El TSJCV reconeix el dret dels alumnes de la Comunitat a examinar-se en qualsevol de les dos llengües cooficials

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha reconegut en una sentència el dret dels alumnes a examinar-se en qualsevol de les dos llengües cooficials –valencià i castellà– en el territori autonòmic.

Els magistrats han estimat així, parcialment, el recurs interposat per un estudiant que cursa un mòdul de Formació Professional de tècnic en emergències sanitàries en un institut de València i que havia demanat usar tant oralment com per escrit el castellà en unes proves d’avaluació.

En la seua resolució, datada el 20 de gener i facilitada este divendres pel TSJ, la Sala aplica a este cas concret la doctrina establida pel Tribunal Constitucional en diferents sentències en matèria de cooficialitat lingüística i la seua translació a l’àmbit educatiu, i anul·la per tant la resolució dictada per la Direcció general d’Innovació Educativa i Ordenació de la Conselleria d’Educació el 25 de maig del 2022.

«El recurrent gaudix de la possibilitat d’utilitzar el castellà en els exàmens d’avaluació, en virtut de la cooficialitat que regix en el nostre Estatut (d’Autonomia)», dictamina el Tribunal en la seua argumentació.

«LLIURE, NEUTRA I BIDIRECCIONAL»

«És més, cal afirmar que igual s’hauria reconegut si en lloc del castellà s’haguera triat la llengua valenciana, l’opció com tal seguiria sent lliure, neutra i bidireccional», afig a continuació.

La sentència –que no és ferma i pot ser recorreguda en cassació davant del Tribunal Suprem– destaca a més que en el cas analitzat l’avaluació en castellà es referia a dos matèries no lingüístiques, com a dotació sanitària i assistència i estes proves «poden tenir efectes externs al centre on es cursen, així com futurs», per la qual cosa és lògic que «hagen de ser efectuades en la llengua amb la qual major comoditat tinga a fi d’expressar els seus coneixements».

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.