El PSPV porta al Parlament Europeu la situació de l’alumne afectat per l’avaria de l’ascensor del Voramar d’Alacant

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

L’exeurodiputat alacantí del PSPV-PSOE i membre de la seua Comissió Executiva Domènec Ruiz Devesa ha denunciat davant del Comitè de Peticions del Parlament Europeu la situació del xiquet la mare del qual ha de carregar a coll diàriament per «l’avaria permanent de l’ascensor del col·legi Voramar d’Alacant».

«Esta situació és totalment inacceptable, i a més viola diversos articles de la Carta de Drets Fonamentals de la UE, que és d’obligat compliment», ha declarat Ruiz Devesa.

«La Carta –explicat el dirigent del PSPV-PSOE en un comunicat– establix que en el seu article 26 que la UE reconeix i respecta el dret de les persones amb discapacitat a beneficiar-se de mesures destinades a garantir la seua independència, la seua integració social i professional i la seua participació en la vida de la comunitat. A més, la Carta també prohibix qualsevol discriminació per motius de discapacitat (article 21)».

«És evident que tots dos preceptes estan sent violats, ja que Arturo no és independent ni s’està garantint la seua integració social, i que està sent discriminat per la seua mobilitat reduïda», assenyala Ruiz Devesa.

Per estes raons, el que fóra europarlamentari en la novena legislatura de l’Eurocambra, s’ha dirigit al president de la Comissió de Peticions del Parlament Europeu per a posar el cas de l’alumne en el seu coneixement, instant-li al fet que remeta urgentment una carta conminatoria a l’Ajuntament d’Alacant i a la Generalitat Valenciana, per ser les autoritats competents, a fi de que es repare o es repose l’ascensor amb caràcter immediat.

«Necessitem una acció urgent i ràpida per part del Parlament Europeu, l’autoritat moral del qual és enorme, perquè d’una vegada es resolga esta deplorable situació», conclou.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.