El músic Joan Chamorro porta el seu ‘Tribut a Stéphane Grappelli’ a tres petites localitats amb ItineraCV

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’intèrpret de jazz Joan Chamorro portarà este cap de setmana la seua música, a través del festival Itinera, a tres petites localitats de la Comunitat Valenciana situades en les seues tres províncies. Així, oferirà en poblacions de Castelló, València i Alacant de menys de 2.000 habitants el seu ‘Tribut a Stéphane Grappelli’.

Itinera, que ha donat a conèixer estes actuacions en un comunicat, ha destacat que Chamorro “torna a pujar-se a l’autobús d’Itinera” després de “l’èxit del passat mes d’agost amb les actuacions del divendres 2 al diumenge 4”.

Les actuacions que en esta ocasió oferirà el músic, entre el divendres i el diumenge, són “un tribut al gran violinista francés” Stéphane Grappelli en el qual “estarà acompanyat per Elia Bastida a la veu i el violí, i Josep Traver a la guitarra”.

Amb el recorregut que farà este cap de setmana, “el ritme internacional de Joan Chamorro arribarà a alguns pobles inclosos dins de la Ruta 99” de la Comunitat Valenciana, un itinerari “que enllaça els 24 pobles de menys de cent habitants” d’aquesta autonomia i que “des del primer moment ha recolzat el projecte del festival més itinerant”.

La “minigira” de Joan Chamorro i el seu ‘Tribut a Stéphane Grapelli’ començarà el divendres a l’Ènova a les 20.00 hores i continuarà el dissabte a la vesprada a l’interior de la província d’Alacant, on visitarà Tollos i actuarà a les 20 hores. El recorregut conclourà a les localitats castellonenques de Sacanyet-Canals, en sessió matutina, i a les 20.00 hores a Vallat.

Chamorro aprofitarà estes últimes intervencions “per a donar les gràcies pel reconeixement atorgat esta mateixa setmana per la capital castellonenca”, en la qual “amb el seu projecte ‘Sant Andreu Jazz Band’ ha rebut el Sisè Premi Ciutat de Castelló a l’Excel·lència Musical ‘Guitarrista Manuel Babiloni'”, ha afegit el festival.

Este és “un dels projectes més importants de Joan Chamorro, una banda de música Jazz a la ciutat de Barcelona formada per joves talentosos”, ha afegit la mateixa font, que ha apuntat que esta iniciativa “entronca perfectament amb la idea que el Festival Itinera duu a terme tots els estius de potenciar joves músics formats en els conservatoris de música de la Comunitat Valenciana i donar-los l’oportunitat de pujar-se als escenaris dels pobles xicotets” d’este territori.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les entitats culturals valencianes ja poden optar a les ajudes d’Europa Creativa

La convocatòria d'Europa Creativa està oberta fins al 5 de maig de 2026 per a projectes culturals transnacionals. Inclou dos categories i sol·licitud en línia.

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.

València es rendix al color, el ritme i el soroll de la mascletà que obri la Setmana Fallera

Pirotècnia Valenciana ha inaugurat la Setmana Fallera 2026 amb una mascletà trepidant en la plaça de l'Ajuntament. Sara García i autoritats han destacat el 'terratrémol' final i el joc de colors amb les banderes de fum.

PSPV i Compromís denuncien el caos en el lliurament del ninot indultat infantil

PSPV i Compromís han denunciat un caos organitzatiu en la recollida del ninot indultat infantil i exigixen una rectificació immediata al govern municipal. Alerten d'aglomeracions, bloquejos i problemes de mobilitat que agreugen la situació.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai per vent a València

València ha començat el dia amb 382 falles infantils plantades que donen inici als dies grans de les Falles 2026. El vent ha causat sobresalts mentres s'espera estabilitat.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026 amb l'obra de Zvonimir Ostoic (Zeta), dissenyada per Ramón Pla. L'elecció, decidida per 9.190 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá de 382 monuments infantils.

Pérez Llorca reivindica les Falles com a motor de cohesió i identitat a Alcàsser i Algemesí

Pérez Llorca ha visitat este diumenge les Falles d'Alcàsser i Algemesí i ha subratllat el seu valor cohesionador i de senya d'identitat per al poble valencià. En el seu recorregut ha estat acompanyat pels alcaldes i per representants de les comissions falleres.

El València va reviure els seus mals com a visitant davant el cuer

El València va caure 1-0 en el Carlos Tartiere i va tornar a evidenciar la seua debilitat fora de Mestalla, sobretot a pilota parada. L'equip de Carlos Corberán va encadenar la seua segona derrota del curs davant l'Oviedo.