El Pakistan rebutja les acusacions infundades d’atacs contra l’Índia

El Govern del Pakistan ha rebutjat ‘categòricament’ les acusacions «manifests» que es van circular per mitjans de comunicació indis, les quals assenyalen atacs perpetrats per l’Exèrcit pakistanés contra diverses ciutats de l’Índia i el Caixmir controlat per Nova Delhi. aquesta reacció arriba en un context de tensions creixents entre ambdues potències nuclears, que es troben enfrontades per diverses qüestions polítiques i territorials.

El Ministeri d’Exteriors pakistanés ha emès un comunicat en què descriu les afirmacions d’atacs contra ciutats com Pathankot (nord), Jaisalmer (nord-oest) i Srinagar (al Caixmir) com a totalment manifests, amb un trasfons de motivacions polítiques que cerquen desacreditar el Pakistan. En aquest sentit, han acusat a l’Índia d’instigar una campanya de propaganda imprudent, pensada per propagar mentides.

A més, el Govern del Pakistan ha instat la comunitat internacional a «prendre nota seriosa d’aquest perillós comportament». Ha demanat a l’Índia moderació i responsabilitat, advertint que qualsevol escalada basada en falses pretensions serà respondre amb «plena determinació i fermesa» per tal de salvaguardar la sobirania i la integritat territorial del Pakistan.

Socialment, aquest incident ha generat un augment de les tensions regionals, així com una preocupació sobre les possibles repercussions d’una escalada de conflicte. Les dues nacions, amb un historial de conflictes, continuen enverinant les relacions amb acusacions i desmentiments, amb la comunitat internacional vigilant atentament els esdeveniments.

Últimes notícies

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.