El PSPV denuncia un atac vandàlic contra la seva seu a Sogorb

El PSPV-PSOE de Sogorb ha presentat una denúncia a la Guàrdia Civil després d’un recent atac vandàlic contra la seva seu local durant la matinada d’aquest dimecres. El portaveu socialista a l’Ajuntament, Gregorio Moya, ha explicat que «algú ha aprofitat la foscor de la nit per a intentar arrancar el cartell identificatiu de la Casa del Poble», una acció que, segons els socialistes, representa un atac directe contra la democràcia i les llibertats polítiques que no pot quedar impune.

Moya ha expressat la seva preocupació pel fet que aquest tipus d’agressions «no són fets aïllats», ja que s’afegeixen a altres incidents similars ocorreguts en els últims anys a les seus del partit a Nules, Almassora, Castelló o Viver. «El denominador comú és que es produeixen en un context de creixent polarització i d’augment de la tensió política impulsada per l’extrema dreta», ha comentat Moya.

«A alguns sembla que no els agrada que hi haja persones que pensen diferent i intenten silenciar-nos amb violència política. I això és, precisament, el que han intentat fer hui a Sogorb», ha subratllat el portaveu del partit.
En relació amb la situació política actual a Espanya, ha lamentat que el PP s’haja tornat un partit «fagocitat per Vox«. «Anem retrocedint com a crancs en una deriva preocupant que substitueix el debat i el respecte per la pluralitat pel insult i l’atac. Hem de parar les màquines de l’odi i recuperar una societat que vivia en convivència», ha afegit.

Des de la direcció provincial, el secretari general del PSPV-PSOE de Castelló, Samuel Falomir, ha transmès el seu suport al col·lectiu de Sogorb, assegurant que «mai» es deixaran «intimidar». «Podran dir i fer el que vulguen, però no aconseguiran que renunciem a seguir governant per a la majoria, per la democràcia i pel respecte. Nosaltres tenim clar el nostre compromís amb la llibertat, els drets i la convivència», ha afirmat Falomir.

Últimes notícies

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.

Aemet activa avís taronja per pluges de fins a 120 l/m² en poques hores

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja al litoral d’Alacant i al sud de València per pluges molt intenses que podrien arreplegar fins a 120 litres per metre quadrat en només dos o tres hores.

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.

Onze vols xàrter des de Castelló per a portar el taulell a la fira Cersaie

L’aeroport de Castelló ha programat onze vols xàrter entre el 20 i el 25 de setembre per a traslladar prop de 2.000 professionals ceràmics a la fira Cersaie de Bolonya, que se sumaran a la ruta regular amb Ryanair.