El PSPV porta al Parlament Europeu la situació de l’alumne afectat per l’avaria de l’ascensor del Voramar d’Alacant

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

L’exeurodiputat alacantí del PSPV-PSOE i membre de la seua Comissió Executiva Domènec Ruiz Devesa ha denunciat davant del Comitè de Peticions del Parlament Europeu la situació del xiquet la mare del qual ha de carregar a coll diàriament per «l’avaria permanent de l’ascensor del col·legi Voramar d’Alacant».

«Esta situació és totalment inacceptable, i a més viola diversos articles de la Carta de Drets Fonamentals de la UE, que és d’obligat compliment», ha declarat Ruiz Devesa.

«La Carta –explicat el dirigent del PSPV-PSOE en un comunicat– establix que en el seu article 26 que la UE reconeix i respecta el dret de les persones amb discapacitat a beneficiar-se de mesures destinades a garantir la seua independència, la seua integració social i professional i la seua participació en la vida de la comunitat. A més, la Carta també prohibix qualsevol discriminació per motius de discapacitat (article 21)».

«És evident que tots dos preceptes estan sent violats, ja que Arturo no és independent ni s’està garantint la seua integració social, i que està sent discriminat per la seua mobilitat reduïda», assenyala Ruiz Devesa.

Per estes raons, el que fóra europarlamentari en la novena legislatura de l’Eurocambra, s’ha dirigit al president de la Comissió de Peticions del Parlament Europeu per a posar el cas de l’alumne en el seu coneixement, instant-li al fet que remeta urgentment una carta conminatoria a l’Ajuntament d’Alacant i a la Generalitat Valenciana, per ser les autoritats competents, a fi de que es repare o es repose l’ascensor amb caràcter immediat.

«Necessitem una acció urgent i ràpida per part del Parlament Europeu, l’autoritat moral del qual és enorme, perquè d’una vegada es resolga esta deplorable situació», conclou.

Últimes notícies

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.