El Vila-real buscarà repetir en la Lliga de Campions en 2026 després de cinc intents fallits

El Vila-real buscarà assegurar el pròxim curs la seua presència en la Lliga de Campions per a encadenar per primera vegada dos edicions consecutives. L’entitat s’ha marcat este objectiu per a 2026 i el seu president, Fernando Roig, el va exposar dimarts passat durant el brindis amb els empleats com la gran meta de la temporada: transformar la participació actual en continuïtat.

Per a aconseguir-ho, l’equip haurà de mantindre’s entre les places d’accés en el campionat de lliga, alguna cosa que mai va aconseguir immediatament després de competir en la màxima competició continental. En les seues cinc participacions històriques, el club va enllaçar grans nits europees amb resultats domèstics que no van aconseguir el llindar necessari per a repetir al curs següent.

Cinc precedents sense continuïtat

En el seu debut en la temporada 05-06 va aconseguir les semifinals, però en la campanya posterior va acabar sèptim en la classificació i es va quedar sense opcions de tornar de manera immediata.

En la 08-09, l’equip va arribar als quarts de final, encara que en eixe mateix exercici de lliga va finalitzar quint, un lloc que no li va permetre garantir la continuïtat en la Lliga de Campions.

La tercera presència, en la 11-12, va ser la més adversa: va caure en la fase de grups i a més va descendir a Segona Divisió, un colp que va tallar qualsevol aspiració europea a curt termini.

En la 16-17, el conjunt groc no va superar la fase prèvia i, malgrat completar una bona Lliga, va acabar quint, de nou fora de les places que donaven bitllet per a tornar a la màxima competició.

La quinta participació abans de l’actual va arribar en la 21-22, quan el Vila-real va tornar a firmar una gran actuació fins a semifinals, però va tancar la Lliga en la sèptima posició, insuficient per a repetir presència al curs següent.

El desafiament d’este curs passa per sostindre el nivell competitiu mostrat a Europa mentres es mantenen els resultats en el torneig domèstic. Convertir l’actual participació en continuïtat no sols trencaria una barrera històrica, també reforçaria l’estabilitat del projecte i la seua projecció internacional, traduint el rendiment continental en un impuls tangible en la classificació de lliga.

Últimes notícies

Rehabilitar un os triat per a l’alliberament marca després com es comporta al bosc

Un estudi amb ossos orfes rehabilitats en sis països europeus mostra que el tipus de rehabilitació influïx en com es mouen i en la seua actitud davant espais humanitzats quan tornen a la natura.

El Nou Mestalla entra en una fase clau amb l’itzat de la coberta

El Nou Mestalla ha iniciat l’itzat coordinat de l’estructura principal de la futura coberta, una maniobra complexa amb tecnologia d’elevació sincronitzada que marcarà la configuració definitiva de l’estadi.

Tres dels cinc detinguts per tràfic de droga a gran escala ingressen en presó

La Policia Nacional ha desarticulat un grup criminal que distribuïa cocaïna i haixix des del camp de Gibraltar i ha detingut cinc persones, tres ja en presó provisional.

Consternació a Alzira per la mort d’una xiqueta de 11 anys en caure-li un pilar a casa

Una xiqueta de 11 anys ha mort a Alzira en caure-li un pilar en una vivenda de la Vall de la Casella. El seu germà de 9 anys continua ingressat a l’Hospital La Fe amb diversos traumatismes.

Catorze detinguts a Torrevieja per una xarxa de venda de droga

La Guàrdia Civil ha desarticulat a Torrevieja una organització dedicada a la venda i distribució de droga, amb catorze detinguts i quatre domicilis escorcollats.

El Consell aprovarà la pròxima setmana la pujada salarial del professorat públic

El Consell té previst donar llum verda en el pròxim ple a la primera pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat de l’educació pública no universitària. El president Juanfran Pérez Llorca ha remarcat a Polop que el Govern valencià complix així els compromisos adquirits.

El PSPV-PSOE reclama disculpes a Mompó per dir-li a Morant ‘lameculos de Sánchez’

El PSPV-PSOE ha demanat a Vicent Mompó, president de la Diputació de València, que es disculpe per haver qualificat Diana Morant de ‘lameculos de Sánchez’ en un missatge en xarxes socials, unes paraules que els socialistes consideren masclistes i agressives.

Mompó carrega contra Morant i la titla de lameculos de Sánchez per la gestió de la DANA

Vicent Mompó ha atacat durament Diana Morant en xarxes socials i l'ha anomenada lameculos de Sánchez després que ella criticara la gestió de la Diputació de València durant la DANA de 2024.