19.4 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

El Vila-real firmarà el seu millor primer terç de Lliga si gana al Mallorca

El Vila-real firmarà el seu millor primer terç de Lliga en Primera Divisió si el dissabte venç al Mallorca en La Ceràmica. Amb eixe triomf tancaria les primeres 13 jornades amb 29 punts, una marca que milloraria qualsevol inici anterior del club en l’elit.

Fins a la data, després de dotze jornades, l’equip de Marcelino García Toral ha sumat 26 punts gràcies a huit victòries, dos empats i dos derrotes. Eixe balanç li ha permés instal·lar-se en la zona alta i afrontar la visita del conjunt balear amb l’opció de convertir una bona arrancada en un registre històric. Un triomf no sols afegiria tres punts; també consolidaria la regularitat mostrada pel grup en este tram inicial.

El precedent de 2007-08

L’únic curs en el qual el Vila-real va arribar més lluny a hores d’ara va ser 2007-08, quan va acumular 27 punts en les primeres dotze jornades. En la tretzena data, l’equip va empatar a un gol amb l’Almeria i va quedar en 28 després del primer terç. Per això, si ara derrota al Mallorca, aconseguirà 29 i superarà en un punt el llistó d’aquell precedent.

Aquella arrancada sota la direcció de Manuel Pellegrini va impulsar a l’equip fins a un històric subcampionat de Lliga, només per darrere del Reial Madrid. La dada no implica una projecció automàtica, però sí que il·lustra com un inici sòlid pot traduir-se en metes majors quan se sosté en el temps.

El present curs també manté el to del passat recent. La temporada anterior, el conjunt groguet va sumar 24 punts en les dotze primeres cites; no obstant això, un empat enfront d’Osasuna en la tretzena va frenar la seua inèrcia i va deixar el balanç en 25 en completar el primer terç. L’ocasió d’esta finalitat de setmana oferix, per tant, la possibilitat de millorar clarament eixe registre i de distingir l’actual rendiment respecte al de fa un any.

El partit es disputarà en La Ceràmica, un escenari que reforça la rellevància de la trobada en jugar-se davant la seua afició. Amb els números a la mà, l’equació és simple: guanyar al Mallorca equivaldrà a firmar el millor primer terç de la seua història en Primera; qualsevol altre resultat mantindrà la comparació oberta amb els seus millors inicis.

Últimes notícies

València Basket i Tenerife se citen en el cim de la Lliga Endesa

València i Tenerife arriben amb 5-1 com a líders compartits i estils oposats. El conjunt taronja afronta el xoc després de doble setmana europea; Matt Costello és dubte.

De Florència a Mestalla: Beltrán i Matías Moreno passen d’amics a rivals en el derbi

El derbi del divendres a Mestalla reunirà els cordovesos Lucas Beltrán i Matías Moreno, excompanys en la Fiorentina i hui cedits a València i Llevant. Els dos arriben assentats en l'onze i serà el seu primer cara a cara.

Un incendi en un desballestament de motos a Alboraia genera una gran columna de fum

Un incendi en un desballestament de motocicletes a Alboraia està generant una gran columna de fum sense causar ferits. Diverses dotacions de bombers treballen en la zona i el foc no revist gravetat, segons l'alcalde.

Naix l’associació cívica Trellat per reforçar la identitat i la concòrdia valenciana

L’associació cívica Trellat s’ha presentat a la Facultat de Filologia amb el suport d’entitats acadèmiques i culturals per impulsar la investigació i la cohesió valenciana.

Detingut un home de 77 anys a València per vendre cocaïna des del seu cotxe

La Policia ha detingut en Malilla a un home de 77 anys per vendre cocaïna des del seu cotxe. En registres es van trobar 15 grams preparats per a la venda i 84.900 euros.

Suor que carrega biopilas i ceràmica freda per a edificis: nous passos en energies netes

Centres tecnològics de la Comunitat Valenciana impulsen biopilas que s'alimenten de la suor, ceràmica que refresca edificis i una ferramenta per a preveure el comportament de materials davant el foc, amb suport de Ivace+i i fons FEDER.

València podria encadenar estius quasi permanents a la fi de segle pel canvi climàtic

Un estudi de la UPV projecta onades de calor més freqüents, intenses i llargues a València, amb riscos sanitaris a l'alça i fins a 300 dies de calor extrema si no baixen les emissions.

Mor un conductor de 22 anys en caure-li una palmera en la CV-905 de Torrevieja

Un jove de 22 anys ha mort en la CV-905 en desplomar-se una palmera de la mitjana sobre el seu cotxe, en un tram pròxim a un centre comercial a Torrevieja.