El TSJCV reconeix el dret dels alumnes de la Comunitat a examinar-se en qualsevol de les dos llengües cooficials

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha reconegut en una sentència el dret dels alumnes a examinar-se en qualsevol de les dos llengües cooficials –valencià i castellà– en el territori autonòmic.

Els magistrats han estimat així, parcialment, el recurs interposat per un estudiant que cursa un mòdul de Formació Professional de tècnic en emergències sanitàries en un institut de València i que havia demanat usar tant oralment com per escrit el castellà en unes proves d’avaluació.

En la seua resolució, datada el 20 de gener i facilitada este divendres pel TSJ, la Sala aplica a este cas concret la doctrina establida pel Tribunal Constitucional en diferents sentències en matèria de cooficialitat lingüística i la seua translació a l’àmbit educatiu, i anul·la per tant la resolució dictada per la Direcció general d’Innovació Educativa i Ordenació de la Conselleria d’Educació el 25 de maig del 2022.

«El recurrent gaudix de la possibilitat d’utilitzar el castellà en els exàmens d’avaluació, en virtut de la cooficialitat que regix en el nostre Estatut (d’Autonomia)», dictamina el Tribunal en la seua argumentació.

«LLIURE, NEUTRA I BIDIRECCIONAL»

«És més, cal afirmar que igual s’hauria reconegut si en lloc del castellà s’haguera triat la llengua valenciana, l’opció com tal seguiria sent lliure, neutra i bidireccional», afig a continuació.

La sentència –que no és ferma i pot ser recorreguda en cassació davant del Tribunal Suprem– destaca a més que en el cas analitzat l’avaluació en castellà es referia a dos matèries no lingüístiques, com a dotació sanitària i assistència i estes proves «poden tenir efectes externs al centre on es cursen, així com futurs», per la qual cosa és lògic que «hagen de ser efectuades en la llengua amb la qual major comoditat tinga a fi d’expressar els seus coneixements».

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.