Mastodon
31.1 C
València
Dimecres, 10 setembre, 2025

El Vila-real-Barcelona a Miami arriba a l’Executiu de la UEFA este dijous

La possibilitat de disputar a Miami el Vila-real-Barcelona de la jornada 17 estarà sobre la taula del Comité Executiu de la UEFA este dijous a Tirana. En eixa mateixa reunió es triarà la seu de la final de la Lliga de Campions 2027, amb l’estadi Metropolità com a principal candidat.

Encara que el punt no figura en l’orde del dia, la UEFA estudiarà la sol·licitud cursada per la RFEF per a traslladar el partit, previst en l’última data abans de l’aturada de Nadal, als Estats Units. L’expedient s’analitzarà en clau de compliment normatiu i d’impacte en la competició.

L’organització europea ha reiterat la seua incomoditat amb què trobades de lliga es juguen fora del país de la federació corresponent. No obstant això, el seu marge per a vetar el pla és limitat si les federacions implicades donen el seu vistiplau, com va reconéixer recentment el seu president, Alexander Ceferin, que a més vol obrir un debat de fons sobre el model: jugar a Europa i facilitar que els aficionats vegen als seus equips a casa.

Debat sobre partits fora d’Europa

El marc que guiarà la decisió passa pels canvis introduïts per la FIFA en el Reglament de Partits Internacionals, que detallen els criteris per a autoritzar xocs fora del territori de la federació: equilibri competitiu i interessos dels altres clubs de la lliga, possibles trastorns per a equips del país amfitrió, integritat del partit i la seguretat i benestar d’aficionats, futbolistes i personal.

La discussió ja ha generat reaccions. La UEFA ha rebut una petició del Reial Madrid perquè no s’autoritze el Vila-real-Barça per entendre que el trasllat altera l’equilibri de la competició. L’Associació de Futbolistes Espanyols ha manifestat la seua oposició per falta de diàleg i informació amb els capitans, i el seu president, David Aganzo, va votar en contra quan la junta de la RFEF va aprovar la sol·licitud l’11 d’agost. També s’ha mostrat en contra l’associació Football Supporters Europe.

Si prospera, la trobada del 20 o 21 de desembre suposaria un desplaçament de llarga distància i un entorn distint a l’habitual de la lliga, amb efectes directes en la planificació esportiva, la logística i l’accés dels aficionats locals. La decisió a més establiria un precedent que altres competicions podrien invocar, la qual cosa explica la cautela i la insistència a mesurar el seu impacte sobre la integritat del torneig.

Espanya no és l’únic cas sobre la taula. Itàlia ha demanat portar a Perth el Milan-Com del cap de setmana del 7 i 8 de febrer de 2026, en coincidir amb la cerimònia d’obertura dels Jocs Olímpics d’Hivern de Milà-Cortina en l’estadi del conjunt milanista. Este context reforça que la qüestió transcendix a un solo partit i afecta a la governança del calendari i a la coherència de les lligues nacionals.

Seus de finals europees en l’horitzó

En el capítol de seus, l’Executiu triarà la final de la Lliga de Campions masculina de 2027. El Metropolità figura com a aspirant destacat i, de ser el triat, acolliria la seua segona final de la màxima competició després de la de 2019, resolta amb triomf del Liverpool davant el Tottenham. L’estadi Olímpic de Bakú competix també per l’esdeveniment.

Per a la Champions femenina es postulen el Camp Nou, l’Estadi Nacional de Varsòvia, el St. Jakob Park de Basilea i l’Estadi Nacional de Gal·les a Cardiff. Estes designacions, que inicialment es preveia acordar al maig, completaran el mapa de grans cites europees dels pròxims anys.

Últimes notícies

Un bosc d’acer recordarà a les huit víctimes de la DANA a Torrent

Torrent alçarà en la rotonda de Mas del Jutge un monument amb huit arbres d'acer, un per cada víctima, amb noms il·luminats. L'obra, d'artistes locals i consensuada amb les famílies, es col·locarà abans del 29 d'octubre de 2025

Registren una moció de censura per a rellevar a l’alcaldessa de San Antonio de Benagéber

Un grup de regidors registra una moció de censura contra l'alcaldessa no adscrita, Eva Tejedor, i proposa a Enrique Santafosta com a candidat. Amb set de tretze suports, la votació se celebrarà el 24 de setembre.

La jutgessa exigix a Emergències identificar qui va demanar a Aemet ajustar la predicció del 29-O

La magistrada reclama al Centre de Coordinació d'Emergències els noms dels qui van sol·licitar a Aemet un ajust de molt curt termini el 29-O i demana les gravacions completes. També recapta informació del procediment a Llíria per la filtració d'una crida.

La jutgessa de la DANA demana al Consell informes sobre els morts en la residència de Paiporta

La magistrada que investiga la gestió de la DANA sol·licita a la Conselleria els informes sobre els decessos en la residència Saba de Paiporta i rebutja la resta de diligències demanades per una de les parts.

La jutgessa del cas DANA demana a la Conselleria els informes sobre els morts en la residència de Paiporta

La instructora del cas sobre la gestió de la DANA reclama a la Conselleria els informes sobre les morts en la residència Saba de Paiporta. La petició responia a un escrit que sol·licitava més diligències, de les que només s'admet la documentació oficial.

El cap de Bombers explica la retirada del barranc de Poio per falta d’instruccions detallades

L'oficial cap del Consorci de Bombers de València va declarar que la unitat es va retirar del barranc de Poio en considerar-se finalitzada la tasca i sense ordes més precises del Centre de Coordinació d'Emergències. La jutgessa reprén les testificals de la causa penal sobre la gestió de la DANA.

Bernabé proposa tres pactes de ciutat per a traure a València de la crisi que atribuïx a Catalá

Pilar Bernabé oferirà en el debat de l'estat de la ciutat tres pactes sobre vivenda, turisme i renaturalització per a revertir la crisi que atribuïx a Catalá. Les mesures busquen alleujar el mercat del lloguer, canalitzar el turisme i recuperar projectes de ciutat verda.

La UEFA debatrà el Vila-real-Barcelona a Miami i triarà la final de 2027

L'Executiu de la UEFA abordarà la petició per a disputar a Miami el Vila-real-Barça de la jornada 17 i, en la mateixa reunió, decidirà la seu de la Champions 2027.