El PSPV porta al Parlament Europeu la situació de l’alumne afectat per l’avaria de l’ascensor del Voramar d’Alacant

ALACANT, 13 (EUROPA PRESS)

L’exeurodiputat alacantí del PSPV-PSOE i membre de la seua Comissió Executiva Domènec Ruiz Devesa ha denunciat davant del Comitè de Peticions del Parlament Europeu la situació del xiquet la mare del qual ha de carregar a coll diàriament per «l’avaria permanent de l’ascensor del col·legi Voramar d’Alacant».

«Esta situació és totalment inacceptable, i a més viola diversos articles de la Carta de Drets Fonamentals de la UE, que és d’obligat compliment», ha declarat Ruiz Devesa.

«La Carta –explicat el dirigent del PSPV-PSOE en un comunicat– establix que en el seu article 26 que la UE reconeix i respecta el dret de les persones amb discapacitat a beneficiar-se de mesures destinades a garantir la seua independència, la seua integració social i professional i la seua participació en la vida de la comunitat. A més, la Carta també prohibix qualsevol discriminació per motius de discapacitat (article 21)».

«És evident que tots dos preceptes estan sent violats, ja que Arturo no és independent ni s’està garantint la seua integració social, i que està sent discriminat per la seua mobilitat reduïda», assenyala Ruiz Devesa.

Per estes raons, el que fóra europarlamentari en la novena legislatura de l’Eurocambra, s’ha dirigit al president de la Comissió de Peticions del Parlament Europeu per a posar el cas de l’alumne en el seu coneixement, instant-li al fet que remeta urgentment una carta conminatoria a l’Ajuntament d’Alacant i a la Generalitat Valenciana, per ser les autoritats competents, a fi de que es repare o es repose l’ascensor amb caràcter immediat.

«Necessitem una acció urgent i ràpida per part del Parlament Europeu, l’autoritat moral del qual és enorme, perquè d’una vegada es resolga esta deplorable situació», conclou.

Últimes notícies

Mestalla s’acomiadarà del Valencia CF en la jornada 37 davant l’Elx

El Valencia CF ha confirmat que no ha demanat a LaLiga acabar la campanya 2026-27 a Mestalla i que l’últim partit oficial a l’estadi serà en la jornada 37 davant l’Elche, fet que li dona una setmana més per al trasllat al Nou Mestalla.

Beques reforçades i matrícules gratis per a qui aprove primer de carrera a la Comunitat Valenciana

El Consell ha detallat a la Universitat Jaume I les línies del seu pla fins 2030 per enfortir el sistema universitari i investigador, amb més beques i incentius a l’esforç acadèmic. També prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per estabilitzar i modernitzar el sistema.

La nova llei de ciència i el Pla 2030 blindaran el futur de les universitats valencianes

La Generalitat ha detallat a l’UJI la seua estratègia per a donar estabilitat al sistema universitari valencià, impulsar la investigació i reforçar les beques i la cultura de l’esforç.

Beca gratuïta i nova Llei de Ciència: així vol el Consell reforçar les universitats valencianes

El Consell prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per a donar estabilitat al sistema universitari valencià i anuncia la gratuïtat de matrícula per a qui aprove tot primer curs.

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.

València cedeix el relleu dels Gay Games a Perth, seu de l’edició de 2030

València, amfitriona dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha fet el traspàs simbòlic de seu a Perth, ciutat australiana que acollirà l’edició de 2030, amb un balanç positiu en economia i imatge de ciutat oberta i inclusiva.