El TSJCV reconeix el dret dels alumnes de la Comunitat a examinar-se en qualsevol de les dos llengües cooficials

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha reconegut en una sentència el dret dels alumnes a examinar-se en qualsevol de les dos llengües cooficials –valencià i castellà– en el territori autonòmic.

Els magistrats han estimat així, parcialment, el recurs interposat per un estudiant que cursa un mòdul de Formació Professional de tècnic en emergències sanitàries en un institut de València i que havia demanat usar tant oralment com per escrit el castellà en unes proves d’avaluació.

En la seua resolució, datada el 20 de gener i facilitada este divendres pel TSJ, la Sala aplica a este cas concret la doctrina establida pel Tribunal Constitucional en diferents sentències en matèria de cooficialitat lingüística i la seua translació a l’àmbit educatiu, i anul·la per tant la resolució dictada per la Direcció general d’Innovació Educativa i Ordenació de la Conselleria d’Educació el 25 de maig del 2022.

“El recurrent gaudix de la possibilitat d’utilitzar el castellà en els exàmens d’avaluació, en virtut de la cooficialitat que regix en el nostre Estatut (d’Autonomia)”, dictamina el Tribunal en la seua argumentació.

“LLIURE, NEUTRA I BIDIRECCIONAL”

“És més, cal afirmar que igual s’hauria reconegut si en lloc del castellà s’haguera triat la llengua valenciana, l’opció com tal seguiria sent lliure, neutra i bidireccional”, afig a continuació.

La sentència –que no és ferma i pot ser recorreguda en cassació davant del Tribunal Suprem– destaca a més que en el cas analitzat l’avaluació en castellà es referia a dos matèries no lingüístiques, com a dotació sanitària i assistència i estes proves “poden tenir efectes externs al centre on es cursen, així com futurs”, per la qual cosa és lògic que “hagen de ser efectuades en la llengua amb la qual major comoditat tinga a fi d’expressar els seus coneixements”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.