanya està obstinat a estar present tot el temps que siga necessari», ha subratllat.

«RECONSTRUCCIÓ COORDINADA I CONJUNYIX»

Així mateix, ha indicat que el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econòmica i Social de la Comunitat Valenciana, Francisco José Gan Pampols, està convidat a formar part d’este grup d’experts.

«Hem convidat al vicepresident perquè se suma a estes reunions amb esta voluntat de formar part d’una reconstrucció coordinada i conjunta», ha ressaltat, al mateix temps que ha agregat que està «convençuda» que Gan Pampols «acceptarà esta invitació i formarà part, juntament amb el comissionat especial per a la reconstrucció i reparació dels danys provocats per la dana, José María Ángel Bonilla, d’esta reconstrucció que és imprescindible i necessària».

Últimes notícies

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.
FILMOTECA D'ESTIU