El Govern crea un grup d’experts per a la reconstrucció les zones afectades per la dana

Bernabé destaca que Gan Pampols està convidat a formar part d’esta comissió

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha anunciat que el Govern central va a crear un grup d’experts per a la reconstrucció de les zones afectades per la dana que va assotar diversos municipis de la província de Valencia el passat 29 d’octubre.

Així ho ha avançat Bernabé hui divendres en declaracions als mitjans abans de presidir junt amb el cap superior de Policia, Carlos Gajero, l’acte de lliurament de diplomes a Policies Nacionals jubilats en el saló d’actes del Jardí Botànic.

La representant de l’administració central ha assenyalat que esta comissió estarà integrada per experts en arquitectura; enginyeria de camins, canals i ports, entre altres; geògrafs i especialistes en matèria de salut.

A més, ha ressaltat que comptarà amb participació social per a donar esta «mirada social, feminista i pensant en els joves» que, al seu juí, «necessita la reconstrucció». «D’esta recuperació hem d’eixir millor», ha afirmat.

Per a Bernabé, «ara és el moment de la reconstrucció». «El Govern d’Espanya està obstinat a estar present tot el temps que siga necessari», ha subratllat.

«RECONSTRUCCIÓ COORDINADA I CONJUNYIX»

Així mateix, ha indicat que el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econòmica i Social de la Comunitat Valenciana, Francisco José Gan Pampols, està convidat a formar part d’este grup d’experts.

«Hem convidat al vicepresident perquè se suma a estes reunions amb esta voluntat de formar part d’una reconstrucció coordinada i conjunta», ha ressaltat, al mateix temps que ha agregat que està «convençuda» que Gan Pampols «acceptarà esta invitació i formarà part, juntament amb el comissionat especial per a la reconstrucció i reparació dels danys provocats per la dana, José María Ángel Bonilla, d’esta reconstrucció que és imprescindible i necessària».

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.