14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

El PSPV porta al Parlament Europeu la situació de l’alumne afectat per l’avaria de l’ascensor del Voramar d’Alacant

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

L’exeurodiputat alacantí del PSPV-PSOE i membre de la seua Comissió Executiva Domènec Ruiz Devesa ha denunciat davant del Comitè de Peticions del Parlament Europeu la situació del xiquet la mare del qual ha de carregar a coll diàriament per “l’avaria permanent de l’ascensor del col·legi Voramar d’Alacant”.

“Esta situació és totalment inacceptable, i a més viola diversos articles de la Carta de Drets Fonamentals de la UE, que és d’obligat compliment”, ha declarat Ruiz Devesa.

“La Carta –explicat el dirigent del PSPV-PSOE en un comunicat– establix que en el seu article 26 que la UE reconeix i respecta el dret de les persones amb discapacitat a beneficiar-se de mesures destinades a garantir la seua independència, la seua integració social i professional i la seua participació en la vida de la comunitat. A més, la Carta també prohibix qualsevol discriminació per motius de discapacitat (article 21)”.

“És evident que tots dos preceptes estan sent violats, ja que Arturo no és independent ni s’està garantint la seua integració social, i que està sent discriminat per la seua mobilitat reduïda”, assenyala Ruiz Devesa.

Per estes raons, el que fóra europarlamentari en la novena legislatura de l’Eurocambra, s’ha dirigit al president de la Comissió de Peticions del Parlament Europeu per a posar el cas de l’alumne en el seu coneixement, instant-li al fet que remeta urgentment una carta conminatoria a l’Ajuntament d’Alacant i a la Generalitat Valenciana, per ser les autoritats competents, a fi de que es repare o es repose l’ascensor amb caràcter immediat.

“Necessitem una acció urgent i ràpida per part del Parlament Europeu, l’autoritat moral del qual és enorme, perquè d’una vegada es resolga esta deplorable situació”, conclou.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.