5.8 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El TSJCV reconeix el dret dels alumnes de la Comunitat a examinar-se en qualsevol de les dos llengües cooficials

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha reconegut en una sentència el dret dels alumnes a examinar-se en qualsevol de les dos llengües cooficials –valencià i castellà– en el territori autonòmic.

Els magistrats han estimat així, parcialment, el recurs interposat per un estudiant que cursa un mòdul de Formació Professional de tècnic en emergències sanitàries en un institut de València i que havia demanat usar tant oralment com per escrit el castellà en unes proves d’avaluació.

En la seua resolució, datada el 20 de gener i facilitada este divendres pel TSJ, la Sala aplica a este cas concret la doctrina establida pel Tribunal Constitucional en diferents sentències en matèria de cooficialitat lingüística i la seua translació a l’àmbit educatiu, i anul·la per tant la resolució dictada per la Direcció general d’Innovació Educativa i Ordenació de la Conselleria d’Educació el 25 de maig del 2022.

“El recurrent gaudix de la possibilitat d’utilitzar el castellà en els exàmens d’avaluació, en virtut de la cooficialitat que regix en el nostre Estatut (d’Autonomia)”, dictamina el Tribunal en la seua argumentació.

“LLIURE, NEUTRA I BIDIRECCIONAL”

“És més, cal afirmar que igual s’hauria reconegut si en lloc del castellà s’haguera triat la llengua valenciana, l’opció com tal seguiria sent lliure, neutra i bidireccional”, afig a continuació.

La sentència –que no és ferma i pot ser recorreguda en cassació davant del Tribunal Suprem– destaca a més que en el cas analitzat l’avaluació en castellà es referia a dos matèries no lingüístiques, com a dotació sanitària i assistència i estes proves “poden tenir efectes externs al centre on es cursen, així com futurs”, per la qual cosa és lògic que “hagen de ser efectuades en la llengua amb la qual major comoditat tinga a fi d’expressar els seus coneixements”.

Últimes notícies

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.