El Pakistan rebutja les acusacions infundades d’atacs contra l’Índia

El Govern del Pakistan ha rebutjat ‘categòricament’ les acusacions «manifests» que es van circular per mitjans de comunicació indis, les quals assenyalen atacs perpetrats per l’Exèrcit pakistanés contra diverses ciutats de l’Índia i el Caixmir controlat per Nova Delhi. aquesta reacció arriba en un context de tensions creixents entre ambdues potències nuclears, que es troben enfrontades per diverses qüestions polítiques i territorials.

El Ministeri d’Exteriors pakistanés ha emès un comunicat en què descriu les afirmacions d’atacs contra ciutats com Pathankot (nord), Jaisalmer (nord-oest) i Srinagar (al Caixmir) com a totalment manifests, amb un trasfons de motivacions polítiques que cerquen desacreditar el Pakistan. En aquest sentit, han acusat a l’Índia d’instigar una campanya de propaganda imprudent, pensada per propagar mentides.

A més, el Govern del Pakistan ha instat la comunitat internacional a «prendre nota seriosa d’aquest perillós comportament». Ha demanat a l’Índia moderació i responsabilitat, advertint que qualsevol escalada basada en falses pretensions serà respondre amb «plena determinació i fermesa» per tal de salvaguardar la sobirania i la integritat territorial del Pakistan.

Socialment, aquest incident ha generat un augment de les tensions regionals, així com una preocupació sobre les possibles repercussions d’una escalada de conflicte. Les dues nacions, amb un historial de conflictes, continuen enverinant les relacions amb acusacions i desmentiments, amb la comunitat internacional vigilant atentament els esdeveniments.

Últimes notícies

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.