El PSPV porta al Parlament Europeu la situació de l’alumne afectat per l’avaria de l’ascensor del Voramar d’Alacant

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

L’exeurodiputat alacantí del PSPV-PSOE i membre de la seua Comissió Executiva Domènec Ruiz Devesa ha denunciat davant del Comitè de Peticions del Parlament Europeu la situació del xiquet la mare del qual ha de carregar a coll diàriament per «l’avaria permanent de l’ascensor del col·legi Voramar d’Alacant».

«Esta situació és totalment inacceptable, i a més viola diversos articles de la Carta de Drets Fonamentals de la UE, que és d’obligat compliment», ha declarat Ruiz Devesa.

«La Carta –explicat el dirigent del PSPV-PSOE en un comunicat– establix que en el seu article 26 que la UE reconeix i respecta el dret de les persones amb discapacitat a beneficiar-se de mesures destinades a garantir la seua independència, la seua integració social i professional i la seua participació en la vida de la comunitat. A més, la Carta també prohibix qualsevol discriminació per motius de discapacitat (article 21)».

«És evident que tots dos preceptes estan sent violats, ja que Arturo no és independent ni s’està garantint la seua integració social, i que està sent discriminat per la seua mobilitat reduïda», assenyala Ruiz Devesa.

Per estes raons, el que fóra europarlamentari en la novena legislatura de l’Eurocambra, s’ha dirigit al president de la Comissió de Peticions del Parlament Europeu per a posar el cas de l’alumne en el seu coneixement, instant-li al fet que remeta urgentment una carta conminatoria a l’Ajuntament d’Alacant i a la Generalitat Valenciana, per ser les autoritats competents, a fi de que es repare o es repose l’ascensor amb caràcter immediat.

«Necessitem una acció urgent i ràpida per part del Parlament Europeu, l’autoritat moral del qual és enorme, perquè d’una vegada es resolga esta deplorable situació», conclou.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.