El Roig Arena va arrancar la seua marxa amb una estrena a l’altura de les seues ambicions: un homenatge coral al llegat de Nino Bravo que va reunir una vintena d’artistes i una orquestra de 27 músics davant un aforament complet de quasi 20.000 persones. La cita, dinàmica i emotiva, va servir com a obertura oficial del nou recinte multiusos que també serà la casa del València Basket.
Amb estètica exterior futurista i situat a quinze minuts a peu de la Ciutat de les Arts i les Ciències, el pavelló és ja una realitat després d’una inversió privada de 400 milions d’euros. Naix per a acollir concerts, esdeveniments corporatius i competicions esportives, amb una previsió de més d’un milió d’assistents en el seu primer any. L’organització ha prioritzat la insonorització per a conviure amb el veïnat, provada en mesuraments previs, i situa al recinte en l’aspiració d’entrar en l’elit europea.
Homenatge a Nino Bravo
Els grans èxits del cantant valencià van sonar de nou en directe, reinterpretats per veus d’estils diversos. Per l’escenari van passar, entre altres, David Bisbal, Pitingo, Malú, Víctor Manuel, Miguel Poveda, Marta Sánchez, Sole Giménez, La Casa Blava, Vanesa Martín, Chambao, Revòlver, Andrés Suárez, L’Habitació Roja, Pablo López, Eva Ferri i Juanjo Bona. Cada artista va fer seu un tema del repertori de Nino Bravo, mentres un holograma en 2D va permetre duetos virtuals que van connectar generacions i van subratllar la vigència de la seua obra.
La vetlada va arrancar amb ‘La meua terra’ en la veu de La Mari, de Chambao. Pitingo va ser dels més aclamats amb ‘És el vent’, al qual va imprimir el seu toc flamenc i va agrair poder cantar a ‘un geni’ que li hauria agradat conéixer. La sorpresa va arribar quan Eva Ferri, filla de Nino Bravo, va interpretar ‘Torna’ a duo amb l’holograma del seu pare i va agrair el respecte al llegat familiar, convençuda que, mentres algú continue escoltant-lo, mai s’anirà.
Víctor Manuel va rebre una ovació amb ‘Lliure’ i, després de cantar, es va agenollar per a dir ‘gràcies per tant, Nino’. Sole Giménez va aportar elegància amb ‘Et vull, et vull’, corejada per tot el recinte. L’accent valencià el van posar, entre altres, Luis Cortés, la jove Sandra Valero, L’Habitació Roja, Carlos Goñi de Revòlver i Varry Brava. Juanjo Bona va portar el ‘toc jotero’ amb ‘Esta serà la meua casa’ i es va declarar ‘agraït de poder cantar a un dels meus ídols’. Marta Sánchez va firmar ‘Tu canviaràs’ i el bloc més indie va arribar amb Varry Brava, L’Habitació Roja i La Casa Blava, al costat de les veus de Miguel Poveda, Pablo López i Vanesa Martín. David Bisbal va tancar amb ‘Amèrica’ i ‘Un bes i una flor’ abans de la salutació final conjunta amb la família de l’artista.
Un recinte cridat a marcar agenda
Després de cinc anys d’obres, el projecte estima un impacte econòmic anual de 150 milions d’euros i la creació d’unes cinc-centes ocupacions directes. El ple en la seua primera nit i una programació que s’estén fins a 2026 apuntalen el seu objectiu de convertir-se en un pol de grans esdeveniments, amb un flux estable de públic per a música, esport i cites corporatives.
Entre els pròxims concerts ja anunciats figuren Joaquín Sabina, Raphael, Ana Belén, Fito i Fitipaldis, The Waterboys, Roxette, Manuel Carrasco, Camilo, Sebastián Yatra, Quevedo, Anuel AA, Mónica Naranjo, David Bisbal, Loquillo, Rusowsky, Dani Martín i Hans Zimmer, diversos d’ells amb tot venut.