El PSOE aplaudix a Mbappè per cridar a votar contra la ultradreta: ‘Pot ser el seu millor gol’

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El PSOE ha elogiat al futbolista francés Kylian Mbappé per les seues declaracions en les quals feia una crida a votar en les pròximes eleccions franceses i fer-ho en contra de la ultradreta i considera que «pot ser el seu millor gol», segons ha afirmat la portaveu Esther Peña.

«Tota acció que vaja a conscienciar a la població de la importància de frenar a la ultradreta és bona, és positiva i en el cas de Mbappé jo crec que pot ser el seu millor gol», ha assenyalat aquest dilluns en una roda de premsa.

Així ha aplaudit al capità de la selecció francesa que ha entrat de ple en la campanya electoral de les eleccions legislatives en el seu país, previstes per a final de mes, en mostrar-se «contra els extrems, contra les idees que dividixen, segons va afirmar».

Les paraules van ser replicades des del partit Agrupació Nacional, liderat per Marine Le Pen, i li han demanat «un poc de contenció» i que no done «lliçons polítiques», segons va expressar el vicepresident de la formació Sèbastien Chenu.

La portaveu del PSOE ha afirmat que «tant de bo hi haguera més veus com ell» i també ha saludat la formació de la coalició d’esquerres a França, en la qual participen els socialistes.

«França ha fet un pas inèdit en dècades i Mbappé ha fet un pas important perquè molts joves siguen conscients del que ens estem jugant, del perill que aguaita Per als drets i les llibertats i per a la nostra forma d’entendre la vida», ha apuntat.

Últimes notícies

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.