15 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El PSPV denuncia un atac vandàlic contra la seva seu a Sogorb

El PSPV-PSOE de Sogorb ha presentat una denúncia a la Guàrdia Civil després d’un recent atac vandàlic contra la seva seu local durant la matinada d’aquest dimecres. El portaveu socialista a l’Ajuntament, Gregorio Moya, ha explicat que “algú ha aprofitat la foscor de la nit per a intentar arrancar el cartell identificatiu de la Casa del Poble”, una acció que, segons els socialistes, representa un atac directe contra la democràcia i les llibertats polítiques que no pot quedar impune.

Moya ha expressat la seva preocupació pel fet que aquest tipus d’agressions “no són fets aïllats”, ja que s’afegeixen a altres incidents similars ocorreguts en els últims anys a les seus del partit a Nules, Almassora, Castelló o Viver. “El denominador comú és que es produeixen en un context de creixent polarització i d’augment de la tensió política impulsada per l’extrema dreta”, ha comentat Moya.

“A alguns sembla que no els agrada que hi haja persones que pensen diferent i intenten silenciar-nos amb violència política. I això és, precisament, el que han intentat fer hui a Sogorb”, ha subratllat el portaveu del partit.
En relació amb la situació política actual a Espanya, ha lamentat que el PP s’haja tornat un partit “fagocitat per Vox“. “Anem retrocedint com a crancs en una deriva preocupant que substitueix el debat i el respecte per la pluralitat pel insult i l’atac. Hem de parar les màquines de l’odi i recuperar una societat que vivia en convivència”, ha afegit.

Des de la direcció provincial, el secretari general del PSPV-PSOE de Castelló, Samuel Falomir, ha transmès el seu suport al col·lectiu de Sogorb, assegurant que “mai” es deixaran “intimidar”. “Podran dir i fer el que vulguen, però no aconseguiran que renunciem a seguir governant per a la majoria, per la democràcia i pel respecte. Nosaltres tenim clar el nostre compromís amb la llibertat, els drets i la convivència”, ha afirmat Falomir.

Últimes notícies

Vueling programa més de 1,6 milions de seients a Alacant per a l’estiu de 2026

L'aerolínia incrementa un 18% la seua capacitat respecte a 2025 i operarà 16 rutes, nou internacionals, després de basar un avió addicional a Alacant i afegir freqüències.

Pérez Llorca ressalta les dades ‘magnífiques’ del turisme en les tres províncies valencianes

Pérez Llorca ha qualificat de 'magnífics' els resultats turístics de Castelló, València i Alacant en l'últim any. Ha defés una presència 'positiva' en Fitur per a reforçar l'oferta provincial.

Sanitat no detecta reutilització de catèters a l’Hospital del Vinalopó i avisa de mesures

El conseller Marciano Gómez ha assegurat que la inspecció urgent a l'Hospital del Vinalopó no ha trobat proves de reutilització de catèters. Si afloren irregularitats, promet actuar amb 'amb contundència'.

Pérez Llorca defén que l’estatut d’expresidents valencià és molt similar al d’altres regions

Pérez Llorca ha defés que l'estatut per als expresidents valencians és 'molt similar' al d'altres regions i ha acusat a Compromís de buscar titulars. També ha enlletgit que es condicione la reunió del 27 de gener al fet que reclame l'acta de Carlos Mazón.

Dimitix l’alcaldessa de Llocnou de la Corona i manté l’acta

Paqui Llopis ha presentat la seua renúncia per motius personals, familiars i laborals després d'una profunda reflexió. Mantindrà l'acta i les delegacions de Participació i Festes mentres s'ordena el relleu.

Pérez Llorca exigix al Govern aclarir la reducció de velocitat en l’AVE Madrid-Comunitat Valenciana

El president Juanfran Pérez Llorca ha demanat explicacions per la reducció de velocitat en l'AVE Madrid-Comunitat Valenciana després de l'accident de Adamuz. Advertix d'impacte en la seguretat percebuda i possibles efectes en el turisme.

Alliberat un noruec segrestat per la banda sueca Dalen a Alacant: quatre detinguts

La Policia Nacional ha alliberat a Alacant a un ciutadà noruec segrestat per la banda sueca Dalen. Quatre persones han sigut detingudes sense pagament de rescat.

Detingut en l’aeroport de Manises amb 102 càpsules d’heroïna en el seu organisme

La Policia Nacional ha detingut a Manises a un passatger amb 102 càpsules d'heroïna en el seu organisme, amb un pes total de 1.140 grams. L'home, de 37 anys, ha ingressat a la presó preventiva per un presumpte delicte de narcotràfic.