El Pakistan rebutja les acusacions infundades d’atacs contra l’Índia

El Govern del Pakistan ha rebutjat ‘categòricament’ les acusacions «manifests» que es van circular per mitjans de comunicació indis, les quals assenyalen atacs perpetrats per l’Exèrcit pakistanés contra diverses ciutats de l’Índia i el Caixmir controlat per Nova Delhi. aquesta reacció arriba en un context de tensions creixents entre ambdues potències nuclears, que es troben enfrontades per diverses qüestions polítiques i territorials.

El Ministeri d’Exteriors pakistanés ha emès un comunicat en què descriu les afirmacions d’atacs contra ciutats com Pathankot (nord), Jaisalmer (nord-oest) i Srinagar (al Caixmir) com a totalment manifests, amb un trasfons de motivacions polítiques que cerquen desacreditar el Pakistan. En aquest sentit, han acusat a l’Índia d’instigar una campanya de propaganda imprudent, pensada per propagar mentides.

A més, el Govern del Pakistan ha instat la comunitat internacional a «prendre nota seriosa d’aquest perillós comportament». Ha demanat a l’Índia moderació i responsabilitat, advertint que qualsevol escalada basada en falses pretensions serà respondre amb «plena determinació i fermesa» per tal de salvaguardar la sobirania i la integritat territorial del Pakistan.

Socialment, aquest incident ha generat un augment de les tensions regionals, així com una preocupació sobre les possibles repercussions d’una escalada de conflicte. Les dues nacions, amb un historial de conflictes, continuen enverinant les relacions amb acusacions i desmentiments, amb la comunitat internacional vigilant atentament els esdeveniments.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.