El TSJCV reconeix el dret dels alumnes de la Comunitat a examinar-se en qualsevol de les dos llengües cooficials

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La Secció Quarta de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha reconegut en una sentència el dret dels alumnes a examinar-se en qualsevol de les dos llengües cooficials –valencià i castellà– en el territori autonòmic.

Els magistrats han estimat així, parcialment, el recurs interposat per un estudiant que cursa un mòdul de Formació Professional de tècnic en emergències sanitàries en un institut de València i que havia demanat usar tant oralment com per escrit el castellà en unes proves d’avaluació.

En la seua resolució, datada el 20 de gener i facilitada este divendres pel TSJ, la Sala aplica a este cas concret la doctrina establida pel Tribunal Constitucional en diferents sentències en matèria de cooficialitat lingüística i la seua translació a l’àmbit educatiu, i anul·la per tant la resolució dictada per la Direcció general d’Innovació Educativa i Ordenació de la Conselleria d’Educació el 25 de maig del 2022.

«El recurrent gaudix de la possibilitat d’utilitzar el castellà en els exàmens d’avaluació, en virtut de la cooficialitat que regix en el nostre Estatut (d’Autonomia)», dictamina el Tribunal en la seua argumentació.

«LLIURE, NEUTRA I BIDIRECCIONAL»

«És més, cal afirmar que igual s’hauria reconegut si en lloc del castellà s’haguera triat la llengua valenciana, l’opció com tal seguiria sent lliure, neutra i bidireccional», afig a continuació.

La sentència –que no és ferma i pot ser recorreguda en cassació davant del Tribunal Suprem– destaca a més que en el cas analitzat l’avaluació en castellà es referia a dos matèries no lingüístiques, com a dotació sanitària i assistència i estes proves «poden tenir efectes externs al centre on es cursen, així com futurs», per la qual cosa és lògic que «hagen de ser efectuades en la llengua amb la qual major comoditat tinga a fi d’expressar els seus coneixements».

Últimes notícies

‘Visitants’ obri Sagunt a Escena amb una mirada actual i participativa als grans clàssics

La companyia castellonenca inaugura este dissabte la 43a edició del festival amb l’espectacle de carrer ‘I si fem un clàssic?’

La quarta ona de calor dispara les màximes a l’interior i prelitoral de València fins als 40 °C

La Comunitat Valenciana viu la segona jornada de la quarta ona de calor de l’estiu, amb màximes de fins a 40 graus a l’interior i prelitoral de València i nits tropicals en les capitals. El vent bufarà fluix de components marítims i hi haurà pols en suspensió i lleugera inestabilitat de vesprada.

L’incendi de la Vall d’Uixó entra en el sisé dia amb el foc actiu però perimetrat

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó encadena sis dies actiu, ha cremat 9.300 hectàrees i continua sense control, amb catorze municipis evacuats.

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.
FILMOTECA D'ESTIU